S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

to outflank og not, ...

5 deltagere

Go down  Besked [Side 1 af 1]

1to outflank og not, ... Empty to outflank og not, ... Søn 27 Feb 2011 - 9:47

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

var på besøg hos Anders og Ida igår, med the Emperator, hvilket var hyggeligt!

men sagen er den at vi kom til at snakke om outflank. virker det? hvad kan man bruge det til? er det stabilt nok når det "failer" 1 ud af 3 gange? eller hvad med 1 ud af 9 gange for IG med Astropathen? er det ok at en force bliver splittet op, og tør/kan man løbe den risiko? er deres reelle "effect range" stor nok (typisk omkring 20" med meltaguns på et 72" bord)? er skræmme effekten reel? og meget andet... jeg kunne godt tænke mig at høre meninger for og imod sammen med gennerelle tanker om det...

2to outflank og not, ... Empty Sv: to outflank og not, ... Søn 27 Feb 2011 - 14:03

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Jeg tænker lige lidt højt:

Jeg synes truslen er meget reel. 20 tommer fra hver side giver 32 tommer på midten. Det er meget lidt. Specielt hvis missionen dikterer andre interesser end at klumpe på midten. Måske bliver den så reel med 20 tommer i hver side at man er tilbøjelig til at vurdere at man ikke kan holde sig fra det anyways. I sådanne tilfælde ryger scare-effekten til fordel for fuld valuta for pengene, HVIS de kan finde ud af at dukke op det "rigtige" sted.

Det at dele hæren op har forskellig effekt afhængigt af hærens beskaffenhed. En hær der satser på at have skudt modstanderen i smadder inden 3. tur (Læs; IG, mange af de effektive marine-builds, tau) kan blive noget hæmmet af det da de KAN miste væsentlig firepower ved at gøre det (afhængigt af om de stiller de dele af hæren, der alligevel har relativt lav firepower tidligt i spillet til det).
For hære der satser på tabletop-tilstedeværelse og zones of controll (Orker, nidder, andre marine builds, eldar) kan det nok være en udemærket idé, da man kan have nemmere ved at skjule det man rent faktisk HAR på banen, samtidig med at det man endnu ikke har inde ikke kan skydes.

I seize ground vil man ofte kunne sørge for at objectives er spredt ved at stille sit ene (i tilfældet hvor man ender ud med kun at placere et) så langt fra modstanderens som muligt. På den måde kan man i nogen udstrækning sikre at der ikke er en side der er helt ude i skoven.

I kill points kan det være problematisk at skulle rulle sine kill points lige op i fjæset på modstanderen og håbe de kan nå at gøre noget skade inden de bliver revet fra hinanden. Der skal man nok fokusere lidt mere på overlevelsen af sine egne enheder ved at rulle dem ind ved sin egen baglinje. Dette er dog heller ikke et stort problem hvis man spiller shooty.

Den værste mission tror jeg er capture and controll. Især hvis objectivet er i et hjørne. Kommer ens mænd ind i tur 2 har de muligheden for enten at rulle ind på samme side som modstanderen og tage deres chancer med en hel hær, eller trille ind fra den forkerte side og så ellers busse den hele vejen over banen.

3to outflank og not, ... Empty Sv: to outflank og not, ... Søn 27 Feb 2011 - 14:24

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

man har jo altid muligheden for at vælge at smide dem i "outflank reserve" efter at objectives er placeret.

er helt enig i din vurdering af at killpoints er noget klyt, men jeg er ikke helt enig i at capture and control nødvendigvis er dårlig, fordi det netop tvinger din modspiller til at holde mere ved sit eget objective end ellers af fare for at miste det til Cpt. Jackie Chan and his Outflanking Bandits. det gør at du lettere kan holde dit eget objective osv. spearhead er klart rock and roll for the win, men der er reserves bare generelt gode...

4to outflank og not, ... Empty Sv: to outflank og not, ... Søn 27 Feb 2011 - 15:29

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Problemet i capture and controll er at du ikke ved hvornår de kommer ind. Kommer de ind tidligt er du propper fucked. Modstanderen skal bare have lidt is i maven og vente på at du kommer kørende ind. Kommer du ind i tur 2 har han stadig mange ture til at conteste/score dit objective efter at han har skrællet huden af dine banditter. Dette kan være et problem for hære med lav mobilitet, men mange vil nok kunne pulle den.

Kill points er ikke klyt synes jeg. Som jeg skrev mener jeg bare man skal være mindre aggresiv, og på den måde bliver det selfølgelig ikke en decideret fordel. Men jeg mener egentlig heller ikke det er en væsentlig ulempe, da en IG hær sagtens kan lave KP uden deres troops (som så ikke selv bliver KP da de ikke er på banen).

5to outflank og not, ... Empty Sv: to outflank og not, ... Søn 27 Feb 2011 - 15:57

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

YES! - i made "goblin jordbærfarmer"

6to outflank og not, ... Empty post nr. 666 Søn 27 Feb 2011 - 19:20

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Post nummer 666! Yeah! Twisted Evil Twisted Evil

Jeg skriver aldrig mere herinde! Retter kun i gamle indlæg lol!



Sidst rettet af princelarming Søn 27 Feb 2011 - 21:44, rettet 1 gang

7to outflank og not, ... Empty Sv: to outflank og not, ... Søn 27 Feb 2011 - 20:13

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

@ bamse: har du set du har fået en titel der matcher? men pas på, den forsvinder når du skriver noget igen...

8to outflank og not, ... Empty Sv: to outflank og not, ... Tirs 1 Mar 2011 - 14:08

andbruu

andbruu
Captain

vores snak gik også på at outflank nok kun er for dem der er hurtige nok. Som minimum kræver det at man kan rykke 12" ind. Mindre end det, og jeg vil mene at man lige så god kunne spille ludo uden globus.

9to outflank og not, ... Empty Sv: to outflank og not, ... Tirs 1 Mar 2011 - 14:23

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Men hvis man nu sender sine hyggewalkers ind fra siden med deres hyggeraketter så kan de nå 54" af bordet (dvs hele bredden pånær 16") Når de kommer ind fra siden kan de som regel også få lov til at skyde ting i siden eller måske endda i måsen. Det må da også tælle for noget. Alternativt kunne der spares nogle penge ved at give dem S6 våben i stedet og så satse stort på at få lov til at skyde ting i måsen. Stadig med range 48 og med intet mindre end 24 skud i alt fra sådan 3 walkers.

Jeg har en hær som gerne vil prøve at outflanke mod IG'erne tror jeg. I hvert fald de walkers der kan Smile

10to outflank og not, ... Empty Sv: to outflank og not, ... Tirs 1 Mar 2011 - 14:34

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Men det er selvfølgelig en afvejning og jeg skal bruge 1 point mere end standarden for at få det til at hænge sådan rigtigt sammen. Men jeg er i hvert fald klar på endnu en gang tæsk fra de der IG'er næste gang der er bacon Smile

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum