S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

40K recap

4 deltagere

Go down  Besked [Side 1 af 1]

140K recap Empty 40K recap Ons 14 Apr 2010 - 14:22

Rune

Rune
Founder

Janus, Krølle og Rune laver recaps. Helge ordner beskrivelser af time-laps.
Det er ok at skrive kommentarer til recaps, så længe man giver positive og konstruktive kommentarer. Smile Alle kommentarer vil blive slettet efter et par dage for holde denne tråd så pure som mulig.

Spillepersoner:
Issim: Amazon
Issym: Amazon
Jim Agnot: Veteran Stormtropper
Albott Marques Zuryano (Father Al): Honest Warpriest
Elliot Galvez: Former Guardsman

Her kunne muligvis smides noget baggrundshistorie ind: Har du noget skrevet Helge?



Sidst rettet af Rune Ons 21 Apr 2010 - 23:06, rettet 1 gang

http://splatcup.goalsoccer.net

240K recap Empty Sv: 40K recap Ons 14 Apr 2010 - 22:44

Rune

Rune
Founder

Session 1 (tirsdag d. 6/4 - 2010)
Sted: Hershef (en halvtom rumhavn)
Person: Elliot (skrevet fra hans synspunkt)

De to Amazoner virker meget spændende. Selvsikre, selvom de snart skal forlade den jord de aldrig kommer tilbage til. Nysgerrige og ikke til at blive klog på. Fantastisk.

Vi bliver kaldt til skibet The Cheap Bitch, vores billet væk fra denne verden. Vi er de sidste fra hæren der tager afsted.

På The Bitch skaber Issym problemer med sin nysgerrighed. Det er nemt at blive irriteret på de to, selvom man ved at alt er nyt for dem og de ikke er vant til vores problemer. Nå, men hun trykkede på nogle knapper der ikke skulle trykkes på og dumpede hele lasten ud i tomheden....Den skal de nu betale for, og vi vil se om vi ikke kan hjælpe dem. Father Al står jo for et hjælpe dem til at finde deres plads i Kejserens plan, og det betyder vel også at sørge for at de ikke kommer i problemer. Turen på The Bitch var ikke nem, og endnu engang kunne jeg ikke holde maden i mig...

På transit-stationen over Hershef aftalte vi med kaptajn Eli Gurnaess på The Bitch, at vi gjorde et lille ærinde for ham, til gengæld glemte han alt om den manglende last. Vi skal bare aflevere en pakke for ham på den store rumstation Gallaca. Meget nysgerrige og lidt mistænksomme er vi nu trådt om bord på et skib der skal tage os videre for at aflevere pakken.

Den lange rejse fordrives med uendelige spørgsmål fra de to Amazoner, herfra kendt som Ams, og kortspil med resten af skibets besætning. Father Al har det ikke godt med at vi skal lave denne levering, og har flere gange spurgt om vi ikke skal åbne pakken for at finde ud af hvad det er vi transporterer. Kejseren velsigne hans sjæl. Jeg har dog talt ham fra det indtil videre. Agnot, tager den med ro. Så længe har har sit sprit og sine guns, så er han sgu tilfreds. Ikke noget der.

Jeg lærte Issim at spille kort og hun takkede mig ved at lade mig bide i en af hendes urter....som afgiver farve der bliver siddende...Hun syntes det var vældigt sjovt...Jeg tror bare jeg skal have lidt fred fra de to Ams og jeg tror Agnot og Father Al har det på samme måde. Stakkels Father Al.

Skibets warp-skjolde er ikke helt up to date og det har vores to Ams fået at mærke. Begge gik ud som et lys de vi gik i warp-speed. Sådan noget lort. Jeg håber ikke de trækker noget med tilbage, hvis de vågner igen.

Vi er ankommet og har afleveret pakken. Det viste sig at vores kontakt var en af tolderne der skulle tjecke vores skib for smuglergods. Skibet er åbenbart et smuglerskib og to slates med serienumrene slebet af var blevet fundet. Det ledte til en storstilet gennemsøgning af skibet hvor vi var så heldige at vores kontakt var den tolder der skulle tjecke vores del af skibet. Der er dog stadig tvivl om hvem synderen er, så vi har fået ordre på ikke at forlade planeten indtil vi er blevet clearet.

Vi befinder os nu i en kælder et sted i byen. Jagtet af nogle der udgiver sig for Inkvisitionen. Da vi ankom til vores hotel blev vi kort efter opsøgt af en mand der sagde de nøjagtige ord som vores kontakt skulle sige...Father Al forklarede ham at vi allerede havde afleveret pakken til en mand der havde sagt nøjagtigt det samme. Dette godtog manden. Lidt derefter kom en psyker der påstod at være fra Inkvisitionen. Jeg lod ham skanne min hukommelse fra skibet så han nemmere kunne finde frem til hvem der havde modtaget pakken...Han viste sit Inkvisitions badge, så vi troede på ham. Vi blev dog kort efter angrebet af fire lejesvende, men dem gjorde Agnot og Father Al kort proces med. Herefter forlod vi hotellet og fandt et sted i slummet hvor vi kunne forsvinde. Vi har nu fået ophold i denne kælder ind til imorgen. Jeg skal have fundet os en vej ud af det her lort.



Sidst rettet af Rune Fre 16 Apr 2010 - 15:23, rettet 1 gang

http://splatcup.goalsoccer.net

340K recap Empty 2. session Fre 16 Apr 2010 - 11:18

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Session 2 (tirsdag d. 13/4 - 2010)
Sted: Galaga rumstation (En lille kælder)
Person: Jim Agnot

Elliot har kun kunnet aftale at låne denne beskyttede kælder i 24 normaltimer, vi er derfor ved at være pressede for tid. Indtil videre lader det ikke til at han har kunnet finde andre løsninger for os, selvom kejseren skal vide at han har prøvet. Dette giver unægteligt nogle problemer da kommisæren der behandler vores sag mente at der ville gå 3 dage inden vi kunne komme videre herfra. Ikke at vi behøver at være bange for den slags lejesvende som de sender efter os, jeg var den eneste der fik en skramme i sidste træfning og den er knap værd at tale om. Det lader dog til at Father Al og Elliot er noget mere bekymrede for vores situation. De insisterer i hvert fald på at vi prøver at komme væk herfra så hurtigt som muligt.

Elliot har lige været oppe og tale med Alles om at forlænge vores ophold, det lod ikke til at det var noget han var specielt glad for, til gengæld havde han en ide til, hvordan vi kunne komme væk herfra. Det viser sig at en af hans faste kunder, en prospector ved navn Ijj Khoret har brug for en ny sikkerhedsstyrke til sit arbejde for Mecanicus. Takket være kejserens forsyn viser det sig at vi kan bruge den gamle styrkes papirer da vi nærmest er identiske med dem. Noget som lader til at gå Father Al meget på, selvom jeg nu synes han burde være den første til at takke kejseren for sådan et held. Issim og Issym presser også på for at komme af stationen, jeg tror ikke det passer dem at der ikke er noget planteliv heroppe.

Hvorom alting er ender det med at vi tager afsted sammen med Ijj mod planeten Corrol V. Denne rejse bliver noget mere behagelig end den sidste, ikke mindst fordi vi kommer til at sove hele vejen. Selv dette lader dog til at være svært at få de to amazoner til at forstå. Jeg synes det er utroligt at de ikke har accepteret mere af hvad der er foregået omkring dem mens de har været i kejserens tjeneste. Man skulle næsten tro at de var blinde for hans lys.

Rejsen forløb for mit vedkommende helt fint, men Father Al har ikke været den bedste formynder for Issim, han har glemt at informere skibets besætning om at hun skulle have haft væsentligt mere næring end os andre. Dette resulterer i at hun nu er meget udsultet efter fire dages søvn. Det bliver nok ikke lige foreløbigt at hun tilgiver ham dette.

Da vi endelig lander på Corrol V, har vi en køretur på godt et døgn foran os, og Ijj forventer at vi kører en stor del af vejen. Det er heldigvis let at finde vej da der kun er den samme at køre af. Da vi endelig ankommer til dig-sitet gå vi igang med at etablere udkigsposter og organiserer vagtskifter. Allerede næste dag går det dog galt da Father Al og Amazonerne ikke kan se nødvendigheden i at have en på udkig hele tiden og derfor har besluttet at tage sig en hyggetur rundt nede i udgravningen i stedet for at holde vagt ... jeg tror de har forstået det nu.

Da vi føler at vi har fået etableret os foreslå Ijj at vi også afsikrer en perimeter, det bliver Elliot og jeg der kommer til at stå for dette. Ijj vil ikke have at Father Al forlader amazonerne han er tilsyneladende bange for folk der er blevet givet kejserens gave. Elliot kører ud og efter kort tid får vi øje på en røgsøjle, vi kører hen for at undersøge det nærmere, det viser sig at være the cheap bitch der er landet her og kaptajn Gurnaess står og tilser reperationer. Vi betragter dem skjult og konfirmerer med Ijj at han ikke forventer gæster. Jeg beslutter derfor at vi følger de ordrer vi har på nuværende tidspunkt og skyder først for at spørge bagefter. På vej op for at gøre en ende på Gurnaess ligger Elliot mærke til meget hurtig bevægelse fra syd. Det viser sig efter kort tid at være nogle forhadte Eldar, og da det lader til at de er bekendte med the cheap bitch og Gurnaess beslutter jeg at vi tager os af dem alle sammen. Jeg giver Elliot ordre på at tage sig at hvad jeg formoder er Eldarenes leder, mens jeg selv vil tage mig af Gurnaess. Desværre misser Elliot og i stedet for den chok-effekt jeg havde håbet på kommer der nu et organiseret angreb fra 5 af deres helvedesmaskiner. Elliot og jeg stormer tilbage til bilen og adviserer lejren inden vi tager kampen op mod dem. Efter en hård kamp, hvor jeg med skam må indrømme at jeg tog rimeligt svære skader lykkedes det os at dræbe fire af de forhadte Xenos mens den femte stak af. Kort efter at kampen er overstået dukker Father Al og amazonerne op. Det lykkedes for dem at lappe mig lidt nødtørftigt sammen men både mit ben og min arm kommer ikke til at virke ordentligt lige foreløbigt.

Elliot, Issim og Father Al beslutter sig for at se nærmere på the bitch, mens Issym bliver og tilser mig. Efter omkring et kvarter er det lykkedes for dem at få the bitch til at sprænge i luften og få hendes reaktorkerne til at smelte ned. Så nu finder vi aldrig ud af om der var mere information om, hvor mange Xenos der er her på planeten og hvorfor. De er alle kommet lidt til skade efter eksplosionen men ikke mere end de godt kan køre os tilbage til lejren, som hastigt pakkes sammen inden vi sætter kurs tilbage mod hivet for at søge beskyttelse der. Enkelte af os trænger jo også til en tur på infirmeriet. Da vi kører ud fra udgravningen kommer jeg i tanke om, hvor det er jeg har set strukturer, som dem der er ved at blive gravet frem, før. Det ligner umiskendeligt Eldar skibe bare meget større.

På infirmeriet bliver vi lappet sammen igen og vi skal nok komme til at fungerer fuldstændigt igen. Desværre er vores sande identitet blevet opdaget og vi holdes derfor i husarrest. Det bliver spændende at se hvad de har tænkt sig at gøre ved os. Det kan jo tænkes at de vil se mildere på os med de efterretninger vi kan give dem.

*Elliot bliver altså nødt til at lære at kontrollere sin mave når vi går ind og ud af atmosfærer, det passer sig ikke for en der har været i kejserens garde og det lader til at han smitter amazonerne.

440K recap Empty Sv: 40K recap Ons 5 Maj 2010 - 11:56

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

ok her kommer Recappet, som jeg allernådigst skriver for Janus, der sidder fast i sit eget, personlige examens-helvede!

Session 3 (tirsdag d. 27/4 - 2010)
Sted: Corrol V (hospital, fængsel, inquisitorial mansion og ved udgravningen)

Efter at The Cheap Bitch Sprang og folk fandt plads på hospitalet i Port Kerrifore, blev de holdt i medicinsk koma, inclusive Issym, der ikke havde pådraget sig nogen form for skade, eller RAD påvirkning. det hele blev superviseret af Adeptus Arbites Official 1st grade; Ibrahim Fablos. Efter deres opvågnen blev det klart for gruppen at der var foregået en hel del ting under deres behandling; blandt andet var Father Al, blevet berøvet sin arm, mens pigerne var berøvet deres kræfter, med en ondskabsfuld 'Restraining Bolt' skudt ind i Cortex gennem kraniet i baghovedet. Denne behandling tog særdeles hårdt på Issym, der selv efter opvågning synes svag og ukontaktbar.

Agent Fablos forklarede gruppen at der var blevet holdt en retsag imod dem, mens de var i koma, og at de henholdsvist var dømt alle sammen; Pigerne til døden, Jim og Elliot til 2 gange 50 års og 1 gange 99 års straffearbejde, mens Father Al blev idømt modifikation til flagelant...

De bliver umiddelbart efter opvågningen overflyttet til det lokale Arbites fængsel og bliver låst inde sammen indtil deres transport af Corrol V kan blive organiseret. Pigernes dødsstraf udskydes til de andres afrejse.

situationen er meget mørk, men de forsøger at spille deres sidste kort og søger kontakt til fængslets præst, den lettere eccentriske Father Bobo, der kommer til dem og de forklarer ham situationen, hvorefter han lover at tage kontakt til den lokale Inquisitor.

Agent Fablos forsøger at opsnappe kommunikationen mellem fængselspræsten og Inquisitoren, men det mislykkes og han graver sig selv ned i et dybt, dybt hul, da han forklarer gruppen hvordan han har opsnappet beskeden, i Inquisitorens skulte tilstedeværelse.

Inquisitoren, Madam Kazamatzo befrier gruppen fra fængslet, efter at have hørt deres historie, og overflytter dem til hendes private mansion, indtil sagen kan blive afsluttet på behørig vis. Imidlertid viser det sig, at Madam Kazamatzo har handlet på Ijj Khorets rapportering om Xenos og har sendt 30 af sine private soldater, the Shadow League, afsted for at få klarificering på situationen. gruppens forklaring af situationen for hende til straks at sende de resterende soldater til undsætning, sammen med gruppen, der stadig skal betragte sig selv som under arrest, men er de eneste der er bekendt med området og med hvor de forskellige begivenheder har fundet sted.

gruppen ankommer sammen med resten af the Shadow League til den tidligere udgravning, hvor en af soldaterne; Dunc, bliver udpeget som "fangevogter" gruppen og et hold at the League begiver sig ud til stedet hvor the Bitch sprang og støder umiddelbart efter ankomst på en flok Xenos, som giver dem kam til håret, sårer Dunc meget seriøst og resten overfladisk.

Efter kampen tager gruppen Dunc med til rendevouz punktet og de sender de sårede hjem og fortsætter med Issim som stifinder mod Xeno'ernes retning...

540K recap Empty Sv: 40K recap Tirs 11 Maj 2010 - 10:03

Rune

Rune
Founder

Her lidt noter til Janus gutten:
Vi holdt rast efter et hike gennem natten.
Vi hører en valkyrie og Issym kommer sprintene ud af flyet.
Vi har bombe-perimeter rundt om lejren og hvis hun ikke
stopper sprænger hun sig selv i luften. Father Al råber jeg
skal skyde hende i benet. Det gør jeg, hendes ben dør.
Issim kollapsede og slog stiften løst.


Madeleine, læge. Fiksede Issyms ben. Jim og Al drak mig fuld
mens vi ventede på hospitalet.

Issim ligger i koma efter stiften slog sig løs. Vi bruger
en uge der. Al læser, Jim drikker, Issym mediterer. Hendes
ben bliver helet.

Johann Krausman(interrogator) ankom efter 8 dage sammen med
Elid Zipwid.
Vi arbejder nu for Inquisition for at finde ud af hvem der er
efter os.

Elid kiggede i mit hoved igen...han ved at jeg var for ung
da jeg søgte ind i hæren.

Jeg sad og reparerede mit Ghillie Suit da en høj kvinde kommer ind af min dør. Hun advarer os mod at fortsætte med undersøgelsen og tilbyder at hjælpe os med at slippe væk fra Inquisition hvis vi dræber Kazamatso og afleverer hendes hårnål på et hotel i byen. Jeg siger hverken ja eller nej og hun forsvinder ud af vinduet. Sensorerne mærker hende ikke!

Jeg får fat på de andre og hiver dem med ud i haven for at sikre at ingen kan høre os. Det er nat så ingen kan se os. Jeg undersøger taget alle alarmer går straks i gang. Der er brændmærker på tagteglene. Vi bliver enige om straks at fortælle det til Kazamatso for at se om hun kan hjælpe os med at vende situationen til vores fordel. Vi begår dog en bommert da vi ikke sikrer at samtalen er sikker, så hvis de ukendte har bugs i stuen så er vi opdaget. Kazamatso tager dog Jim og jeg med ned i en sikker vault hvor hun går med på at lege død. Vi får hendes hårnål og et stykke af hendes tøj med blod på. Hun stikker med med en nål med gift på for at det skal højne troværdigheden. Hun er kendt for at bruge gift.
Efter aftalen skal det gå hurtigt. Vi stormer op fra rummet, slår Mattheus bevidstløs og stjæler et Astropath kort fra ham, som Kazamatso sagde vi skulle. Vi får fat på Father Al og de to Ams og slæber dem med. Father Al blev dog noget forvirret og var lige ved at angribe os. Før vi var nået ud gik Alarmen i gang, vi var opdaget. Vi løb afsted og stødte på to a husvagterne, som jeg sendte afsted ud for at finde Kazamatso. De vidste ikke at det var os der var skyld i alarmen. Ind i en bil og hurtigt afsted.
Hotellet ligger i den billige ende af byen og vi skaffer os hurtigt af med bilen. På hotellet er der et obscura-hoved der sidder ved skranken. Jeg sørger hurtigt for at skaffe os værelser og afleder hans opmærksomhed. Nu skal vi bare sikre området og gøre os klar til mødet.

Ekstra tanker: Mon vi er blevet podet med aflytningsbugs? Kazamatso forsikrede os at hendes hus var sikkert, men fjenden havde tydeligvis informationer som de ikke kunne have fået uden for huset.

http://splatcup.goalsoccer.net

640K recap Empty Sv: 40K recap Tirs 11 Maj 2010 - 11:23

Rune

Rune
Founder

Hov, jeg glemte vist mine tuscher og min håndbog!
@Janus, når det er muligt, ringer du så ikke lige til dem du ringede til fra min telefon igår og fortæller dem at det var dig der ringede? Der er to af dem der har ringet til mig, Kristoffer og Erik. Smile

http://splatcup.goalsoccer.net

740K recap Empty Sv: 40K recap Man 31 Maj 2010 - 15:45

Rune

Rune
Founder

Uuuh, jeg kan næsten ikke vente til at få et recap af sidste session. bounce

http://splatcup.goalsoccer.net

840K recap Empty Sv: 40K recap Tirs 1 Jun 2010 - 0:49

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

ved ikke helt hvem der skulle skrive det, men jeg kan da godt lave en lille opsumering her:

banden var som bekendt på The Grand Pier i Port Kerryfore. tidligt om morgenen bliver der banket på døren og en mand beder Father Al stå ganske stille mens han smækker ham i nøden med sin powermaul... situationen udvikler sig og snart står hotellet i lys lue! banden evakueres. Issim over nakken på Father Al og Elliot, der er forgiftet, på nakken af Aknot.

på vejen ud konfronteres de af Trix der sender dem med bussen. i bussen får de en seddel af en random guy der siger de skal stå af næste gang... efter de er kommet af og en kort køretur i en stinkende fiskeolie bil kommer de til lufthavnen og kommer på et interplanetært fly til det nordlige kontinent. deres servitrice viser sig at være Trix, og de falder hurtigt i søvn efter at have spist mad med sovegift i...

da banden vågner er de i en mansion hvor de taler med en mand der ikke rigtigt giver dem nogle svar, og som sender dem afsted med løftet om at sende dem væk fra planeten tilbage til gallaca space station, men på vejen stopper bilen der skulle tage dem til rumhavnen (elliot er stadig forgiftet og vil blive sendt afsted så snart han er oppe på benene igen) og begynder at gasse passagerene med nervegift... det lykkes Father Al at rykke et sæde ud af gulvet og lave hul så banden kan komme ud under bilen... dog temmelig medtagede.

derefter indledes en kort kamp mod de to goons der skulle stå for likvideringen, der er meget unfair, eftersom goonsene har guns og banden har nada, men de klarer skærerne og Agnot bukker under for sine mange skudsår og besvimer... Issym skifter ham ved hjælp af sine psychic powers og flyver i ørneskikkelse tilbage til huset og ser Elliot under forhør omkring pakken...

session out...

940K recap Empty Sv: 40K recap Tors 1 Jul 2010 - 0:44

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Recap:

Banden står som førnævnt på en øde vej, kun iført en bil med hul og 2 meget døde og lidt mutilerede goons.

Efter en del parliamenteren, som fører ingensteds hen, ankommer en motor-cyklist i sort læjjer.
Faderen tror han lige han hive personen af, men læjjer-damen gider ikke og trækker strømmen i faderens ellers så svulmende arm.

Læjjer-damen fortæller banden at de skal køre tilbage til stedet, hvor også den stakkels lille Elliot ligger.

Banden sender Issym til lufthavnen som back-up og stikker hen til hytten.

Den onde mand som forsøgte at klippe banden over med sine bil-goons var slet ikke så ond, han skulle bare lige tjekke banden ud, og har nu et tilbud at gøre banden, nu da de var så seje.

Banden skal tage til Galaca og finde den kære Eli Gurnesh, Captain på den ellers før i tiden fine Cheap Bitch (Nu Skrot).
Efter lidt parliamenteren frem og tilbage, hvor banden egentlig er ret pissed over at skulle gøre endnu en tjeneste, indvilger det og flyves til Galaca.

På Galaca indkøbes lidt isenkram til de ellers så nøgne bande-medlemmer.

På et lille gæstgiveri passes Issim op af en stor farlig mand i power armour. Faderen ser straks at han er en ubehagelig og gemen hekse-jæger og fortæller ham i en venlig og boderlig facon at han kan stikke sit eget chain sword op i røven på sig selv.

Issim får dårlig samvittighed over at den slemme onde hesksejæger fortæller at han så vil klippe faderen over for at få fat i hende og vælger at tage sit tøj og løbe.
Faderen tager det som hans cue og frembringer en ordentlig hånd-kanon for at ommøblere den kære hekse-jægers fjæs. Mens Jim og Faderen forsøger at fræse hekse-jægeren et nyt røvhul løber Issim ud af døren. Kampen får en ende da Agnot i stedet for at placere sin lommelygte i masken på heke-jægeren, skydr faderen i nyt hul i maven. Et hul han er ret træt af.
Hekse-jægeren vil nu gerne mere ud thorkild og løber efter Issim udenfor.

Hele banden + hekse-jægeren findes og fanges af de lokale arbites, og sagen ender med at kirken henter sin heksejæger, og banden får 100.000
at snoldre for.
Gruppen snoldrer og æder og får tilbudt et job som bounty-hunters på deres alter-ego's. Egentlig et rent nemt job, men dog meget fatalt!

Gruppen er nu meget paranoide og gemmer sig lidt, imens Elliót gør sit bedste på at formøble arve-sølvet i en lokal spillebule.
Han bliver dog genkendt som Elliot, og ikke sit falske navn, og nu er fanden løs i lakse-gade, og på hotellet som nu angribes af en stak gangstere, som i bedste serber-stil entrerer bygningen i en overfyldt bil, sikkert fordi de er miljø-bevidste.

Gruppen er dog lidt trætte af de her wanna-be rum-serbere, og giver dem derfor en ret grundig rundbarbering.

Efter den sidste rum-serbere er blevet sparket i kommoden, nakker de en bil for at stikke af, måske til et nyt hotel med lidt bedre service og måske lidt færre huller ??

/Janus

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum