S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Salamanders Hær

+3
R-kølle
gakkedulla
princelarming
7 deltagere

Gå til side : Forrige  1, 2, 3, 4

Go down  Besked [Side 4 af 4]

76Salamanders Hær - Page 4 Empty Sv: Salamanders Hær Lør 26 Mar 2011 - 17:41

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

der er noget galt i begge udregninger for 200+190+250+15 er hverken 735 eller 755, men 655... laver lige det der math igen og smider det op på ny med rettelser!

77Salamanders Hær - Page 4 Empty Sv: Salamanders Hær Lør 26 Mar 2011 - 17:45

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

her er den så, med rettelser og multimelte på stormen og uden HK...

5 assault terms: 200
Vulcan 190
landraider crusader 250
extra armour 15
655

2 predators 120
2 bolter sponsons 50
170

2 tac squads + 5 marines 340
2 meltaguns 10
2 multimelta 0
2 Combimeltas 20
2 Rhinos 70
440

Sternguards sqaud 125
5 combi meltas 25
Drop pod 35
185

Dreadnought 105
heavy flamer 10
Drop pod 35
150

Space marines scouts 75
combi melta 10
Land speeder storm 50
Multimelta 15
150

total 1750 points

78Salamanders Hær - Page 4 Empty Sv: Salamanders Hær Lør 26 Mar 2011 - 18:22

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Det ser ud til at være en rimeligt kick-ass liste...

Suppression fra de to predators, trussel fra en Death Star + Vulkan og to mobile troop busser + en lille fløjermaskine... Dertil et AT-drop af dimensioner og en drop-Dread til at lave lidt mere ballade... ;-) I Like!

Nu skal den bare prøves et par gange, inden jeg går ud og investerer de 30,80 + 2 * 22,16 + 2 * 16,40 £ og de to sæt Rhino doors og en gang LR doors fra Forge World, som jeg så lige står og mangler ;-)

Edit:

Kunne være man skulle koge crusaderen om til en Redeemer, og bruge de 10 points på en MM til samme... Bare for at holde Ild og Melta-teamet kørende...

79Salamanders Hær - Page 4 Empty Sv: Salamanders Hær Lør 26 Mar 2011 - 23:45

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

kunne være fjong!

men vulcan gør IKKE flamestorm cannonen TL... så den er faktisk ikke meget bedre end en TL heavy flamer!

80Salamanders Hær - Page 4 Empty Sv: Salamanders Hær Søn 27 Mar 2011 - 0:53

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Sidste gang jeg prøvede at lave den her post løb min com tør for internet, så den kom aldrig frem. Det jeg gerne vil sige er at Melta er det nye sort og der er efterhånden rigtig mange af de hære vi spiller med der har en hel del af det. Det betyder også at en dødsstjerne meget let bliver parkeret og så er der altså ikke så meget dødsstjerne over den længere. (faktisk lidt det gakke allerede har skrevet)

jeg er helt klart til et par påds og så 8 hamre der deepstriker. Det er sgu da sjovere.

mht predillions - Det bliver spændende at se hvordan de virker. Jeg tror dog ikke du skal bruge dem som suppression. De er simpelt hen ikke gode nok mod biler. Derimod er de rigtig gode mod det der vælter ud af bilerne og jeg tror nærmere du skal forvente at bruge dem mod det. Men det er selvfølgelig bare mit bud Smile

81Salamanders Hær - Page 4 Empty Sv: Salamanders Hær Søn 27 Mar 2011 - 10:47

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

@krølle: det er rigtigt at der er mega meget melta i vores hære, men det betyder jo bare at man skal have mere armour med... eller helt undlade dem og køre med montrous creatures... 8 hamre der deepstriker skal sprede baller i en hel tur, hvor de ikke kan være sikre på at de er i cover... det kan komme til at gøre nas! alle de meltaer der skulle til at skyde på raideren er nu frie til at skyde på terms... dårligt bytte. desuden er jeg ikke helt enig i din vurdering af Predillions... jeg havde nok droppet HB sponsons og taget en HK istedet, så de kunne vinde på mobilitet, og så skyde HK hvis det var vigtigt... men bolterne kan godt glance på armour 11 og er slet ikke så ringe mod armour 10. det er rigtigt at de ikke er super gode til at hamre biler, men de har en god lang range og kan let komme til at smække et skud eller 2 ind i siden på chimeras, rhinos, artillery og lign... hvilket de er rigtigt gode til... derudover er de rigtigt gode til at skyde alm infantry, også de tunge drenge så som bikes o.lign.

@ verden: jeg tænker seriøst at der fakker talt er 50 point at spare på HB, og jeg synes slet slet ikke det er det værd... så hellere købe HK, bevæge dem hver runde og bruge dem som dedikerede light armour hunters og bruge de 30 point på noget mere melta/flamer!

82Salamanders Hær - Page 4 Empty Sv: Salamanders Hær Søn 27 Mar 2011 - 13:28

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Helge skrev:8 hamre der deepstriker skal sprede baller i en hel tur, hvor de ikke kan være sikre på at de er i cover...

De har et 3+ Invulnerable save, og kan derfor ikke bruge cover til noget som helst... De lander og så løber de tættere på fjenden...
Det er ikke en helt dårlig plan...

Alle Meltaerne er da farlige for dem, men ikke helt så "one-shot-and-260-points-went-out-the-window"-farlige, som mod en Land Raider...

MHT predator og HK:

Ja, de får ikke altid lov til at skyde med alle tre gunz, men de runder de gør, der kan det som oftest betale sig... Selv i Køllens flyvende cirkus-liste er der et par Vypers der ville have godt af at få pebret en masse HB skyd af i masken... HK er bare ikke lige mig... (måske har det noget at gøre med erfaringer fra seeker missiles hos Tau)

Men for at få lidt perspektiv: for 10 points mere, kan de to kære predators udskiftes med 2 Land Speeder Typhoons, hvilket godtnok gør at de taber en HB, men de bliver også langt mere mobile... Just food for thought ;-)

83Salamanders Hær - Page 4 Empty Sv: Salamanders Hær Søn 27 Mar 2011 - 14:38

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

@ 3+ invul save: det kan godt være at de ikke skal sprede baller så meget, men regn lige på hvad der sker hvis der er et hold avengers for unleaser på dem. det sker nul gange i en Raider, de bliver simpelthen ikke skudt på når de er inde i en bil. selv 10 guards der skyder på dem med kan regne med at nakke lige under en enkelt...

@ meltaer mod raiders: det er rigtigt at meltaer er farlige mod raiders, især når de ligesom mig og Krølles lister er i skimmers med en rimelig lang reach. det er derfor de skal suppresses!

@ heavy bolters vs HK: HB er kun viable mod armour 10 og til nød 11, som en extra bonus til autocannon skudene. du kommer ofte til ikke at kunne skyde med dine HB fordi der er noget CC der truer predillion. sad but true. HK gør ikke så meget, men den giver extra extra skud, med extra styrke og efterlader 30 points til extra lir.

@landspeeders: de er også meget meget blødere end predillion! og kan ikke bruges til at være "shield" for dine rhinos.... de får jo cover af at køre bagved predillion... najs!

84Salamanders Hær - Page 4 Empty Sv: Salamanders Hær Søn 27 Mar 2011 - 19:57

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

efter at have vurderet mit bud på en ornlig hær til bimse er jeg blevet enig med mig selv om at den i virkeligheden burde se således ud, hvis jeg skulle spille med den...

det handler jo selvfølgelig også meget om taktik, men normalt ville det gå noget i retning af: dreaden pod'er ned et sted hvor den kan true et objective eller lave en bottleneck. landraideren med ass-terms backer den op. de 2 predillions holder hver en flanke sammen med et tac squad i rhino og razorbacken er joker, sniper og holder enten eget objective eller prøver at conteste/sælge sig selv så dyrt som muligt... predillions sammen med tack rhinos rykker HELE tiden, med mindre der virkelig skal supresses og så unleasher de også HK, for at holde momemtum og uforudsigelighed. sterns pod'er ind og laver trace busta-busta-busta på hva det nu end er der ikke kan suppresses...

lidt mere a la:

5 assault terms 200
Vulcan 190
landraider crusader 250
extra armour 15
655

2 predators 120
2 HK 20
140

2 tac squads + 5 marines 340
2 meltaguns 10
2 multimelta 0
2 Combimeltas 20
2 Rhinos 70
440

Sternguards sqaud 125
5 combi meltas 25
Drop pod 35
185

Dreadnought 105
heavy flamer 10
extra armour 15
Drop pod 35
165

Space marine squad 90
Razorback 40
Twinlinked lascannon 35
165

total 1750 points

85Salamanders Hær - Page 4 Empty Sv: Salamanders Hær Søn 27 Mar 2011 - 23:03

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Jeg tror krølle har sagt hvad han vil sige, Men prøver lige igen. Den der landraider synes godt nok farligt dyr og der er meget meget meget let at få ram på den. Hvis du skal supresse 3 skimmers med meltadrenge i så får du sgu travlt med den liste der er stillet op her, de har jo alle sammen ekstra armour, kan maks få 1d til armour penetration og kan ikke skydes af noget vildere en st 8. Derudover har de cover Smile

Det er rigtigt at en IG hær med de dejlige hydraer i har relativt let ved at supresse/ølægge nogle stykker af dem, men det er altså de færreste der har mulighed for at ignorere skimmercover Smile

Så tilbage til Aslaks pointe. Det hedder ikke 0-3 landraiders det hedder 0 el. 3 landraiders Smile

Jeg vil gerne prøve din nye hær, jeg vil endda gerne prøve med noget der ikke er det flyvende cirkus, hvis du ikke synes du har lyst til at prøve den.

Har du for øvrigt hørt anders hvad du kan låne så du kan teste?

86Salamanders Hær - Page 4 Empty Sv: Salamanders Hær Søn 27 Mar 2011 - 23:44

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

det er unfair at sige at noget ikke er godt fordi det ikke kan stå distancen mod det flyvende cirkus... jeg kunne også have 3 melta squads med bs 4 og rerolls i mine skimmers endda billigere end dine, men vælger ikke at gøre det... de kan være forskellige grunde til at vælge ikke at gøre det, men umiddelbart vil jeg gerne have noget udfordring når jeg spiller, og det er bare ikke særligt fedt at spille med en toptunet liste særligt længe, hverkan for den der spiller med den, eller den der rammes af den... lidt a la underdog i BB... det er lækkert at ramme et godt built, men det er jo ingen sag at vinde med powerbuilds som nob biker hæren, det flyvende cirkus eller hvad de nu ellers hedder. jeg synes det fede er at finde noget der er cool, og så spille med det, og udvide/udvikle taktisk formåen.

87Salamanders Hær - Page 4 Empty Sv: Salamanders Hær Man 28 Mar 2011 - 9:27

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Vil godt lige gøre opmærksom på at selvom det flyvende cirkus er ret ostet er det på ingen måde uovervindeligt. Havde da en spændende kamp mod gakke og jeg er ret sikker på at anderses missil-hær kan gøre det rigtig træls for mig, ligesom enhver IG-liste med hydraer i også er en hurdle af dimensioner.

Det flyvende cirkus er en god hær ja, men der er også klare svagheder. Og jeg betaler trods alt 100-110 point for mine transports, som ikke har mere firing power end en razorback.

Mht gode muligheder for meget melta var der længere oppe en liste med både atack bikes og skimmers med multimelta. Sammen med twinlinked kan de altså også hurtigt gøre det trist at være landraider. Der er givet at en liste som ydes, eller gakkes ikke bare lige åbner den raider, i de kampe vil den sikkert gøre det rigtig godt. Og mod orkerne er en landraider jo et formidabelt våben. Det eneste jeg Egentlig vil sige er at gakke har ret i sin betragtning, når man samler godt og vel 1/3 af hæren i en dødsstjerne så kommer mange af kampene til at afhænge af hvordan den klarer sig. Hvis man har det fint med det så er der ingen problemer. Jeg synes bare ikke at armour 14 er så bass imod mange af de lister der bliver spillet lige for tiden.



Sidst rettet af R-kølle Man 28 Mar 2011 - 10:45, rettet 1 gang

88Salamanders Hær - Page 4 Empty Sv: Salamanders Hær Man 28 Mar 2011 - 10:29

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Lige en sidste ting omkring det flyvende cirkus, mest fordi jeg ikke vil have siddende på mig at det er uovervindeligt. Der er altså 18 (atten) killpoints i den hær, hvoraf 3 er dedikerede selvmordstropper og 3 har armour 10 og er open-topped. Så en 1/3 af missionerne begynder altså ret kraftigt op ad bakke for dem!

89Salamanders Hær - Page 4 Empty Sv: Salamanders Hær Man 28 Mar 2011 - 11:58

princelarming

princelarming
Barbar Barber

R-kølle skrev:Jeg betaler trods alt 100-110 point for mine transports, som ikke har mere firing power end en razorback.

Hvilken Razorback?? Den med TL HB til 40 points?? ok...

Men lad os se hvad du får for de 60-70 points:

- du får "Fast"
- du får "Skimmer"
- du får bedre front/side? armour
- du får trælse regler om max-styrke på skud mod dig
- ditto om minus melta og lignende.

For slet ikke at tale om synergi med resten af hæren... Hvis jeg kunne, så gav jeg sgu gerne det for at mine Razorbacks kunne prale af samme regler...

Man skal ikke beklage sig for meget over at bruge 100+ points pr. transport, når man frivilligt køber 2-4 stykker til ens hær...

lol!

Said with all the love in the world Wink

90Salamanders Hær - Page 4 Empty Sv: Salamanders Hær Man 28 Mar 2011 - 12:27

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

@ Krølle: i Agree! vil også lige pointere at jeg hellerikke synes/har udtalt at den er uovervindelig... har trods alt tørret den 2 gange i rap til bacon... synes bare det er sjovere at finde nye konstalationer i codex, end at terpe videre på noget man ved virker...

@ Bimse: i Agree! men razorbacks er slet slet ikke dårlige som de er...

91Salamanders Hær - Page 4 Empty Sv: Salamanders Hær Man 28 Mar 2011 - 12:55

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

@bimse: og dog sidder krøllen med præcis samme tanke, hvis jeg kunne købe rhinos til min hær ville jeg gøre det. 35 point for transports -umma! (5 meltaer med transport koster så 115, mens 10 hævnere med transport kommer ned i 187*) Det trillende cirkus der kunne komme ud af det, tror jeg umiddelbart er vildere end det flyvende cirkus jeg har nu. Granted at det bliver lidt hårdere for meltaerne at komme frem, men der er 3 biler så det skal sgu nok lykkedes alligevel.

@helge: Nye konstellationer i codex? og så snakker vi om hvorvidt det er en god ide at have en dødsstjerne med? Det forstår jeg ikke lige sammenhængen til? Desuden var det ikke det flyvende cirkus du trak noget så læsterligt rundt i møllen, ikke at jeg ikke er i tvivl om at du kunne gøre det.


[lang tynd rant]
Mht til at kigge på nye og spændende konstellationer, er det da også noget jeg tænker på, men ikke noget jeg får så meget respons på, problemet ved at ville det er at den synergi der er lagt i elvernes codex handler om doom på en eller anden måde. Det er det eneste der rigtig kan trække hele hæren op. Så hvis man afskriver den, fordi man gerne vil spille med f.eks. Autarchs så går man glip af utroligt mange wounds, og skal derfor bruge flere point på at opnå samme firepower, og da de af elvernes nærkampstropper, der er noget ved, begrænser sig til de 2 monstrous creatures der er i codex og til dels cykelmyggene har man bare rigtig meget brug for mest mulig firepower for pengene. Jeg har prøvet at skyde på 5 termies med 20 hævnere uden doom. Det kan let ende i at der er to terminatore tilbage, og hvis hævnerne så ikke har været dygtige nok til at stille op kan du derefter godt begynde at vinke til dem. Der skal nemlig ikke mere end 2 termies til at rydde sådan 2 squads! just saying.
[/lang tynd rant]


*for ca 1500 point ville jeg så kunne have 3*melta og 6* hævnere samt en farseer - så kan de sgu godt være at de ikke er helt lige så hurtige, men hold kæft hvor er der bare stadig mange af dem så hva'?



Sidst rettet af R-kølle Man 28 Mar 2011 - 13:27, rettet i alt 2 gange

92Salamanders Hær - Page 4 Empty Sv: Salamanders Hær Man 28 Mar 2011 - 13:24

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Der er vel forskel på nye konstellationer i IG's dex, og i SM's dex... Forstået på den måde, at min hær i øjeblikket ikke har en "vindende formular" som der kan udvikles videre på ;-)

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 4 af 4]

Gå til side : Forrige  1, 2, 3, 4

Lignende emner

-

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum