S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

APOC

+2
R-kølle
Janushedemann
6 deltagere

Gå til side : 1, 2  Næste

Go down  Besked [Side 1 af 2]

1APOC Empty APOC Man 19 Apr 2010 - 13:28

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Hvad blev der egentlig om snakken om en ordentlig omgang Apoc ?

Døde den ide igen helt eller hvordan ?

/Janus

2APOC Empty Sv: APOC Man 19 Apr 2010 - 15:40

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Jeg tror lige den er sat på pause indtil Anders er klar igen

3APOC Empty Sv: APOC Man 19 Apr 2010 - 16:08

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Ahh ja, okay, selvfølgelig.

Så må vi tage grusom hævn til den tid...

/J

4APOC Empty Sv: APOC Tirs 20 Apr 2010 - 9:31

andbruu

andbruu
Captain

Jeg er så småt ved at være klar. Så på den anden side af obnoxicon.

Jeg tror dog at der skal ændres lidt på oplæget.

Det er ikke realistisk at alle kan være klar, og derfor skal man nok passe på at planlægge emd det.

Så hellere "bare" få afholdt et apoc, med dem der nu kan, og så kan man jo altid tage et nyt spil når andre bliver klar. Ved at afvente alles klar', så kommer man jo nok aldrig til at spille.

Det vigtigste er selvfølgelig at vi har et sted at afholde hele balladen. De muligheder jeg lige kan komme på er:
- Regnbuen (kræver Helges deltagelse) - max. 1.000.000 point
- Helges stue, aka Baby Bunker (kræver Helges deltagelse, og Valdemars samarbejde) - max. 12.000 point
- 4. maj (kræver Rasmus' deltagelse) - max. 1.000.000 point
- Anders' stue (kræver min deltagelse) - max. 8.000 point
- Krølles stue (kræver krølles deltagelse, og chess cake) - max 8.000 point
- Hedeborg (kræver Janus' deltagelse, og den yngre greves OK) - max 8 eller 12k

Det skal ikke være nogen hemlighed at jeg meget gerne, på et eller andet tidspunkt, vil afprøve løveparten af min hær. Jeg har foretaget en hurtig udregning:

Battle Company (100+ marines) 2.500
Magnus og hans venner (i 3 landraiders) 2.500
Deathknell Strikeforce (termies og drop dreads) 1.500
Linebreaker (3 vindis) 450
Supression (Whirlwinds) 250
Bikes (ca. 40) 1.250
Vanguards () 350
Assault Terminators (20) 800
Scouts (20) 300
Landspeeder Typhoon (x4) 360
Ultramarie Baneblade (BS 4) 600
Warhound Titan (!) 750
Thunderbolt Fighters (x2) 360
Scout Sergeant Pelion () 55
Chief Libarian Tigarius () 230
Democles Rhino () 60
Ancient Force (MotF og 3+ dreads) 800
Thunderfire Cannon () 100

cirka 13.500

og så mangler jeg lige 2 landraiders før den bliver rigtig god.
-en til MotF og en til company command.

Det kræver selvfølgelig at jeg ikke spiller selv, og hvis andre selv har et par dukker med, så nærmer det sig jo hurtigt 20.000 point. - Så det kan godt være at det ikke bliver i dag, men jeg håber at der er nogen der er klar. En løsning kunne være: Alle marines (kan jo sagtens komme op på 25.000), mod IG, chaos og xenoes.

Tilbage til den mere realistiske tankegang.

Så snart der er nogen der syntes at de har plads, så lav en lyd. Jeg vil helst ikke slæbe mindre end 4.000 med, men jeg vil allerhelst spiller mere APOC.

Jeg vil også gerne stadig lave et scenarie, hvor jeg ikke nødvendigvis er med selv. Jeg er ½ færdig med min mur, og har nogle andre store projekter i støbeskeen.



Sidst rettet af andbruu Man 26 Apr 2010 - 13:07, rettet 1 gang

5APOC Empty Sv: APOC Tirs 20 Apr 2010 - 12:23

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

de hedemannske gemakker kan vist også godt rumme en 8-10k hvis det kniber... men det kræver jo så Janus's tilstedeværelse...

giv endelig lyd hvis der er nogen der overvejer at stable apoc på benene... selvom det er usandsynligt jeg kan joine i den umiddelbare tid efter obnox (vi skal både flytte og får besøg fra australien) vil jeg sikkert gerne komme og kigge lidt hvis det skulle være.... ligeledes er man selvfølgelig velkommen til at låne fars 12-15k IG, hvis der skulle blive brug for det:)

H

6APOC Empty Sv: APOC Tirs 20 Apr 2010 - 23:10

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Hello monkeys, det lyder godt at folk er ved at være spændt op til noget aporkalypse. Da Janus nu har sat gang i historien denne gang foreslår jeg at han ligger hus til et lille hygge 6-8000 points slag som opvarmning til noget større. Jeg kan stille med omkring 5000 points elverne og i underkanten af 2000 point orker så alt efter hvem der har nogle ideer til hvem der skal spille sammen og hvornår ser jeg frem til at høre nærmere.

7APOC Empty Sv: APOC Ons 21 Apr 2010 - 8:36

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

nu er jeg jo kommet til at købe nogle flere af de små grønne, så jeg synes da vi skal udfordre de gode krølle...... WAAAGH! Dancing orc

8APOC Empty Sv: APOC Ons 21 Apr 2010 - 9:10

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Det synes jeg helt sikkert er en god og brav ide. Vi skal bare lige overveje om der er plads til 6000 point orker og 3000 point Chaos på samme side af brædtet, når nu vi skal være hos Janus som jeg har besluttet at vi skal. Ellers kunne det vare noget med imperie og elvere mod chaos og orker.

Men nu får vi se hvad greven siger om at spille oppe hos ham, ellers må vi lige se efter et andet sted og i så fald skal den grønne bølge helt sikkert ud og løbe en tur

9APOC Empty Sv: APOC Ons 21 Apr 2010 - 9:28

andbruu

andbruu
Captain

Så vil jeg begynde at tælle 4.000 points rum-sømands-soldater op. Vi mangler vel stadig at høre om ham Hedemanden er indstillet på krig i det lille hjem.

Hva er mulighederne for hold?

Orks+Orks+Chaos vs Ultramarines+Black Templars+Salemanders (det kan også være at der er ulve der vil være med)

Orks+Orks vs Chaos+Ultramarines

10APOC Empty Sv: APOC Ons 21 Apr 2010 - 9:52

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Jeg kunne også fint forestille mig

Orks + Chaos vs Ultramarines + Eldar

og som Eldar spille må jeg sige at jeg er åben for lidt af hvert geek

11APOC Empty Sv: APOC Ons 21 Apr 2010 - 11:49

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Det er ikke umuligt at det kan afholdes på Hedeborg.
Jeg skal dog også lige rådføre mig med den yngre greve...
Det afhænger selvfølgelig af datoen og om der ellers er planlagt Soireé den dag..


Men Thumbs up ellers... Mine Chaos drenge vil gerne ud og køre...
Alt efter hvor lang tid der går inden vi spiller kan det være jeg disker op med Death Guard's 1. Company... Smile

/Den Ældre Greve

12APOC Empty Sv: APOC Ons 21 Apr 2010 - 15:16

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Jeg ville personligt, gerne se/være med til en koalition af 3-4 Space marine chapters, mod en horde af enten Orks eller Chaos...

hvis det hedder 6k, ville 2k pr hver af 3 chapters mod 3k chaos og 3k orker vel være fint?? Så kan man også vælge lidt i sin enorme kasse med lir, og finde de gode ting frem ;-)

13APOC Empty Sv: APOC Ons 21 Apr 2010 - 15:39

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Jeg vil helst ikke stille alt for meget, 2-3 k max

/J

14APOC Empty Sv: APOC Ons 21 Apr 2010 - 16:04

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Dine 100 Plaguemarines koster jo krafthelvede 3k i sig selv Cthulhu

de fylder nok også ret godt på brættet...

15APOC Empty Sv: APOC Ons 21 Apr 2010 - 18:59

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Kan heller ikke stille så mange af dem endnu..
Meeen nok snart..

Men kommer nok ik til at gøre det projekt færdig for apoc..

/J

16APOC Empty Sv: APOC Tors 22 Apr 2010 - 14:47

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Men Aslak og jeg kan vel også sagtens samle 4k orker så der er ingen is på koen

17APOC Empty Sv: APOC Tors 22 Apr 2010 - 14:55

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Ja, men lad os nu se... det ku jo være de 3k alligevel blev samlet i Chaos, men som sagt, lad os nu se når vi har kikket nærmere på antal point vi spiller, hvem der kan osv...

/Janus

18APOC Empty Sv: APOC Tors 22 Apr 2010 - 19:24

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

nemlig ja nemlig ja. Jeg tænker om vi måske skulle overveje noget med fredag-lørdag i kristi himmelfart, hvad siger folket til det? og jeg tror på 8000 point

19APOC Empty Sv: APOC Fre 23 Apr 2010 - 8:59

andbruu

andbruu
Captain

Jeg tror på julemanden og kristihimmelfart.
Jeg tror også på flere point, men det kræver 3 normale bræt.

Hvis gakke spiller orker, så er der følgende SM chapters tilbage:
-Black Templars (Martin)
-Salamanders (Bjørn)
-Space Puppies (Rasmus)
-Ultrafuckers (Anders)

Personligt vil jeg dog syntes det var lidt æv "kun" at have 2.000 point med i et APOC slag... men hvis det er det der skal til få at få gang i festen.

20APOC Empty Sv: APOC Fre 23 Apr 2010 - 9:31

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Jeg kan sagtens følge anders i at det er ærgeligt med 2000 point til apoc. Hvis det er at vi skal have mere en 8000 point begynder det imidlertid at være begrænset hvor vi kan finde plads til at spille. Det var egentlig derfor jeg kom med det forslag. Hvordan vi så præcis gør det ved jeg ikke men mon ikke der er nogen der alligevel ikke kan i kristi himmelfart og der derfor hurtigt bliver plads til flere point fra nogen af os.

Hvis jeg skal være med på ork/chaos siden kan jeg alligevel ikke komme med meget mere end 2k så jeg græder ikke så meget.

21APOC Empty Sv: APOC Fre 23 Apr 2010 - 10:26

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Jeg aner ikke hvornår den weekend ligger...

Hvis vi skal være mange og spille meget ku man måske gøre det i Krølle's koloni på bukke udenfor ?

Just a thoght...

/Janus

22APOC Empty Sv: APOC Fre 23 Apr 2010 - 11:36

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

tror som udgangspunkt det er en skidt ide at spille udendørs, især i det danske møg-vejr.

jeg vil også lige give mit besyv med i forholt til hammer og point + plads...

jeg tror godt der kan stilles 2 x 10k på Hedeborg, for som anders pointerer er det næsten lidt amputeret at spille apoc med 2k... også selvom der er 2-3 per side...

vi har spillet en hel del spil efterhånden med 2 spillere på hver side, med hver deres 1750 points hær, som så bliver til 3500 hære der battler, med alm 40k regler vel at mærke... de spil tager i omegnen af lidt under den samme tid som 2 spil med 1750 point tager.

et ordentligt spil apoc (i min optik) er på minimun 3k per hær og 7.5k per side. ellers kan man ligesågodt bruge overstående format.

sidste gang vi spillede apoc her hos mig spillede vi vist for 10-12k per side. det fyldte 3 borde. man kan godt klare sig med mindre, især hvis der bliver fielded point tunge hære som spacemarines og deres corrupterede counterparts.

jeg slår klart for (for jeres skyld) at i ikke sætter et amputeret spil apoc igang, for det kan godt være lidt øv at komme igang med især for nyere spillere, der så ikke for den optimale oplevelse.

alternativt, hvis i gerne vil spille rigtigt mange points kan i måske låne 4. maj eller et almindeligt selskabslokale (evt. a la torrild forsamlingshus, hvor man så også ofr lidt nostagi) for den sags skyld, for dem der har adgang til sådan et...

H

23APOC Empty Sv: APOC Fre 23 Apr 2010 - 11:50

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Der er vel ingen som bliker skuffede ? Vi har vel alle prøvet at spille Apoc før ?

Som sagt er jeg meget indifferent, jeg er klar på det fiolk synes...

Jeg ved ikke hvor meget i kan spille på Hedeborg, men vi har da været mange her til påske frokost... Men der flyttede vi også meget rundt på sofaer / møbler / fjernsyn og spdan, og det ved jeg ikke helt om jeg gider lave det helt store ved...

Men serlvom vi ike ommøblerer stads-stuen på Hedeborg kan vi nok godt være mange her alligevel...

Som sagt, jeg er op for lidt af hvert...

/J

24APOC Empty Sv: APOC Fre 23 Apr 2010 - 12:42

princelarming

princelarming
Barbar Barber

I mit hoved er der stadigvæk forskel på at spille apoc med 3/4 x 2k hære mod tilsvarende og så spille 2 x 1750 mod tilsvarenden... Forskellen er FOC (Force organisation charts) som jo overholdes i sidstnævnte tilfælde, men ikke behøver gøre det i Apoc!

Der vil blive mulighed for at bringe alt det fede lir på banen, samtidig med at der flere spillere på hver side, som så får glæde af Apocalypsen (en af de få situationer hvor den sætning giver mening) hvilket vel er at foretrække...

Bevares, hvis vi kun kan møde 5 mand op i alt, fordeles points derefter, men jeg synes ikke 2k hære uden FOC men med formationer og Legendary/gargantuan/Superheavies er så skidt endda....

25APOC Empty Sv: APOC Fre 23 Apr 2010 - 12:57

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Jeg kan ikke helt se hvad Bjørnen argumenterer for, men jeg er sikkert enig Smile

Jeg vil bare gerne smadre en masse..

/Janus

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 2]

Gå til side : 1, 2  Næste

Lignende emner

-

» Centaur til Apoc!
» apoc i tranbjerg

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum