S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Flyve Hammer

+2
princelarming
andbruu
6 deltagere

Go down  Besked [Side 1 af 1]

1Flyve Hammer Empty Flyve Hammer Tors 6 Maj 2010 - 8:55

andbruu

andbruu
Captain

Så er det snart tid til ferie igen. 12-16 maj.

Den vil jeg meget gerne bruge på Apok.

Hvis der er nogen der vil invitere til, som samtidig har plads til 12'x8' (3 border) så må de meget gerne give lyd.

Pga. Jeppes fødselsdag, skal jeg meget tidlig til Kbh om søndagen. Derfor skal det (for mit vedkommende) være torsdag til fredag, eller fredag til lørdag.

Jeg er stadig mest stemt for at bruge to dage, som så ikke behøves at være så lange.

Gif lyd plix

2Flyve Hammer Empty Sv: Flyve Hammer Tors 6 Maj 2010 - 23:00

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Havde overvejet en Thy-tur i den weekend, men tilslutningen skrumper, og Pops har også called noget med en 18-års fødselsdag i Tønder fredag, så det kunne gå hen og blive rimeligt amputeret... Apoc er et maybe for me...

3Flyve Hammer Empty Sv: Flyve Hammer Tors 6 Maj 2010 - 23:28

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Hvis Thy er på vej down the drain vil jeg godt tilslutte mig apoc.

4Flyve Hammer Empty Sv: Flyve Hammer Fre 7 Maj 2010 - 13:17

andbruu

andbruu
Captain

Hvis bjorn skal noget fredag, kan det jo også være onsdag aften, og hele torsdag.
Stadig ingen der vil udlåne deres hangar?

5Flyve Hammer Empty Sv: Flyve Hammer Man 10 Maj 2010 - 10:28

andbruu

andbruu
Captain

Efter samtale med Yde og bjorn, lugter det lidt af fredag til lørdag.

6Flyve Hammer Empty Sv: Flyve Hammer Man 10 Maj 2010 - 17:00

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

men i hvilken hangar?

7Flyve Hammer Empty Sv: Flyve Hammer Ons 12 Maj 2010 - 12:37

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Anders' hangar ligger hus til et slag hvor de grønner orker og de grønne 'Nidder snitter smølfe- og tempel-mariner i skiver...

Det bliver hyl!

8Flyve Hammer Empty Sv: Flyve Hammer Ons 12 Maj 2010 - 13:00

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

popper indenom fredag aften. stop. efter mam. stop. til en hammer-øl. stop. medbringer ej Imperator. stop.

over and out. stop.

9Flyve Hammer Empty Sv: Flyve Hammer Ons 12 Maj 2010 - 13:07

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Fredag aften er Lim og opstilling, og naturligvis øl... jeg ved ikke hvornår jeg joiner fredag pga. fødselsdag, men kigger i hvert fald forbi...

Og så er der game on lørdag!

10Flyve Hammer Empty Sv: Flyve Hammer Ons 12 Maj 2010 - 14:26

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Det kan være jeg kommer forbi en af dagene i en times tid eller sådan. Bare lige for at sige hej

11Flyve Hammer Empty Sv: Flyve Hammer Ons 12 Maj 2010 - 15:22

rass

rass
Halv-elver Bondemand

Me too!

12Flyve Hammer Empty Sv: Flyve Hammer Søn 16 Maj 2010 - 0:29

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Xenos vandt en sejr efter at have presset Magnus Kålgård, Honour guarden og hans strategic relic sværd op igennem skorstenen på sin som sædvanligvis forelskede Land Raider...

Fed kamp, med spænding og kamp til femte tur...

13Flyve Hammer Empty Sv: Flyve Hammer Søn 16 Maj 2010 - 14:53

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

hehe det lyder da ellers ikke umiddelbart sådan... kom nu lige med en ordentlig battlereport alien

rock and roll!

H

14Flyve Hammer Empty Sv: Flyve Hammer Man 17 Maj 2010 - 10:41

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Her kommer en lidt mere udførlig battle report.

Banen var domineret af kratere og bakker/stenstøtter på den ene halvdel, og skove og grønt på den anden. Den grønne del havde en vej gående igennem midten, imellem 2 bastions og en kæde af barrikader. Der var to store bygninger på den anden del, op mod midten.
Der blev sat objectives i hver af de to bastions, en for enden af vejen, og en lige udfor de to bygninger på den anden del, samt en i backfield på både den grønne del, og den stenede/sorte.
Tyranids havde boret tunneler op i store dele af banen, som gav dem mulighed for at få både tankbusting Zoanthropes op tæt på fjenden, og for at øge presset med The Endless Swarm.

Imperiets styrker bestående af 6 Land raiders (1 med Marenus Calgar og Honour guard, 1 med honour guard, 2 med Crusader squads og 2 med 5 mands LC-termiator squads), 2 Whirlwinds, 10 TH footslogging Terminators og 7 venerable Dreadnoughts stillede op på den stenede/sorte del, The Warhound tog opstilling lige over objectivet på deres egen banehalvdel, og afventede Xenos ankomst. Alle 120 gaunts, The Green Tide, Bully boys og The Cult of Speed, samt de 8 Monstrous creatures tog opstilling så tæt på midten som muligt, for at mindske afstanden til fjenden...

Imperiets første runde så bilerne trække frem mod midten, og lægge ild ind i de mange lønnende mål på den anden side af banen. Warhounden smadrede Ghazgull's ride, og en Winged Hive tyrant, samt et ukendt antal Nidder og orker...

Xenos første runde var et langt rush mod fjendens linier, og den minimale mændge skydning som de kunne præstere tog ikke nævneværdige ting med sig.

Imperiets 2. runde var igen præget af fremrykning, og de to land raiders med Marenus og honour guards var nu tæt på at kunne nå deres mål, Ghazgull og de andre warlords, der var på vej imellem de to bastions. Warhounden lagde igen et MC ned, og hældte ild i The Tide. Imperiet fik 3 VP's, og tog en naturlig føring...

Xenos havde set en mulighed for at Rule-snipe Marenus, med hjælp fra heldige terningeslag og placeringer af modeller omkring hans Land raider. Planen så ud til at mislykkes, da de to Zoanthropes missede tanken, men den sidste Hive Tyrant præsterede, og leverede den nødvendige 5'er på Damage Chartet, så de skulle disembarke, og grundet placeringen af andre modeller var dette en umulighed. Marenus Calgar gik 0-3 i Apoc... Da de havde givet ham et Chapter relic, og det lykkedes for de øvrige styrker at få hold på 3 andre objectives, fik Xenos 6 VP's og tog en god føring...

Imperiets modsvar var igen en fussilade fra Warhounden og de øvrige styrker, og 5 LC-termies gik i clinch med Wazdakka og nogle nob Bikers på den yderste flanke.
Der blev counter-charget med den anden unit Honour Guards i et forsøg på at bringe Tidet ned under scoring size. De scorede 2 VP's, tror jeg...

Xenos MC's smadrede ind i Dreadnoughts, Land raiders og den ene af bygningerne på den sorte/stenede del, hvor en Techmarine og hans servitors havde søgt tilflugt... Hive Tyranten med guards Lockede LC-terminatorner efter de havde snittet Nobs'ene og tog også en Venerable Dread med i kampen...
The Tide hold presset og snittede de sidste honour guards, og sikrede igen midten til 3 VP's.

Imperiet skød igen, men de fleste lønnende mål var dog locked i CC, men de fik alligevel scattered over på tidet, og Emperors Champion væltede ud af sin land Raider og smed en Vortex Grenade i masken på den eneste tilgængelige Hive tyrant, der lige havde snittet sin Dreadnought op... Der var heftige kampe mellem Crusader squads og Bully boys ved ruinerne af de to bygninger på den sorte del af banen, og en Dreadnought blandede sig i kampen... 4 VP's, da de nu talte dobbelt

Vortex granaten scatterede over og åd Ghazgull!! samtidig bølgede kampen videre på midten, hvor en Warboss prøvede at snitte en raider op, The tide var igang med et Crusader squad og de fire Megaarmoured nobz måtte trække sig tilbage for at holde objectivet. Det samme måtte Warboss på cykel som havde været sammen med The Cult of Speed, da der var ved at være få scoring units tilbage på Xenos side... 2 små gaunt squads kastede deres sidste mænd i døden, for at kunne komme igen og lægge mere pres på... 4 VP's, tror jeg.

Imperiet prøvede at presse et af objectives i bastionen ved at tank-shocke den Warboss der stod og hev i Honour Guards forulempede Land raider. Han Immobilizede den dog, og snittede den op i CC bagefter...
Det ene objective der var holdt af Land Raideren mod 2 Bully Warbosses blev der kæmpet om, da Crusaderne løb ud og skød/smadrede de to Bosses... Der blev smidt lidt mere Counter assault ind mod MC's men den ensomme dread på flanken døde i CC og efterlod den gående Tyrant fri til at smadre videre runden efter... 6 VP's tror jeg...

Xenos fik 80 gaunts igen, og der var nu ikke længere problemer med at smide scoring units efter de frie tilgængelige objectives... Det længst tilbage blev holdt af Hormagaunts, som smadrede den Assasin der havde kæmpet en lang og tynd kamp med seks tyranid Warriors. men nu måtte det slutte, og hun døde...
De resterende 60 gaunts, kastede sig ind i kampen om det objective som Crusaderne og deres Land Raider havde holdt i fire ture... Warbossen på Cykel smadrede Land raideren, og gauntsene snittede Crusaderne op... 10 VP's

Herefter valgte vi at stoppe spillet da Imperiet kun kunne hente 3 realistiske Objecitves, og Xenos ville have en tur til at kompensere for den indhentning... Slaget var afgjort...

15Flyve Hammer Empty Sv: Flyve Hammer Man 17 Maj 2010 - 15:33

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

tillykke med sejren!

det er dog trist for de 2 generaler at de bliver nødt til at bruge rulesniping til at vinde, istedet for sund taktik... men det er jo nok bare mig der har et horn i siden på konceptet...

H

16Flyve Hammer Empty Sv: Flyve Hammer Man 17 Maj 2010 - 23:53

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Lige præcis i det tilfælde som det skete her synes jeg ikke det var så slemt. Det er ikke urimeligt at man ikke kan komme ud af bilen uden at dø af det når det står en hel hær udenfor og venter på en.

Hr. Kålorm må bare lære at styre sin bil så han kan prøve at være med i en kamp på et tidspunkt.

17Flyve Hammer Empty Sv: Flyve Hammer Tirs 18 Maj 2010 - 9:14

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

når det er Hr. kålgård er der ingen undskyldning for IKKE at lade ham forsøge at få sin indkøbte chapter relic COCK ud gennem skorstenen. Han må jo ikke få en fair apoc kamp ever. Han skal for evigt sidde fast i sin land raider - om det er i sumpen eller skorstenen er ligegyldigt. HÆ! geek

18Flyve Hammer Empty Sv: Flyve Hammer Tirs 18 Maj 2010 - 10:41

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

ved ikke om det er rimeligt eller ej.... synes bare rulesniping er noget pjat.

hvis bilen nu var exploderet på en 6'er var det jo ikke sket, fordi man kan stå oven på wrecket af den, men når den bare bliver wrecked sker det først efter man skal disembarke... dvs. det er farligere at bilen dør, end at den explodere, hvis den altså er omringet af guys... synes det lidt er noget fis. men sådan er der jo så meget... husker godt nok lige at lave toiletslangen med mine guardsmen næste gang så der er nul flankmarch:)

H

19Flyve Hammer Empty Sv: Flyve Hammer Tirs 18 Maj 2010 - 13:58

andbruu

andbruu
Captain

Magnus er nu endelig, efter flere dage i fangeskab med ti andre mænd (!), sluppet ud af skorstenen. Han har nu tabt alt tillid til Land Raiders, og har beordret konstruktionen af en THUNDERHAWK. Allerede skrider projektet godt frem, men mechanicus er nærvøs for om Magnus' bil-forbandelse, vil føre til den hurtige nedskydning af flyveren.
Da Magnus første gang så projektet, var hans ord: "Fuck, hvor er den stor!" - en sætning han lærte under hans fangeskab i land raideren. Bæstet er blevet målt til 19" lang og 17" bred - altså thunderhawken.

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Lignende emner

-

» hammer udfordring

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum