S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Radical Inquisition

2 deltagere

Go down  Besked [Side 1 af 1]

1Radical Inquisition Empty Radical Inquisition Ons 30 Mar 2011 - 10:22

andbruu

andbruu
Captain

Nu er det nye Grey Knight Codex snart på gaden, og jeg har selvfølgelig allerede spillet et par kampe, uden papir (læs: bog).

Den nye "fancy" enhed er Nemesis Dreadknight, som kan beskrives som en terminator der er større end Bloodthirsters. Det er et MC i terminator armour. Uden upgrades er den rocker billig.
Inden jeg så modellen "in-real-life" var jeg lidt træt af den. Derfor tænkte jeg på hvordan man kunne komme uden om at bruge modellen, men stadig bruge de dejlige regler. Svaret er RADICAL Inquisition.

Radicals er klar til at bruge alle midler, i kampen mod det onde, også at indfange dæmoner, og bruge dem mod deres fjender. Derfor vil jeg bruge reglerne for Nemesis Dreadknight til mine Greater Daemonhosts.
For lige at i rigtig forstår hvor stor den er, så bruger den de nye flyvebaser (lige som trygon).

I det gamle fluff til daemonhunters, ville greyknights ikke hjælpe en radical inquisitor - derfor skal min hær ikke bruge greyknights. Dog er der nogle få units, som bruger "count as", nemlig Greater Daemonhost (count as Dreadknight), Inquisitorial Shuttle (Stormraven) og Autocannon Walker (Dreadnought).

For at kunne få troops som ikke er greyknights, SKAL jeg have Corteaz med. han er en inquisitor, der gør at alle henchmen warbands (elite) tæller som troops. Desuden må man have alle de warbands med man vil (bruger ikke FoC slots).

Min hær er ikke helt klar, men det sidste udkast er:

Corteaz - 100

Henchman Warband - 100
..2 Jokaero (1)
..3 Servitors with heavy bolters
..2 Acolytes with boltguns
..3 Acolytes

Ordo Xenos Inquisitor - 79
..Psyker I (Hammerhands)
..Force Weapon
..Rad Grenades (2)
..3 Servo Skulls

Henchman Warband - 97
..3 Acolytes with meltaguns
..Chimera

Henchman Warband - 97
..3 Acolytes with meltaguns
..Chimera

Henchman Warband - 97
..3 Acolytes with meltaguns
..Chimera

Stormraven - 206
..Searchlights

Stormraven - 206
..Searchlights

Henchman Warband- 103
..5 Deathcult Assassins (3)
..2 Acolytes with meltaguns

Henchman Warband - 103
..5 Deathcult Assassins
..2 Acolytes with meltaguns

Dreadknight - 130

Dreadknight - 130

Dreadnought - 135
..with two twin-linked autocannons
..Psybolt Ammunition (4)

Vindicare Assassin - 145 (5)

(1) Denne model er en abe! Den laver tilfældige opgraderinger til det squad den er med i, og den har både en lascannon, en multi-melta og en heavy flamer. Indtil flere gange har jeg taget mig selv i at sige. "nu er det op til aben". Tror måske jeg vil bruge en ikke abe model, men det passer ellers fint til mit radical tema, at have en xeno abe med.

(2) Rad grenades giver modstanderen (i nærkamp) -1 toughness. Sammen med hans power "Hammerhands" kan han og hans squad hurtigt tæske nogle folk.

(3) for 15 point får jeg 2 angreb på profilen, og TO power weapons. De har ini 5, ws 5 og s 4. Fuck de kan rykke ting rundt. Sammen med rad grenades og hammer hans smadre de MEQ og TEQ som om det var i morgen. Med en stromraven som transport har de også en god chance for at få et assault.

(4) for kun 5 point opgradere jeg styrken på de autocannons til 8! Hvem sagde ost?

(5) Den gode gamle sniper assassin er tilbage. Han har sin ap 1 sniper og 8 i BS (rammer på 2+/4+). Lige som Pellion, må han vælge hvem der dør i et squad. Han kan hver runde vælge hvilket skud han bruger:
- wounder på 2+ (istedet for 4+)
- hvis han RAMMER, fjerner han permanent et invulsave fra udstyr - giver ikke skade.
- giver to wounds i skade
- ruller 4d6 mod biler! Da hans våben er en sniper, render han hvis 1 af de fire ruller 6. Husk på at han skydder med AP1. Dette er et af de bedste bud på at smadre Armour 14 på long range. Den sutter dog mod waveserpents, hvor han kun må rulle 1d6 Sad.
Ulempen ved ham er at han ikke er en independet character, og derfor kan man forholdsvis let skyde ham... han har dog stealth, så han ofte vil have et 3+ cover save. Ellers har han T4, invul 4++ og 2 wounds.

2Radical Inquisition Empty Sv: Radical Inquisition Ons 30 Mar 2011 - 10:58

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Radical Inquisition som tema, er et koncept som frister alle Smile
Især os som er helt syge med Eisenhorn & Ravenor..

Jeg hilser det fede koncept velkommen Smile
Det er helt sikkert en fed ide jeg også selv må kikke på engang når jeg har fået gjort mine to store projekter færdig, dvs om 2 år Smile

/J

3Radical Inquisition Empty Sv: Radical Inquisition Ons 30 Mar 2011 - 11:00

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Kan se du er gået væk fra D-hosts sammen med Cult Ass ?

Lidt mere Bare bones ? Kast dem ud fra Raven og køre ting over med en lille spids af Melta til at tage broden af inden der assulteres ?

/J

4Radical Inquisition Empty Sv: Radical Inquisition Tors 31 Mar 2011 - 9:06

andbruu

andbruu
Captain

Grunden til at jeg OVERVEJER ikke at bruge daemonhosts sammen med DCA er:
1) Flere dyre metalmodeller
2) Melta can hjælpe med at åbne den bil som indeholder målet for DCA
3) To acolytes med melta er billigere end 5 daemonshosts
4) Daemonhosts er total LOTTO

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum