S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

40k campaign i GURPS

5 deltagere

Gå til side : Forrige  1, 2, 3  Næste

Go down  Besked [Side 2 af 3]

2640k campaign i GURPS - Page 2 Empty Sv: 40k campaign i GURPS Tors 13 Maj 2010 - 20:32

Rune

Rune
Founder

Søndag d. 20/6 - Er fin hvis vi går igang sådan lidt op af dagen.
Lørdag d. 26/6 - Er fin for mig (dog er der 1/8-finale i VM)
Søndag d. 27/6 - Er fin for mig (dog er der 1/8-finale i VM)
Fredag d. 2/7 - Er fin for mig
Lørdag d. 3/7 - Dutter ikke
Søndag d. 4/7 - Dutter ikke
Fredag d. 9/7- Dutter ikke
Lørdag d. 10/7 - Dutter ikke
Søndag d. 11/7 - Dutter ikke

Resten af sommeren er lidt uklar da vi ikke har booket ferie endnu.

Forresten så vil jeg høre om vi har plads til at John kommer forbi en gang og se på at vi spiller? Han er nemlig meget interesseret Smile John er her på forummet og Mette kender ham også. Jeg ved ikke om andre af jer kender ham, men han er super flink.

http://splatcup.goalsoccer.net

2740k campaign i GURPS - Page 2 Empty Sv: 40k campaign i GURPS Tors 13 Maj 2010 - 21:56

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

søndag den 20/6 Eksamensræs
lørdag den 26/6 Store onde og slemme tømmermænd
søndag den 27/6 Kan godt lade sig gøre
fredag den 2/7 har jeg ikke nogen planer for endnu
lørdag den 3/7 Har jeg ikke nogen planer for endnu
søndag den 4/7 Har jeg ikke nogen planer for endnu
fredag den 9/7 Har jeg ikke nogen planer for endnu
lørdag den 10/7 Har jeg ikke nogen planer for endnu
søndag den 11/7 Har jeg ikke nogen planer for endnu

Nu har jeg meldt ud sådan hvad jeg ca. kan

2840k campaign i GURPS - Page 2 Empty Sv: 40k campaign i GURPS Fre 14 Maj 2010 - 11:09

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

umiddelbart ser det ud som om det ligger på søndag d. 27/6 og fredag d. 2/7... vi mangler selvfølgelig svar fra Majane, Mette og Janus, men dem regner jeg med at samle op på snarest muligt...

hvis vi regner med at starte den 27/6 til brunch eller ligenende (ved 10-tiden) og så spiller til en 23-24 tiden der, og så fra middag eller lignende fredag den 2/7 og til sent!

for mig er det fint hvis John kommer og glukker... de andre skal selvfølgelig også have noget at sige...

H

2940k campaign i GURPS - Page 2 Empty Sv: 40k campaign i GURPS Fre 14 Maj 2010 - 11:23

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Jeg har ingen indvendinger mod at folk kommer forbi og kigger og hygger.

Jeg vil desuden gerne lige sige at fra og med den 11. juni skal jeg eksamensræse så derfor kan jeg ikke komme den 22. Men det er kun en gang så det går vel nok gør det ikke ?

3040k campaign i GURPS - Page 2 Empty Sv: 40k campaign i GURPS Fre 14 Maj 2010 - 11:29

Rune

Rune
Founder

Cool nok. Altså hvis der er plads til en ekstra så ville han sikkert ikke have noget imod at prøve at være med. Men jeg tænkte også bare at vi allerede er 5 spillere, så en mere, ihvertfald hvis det skulle være permanent, er måske i overkanten. Men det kommer jo også an på folks preferencer. Smile Han vil ihvetfald gerne være voyeur! cyclops

http://splatcup.goalsoccer.net

3140k campaign i GURPS - Page 2 Empty Sv: 40k campaign i GURPS Tirs 18 Maj 2010 - 13:28

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Jeg har som udgangspunkt ik noget imod at din ven John kommer og kikker..

Jeg synes dog bestemt ikke vi skal ha flere spillere med, da vi allerede er 5, hvilket er rigeligt...

Jeg synes hellere ikke vi skal have engangs / gæstespillere med, da vi slet ikke er spillet ordentligt sammen endnu, hverken karakter- eller settings-mæssigt.. Jeg tror ikke det vil være gavnligt for vores fremtidige kampagne.
/J

3240k campaign i GURPS - Page 2 Empty Sv: 40k campaign i GURPS Tirs 18 Maj 2010 - 15:57

Rune

Rune
Founder

Jeps, det er helt fjong. Lidt de samme tanker jeg havde.

http://splatcup.goalsoccer.net

3340k campaign i GURPS - Page 2 Empty Sv: 40k campaign i GURPS Ons 26 Maj 2010 - 13:01

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

hej gruppe.

er det bare mig eller er luften gået lidt af ballonen... ok spilgang igår, men der manglede ligesom noget energi...

synes måske vi skal evaluere på konceptet, så her er nogle af de tanker jeg har gjort mig:

er der problem med ukendt setting for mette og majane?

er der problem med tech vs. storyline?

er der problem med for voldsomme kampe (hvor halvdelen af gruppen ender i gulvet med en ordentlig gang Robinson bagefter inden vi kan fortsætte)?

er der for stor grad af squenching?

er det mig og min historie?

er det TL der ikke hænger rigtigt sammen?

er det fordi rigtigt rollespil er fantasy?

er det for uoverskueligt med et kæmpe univers kontra lille mig-selv?

er det fordi setting er for slavisk idet den ikke er dikteret af mig?


kunne godt tænke mig at høre fra jer, om det bare er mig, eller om det er en gennerel oplevelse... desuden om der er nogle løsningsforslag på dillemaet hvis det er tilfældet... kom gerne med udspil, ros og ris...

H

3440k campaign i GURPS - Page 2 Empty Sv: 40k campaign i GURPS Ons 26 Maj 2010 - 18:52

Rune

Rune
Founder

Ah, har lige fundet et pusterum i eksamenslæsningen.

At der manglede energi igår kan nok, med stor sandsynlighed, tilskrives mit fravær... Razz

Pjat til side. Jeg synes ikke der mangler noget. Hvis jeg skal sætte fingeren på noget jeg finder frustrerende, så er det at jeg slet ikke kan se sammenhængen i hvem der er efter os og hvad de vil os osv. Men det er altid frustrerende når man ikke kan se sammenhængen og når man endelig ser det store billede, så er det super fedt, så det er sådan set ikke et minus Smile Jeg synes helt klart at det har kørt super de gange jeg har været med, og synes at det er rigtig fedt den måde du styrer spillet på, Helge, og griber vores handlinger og inkorporerer dem i fortællingen.

Så, jeg kan ikke se at der er gået noget luft af nogen ballon. Men, vi må da lige finde frem til hvad det er der gør at du synes det (og hvis der er flere der synes det samme?) og se hvad vi kan gøre ved det, for det skal være fedt for alle! Smile

PS: hvad er squenching?

http://splatcup.goalsoccer.net

3540k campaign i GURPS - Page 2 Empty Sv: 40k campaign i GURPS Ons 26 Maj 2010 - 20:31

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

det kan også tilskrives lang arbejdsdag for mit eget og krølles vedkommende, examens overstået for majane og selvfølgelig dit fravær rune...

lad os se hvordan næste gang går, og selvfølgelig holde åben debat herinde...

squenching er når spillere acceptere uacceptble situationer på karakterernes vegne endten for at fremme spil eller plot...synes ikke det sker i overdreven stil i vores spil, men kan være en seriøs spil smadre, idet ex. en ond troldmand elsker at dræbe børn og gruppens barbar kone for børn i spillet... det ender naturligvist med at troldmanden dræber børnene og barbaren bliver sur på troldmanden og endten smadre ham eller smutter... goodbye rollespils gruppe... eller også accepterer troldmanden af mystiske årsager barbarens børn og lader dem være, selvom han allerhelst ville sprætte dem ud... squenching... det er selvfølgelig et super tænkt exempel, men jeg tror det er klart nok...

H

3640k campaign i GURPS - Page 2 Empty Sv: 40k campaign i GURPS Ons 26 Maj 2010 - 22:13

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Jeg må nok sige undskyld for mit spil igår, jeg var ikke helt mig selv igår.

Der udover synes jeg at vi har nogle problemer med at der hele tiden er nye åbninger vi skal undersøge, det er svært for os at finde det rigtige spor, det kommer til at tage lang tid at spille igennem. Jeg er til gengæld overbevist om at er kommet på et rigtigt godt spor her, hvis vi kan komme til at undersøge huset og afhøre beboerne.

Jeg synes det er lidt trist at vi holder robinson så meget som vi gør. Det gør ret nas for tanken når han ikke har rustning på, sådan set også når han har rustning på. Og det er trist at bruge meget af en spilgang på at være bevidstløs eller få det bedre.

Der udover synes jeg at et andet stort problem har været at vi ikke har haft alle med ret mange gange, det betyder at de skal skrives ud en gang og spilles ind igen næste gang. Når vi kun spiller hver 14. dag gør det at man er væk en gang at det bliver længe siden man har spillet og det kan være svært at huske hvad der skete. Det bruger vi meget tid på som er lidt spildt synes jeg.
Ingen opsang herfra, alle har haft gode grunde til at være væk, men jeg tror at det har været en væsentlig årsag til at vi ikke rigtigt er spillet sammen endnu, vi har alligevel spillet en del gange efterhånden.

Det var krølles små og få meninger sådan lige på stående fod, jeg vil dog sige at jeg glæder mig til næste gang og regner med godt spil, især hvis jeg kunne få mig nogle stimpacks og lov til at have mere rustning på.

3740k campaign i GURPS - Page 2 Empty Sv: 40k campaign i GURPS Tors 27 Maj 2010 - 10:20

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

jeg er meget enig i din iagttagelse omkring hullet mellem spilgangene... jeg prøver at konferere med tine om mulighed for at spille hver uge... det tror jeg vil kunne hjælpe meget...

H

3840k campaign i GURPS - Page 2 Empty Sv: 40k campaign i GURPS Tors 27 Maj 2010 - 21:40

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

angående sommer-rolle.

umiddelbart har jeg hørt fra de fleste... opsummere herinde, så vi lige kan få overblik over hvornår vi kan spille... (max 1 spiller væk)

-----:ME/RU/MA/JA/KR/HE
29/6:VV/VV/VV/VV/VV/VV
06/7:XX/XX/XX/VV/VV/VV: Nul spil!
13/7:VV/XX/VV/VV/VV/VV
20/7:VV/XX/VV/VV/XX/VV: Nul spil!
27/7:VV/VV/VV/VV/VV/VV

håber det giver mening...

H



Sidst rettet af Helge Søn 20 Jun 2010 - 18:50, rettet i alt 4 gange (Reason for editing : opdatering)

3940k campaign i GURPS - Page 2 Empty Sv: 40k campaign i GURPS Søn 30 Maj 2010 - 19:49

Mary


Gnom Svinehyrde

Mette og jeg har snakket en del om det at vi ikke kender noget til den verden vi spiller i, umiddelbart er det ikke nederen eller nogen hindring for os, da vores chars jo er lavet herefter. Vi er også enige om at de er rigtig fede at spille fordi vi stadig, når issim og issym har fået forklaret det de ikke forstår, har muligheden for at være med til at lure ting og på den måde ikke virke helt tumpede konstant.
Vi er ihvertfald glade for at spille dem og vi har det sjovt med det, men måske er det træls for andre spillere at vi er sådan... ?
Ang. at spille i løbet af sommeren så er jeg umiddelbart med på alle datoer, jeg skal muligvis til sjælland og sådan men så ved jeg det som regel 14 dage i forvejen. Og så er der jo lige en gang pindstrup for både Mette og jeg 3. - 10. juli, uge 27.

Knæhøj ymer til alle.... eller noget :-)

4040k campaign i GURPS - Page 2 Empty Sv: 40k campaign i GURPS Søn 30 Maj 2010 - 20:10

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

det lyder rigtigt dejligt majane... er glade for i kan lide at spille pigerne!

tror vi har fat i noget hvis vi får spillet gruppen lidt bedre sammen og ikke kommer til at have så lang tid mellem sessions, så vi glemmer ledetråde og lignende...

H

4140k campaign i GURPS - Page 2 Empty Sv: 40k campaign i GURPS Tors 3 Jun 2010 - 18:56

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

hello all you boyz and gals, i'd like to take you to the inside world, it's a quite irrgeular place to be, but never fear you're safe with me!

Rolle er aflyst på tirsdag...

umiddelbart ser det sort ud for showet... næste spilgang hvor der kun mangler 1 er den 22/6, altså 4 uger efter sidste spil-session og ugen derefter er alle vist nok klar, ser det ud til.

der blev lagt op til at hvad der var brug for for at få lidt zip tilbage i spillet var flere sessions med hele besætningen... det kommer ikke til at ske.

ved ikke om der er grundlag for kunstigt åndedræt i det her tilfælde eller hvad?

kom lige med en tilbagemelding asap.

H

4240k campaign i GURPS - Page 2 Empty Sv: 40k campaign i GURPS Tors 3 Jun 2010 - 20:28

Rune

Rune
Founder

Som sagt så lever spillet 100% for mig...en lidt underlig sætning måske Smile men jeg er ikke helt forstående for at der skulle være noget galt. Derfor synes jeg da at vi skal keep on going.
Ellers er jeg klar på noget..
søndag d. 20, eller..
mandag d. 21 indtil 17-tiden eller efter 21. Ellers skal vi over i noget..
hel-dags rolle fredag d. 25, eller..
hel-dags rolle lørdag d. 26, eller..
hel-dags rolle søndag d. 27, eller..
hel-dags rolle mandag d. 28.

Jeg tror at vores problem i øjeblikket er sommerferie + eksamener, så jeg regner da stærkt med at det ser anderledes ud på den anden side af ferien...eller hvad?

http://splatcup.goalsoccer.net

4340k campaign i GURPS - Page 2 Empty Sv: 40k campaign i GURPS Tors 3 Jun 2010 - 20:56

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

ja, det ser helt sikkert anderledes ud på den anden side af sommerferien! problemet er bare om 40k campaignen kan tåle/holde til at vi kommer til at spille sporadisk det næste rimeligt lange stykke tid? i har set skemaet tidligere i samme tråd?

er med på noget heldags rolle, hvis vi kan få samlet tropperne... synes det ville være lidt ærgeligt at spille en orn'lig syg session med minus 1 karakter...

alternativt kan vi forsøge at starte forfra i en anden setting med et mindre gruppe, som så ville kunne gøre at vi kan oftere (eller at der er færre der skal noget på spil-dage)

der er selvfølgelig mange muligheder så jeg vil gerne høre lidt om hvad i kan tænke jer...

H

4440k campaign i GURPS - Page 2 Empty Sv: 40k campaign i GURPS Tors 3 Jun 2010 - 21:13

Rune

Rune
Founder

(har du fået internet Helge?)

Jeg er helt klar på alt hvad folk er klar på. Kunne dog godt tænke mig at spille lidt videre med dem vi har...måske på en anden måde end nu?...Vi kunne jo godt gøre mere ud af det med inkvisitionen. fx. at vi tager ud på små missioner for dem, så det ikke er lige vigtigt at vi alle er der hver gang?

Jeg er desuden ved at samle en lille gruppe fra mit datamatiker hold og en af mine gamle venner til at prøve at spille lidt GURPS. Jeg er den der har spillet mest GURPS i den gruppe... Smile Hvis der er en eller to af jer der har lyst til at spille med der, så er i også velkomne. Der er dog ikke planlagt noget længere forløb endnu, bare et par testgange. Vi håber på at spille d. 16, 17 og 18 juni, hvis alt går vel.

http://splatcup.goalsoccer.net

4540k campaign i GURPS - Page 2 Empty Sv: 40k campaign i GURPS Tors 3 Jun 2010 - 21:29

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

yeah internet back in the house der!

jeg er ligeledes klar på what-ever, synes godtnok det er ærgeligt hvis det her skal stoppes, af den ene eller anden grund...

skal lige konferere om de datoer med konen...

H

4640k campaign i GURPS - Page 2 Empty Sv: 40k campaign i GURPS Tors 3 Jun 2010 - 22:44

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Jeg synes vi skal tage konsekvensen og skrive et godt referat af hvad vi har lavet og hvor vi er på vej hen. Så skal vi holde pause indtil slutningen af juni eller starten af juni, hvor vi allesammen kan. Det kræver at vi kan samles til en heldagssession, men det tænker jeg sgu også kan lade sig gøre. Jeg synes det ville være synd at droppe det helt, jeg er blevet ret glad for karakteren og tror at det kan blive rigtig godt fremadrettet.

4740k campaign i GURPS - Page 2 Empty Sv: 40k campaign i GURPS Tors 3 Jun 2010 - 23:16

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

ok drenge og piger!

vi prøver at samle "the gang" til heldags rolle søndag den 27/6 hvor efter der er alm rolle tirsdag den 29/6.... så må vi se hvor det ender.

meld lige tilbage enten telefonisk eller herinde, så vi kan se om det kan lade sig gøre søndag...

H

4840k campaign i GURPS - Page 2 Empty Sv: 40k campaign i GURPS Fre 4 Jun 2010 - 19:26

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Jeg er på begge dage..

/J

4940k campaign i GURPS - Page 2 Empty Sv: 40k campaign i GURPS Lør 19 Jun 2010 - 20:49

Rune

Rune
Founder

Så er ferie booket. Vi tager til Kreta d. 15/7 og kommer hjem igen d. 22/7. Stille og roligt.

Er selvfølgelig klar d. 27 og 29 juni

http://splatcup.goalsoccer.net

5040k campaign i GURPS - Page 2 Empty Sv: 40k campaign i GURPS Man 21 Jun 2010 - 9:51

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

ok rockers!

vi har en all-day session søndag den 27.6 og en alm. rock and roll dag tirsdag den 29.6...

desuden har muligheden budt sig for en super-duper all-day/all-night session lørdag den 3/7...

hvis det er game så skrig lige op herinide, for husk børn, Der er kun krig!

H

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 2 af 3]

Gå til side : Forrige  1, 2, 3  Næste

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum