S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Progression

4 deltagere

Go down  Besked [Side 1 af 1]

1Progression Empty Progression Søn 23 Jan 2011 - 23:44

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Hey dudes...

Der blev snakket en del om progression og points efter første spilgang...

Umiddelbart var udmeldingen fra Helge inden spillet, at der ikke ville være mange points uddelt efter hver spilgang... Det er som sådan fair nok, men det blev der brokket lidt over efter første spilgang...

Jeg synes dette: Antallet af uddelte "frie" karakterpoints holdes nede, måske til et point en gang imellem... Til gengæld sættes der nogle værdier på de Contacts, Allies, Favours og den slags, som vi har spillet på og med i løbet af sessionen... Det er lidt anderledes end hvad vi plejer, men også en mulighed for at sætte lidt differentiering ind i forhold til forskellige NPC contacts og deres forhold til os som spillere og gruppe... (lidt á la: "Du får en 5-points Ally, Krølle, da spy-masteren fra det andet hus ikke vil snakke med Bosco, Damen eller Baltukaan...")

2Progression Empty Sv: Progression Man 24 Jan 2011 - 0:08

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

det var umiddelbart det jeg havde tænkt mig.

og også synes jeg havde lagt op til.

3Progression Empty Sv: Progression Tirs 25 Jan 2011 - 20:34

Rune

Rune
Founder

Cool. Men så bliver det også Helge der bestemmer hvad der bliver skrevet på arket. Ikke alt for meget brok med at man mener at man burde have en contact fordi man har snakket med en npc nogle gange. Selvfølgelig må man forslå at man får en advantage eller disadvantage som man synes giver mening, men Helge har final say. Ellers bliver det nemt en værre strikkeklub. Smile

http://splatcup.goalsoccer.net

4Progression Empty Sv: Progression Tirs 3 Maj 2011 - 14:15

rass

rass
Halv-elver Bondemand

Og så begyndte tuderiet over for få point igen Razz

Nej men altså ind til videre ingen point til vores fine gruppe...nuvel mit argument har to punkter. 1) vores "ligemænd" indenfor de forskellige felter er mindst lige så gode som os selv, derfor ville der ikke ske noget ved at vi steg 1-2 levels i tac-skills og tac-hovedegenskaber, det ville gøre spillet lidt mere highpower agtigt men det synes jeg ikke ville gøre noget, da det lidt er sådant allerede. 2) Vi benytter os ikke af så forfærdeligt mange skill rolls hvilket gør at et givent roll helst skal sidde i skabet når det går løs, det gælder nok mest for Toron og Bosco som "dual-classer" og derfor ikke har 17 i alle deres tac skills.

Anyway dette bringer et betydeligt element af tilfældighed ind i campaingen og betyder at nogle karaktere(f,eks Toron) og gruppen som helhed skal være heldige for at klare skærene i nogle farvande. Det har da også sin charme at være underdog(s), men på den anden side kan man spørge hvordan vores karaktere havde set ud hvis de var npc's? Jeg tror næppe det ville have været muligt at bygge dem troværdigt for færre point.

Hmm jeg kan godt lide alle karakterene og synes også de er solide, men lidt mere power ville ikke gøre noget, som alle andre helte skal de også "rise to the challenge" spørgsmålet er om det skal være med en vogn fyldt med held eller een med skill?

Jeg synes simpelt hen vi skal gå en level up! måske ikke med det samme men på et tidspunkt. Dette kunne evt. foregå ved at hver person modtager mlm 10-20?? point og bruger dem på en bestemt måde underlagt nogle regler. Som eks kunne Toron måske for lov at vælge mlm "commander upgrade" med increase muligheder indenfor strategy, Iq, tactics leadership evt charisma osv. eller han kunne vælge et "Warrior/Duelist upgrade" med ekstra hp, weapon skill, combat reflexes osv.

Jeg tror aller karaktere ville kunne finde på et par stykker og man kunne måske enda også få nogle nye områder under vingerne.(diessa:seductress/priestess--Baltuk:alkymist/(dark)soccerer--Bosco:bodyguard/outlaw chief/master advicer/spy----Duros: Diplomat Ace/Duelist/Charlatan Noble osv osv. Og udover at det kunne være sjovt: muha ha hahah muh!!! så kunne det også bruges i vores story line.



Sidst rettet af rass Tirs 3 Maj 2011 - 16:13, rettet 1 gang

5Progression Empty Sv: Progression Tirs 3 Maj 2011 - 14:28

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Nu har nogen af os jo faktisk fået lidt gode sager, i form af diverse stigninger, i løbet af kampagnen...
(Diessa har fået et par points til (ligegyldige) skills, efter sessions, og har +1 Reputation efter formationen af The Rose Guard (charter for dem følger snarest...) )

Det er ikke usandsynligt at Toron har fået lignende ting (Ally/Contact til The Todd, +1 Rep for War actions, tilsvarende)

Det er ikke ligefrem combat skills eller den slags, men det kommer da til at kunne påvirke visse rolls, som kunne være af afgørende betydning...

Derudover ser jeg ingen problemer i at vi tager et timelap, evt. efter kongens død, og rekonstituerer gruppen - evt med et eller andet "scripted event" som kan fremme gruppens fællesskabsfølelse og udvekslingen mellem de forskellige fraktioner, jf. anden post...

6Progression Empty Sv: Progression Tirs 3 Maj 2011 - 14:35

Rune

Rune
Founder

@Ras: Jeg synes du skal tage det op med Helge. Det kan godt forsvares at Toron skal have lidt mere i tactics fx. efter det store slag.

Jeg synes at det er en dårlig idé med bare at få xp at dele ud, eller levels. I stedet synes jeg at det skal være noget som spillet har retfærdiggjort.

Jeg er enig i at vi måske er lidt low i forhold til at vi skal ligne at være toppen af poppen, men så længe vi ikke mærker til det særlig meget (hvilket jeg ikke synes at vi gør, undtaget dit møde med The Todd), så synes jeg ikke at det gør noget. Faktisk er det cool nok at skulle være så afhængig af at stacke alle eksterne faktorer på vores side inden et rul. Smile

http://splatcup.goalsoccer.net

7Progression Empty Sv: Progression Tirs 3 Maj 2011 - 16:08

rass

rass
Halv-elver Bondemand

Øv nogle morakkere! (Husk nu det er PLAYERS vs. gm) Wink

Nej det var også ment som et debat indlæg og den med at gå level up var for at skære det ud i pap. Men i hektiske tider udvikler folk sig vel også?? jeg kan ikke se hvorfor det kun skulle være på den sociale front med contacts også videre...realistisk set handler det self også om tid, men den der med at man kun kan træne sig til advancement tror jeg nu heller ikke på, veterancy indenfor real-action må også tælle.

Husk nu at den altidtilstedeværendesmåligeretfærdighedsans også gælder her! og det er nemt at overskue at alle modtager 3p/må stige i 1 skill eller lign.

Jeg kan godt se din pointe med omstændighederne Rune og her kan gruppen nemlig for alvor arbejde sammen for at sikre gode betingelser for et diplomacy eller strategy roll el lign.. Men kan vi altid regne med at præstere i medvind?

Anyways måske er det min addiction til spillerudvikling under en campaign der sætter ind, jeg tror faktisk ikke jeg har prøvet at spille camp. uden "xp" måske sundt nok... giv mig noget antapus! confused

8Progression Empty Sv: Progression Tirs 3 Maj 2011 - 20:06

Rune

Rune
Founder

Hehe, det er også min første uden xp. Smile

Jeg synes faktisk at det kører rigtig godt indtil videre. Jeg synes dog også at du har en pointe mht. at det ikke kun er sociale færdigheder der bør udvikle sig.
Det er også derfor jeg forslår et tactics point til dig (eller et par xp til tactics som kan bruges når du har nok til a stige). Udover tactics er noget reputation helt klart noget du skal have oven på sådan en omgang. Her tænker jeg på baronierne der har mødt en snu feltherre (de vil helt sikkert holde øje med dig i fremtiden), samt soldaterne der var med, eller på borgen. Du har helt sikkert fået noget credit for sådan en succes.

Baltukaan har da helt sikkert også fået noget rep hos baronierne...Og Duros også. Dog helt forskellige. Razz

Måske Toron kunne få noget Fearlesness? For mod udvist i kamp?

Det er sådan noget jeg stemmer for.

I den forbindelse vil jeg da også høre Helge om Baltukaan kan få lidt i Teaching? Smile yeah, pas på. Han er snart ultimate warrior!! Razz

http://splatcup.goalsoccer.net

9Progression Empty Sv: Progression Tirs 3 Maj 2011 - 21:19

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

jeg har siddet og fuldt med i hvad der er blevet sagt og jeg vil gerne imødekomme spillernes ønsker. jeg tænker mig at vi kan lave en model der kommer til at hedde noget i retning af det foreslåede, med at vi, efter næste spilgang, snakker lidt sammen om hvordan karaktererne har udviklet sig og hvor de er på vej hen. det kommer nok til at ligne 15 points all in all, som kan bruges på skills og fordele, som passer ind i progressionen. det kunne være fint med et udkast til hvad de 15 points skal gå til, så der kan dannes et rimeligt klart billede af det. selvfølgelig er der nogle reps, og jeg mener også at Ras fik et extra rep for soldiers i denne Fourian Kampagne? lad der komme nogle forslag på bordet til hvordan i ser jeres 15 point skal deles ud.

ser helst 1-2 increases i skills og ikke all out show.

selvfølgelig må Baltu tage teaching. egentlig regnede jeg med at han havde den, men det kan vi jo sagtens lege at han bare havde.

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum