S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

House Aringil

+2
rass
Rune
6 deltagere

Gå til side : 1, 2  Næste

Go down  Besked [Side 1 af 2]

1House Aringil Empty House Aringil Man 20 Dec 2010 - 15:43

Rune

Rune
Founder

Her er Helges pdf.

Og her er et lille billede jeg smækkede sammen af pdf'en, for at få stamtræet til at hænge sammen istedet for at være over 3 sider.
http://dl.dropbox.com/u/2596837/GURPS/Arvandor/HouseAringil.png

http://splatcup.goalsoccer.net

2House Aringil Empty Sv: House Aringil Tors 23 Dec 2010 - 13:32

rass

rass
Halv-elver Bondemand

Jeg kunne godt tænke mig at høre noget mere om house Aringil. Hvad er deres coat of arms? kerne værdier? hvordan er deres område geografisk og sådan noget shit. hvike andre huse er traditionelt fjender og hvilke er venner?

3House Aringil Empty Sv: House Aringil Tors 23 Dec 2010 - 16:55

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

Aringil ligger nordligst i Arvandor i bjergene... deres nabo Caubal er de på udmærket fod med. den nuværende greves første kone kom fra House Colovere og hun døde barnløs og familien mener hun blev "taken care of" fordi hun ikke leverede nogen arvinger. greven har giftet sig igen meget hurtigt efter hendes døe, og det har efterladt et grimt mærke på de 2 familiers indbyrdes forhold. Aringil har også et udmærket forhold til kongehuset og grevens søster er gift ind i det royale hus.

deres coat of arms er en sort bjørn på rød bund og deres tabards er 2 røde vertikale striber på hver sin side af en sort stribe.

de går meget op i vintersport og jagt og er generelt anerkendt som et respektabelt adelshus med god retfærdssans, dømmekraft og jordnærhed.

House Aringil er ligeledes også kendt for at have dygtige companions/rådgivere...

4House Aringil Empty Sv: House Aringil Tors 23 Dec 2010 - 19:05

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

nu er stamtræet opdateret.

her er det nu: stamtræ

5House Aringil Empty Sv: House Aringil Søn 26 Dec 2010 - 4:25

Rune

Rune
Founder

Så vidt jeg kan tælle mig frem til, så er der 61 levende slægtninge af Aringil. Det er rigtig mange Smile
Er der nogen forklaring på at dødeligheden er så forholdsvis lav i forhold til fx. middelalderen. Man tæller måske ikke børn med som dør ved fødslen? Jeg efterlyser nok bare lidt mere voldelig død og ødelæggelse Razz

http://splatcup.goalsoccer.net

6House Aringil Empty Sv: House Aringil Søn 26 Dec 2010 - 8:45

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

nope, spæbarne dødelighed er ikke talt med her og det er TL 4, som er sen-middelalder, som havde en smule bedre forståelse for medicin og lægepraksis end de havde i den tidligere... desuden er der stor stor forskel på den almindelige dødelighed i middelalderen og dødeligheden i et status 5 adelshus... de bliver hverken udsat for kulde, fugt eller sult, samt smitte fra latriner og så videre, alt i alt har de væsentligt bedre odds for at slippe gennem livet uden at møde Danu utidigt...

7House Aringil Empty Sv: House Aringil Søn 26 Dec 2010 - 21:01

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Sådan som jeg læser stamtræet, så er det jo ikke Rasmus's far der er den nuværende leder af huset... (hvis det er, så ignorer mig bare)

Hvorfor er han så Heir, når den nuværende patriark har to levende børn??
Betyder det, at Rasmus kun er Heir indtil de når skelsår og alder, og i så fald, hvad med et stewardship indtil da?

Bimse er forvirret omkring arvereglerne i spillet...

Desuden ville Bimse give gode penge for at det fremgik hvilket køn de forskellige personer på stamtræet er... Jeg ved det er træls, men de fleste fantasy-navne lyder desværre pænt androgyne i mine indre ører...

8House Aringil Empty Sv: House Aringil Søn 26 Dec 2010 - 21:11

rass

rass
Halv-elver Bondemand

Såvidt jeg har forstået er Pitor(torons dad) ikke ARINGILEN men Lord til Haddan Castle som er et major, men ikke critical Aringil territorium..Toron har blue blood fra moderens side da hun er kongens kusine.

9House Aringil Empty Sv: House Aringil Søn 26 Dec 2010 - 21:20

Rune

Rune
Founder

Men så skal din familie vel have et andet navn end Aringil...ik? Bare så man kan kende jer ad. Ellers ender man med at have 101 Aringils der render rundt og er mindre lords. Burde i så ikke hedde Haddan, måske?

Som jeg ser det ville det være logisk om man, når man kom langt ud i familien, tog sig et andet navn for at vise at man ikke er den nærmeste. Hvis man så alligevel ender med at være arving til selve Aringil-shittet, så kan man jo tage sit oprindelige slægtsnavn igen, da bønderne er helt vilde med at beholde deres lorde-familie, og fordi der er magt i navne, også hos adelen.

http://splatcup.goalsoccer.net

10House Aringil Empty Sv: House Aringil Søn 26 Dec 2010 - 21:23

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

som rass siger: der et grevskab; Aringil og 7 underlener, Lordships der tjener under Greven, så der er faktisk 3 positioner som en adelsmand kan stræbe efter: Titlen i hans familien (lordships), titlen i hans hus (High-Seat) og titlen i kongehuset...

Krølle er tættere på den anden post end rass, rass er tættere på den tredje end krølle og har den første i bæltet.

11House Aringil Empty Sv: House Aringil Søn 26 Dec 2010 - 21:28

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Han har vel ikke titlen i hans lordship i bæltet, men er heir til den, right?? Bimse er ikke blevet mindre forvirret, men kan til gengæld se en fin logik i det Rune foreslog...

Vi lige gentage at næste revision af stamtræet burde inkludere mand/kvinde-tegn udfor personerne...

12House Aringil Empty Sv: House Aringil Søn 26 Dec 2010 - 21:29

Rune

Rune
Founder

Ehm. det blev jeg ikke klogere af king

Så Aringil huset har én gut som er...Greve..?

Aringil har også flere underlords som er...??

Disse underlords burde tage tilnavne som man kan kende dem på. Også så de kan skabe deres eget navn. Efter min mening Smile

http://splatcup.goalsoccer.net

13House Aringil Empty Sv: House Aringil Søn 26 Dec 2010 - 21:33

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

Rune har ret og rassŽs familie er selvfølgelig "The Haddan Aringils" men det bliver i den her retning...

Brin "joeh, du ved ham der Lord Aringil"
Dron: "Altså ffs Brin der er jo et hav af Lord Aringils!!!"
Brin: "nåja, men så ham der Lord Haddan Aringil , ikkŽ"
Dron: "ham der med de grimme tænder?"
Brin: "nej nej, det er en af de der Wren Aringil folk du tænker på"
Dron: "nåh ja, men hvem er det så?"
Brin: "jaeh... altså du ved ham der der døde ved et lynnedsl..."
Dron: "jo! ham der var oppe i tårnet og blev ramt af lynet og som er død nu!?!? altså ham der lå der som en kogt reje og som den stakkels vagtkaptajn fandt??!?!?"
Brin: "præcis, det er ikke ham. Han er jo død og det er hellerikke hans far, vel..."
Dron: "nå du mener ham den grimme Lord Haddan Aringil?. Ham der arvingen til det skovene og sårn?"
Brin: "Jah mand! Endelig fatter du det!"
Dron: "nåjada små slag små slag, du kunne jo bare have sagt Lord-Heir Toron Haddan Aringil med det samme...!

catch my drift?!? alle adelsmænd er celebreties i deres eget husets område per default...

14House Aringil Empty Sv: House Aringil Søn 26 Dec 2010 - 21:42

Rune

Rune
Founder

Cool nok. Lyder godt.

Men så er der vel også nogle underhuse der river sig løs, hvis de føler sig for meget trådt på af deres moderhus, eller hvis de ikke føler at de har noget som helst ud af at hedde fx. Aringil?

Det kunne jeg nemt forestille mig. At man fra et andet hus' side, lad os sige Arvandor, har lovet at hvis fx. The Haddan Aringils hjælper til med at skrotte deres moderhus, så får de deres helt eget House Haddan, når kronen er i Arvandors hænder.

Kunne også nemt forestille mig at der i daglig tale ikke hæftes moderhusets navn til, så Rass' familie blot hedder The Haddans. Hvis man er adelig og bekymrer sig om arvefølge, så ved man også hvem de forskellige små-familier tilhører, uden at smide slægtshuset på.

Håber det er ok jeg kommer med ideer Smile

http://splatcup.goalsoccer.net

15House Aringil Empty Sv: House Aringil Søn 26 Dec 2010 - 21:46

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Krølle kunne for øvrigt godt snart tænke sug at høre hvor han skal finde sig selv på slægtstræet

16House Aringil Empty Sv: House Aringil Søn 26 Dec 2010 - 21:47

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Her er kørselsvejledningen Krølle:

Drej til venstre ved Jellinge-stenen og så bare skråt op... lol!

Du bliver vel skrevet på et sted... Ligesom Razz

17House Aringil Empty Sv: House Aringil Søn 26 Dec 2010 - 21:47

Rune

Rune
Founder

Hehe, vi har sgu Helge på overarbejde her. Very Happy I skulle se alle de posts der er blevet lavet i Arvandor indtil videre Razz

EDIT

222 posts, hvor Helge sikkert har stået for næsten halvdelen. Very Happy
hov, så lige at Helge har 666 posts i skrivende stund. Very Happy



Sidst rettet af Rune Søn 26 Dec 2010 - 21:56, rettet i alt 2 gange

http://splatcup.goalsoccer.net

18House Aringil Empty Sv: House Aringil Søn 26 Dec 2010 - 21:54

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

R-kølle skrev:Krølle kunne for øvrigt godt snart tænke sug at høre hvor han skal finde sig selv på slægtstræet

din person hedder Sir Duros Fenter Aringil, og er søn af Lord Eol Fenter Aringil og lillebror til Lord-heir Reodric Fenter Aringil.

kan du finde ham?

19House Aringil Empty Sv: House Aringil Søn 26 Dec 2010 - 22:03

Rune

Rune
Founder

Hvordan kan det være at Eol er Lord of Fenter, når hans far Reodric Aringil er i Present?

http://splatcup.goalsoccer.net

20House Aringil Empty Sv: House Aringil Man 27 Dec 2010 - 0:27

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

fordi sir Reodric Fenter Aringil er en senil gammel nisse, der ikke kan holde på sit egt vand... nuff said

21House Aringil Empty Sv: House Aringil Man 27 Dec 2010 - 0:28

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

"I see dead people"

Men ja jeg kan også godt finde ham i stamtræet. Fed død så kører bussen nemlig

22House Aringil Empty Sv: House Aringil Man 27 Dec 2010 - 0:41

princelarming

princelarming
Barbar Barber

OK... Bimse er ved at skrive sit shit om, måske... alt afhængigt af hvad der lige kommer til at passe...

Enter "gammel fægtemester"

Exit "guard kaptajn"

Indtil videre i hvert fald...

23House Aringil Empty Sv: House Aringil Man 27 Dec 2010 - 2:38

Rune

Rune
Founder

Ok, cool.

Er det skik at gamle senile lords bliver frataget deres titler eller frivilligt "abdicerer", eller er det sjældent det sker.
Så vidt jeg husker var det meget sjældent at man gjorde det i middelalderen, men det er jo heller ikke en fuldstændig kopi af europas middelalder vi spiller Smile
Det giver også nogle nye muligheder for avancement. Måske kan man få erklæret en lord for uegnet...? Uuuh, alle de muligheder Wink

http://splatcup.goalsoccer.net

24House Aringil Empty Sv: House Aringil Man 27 Dec 2010 - 11:15

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

ja det sker fra tid til anden... på stamtræet kan du se at det er sket et par gange i Aringil historien... det er normalt at nobles der ældes over sidste salgsdato selv abdicere, eller kan man stille et forslag om tvungen abdision, som kræver 2/3 dele af adelsmands-rådets accept... der er 8 adelsmænd i aringil huset, så det ville kræve 6 af dem for at vælte en af de andre...

25House Aringil Empty Sv: House Aringil Søn 2 Jan 2011 - 14:28

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Du skriver de er 8 adelsmænd i Aringil huset ? Det er vel 8 overhoveder du mener ? Eller hvordan ?

/J

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 2]

Gå til side : 1, 2  Næste

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum