Her er lige en art brainstorm om hvad jeg har tænkt mig at spillet skal handle om/bevæge sig omkring.
Hovedemnerne kommer til at være mystik, okkultisme, spiritualisme, religion (eller ureligion), hemmelige broderskaber og selskaber, underverden, oplysthed, magi, det paranormale/supernormale og spændingsfelterne mellem dem og den almindelige, mundane hverdags verden.
Settingen er London, England. Det foregår i slutningen af det Britiske Imperiale århundrede omkring år 1900...
Jeg tænker at spillerne skal have tilknytning, i større eller mindre grad til et eller andet form for okkult eller hemmeligt selskab. Det kunne eventuelt være en loge fra et universitet, et hemmeligt broderskab for en klasse/proffesion eller et okkult selskab med pseudo-religiøse eller neo-paganistiske tendenser.
Det vigtigste i forhold til det er for mig hvordan i hænger sammen med logen, kulten eller hvad det nu ender med at være, og at i ikke starter med den store viden om det fænomenale der ligger og lurer lige om hjørnet, men har en vis appetit på det.
Umiddelbart har jeg forestillet mig at der er et bredt udsnit af karakterer der kan spilles. Men det fælles for dem er jo, at de er blevet accepteret i en eller anden udstrækning i et elitært selskab, så de skal have et eller andet at have den i. Det kan være intellekt, men det kan også være et talent i en eller anden eftertragtet egenskab, f.eks. en dygtig fægter, atlet eller lignende, det kan også være arvet, fordi daddy var med, det kan i princippet også være fordi en af ens studiekammerater
er med, eller noget helt tredje.
I må meget gerne skrive retur om jeres tanker ifht. karakterer.
Og husk på at Great Britain er mega Great på det her tidspunkt med kolonier i fjernøsten, afrika og mellem amerika og polynesien...
H
Hovedemnerne kommer til at være mystik, okkultisme, spiritualisme, religion (eller ureligion), hemmelige broderskaber og selskaber, underverden, oplysthed, magi, det paranormale/supernormale og spændingsfelterne mellem dem og den almindelige, mundane hverdags verden.
Settingen er London, England. Det foregår i slutningen af det Britiske Imperiale århundrede omkring år 1900...
Jeg tænker at spillerne skal have tilknytning, i større eller mindre grad til et eller andet form for okkult eller hemmeligt selskab. Det kunne eventuelt være en loge fra et universitet, et hemmeligt broderskab for en klasse/proffesion eller et okkult selskab med pseudo-religiøse eller neo-paganistiske tendenser.
Det vigtigste i forhold til det er for mig hvordan i hænger sammen med logen, kulten eller hvad det nu ender med at være, og at i ikke starter med den store viden om det fænomenale der ligger og lurer lige om hjørnet, men har en vis appetit på det.
Umiddelbart har jeg forestillet mig at der er et bredt udsnit af karakterer der kan spilles. Men det fælles for dem er jo, at de er blevet accepteret i en eller anden udstrækning i et elitært selskab, så de skal have et eller andet at have den i. Det kan være intellekt, men det kan også være et talent i en eller anden eftertragtet egenskab, f.eks. en dygtig fægter, atlet eller lignende, det kan også være arvet, fordi daddy var med, det kan i princippet også være fordi en af ens studiekammerater
er med, eller noget helt tredje.
I må meget gerne skrive retur om jeres tanker ifht. karakterer.
Og husk på at Great Britain er mega Great på det her tidspunkt med kolonier i fjernøsten, afrika og mellem amerika og polynesien...
H