S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Skimmers

5 deltagere

Go down  Besked [Side 1 af 1]

1Skimmers Empty Skimmers Tirs 5 Apr 2011 - 18:39

rass

rass
Halv-elver Bondemand

Hmm efter at have mødt skimmer helvede igår er jeg blevet overbevist om(efter en nær læsning af reglerne idag) at skimmers tank shocker akkurat ligesom andre biler. I skimmer regl afsnittet står der at disse regler står i addition til almene vechicle regler og at skimmers ikke må lande overpå enemy eller friendly units. Altså er den eneste mulighed for en skimmer(og alle andre biler) for at flytte enemy infantry (fra et objective) er at tank shocke dem efter normale regler... Hvis så kan en skimmer ikke "Jumpe" ned midt i en skov fyldt med (bistre)mænd, men må pænt stoppe sit move ved kanten af squaded og æde sit melta skud inden den kan køre videre... Hertil kommer så spørgsmålet om de må, i deres straigtahead tank-shock move, hækkespringe forhindringer(mure, egne eller fjendtlige biler/units)? det tror jeg heller ikke de må....fordi de tank shocker akkurat som alle andre.

Nichts Wahr oder?



Sidst rettet af rass Tirs 5 Apr 2011 - 21:14, rettet 1 gang

2Skimmers Empty Sv: Skimmers Tirs 5 Apr 2011 - 19:13

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

jeg er enig med dig, men bukkede mig for gakke under bacon... jeg mener ikke at man kan, når der tydeligt står hvordan et tank shock rykkes kan kombinere det med skimmer moves...

3Skimmers Empty Sv: Skimmers Tirs 5 Apr 2011 - 20:10

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Der står at skimmers "can move over friendly or enemy models, but they cannot end their move on top of either" - der står også at skimmers "can move over all terrain, ignoring all penalties for difficult terrain and tests for dangerous terrain." At de ikke kan ende deres move ovenpå modeller er ligemeget når vi snakker tank shock, fordi der under tank shock er beskrevet at hvis nogle modeller ville være endt under tanken - så skal de flytte sig.

Under tank shock står der "Once the vehicle has been 'aimed' and the speed declared, move the vehicle straight forward until it comes into contact with an enemy unit or it reaches the distance declared".

Skimmeren kommer ikke i kontakt med nogen enemy unit før den vælger ikke længere at benytte sig af den regel der gør den istand til at bevæge sig over enemy models (ikke at forveksle med units). Således kan den under et tank shock vælge at lande lige præcis hvor det passer den, så længe den flytter sig i en lige linje og maks op til den distance man har declared (hvis man ikke rammer nogen skal man self. rykke hele distancen).

Jeg mener ikke det er meningsfuldt at tolke reglen anderledes



Sidst rettet af gakkedulla Tirs 5 Apr 2011 - 20:21, rettet 1 gang

4Skimmers Empty Sv: Skimmers Tirs 5 Apr 2011 - 20:12

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Men den skal da stadig æde sit meltaskud ras

5Skimmers Empty Sv: Skimmers Tirs 5 Apr 2011 - 20:18

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Disse 2 FAQ's besvarer også en del af de behandlede spørgsmål

Q: If a skimmer tank shocks or rams an enemy unit that is
in terrain must it take a Dangerous Terrain test? (p71)
A: Only if it begins or ends its move in terrain.

Ergo kan man godt flyve over terræn i et skimmer tank shock

Q: If a skimmer is forced to stop moving by a Death or
Glory! attack whilst over a friendly or enemy model what
happens? (p71)
A: Move the skimmer the shortest possible distance so
that it is no longer over any models.

Ergo kan man godt flyve over både fjendtlige OG venlige modeller som en del af et skimmer tank shock.

6Skimmers Empty Sv: Skimmers Tirs 5 Apr 2011 - 20:22

rass

rass
Halv-elver Bondemand

Nuvel jeg giver mig. Min tolkning var at hvis man vil tank shocke må man benytte sig af alle tankshock reglerne og ikke nogle af dem.. men faq efterlader ingen tvivl!

Dulle Rulle-master! Detective

7Skimmers Empty Sv: Skimmers Tirs 5 Apr 2011 - 20:57

rass

rass
Halv-elver Bondemand

endnu et spørgsmål.

en serpent (tank shock)jumper ned i en skov fyldt med mariens og 1 rhino. Serpenten kommer til at lande indenfor 1" af rhinoen i sit " tank shock touch down" ifølge tankshock reglerne afbryder det tank shocket med det samme, og nu hænger serpenten over infantry som den ikke må hænge over. Dør den så? hvad sker der?

"If the tank accidentally moves
into contact with a friendly model or comes to within
1 " of an enemy vehicle, it immediately stops moving."

8Skimmers Empty Sv: Skimmers Tirs 5 Apr 2011 - 22:47

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Den må vi lige summe over tror jeg.

9Skimmers Empty Sv: Skimmers Ons 6 Apr 2011 - 9:45

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

hvis man skal spille efter erata/FAQ, er det vel det samme som at den stoppes af et death or glory, som så gør at man så kan tankshock-snipe helt vildt, idet man kan fjerne modstanderens modeller fra objectives som om der ikke var nogen imorgen. ellers ved jeg det ikke. virker egentligt lidt mærkeligt. nok om det.

@ dullen: jeg er egentligt også uenig i at det (tankshock af skimmers) kun kan forstås på en måde. man kunne forestille sig et scenarie hvor man rykker imod en unit og ignorere alle objectives/modeller på vejen og så rammer ind i den unit den tankshocker på konventionel vis, ved at ramme ind i den første model. hvis den så tilfældigvis står ovenpå nogen andre modeller fra en anden unit og stopper er det jo klart der er et problem, og jeg tror det er dette problem FAQ'en tager stilling til, og ikke det andet.

10Skimmers Empty Sv: Skimmers Ons 6 Apr 2011 - 11:37

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

@rass: må man ikke i movement fase måle alt det man vil, så længe man kun måler op til de 24" som bilen må køre? i så fald er der vel kun meget ringe chance for at man nogensinde kommer til at komme for tæt på en bil men sin skimmer? og så er der ikke længere noget problem.

@Helge: Jeg er ikke sikker på, hvad du siger. Som jeg læser din post, kan man enten ikke komme ud for den forudsætning du stiller op (skimmeren står oven på nogen) fordi man skal tankshocke som en almindelig tank. Eller også er det ikke noget problem. Hvis bilen bliver parkeret at et death or glory er det klart at det er hvad FAQ tager stilling til og man skal derefter flytte den, hvis den derimod ikke bliver parkeret fortsætter den jo frem til der hvor man har besluttet den skal køre til. hvilket sjældent skulle give problemer jf. ovenstående.

Jeg mener (fuldstændig partisk) at der ikke er så meget at misforstå i forbindelse med den FAQ - skimmeren må erklære hvor den har tænkt sig at flyve hen og hvilke units den har tænkt sig at køre ind i. Det eneste unit den er tvunget til at køre ind i er det den parkerer på.

11Skimmers Empty Sv: Skimmers Ons 6 Apr 2011 - 13:16

andbruu

andbruu
Captain

kan skimmers ignorer andre modeller i deres movement, eller rykker de over dem?

Hvis de ignorer andre modeller, så kan de tankshocke hvem de vil, og sidts i deres movement rykke minimum distance for ikke at stå oven i nogen andre biler.

Hvis de rykker over andre modeller, vil de stadig blive stoppet af en anden bil, når de kommer inden for 1".

Men jeg kan ikke huske om de ignorer eller rykker over.

12Skimmers Empty Sv: Skimmers Ons 6 Apr 2011 - 13:45

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

De rykker over.

13Skimmers Empty Sv: Skimmers Ons 6 Apr 2011 - 14:21

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

@ anders: ikke enig, hvis det er rigtigt giver FAQ ikke mening i hvert fald. For så ville de jo også stoppe på kanten af et unit og derfor ikke holde over modeller. Og igen, det giver dårlig mening hvis skimmeren kan komme indenfor 1" af en bil, når den nu må rykke hen over den?

14Skimmers Empty Sv: Skimmers Ons 6 Apr 2011 - 14:55

rass

rass
Halv-elver Bondemand

@Krølle:"to contest or not to contest, that is the question." der kan være tale om halve milimeter når der skal forsøges et tank shock for at conteste mod enemy inf og panzer, især hvis objectivet er i et hjørne så jeg synes 1" tankshock reglen er relevant nok. Hertil kommer at skimmers ofte kun lige når det ved at rykke samtlige 24" og hvad så hvis der måske stod en enemy tank inden for 1" af deres eneste reele contest position?
Når man går igang med et tankshock/ram må man jo gerne bevæge sig indenfor 1" af fjendlige panzers og inf...det har bare nogle konsekvenser. I skimmers tilfælde hvilke?

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum