S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Vassal 40K

+3
andbruu
Jeppe
R-kølle
7 deltagere

Go down  Besked [Side 1 af 1]

1Vassal 40K Empty Vassal 40K Fre 11 Mar 2011 - 17:08

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Hvis i har snakket med Anders en af de sidste dage er i sikkert allerede blevet introduceret til det. Hvis ikke synes jeg i skulle prøve at snakke med Anders. Han ved hvor man kan finde det hele.

Det man kan er at man kan spille 40k mod hinanden på computeren, som i ligesom det er at spille 40k på bræt bare på computer. Den helt store fordel er så selvfølgelig at man kan gemme et spil og dermed ikke behøver sætte 3 timer af på en gang. I samarbejde med scype synes jeg faktisk at programmet fungerer rigtig godt fordi man så kan snakke om ting, man kunne komme i tvivl om - ganske ligesom normalt.

En anden fed feature for dem der ikke har så mange penge er at man kan få lov til at spille med alle mulige forskellige hære uden at skulle købe dukkerne der passer til. Desuden er dukkerne pre-malede så det skridt kan man også springe over.

Anders har taget nogle screendumbs fra den kamp, han og jeg er gået igang med at spille. Det kan være i er så heldige at han ligger dem op her så i kan se det. Ellers er her et billede hvor jeg har sat nogle dukker på en bane

Billede

2Vassal 40K Empty Sv: Vassal 40K Man 14 Mar 2011 - 15:30

Jeppe


Gnom Svinehyrde

jeg har downloadet programmet og fiflet lidt med en hær. Det kunne være meget sjovt at prøve at spille lidt hammer over nettet.

Jeg har dog ikke spillet hammer via det program endnu, men hvis nognt har tålmodighed og lyst til at prøve det, selv om det er første gang er jeg klar på krig.

3Vassal 40K Empty Sv: Vassal 40K Ons 16 Mar 2011 - 10:49

andbruu

andbruu
Captain

Man kan også spille Hero Quest, Gothic, Porto Rico, Carcasonne, Twillight og 10.000 andre spil - man skal dog selv have reglerne, og mange spil kræver også at man har teksten til action cards eller lign.

Det er ikke alle "modulerne" der er lige godt lavet - og man skal huske på at Vassal ikke indeholder nogen automatiske regler - det er som at stå ved bordet selv. Du skal selv flytte dine dukker, og hvis du rykker dem en extra tomme, er det din modspiller der skal være efter dig, for vassal er ligeglad med om du snyder.

PS: Man kan lave sit hammer bord så stort som man vil, så har man nok tid så er det også mulig at spille APOC (dog uden ret mange super heavies, da der kun er lavet tre modeller pt).

Det tager lidt tid at komme ind i, men når man begynder at kende genvejstasterne, bliver det meget bedre.

4Vassal 40K Empty Sv: Vassal 40K Tors 31 Mar 2011 - 17:56

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Nu har jeg prøvet det et par gange og det er helt sikkert at der er nogen problemer i forhold til LOS og cover og til dels i forhold til afstandsgengivelserne. Men generelt synes jeg det fungerer rigtig godt. Skulderklap til anders for at støve det op.

ps. så vandt emo-englene over emo-elverne i dag Smile ævbæv til aslak

5Vassal 40K Empty Sv: Vassal 40K Tirs 12 Apr 2011 - 22:36

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Første kamp via Vassal overstået...

Tie med 3 Objectives i kamp mellem Därk Êlves og ETC SM army...

Ganske få DE tilbage ved kampens slutning i tur 5, men heller ikke så mange scoring SM...

Tak for pik!

6Vassal 40K Empty Sv: Vassal 40K Tirs 12 Apr 2011 - 22:45

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

ETC: den hær som han der simon havde bygget?

hvem spillede DE?

fedt show!

7Vassal 40K Empty Sv: Vassal 40K Tirs 12 Apr 2011 - 22:49

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Word. Simons hær, eller rettere den han havde kogt...

Gax spillede emo-elverne...

Jeg Seizede initativet, og smadrede en masse onde tanks første tur, så Gax var glad for sin Draw

8Vassal 40K Empty Sv: Vassal 40K Tirs 12 Apr 2011 - 23:17

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Selv tak bimse - der er nu købt dukker!

9Vassal 40K Empty Sv: Vassal 40K Ons 13 Apr 2011 - 7:53

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

@ bimse: lyder cool! har DE særligt meget armour 3?

@ gakke: de dukker du har købt er det DE eller hvem?

10Vassal 40K Empty Sv: Vassal 40K Ons 13 Apr 2011 - 8:14

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

@Helge: Yes! - vi skal fandeme have nogle xenos på banen!

11Vassal 40K Empty Sv: Vassal 40K Ons 13 Apr 2011 - 8:43

andbruu

andbruu
Captain

gakkedulla skrev:@Helge: Yes! - vi skal fandeme have nogle xenos på banen!

Inquisition has been notified.
Prepare to collected.

--- Ordo Xenos ---

12Vassal 40K Empty Sv: Vassal 40K Ons 13 Apr 2011 - 9:37

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

lyder cool med nogle flere alien nu hvor Tau er slut og Orc er frosset lidt ude for tiden. tror ETC hæren skal prøves mod nogle rigtige Hummer og ikke bare de opentopped armour 10 vehicles DE har... AC mod Millitær armour 14 Hummer er en anden sag. glæde mig til at møde den til Ugga med Laser og så kan vi se om de trophy den eller hvem...

13Vassal 40K Empty Sv: Vassal 40K Ons 13 Apr 2011 - 10:17

Kptbiceps

Kptbiceps
Gnom Glædespige

Er Ugga Obnoxicon ???

Jeg fifler forresten med noget chaos space marines, lægger nok et draft ud til diskussion snart Smile

14Vassal 40K Empty Sv: Vassal 40K Ons 13 Apr 2011 - 10:48

andbruu

andbruu
Captain

Kptbiceps skrev:Er Ugga Obnoxicon ???

Jeg fifler forresten med noget chaos space marines, lægger nok et draft ud til diskussion snart Smile

Inquisition has been informed.
Prepare for collection

--- Ordo Hereticus ---

15Vassal 40K Empty Sv: Vassal 40K Ons 13 Apr 2011 - 11:18

Kptbiceps

Kptbiceps
Gnom Glædespige

Nu truer du Anders Smile Skal vi kigge efter en dag til et slag vassal? Eller kan du nøjes med med trøsten om at Søstrene kommer til obnox Smile

16Vassal 40K Empty Sv: Vassal 40K Ons 13 Apr 2011 - 11:24

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

selvfølgelig er Ugga Ugga !

havde også fiflet lidt med noget nyt, så det ikke kun er Millitær , men det er simpelthen for dyrt at starte et Cthulhu show... er blevet enig med mig selv om at jeg istedet skal anskaffe 100 Hummer til Millitær ´, oveni en masse superheavy Hummer , udover de 2 jeg har. plus et par Propeller hvis det kan give sig... det gode er at man kan gøre det langsomt, så der ikke skal skæres i ble budgetet... det er nemlig noget lort!

17Vassal 40K Empty Sv: Vassal 40K Tors 14 Apr 2011 - 8:56

andbruu

andbruu
Captain

@heffer: Vi skal da slås på nettet. Fredag og søndag troro jeg godt jeg kan, måske også lørdag - først på dagen.

18Vassal 40K Empty Sv: Vassal 40K Fre 15 Apr 2011 - 11:19

Kptbiceps

Kptbiceps
Gnom Glædespige

først på dagen lørdag er måske også go for mig, ellers er Søndag nok den bedste deal for mig. JHeff

19Vassal 40K Empty Sv: Vassal 40K Fre 15 Apr 2011 - 13:06

andbruu

andbruu
Captain

Jeg er nok at finde på skype ret meget, så giv mig et ring.

20Vassal 40K Empty Sv: Vassal 40K Søn 24 Apr 2011 - 3:00

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Nogen der er klar på en kamp imorgen?

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Lignende emner

-

» Tanker om: Vassal Campaign

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum