S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Fastaval

+6
R-kølle
Jeppe
Janushedemann
Helge
princelarming
gakkedulla
10 deltagere

Gå til side : Forrige  1, 2, 3  Næste

Go down  Besked [Side 2 af 3]

26Fastaval - Page 2 Empty Sv: Fastaval Man 21 Feb 2011 - 23:50

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Jeg er åbenbart pisringe til det der internet, hvordan finder man ud af hvor mange penge man skal af med for at få lov til at sove og spise og så videre?

27Fastaval - Page 2 Empty Sv: Fastaval Tirs 22 Feb 2011 - 0:09

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Jeg troede ellers din Google-Fu var stærk Krølle ? Smile

/J

28Fastaval - Page 2 Empty Sv: Fastaval Tirs 22 Feb 2011 - 9:34

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

@krølle: Det er jeg ikke sikker på man kan få lov at få at vide endnu.

29Fastaval - Page 2 Empty Sv: Fastaval Tirs 22 Feb 2011 - 9:35

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

hovsa - nu er tilmeldingen sgu åben

30Fastaval - Page 2 Empty Sv: Fastaval Tirs 22 Feb 2011 - 11:27

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Da jeg var derinde var tilmeldingen pisseåben, men der var ikke mulighed for at få at vide hvad tingene kostede. I hvert fald ikke uden at starte tilmelding, med oplysning af både den ene og den anden personlige oplysning. Det er sgu da ikke smart. Kast en ny post når man kan se hvad det koster.

31Fastaval - Page 2 Empty Sv: Fastaval Tirs 22 Feb 2011 - 17:45

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

so.. prices.

Det koster 125 at overnatte for alle 5 nætter (eller 50 kroner pr. nat) og 100 kroner at deltage (dette er inklusive et medlemsskab af ALEA - hvis man ikke melder sig til det bliver det 50 kroner dyrere, så det gør man). Derudover koster det 25 kroner pr. morgenmad og 45 kroner pr. aftensmad. Jubilæumsfesten koster 60 kroner. En partout billet til alt mad og sovning fra onsdag til mandag koster således 610 bobs hvis man vil have alt mad og jubilæumsfest. Det koster også 50 kroner at spille hammer fordi der skal transporteres en masse shit - og shit.

Skal man KUN være med i hammerturneringen (udgangspunkt i at man kan møde op klokken 11 torsdag, men sover til lørdag) kan man lave en billet til det, der koster dette her:

2 dage 80 kroner.
2 morgenmad 50 kroner.
2 aftensmad 90 kroner.
2 overnatninger 100 kroner.
hammer 50 kroner.

det er 370 kroner. Her betaler man næsten lige så meget for sovning og deltagelse som partoutdeltagere, men sådan er leif.

32Fastaval - Page 2 Empty Sv: Fastaval Tirs 22 Feb 2011 - 18:17

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

hmm jeg synes godt nok det er dyrt for en omgang hammer... dertil kommer øller osv.

hammer hos yde kostede 500 kr for en hel weekend med mad, druk i stride strømme og Aslak over broen... det her koster 400 og så skal der købes øl på stedet (og ikke drikkes omkring bordene?)

helt ærligt blev jeg lige lidt dis-illusioneret der.

jeg stiller ikke op.

33Fastaval - Page 2 Empty Sv: Fastaval Tirs 22 Feb 2011 - 18:23

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Man kan i øvrigt sagtens finde ud af priserne kølle - den registrerer først din tilmelding til sidst siger den.

34Fastaval - Page 2 Empty Sv: Fastaval Tirs 22 Feb 2011 - 18:28

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Jeg synes det lyder rigtig Fedt Dullaen, godt initiativ.

Grundet Fastaval ligger hvor den ligger i forhold til min afleveringsfrist, så har jeg rigtig svært ved at overskue konsekvenserne af at melde mig til..

Men håber jeg finder ud af det når det kommer lidt tættere på..

/J

35Fastaval - Page 2 Empty Sv: Fastaval Tirs 22 Feb 2011 - 18:32

rass

rass
Halv-elver Bondemand

@Helge:ja det kan du have ret i, men da obnox ikke ser ud til at blive sig selv kunne man godt anskue det som et form for alternativ til at få slukket krigstørsten og 6 tuneringskampe på 2 dage er da til at tage og føle på, endda med en af "our" guys som sherif. Hertil kommer at hvis vi kunne få mange afsted ville det nok også blive det sjovere, selvom er der er et stykke vej til opvaske tjans og nøgenbadning på Odder ungdomsskole.

36Fastaval - Page 2 Empty Sv: Fastaval Tirs 22 Feb 2011 - 20:03

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

yeah, du har måske ret Rass, men 400 kr + øller til 25 kr stykket som jeg ikke må drikke mens jeg vinder... det kommer til at koste 800+ kroner for det foretagende alt i alt... det er det samme som 2 personer til mallorca med hotel i en uge...

er godtnok ked af at måtte undvære obnox og de kampe det ville medføre, men det er simpelthen for dyrt for 2 overnatninger og 2 dages morgen og aftensmad...

som sagt tidligere, jeg stiller ikke op til fasta, men håber da i andre for en hyl oplevelse!

koster det 100,- hvis man kommer og kigger? har du glemt dem i dit regnestykke gakke eller er det mig der ikke kan finde dem?

37Fastaval - Page 2 Empty Sv: Fastaval Tirs 22 Feb 2011 - 20:16

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

De er med Helge. Det koster 40 kroner at deltage enkelte dage og de står derfor som 80 kroner for deltagelse.

Hvis vi absolut SKAL starte en flamewar vil jeg gerne henvise til at der IKKE er nogen, der skummer nogens fløde, men at alle de penge der ryger ind i Fastaval bruges på at lave Fastaval. At man så måske godt kan have ondt i røven over at der bruges penge på spray til nogle guldpingviner må stå for egen regning.

Ja det er mange penge, men jeg synes egentlig ikke det er så dyrt. Det koster det samme som Hyggecon, der kostede 370 kroner for en partout i år. Det er altså lidt dyrere pr. dag end Hyggecon. Det er noget billigere pr. dag end Hyggecon hvis man deltager i hele herligheden. Det er MEGET billigere end ECXI, der ville have kostet mig en 500 las for EN overnatning. Jeg tror det er billigere end hvad vi ville kunne holde en Obnox for hvis vi skulle leje lokaler. Det aller billigste er dog at undlade at deltage og det står selvfølgelig enhver frit for.



Sidst rettet af gakkedulla Tirs 22 Feb 2011 - 20:32, rettet 1 gang

38Fastaval - Page 2 Empty Sv: Fastaval Tirs 22 Feb 2011 - 20:21

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Det er sikker rigtigt nok at den ikke registrerer din tilmelding før til sidst, men det betyder ikke at jeg ikke har puttet en masse oplysninger om navn, adresse, email osv. ind på siden inden jeg kan få lov til at vide hvad det koster. Det lyder da lidt forkert synes jeg umiddelbart.

@ priser: es gibt doch wannsind
Vi skal jo ud over det 660 kr også til silkeborg så uden øl, hvis man har tænkt sig at være der hele tiden ender vi da over 700 kr. nok nærmere 800 kr. og selvom vi starter på 370 kr kommer vi da også op på 450-500 inden vi begynder at købe øl. Jeg må sgu indrømme at jeg synes det er rigtig mange penge for relativt lidt. som en klog mand en gang sagde "for meget, forlangt, for kort".

Hvis vi er oppe og vil give den slags penge for at lege med dukker kan vi altså leje et forsamlingshus - jeg siger det bare. Det er rigtigt nok at vi måske ikke kommer til at spille med helt så mange fremmede, men hvor mange fremmede kommer der egentlig?

Kølle out

39Fastaval - Page 2 Empty Sv: Fastaval Tirs 22 Feb 2011 - 20:39

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

@Krølle: Det er ikke muligt for mig at fortælle hvor mange "fremmede", der kommer, idet det er et offentligt arrangement med en åben tilmelding frem til starten af april (så vidt jeg husker).



Sidst rettet af gakkedulla Tirs 22 Feb 2011 - 20:41, rettet 1 gang

40Fastaval - Page 2 Empty Sv: Fastaval Tirs 22 Feb 2011 - 20:39

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Køllen har en pøjnte!

Obnox er, desuden, ikke helt død... Kan være det blot erstattes af flere bæ-con (hedder det bæ-ci, eller bæ-coi i flertal?) eventuelt afholdt i mit hus... Hvis folk ikke har problemer med min model-spisende Warhound Titan?

Jeg ser dog endnu hellere at den slags penge som Fastaval kræver, bruges pop hytte, som betyder mere autonomi, og mulighed for gæster der ikke skal betale penge for at drikke øl mens vi andre spiller... Vi kommer alligevel ikke fremmede nørder ved på Fastaval...

Desuden er chancen for spontan tååst (druk-besøg) fra tøser og ikke-con folk minimeret, når skidtet afholdes i Silkeborg...

Jeg bailer på Fastaval, og bakker bæ- og Obnoxicon op fra slap!


41Fastaval - Page 2 Empty Sv: Fastaval Tirs 22 Feb 2011 - 21:18

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

I will do no more selling. silent

42Fastaval - Page 2 Empty Sv: Fastaval Tirs 22 Feb 2011 - 21:19

Lundse


Gnom Svinehyrde

Epic Bail!

(Also; come nu on - hvem skal så holde mig i hånden og snakke om følelser og Peter Fallesens krøller?)

43Fastaval - Page 2 Empty Sv: Fastaval Tirs 22 Feb 2011 - 21:21

princelarming

princelarming
Barbar Barber

@ Lundse: Det kunne jo passende være Peter Fallesen??

@Gax: Sell or persuade if you want/like. I'm not above changing my mind, once in a while...

44Fastaval - Page 2 Empty Sv: Fastaval Tirs 22 Feb 2011 - 21:36

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Lundse! - do some selling!...

Jeg var ved at skrive en post, men den druknede i harme over disse griske, ukulturelle kværulanters evindelige jamren over at den gulerod, der præsenteres for dem i deres hunger, har en forkert form.. (how's that for convincing!? Cool )

45Fastaval - Page 2 Empty Sv: Fastaval Tirs 22 Feb 2011 - 21:43

princelarming

princelarming
Barbar Barber

I'm strangely unconvinced... Evil or Very Mad

Prøv med gulerod i stedet for pisk i tissekassen?? trophy

46Fastaval - Page 2 Empty Sv: Fastaval Tirs 22 Feb 2011 - 21:44

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Jeg synes folk skal holde sig for gode til at komme med en lang tirade om hvorledes det er for dyrt. Ja man kan måske købe en lille bitte bitte rejse til et svensker hotel med grisefest og rotter i madrassen, eller også kan man ikke.
Det er vel sådan set ret irrelevant for den Con.

At det kan være der ikke kommer ret mange af, lad os kalde dem -The hang around brædt crew- og drikker, ja hvis det har betydning for om folk har lyst til at spille 40k så...

Det er Dullaen der har været med til at arrangere det 40k, og det synes jeg er fedt. Hvor vidt man synes at resten af connen er for dyr, dyrere end andre eller penge ud af vinduet har vel ikke rigtig nogen relevans for 40k sagen.

Det er helt op til folk om de vil komme eller ej, men jeg syens egentlig det er lidt 'synd' (mangel på bedre ord) at tæske løs på prisen i tråden og så i en eller anden grad forvente en eller anden form for 'modspil' (bevist/ubevist) fra Dullaen.

Hyggecon inklusive Bus og druk i cafeen er også pikke-dyrt, men det afholder da ikke nogen for at tage derop.
Bæcon hos Ydes forældre var sgu heller ikke nogen billig omgang, jeg smed 120 kun for aftensmad og mad For fredag kun)
Men sådan er det bare.

Fedt hvis folk kommer, ærgeligt hvis ikke.

Behovet for at høre hvor dyrt folk synes det er eller ikke er, er meget minimalt hos mig.

/J

47Fastaval - Page 2 Empty Sv: Fastaval Tirs 22 Feb 2011 - 21:47

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Tror ikke der er nogen her der fisker efter en løsning fra Gax, på prisen... Det er jo ikke hans opgave...

Til gengæld så synes jeg det er fair at melde ud at det er prisen der er årsag til en udeblivende framelding...
Ellers kan man jo "kun" sige, at man ikke vil deltage, og ikke hvorfor...

48Fastaval - Page 2 Empty Sv: Fastaval Tirs 22 Feb 2011 - 21:48

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Du fisker efter overbevisning, andre fisker måske efter en retfærdig grund.

Jeg synes det er fint at folk synes det er for dyrt, især hvis de ikke whiner som små kællinger i samme eller efterfølgende sætninger.

/J

49Fastaval - Page 2 Empty Sv: Fastaval Tirs 22 Feb 2011 - 21:51

princelarming

princelarming
Barbar Barber

OK. Jeg vil opfordre til en sober tone, så folk undgår at blive stødt... Ord som "Whine" og "kællinger" er fine IRL, men bliver alt for ofte misforstået herinde...

Jeg fisker som sådan ikke efter overbevisning (for min egen skyld), men synes det er synd at Gax skrev at han ikke ville fremføre argumenter for arrangementets fortræffeligheder (af uvisse grunde)...
Derfor min tidligere post...

50Fastaval - Page 2 Empty Sv: Fastaval Tirs 22 Feb 2011 - 21:53

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Jeg tror det er fordi Dullaen før er blevet sat i ligende situationer hvor folk lidt forventede at han skulle 'sælge' et relativt dyrt arrangement.
Jeg kan sgu godt forstå han ikke gider kaste sig ud i salgstaler af en anden verden, især når folk har tilkendegivet deres meget brede holdning til prisen.

Og en sober tone Asbjørn... come on...

/J

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 2 af 3]

Gå til side : Forrige  1, 2, 3  Næste

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum