S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Eliten i Dansk rollespil... kan liiige følge med :-)

5 deltagere

Go down  Besked [Side 1 af 1]

Lundse


Gnom Svinehyrde

Hey drengene.

Jeg anbefaler lige en artikel af en af ping'erne inden for eliten/fastaval:
http://nifinger.wordpress.com/2011/04/07/five-minutes-exit-%E2%80%93-den-manglende-scene-i-fastamodellen/

Og inden i clicker "back" i ren automatik, så hør lige hvorfor.


Simon beskriver det at tage en pause og lave lidt karakterudvikling, før plottet kører videre. Han kender det fra især film. Jeg kender det fra en rollespils-stil som vi er skide gode til!

Sur røv fra eliten at vi ikke fortalte dem om det noget før :-)


Samtidig tror jeg også, at vi kan blive mere bevidst om at bruge the-artistic-trick-formerly-known-as-fedtspil lidt mere bevidst. Lige før orc'erne stormer lejren, på busturen til at møde ens skæbne, etc, etc. Men jeg er egentlig bare glad ved, at blive bekræftet i det Johs har fortalt mig i nogle år - et mindreværdskompleks i forhold til "hvor seriøst/godt/whatever" man spiller rollespil, giver ingen mening fra den kreds jeg kender!

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

det er da en god ide. som du siger har vi brugt en hel del, men det er cool at se den beskrevet/italesat sådan... ret sjovt:)

Rune

Rune
Founder

Det vil altså sige at vi godt kan finde ud af at spille rollespil? scratch

Razz

http://splatcup.goalsoccer.net

kascars


Gnom Svinehyrde

"Eliten"? De har nok flere epics.

Meeen... Bare navnet siger alt omkring deres opfattelse af rollespil i forhold til min egen. Jeg henvender mig bare til begrebet, eliten, fordi jeg ikke kan andet.

Jeg kan (og vil) ikke være med - men de kan heller ikke være med på mit "plan"(read: plane?). Hvis det regner med suppe ville de hente en gaffel...

Men den del jeg snakker om er ikke en skill der kan sammenlignes. Jeg kan heller ikke li' sorbet is og gin. Jeg generalisere for selvfølgelig findes der folk fra "eliten" som fatter at tage en ske - ligesom jeg faktisk også har smagt en gin-drik jeg ku' li'.

I've seen things those people wouldn't believe. Lightning storms at the end of the world. Waters of companionship extinguishing the fires of evil. I watched galactic heroes rise to the challenge off the shoulder of Orion. All those moments mine forever... personal... like my tears in rain... Time to live.

KONTROL - ALT - ELITE?

Bah...

IMAPALA!


JEG GLÆDER MIG SATME TIL AT SE JER ALLE TIL OBNOX! Very Happy

princelarming

princelarming
Barbar Barber

"Elite" er et spøjst begreb, men heldigvis så tror jeg de bruger det med lige så stor ironisk distance som vi ville gøre...

De er jo også nørder ;-)

De skills vi mener vi har, og de skills vi mener de har er nok faktisk rimeligt tilsvarende de skills de har, og de skills de tror vi har (hvis de tror vi har nogen, eller overhovedet tror noget om os...) gafler og skeer er begge gode til mange af de samme ting... og når livet giver dig en hammer, begynder flere og flere af dine problemer at ligne søm...

Det eneste problem (hvis man kan kalde det for et problem) jeg har med eliten, er hvis de begynder at blive elitære: Altså skrive/spille/snakke rollespil, som det kræver et "Elite-stempel" at kunne forholde sig til... Det tror jeg dog aldrig vil ske i et forum, hvor vi kan støde på det... (hvad de tror, siger og gør bag lukkede døre vil jeg helst ikke gisne om...) derfor er det nok ikke et problem ;-)

Gensynsglæden er desuden fuldstændigt gensidig, selvom jeg godt kan mærke at jeg stresser lidt over Obnox lige nu...

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum