S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

spilstart optakt etc.

4 deltagere

Go down  Besked [Side 1 af 1]

1spilstart optakt etc. Empty spilstart optakt etc. Tors 1 Jul 2010 - 14:55

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

Her er lige en art brainstorm om hvad jeg har tænkt mig at spillet skal handle om/bevæge sig omkring.

Hovedemnerne kommer til at være mystik, okkultisme, spiritualisme, religion (eller ureligion), hemmelige broderskaber og selskaber, underverden, oplysthed, magi, det paranormale/supernormale og spændingsfelterne mellem dem og den almindelige, mundane hverdags verden.

Settingen er London, England. Det foregår i slutningen af det Britiske Imperiale århundrede omkring år 1900...

Jeg tænker at spillerne skal have tilknytning, i større eller mindre grad til et eller andet form for okkult eller hemmeligt selskab. Det kunne eventuelt være en loge fra et universitet, et hemmeligt broderskab for en klasse/proffesion eller et okkult selskab med pseudo-religiøse eller neo-paganistiske tendenser.

Det vigtigste i forhold til det er for mig hvordan i hænger sammen med logen, kulten eller hvad det nu ender med at være, og at i ikke starter med den store viden om det fænomenale der ligger og lurer lige om hjørnet, men har en vis appetit på det.

Umiddelbart har jeg forestillet mig at der er et bredt udsnit af karakterer der kan spilles. Men det fælles for dem er jo, at de er blevet accepteret i en eller anden udstrækning i et elitært selskab, så de skal have et eller andet at have den i. Det kan være intellekt, men det kan også være et talent i en eller anden eftertragtet egenskab, f.eks. en dygtig fægter, atlet eller lignende, det kan også være arvet, fordi daddy var med, det kan i princippet også være fordi en af ens studiekammerater
er med, eller noget helt tredje.

I må meget gerne skrive retur om jeres tanker ifht. karakterer.

Og husk på at Great Britain er mega Great på det her tidspunkt med kolonier i fjernøsten, afrika og mellem amerika og polynesien...

H

2spilstart optakt etc. Empty Sv: spilstart optakt etc. Tors 1 Jul 2010 - 16:13

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Hvad forestiller du dig af pointramme? Bare for at vide hvor rig der er plads til at være og tilsvarende

3spilstart optakt etc. Empty Sv: spilstart optakt etc. Tors 1 Jul 2010 - 17:16

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

omkring 100-150... nok mest omkring 100:) men i det område

H

4spilstart optakt etc. Empty Sv: spilstart optakt etc. Tors 1 Jul 2010 - 22:19

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Det er jo slet ikke nok, min heir alene koster 35 point.

Nå ja jeg ser på det. Jeg forestiller mig at staklen skal være arving til en del af et eller andet handelskompagni og det er det han heir skal dække over. Jeg er ikke helt med på hvad hans egen store specialitet er endnu, men forestiller mig at han lever højt på de kontakter han har igennem sin fars tilknytning til kompagniet. Så det han kommer til at bidrage med bliver noget med indsamling af information og det at kunne frembringe varer af alle mulige arter og at kunne skaffe transport. Det er i hvert fald noget af det jeg fifler med lige nu.

EDIT:
Nu har jeg siddet og rodet lidt med rytmeboksen. Jeg går ud fra at du vil begrænse ulemper til 50 point så det har jeg forsøgt mig med. Synes dog det er svært at presse en "hel" karakter ned på 100 point, men hvad lad os se, jeg tager den med i morgen til gennemsyn og hygge.

5spilstart optakt etc. Empty Sv: spilstart optakt etc. Fre 2 Jul 2010 - 10:00

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

der er jo ikke noget der er sat i sten i forhold til pointene... men prøv at se om det ikke kan lade sig gøre at lave noget du kan have det godt med for de 100. umiddelbart kan din historie jo godt holde, uden helt så meget heir, hvis du f.eks. er nevø eller 2. søn til en eller anden ambassadør eller lignende. alternativt er der jo også mulighed for at din far er kul-magnat eller jern-baron eller noget helt tredje. det ostindiske handelskompani er muligvis også en mulighed, men den bliver dyrere, idet der også kommer free transportation, claim to hospitality og patron (firm) med i den...

prøv også at lav en realistisk liste over dine contact, med hvad de kan kan og hvordan de virker, for det lader til at ham her du har er rimelig well-connected....

husk også lige på at hvis man er adlet og er ridder er der altså kun tale om 2 ranks, med mindre man er landed lord (med gods osv)

H

6spilstart optakt etc. Empty Sv: spilstart optakt etc. Man 12 Jul 2010 - 11:48

Rune

Rune
Founder

Det var både en hyggelig og en uhyggelig omgang. Jeg er klar på onsdag, men hvis det skal være hos mig må det ikke blive sent. Vi har nemlig papirstynde vægge (hvad angår lyd) og nogle regler om at der ikke må larmes efter kl. 20...tsk tsk. Smile

http://splatcup.goalsoccer.net

7spilstart optakt etc. Empty Sv: spilstart optakt etc. Man 12 Jul 2010 - 12:59

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

umiddelbart kan vi vist godt spille hos Ras eller alternativt i krølles kolonihave igen?

så slipper vi også for at holde Christina vågen inden ferien:)

hvad siger i folkens?

:Edit:
nu er det så settled! vi spiller igen i Krølles kolo-hus på onsdag kl 17.30, så vi kan komme den cliffhanger til livs!

8spilstart optakt etc. Empty Sv: spilstart optakt etc. Ons 8 Sep 2010 - 21:55

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

ang. spiller trolddom:

jeg tænker at der ihvertfald skal bruges en eller anden form for component til spells etc. listen bag i magi-bogen er lidt begrænset og uopfindsom, så jeg har planlagt at komme med et nyt og udvidet system, baseret på mana cost og listen over materials fra advantage/disadvantage sektionen i grundbogen, som kommer til at være noget i retning af:

1-3 points: very common substance
4-6 points: common substance
7-9 points: occasional substance
10+ points: rare substance

det er derudover muligt at få fat i en reusable component som kan bruges igen og igen til samme spell, så der i princippet er 2 mulige components til hver spell, men hvoraf den ene er en tak sjældnere...

components skal hellerikke være super specifikke, så der kommer til at være mulighed for at bidrage med "feel" altså exempelvis kunne componenten til flash, der koster 4 mana være "a common substance, that burns quickly; like gunpowder" og den reusable component være noget i retning af "an occasional substance, that reflects light like a prism or lens"... en hekse-kone vil måske bruge fint malet tørret harpiks som den første component og bunden af et gammelt syltetøjsglas som den anden, men en aristokrat-troldman vil bruge krudt og en diamant-ring... men enden er det samme for spellen.

desuden forestiller jeg mig at VH spells skal have mellem 2 og 4 components, hvoraf en er reusable.

9spilstart optakt etc. Empty Sv: spilstart optakt etc. Tors 9 Sep 2010 - 11:11

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Hvad indikerer den point værdi ? Synes det er lidt uklart...
Indikerer den spell cost ift GURPS reglerne, som så kræver en tilsvarende komponent indenfor point kategorien eller hvordan?

/J

10spilstart optakt etc. Empty Sv: spilstart optakt etc. Tors 9 Sep 2010 - 17:02

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

points er mana cost, listen over components bag i bogen er ubrugelig, så det med sjældenhedsratings er fra limited defences i grundbogen... (bruges til alt muligt anden også) denne restriktion kommer selvfølgelig også til at have indflydelse på fordelen, sådan at magery kommer til at være: magery (hermetic -20%)

havde egentlig også tænkt at der skal være en sammenhæng mellem startingwealth og component cost således at:

very common components koster 0.01% af startingwealth for disposeable components og 0.1% for reusable components

common components koster 0.1% og 1%

occasional coster 1% og 10%

Rare coster 10% og 100%

det kommer nemlig også an på hvordan man bruger spellen og anskuer sin magi...

desuden tænker jeg at spells der bliver kastet med en "ny" component skal give -2 til effective skill roll... lidt a la cultural adaptation.

11spilstart optakt etc. Empty Sv: spilstart optakt etc. Man 27 Sep 2010 - 15:54

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

hey janus!

kunne du måske komme med nogle spells som du syntes kunne være interessante? der er mega mange spells, og jeg gider helt ærligt kun at lave "components" til dem vi skal bruge...

det behøver ikke være mega præcist, bare sådan lidt overordnet og muligvis også på sigt...

Helge

12spilstart optakt etc. Empty Sv: spilstart optakt etc. Man 27 Sep 2010 - 16:01

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Lad os mødes over en kop kaffe en dag og kikke på det ?

/J

13spilstart optakt etc. Empty Sv: spilstart optakt etc. Man 27 Sep 2010 - 16:02

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Men jeg tænker ting i kategorien :

Victorian Classics : Apportation, ild, minor illusions etc

Og måske også nogen i stil med wind magi...

Men kan vi tage dem en dag over kaffe ?

/J

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum