S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Powerarmourhær

+2
princelarming
R-kølle
6 deltagere

Gå til side : Forrige  1, 2

Go down  Besked [Side 2 af 2]

26Powerarmourhær - Page 2 Empty Sv: Powerarmourhær Tors 28 Apr 2011 - 18:22

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Jeg ved ikke om de andre kommer til at gøre det bedre, men de repræsenterer i hvert fald en lidt anden trussel en resten af hæren og kan derfor måske winge nogle modstandere. Desuden er de lidt billigere end riflemen og der bliver på den måde lige præcis plads i de 1750 point, hvorimod der kun ville være plads til 2 riflemen, men til gengæld en masse hegn som flamers, ekstra armour osv.

Så bottom line de er med fordi det trimmer listen en lille smule, og så fordi de kan noget af det samme som resten af hæren kan, men samtidig kan de også noget helt andet.

[edit]
Desuden sparer jeg 300 kr på aegis defence line

27Powerarmourhær - Page 2 Empty Sv: Powerarmourhær Tors 28 Apr 2011 - 18:44

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

anyways nu har jeg gennemgået listen lidt igen så der kan komme plads til rifle-dreads. Det kan faktisk godt være det er en bedre ide. Så tager man las-plas af den razorback med meltaer i og stikker den en TL heavyflamer. Med lidt held kan den så rydde op efter de drenge der er inden i den. Desuden får alle fire troops en flamer så de kan grille pølser inde i bilerne mens de venter på at kampen bliver overstået. Det kan godt være det er et bedre build. Jeg er i hvert fald klar på at prøve begge dele så any given sunday (eller en anden ugedag) skal jeg have spille noget Vassal og have testet dem.

28Powerarmourhær - Page 2 Empty Sv: Powerarmourhær Fre 29 Apr 2011 - 13:16

andbruu

andbruu
Captain

Mit vassal virker igen, så jeg er klar nok på sunday (eftermiddag).

29Powerarmourhær - Page 2 Empty Sv: Powerarmourhær Fre 29 Apr 2011 - 13:48

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Sunday skal være efter kl 14 for mig

30Powerarmourhær - Page 2 Empty Sv: Powerarmourhær Fre 29 Apr 2011 - 14:42

andbruu

andbruu
Captain

passer sikkert fint form mig. skal drikke mig i heget ude ved jonas om lørdagen, og skal så lige nå hjem igen.

31Powerarmourhær - Page 2 Empty Sv: Powerarmourhær Fre 29 Apr 2011 - 15:07

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

jeg kan se jeg har røget for tungt da jeg skrev det indlæg der skulle have stået 16, men håber da at du vil lege anyways

32Powerarmourhær - Page 2 Empty Sv: Powerarmourhær Man 30 Maj 2011 - 10:54

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Kender i det, når man burde sidde og skrive på sin analyse og i stedet kom til at tænke på, hvordan en BA-hær kunne være skruet sammen, hvis man skulle fylde den op med biler. Så prøvede man lige det og så var det faktisk meget sjovt. Anyways - er det her et bedre bud?

HQ
Libby

Troop
4 Assaultsqauds med 1 melta og en infernus pistol
4 Las/plas razorbacks med searchlight og dozerblade

Fast
3 Baal predellions med HB-sponsons og Stormbolters

Heavy
3 Predillions med Las sponsons og et HK-missile.

33Powerarmourhær - Page 2 Empty Sv: Powerarmourhær Tirs 31 Maj 2011 - 20:13

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Det ligner en meget udemærket hær. Dog uden den store variation.

Når du nu HAR et 5th edition codex kunne du jo fint variere lidt uden at det ville gå ud over slagkraften eller synergien. Udskift for eksempel en predillion eller 2 med riflemen, og lav det ene assaultsquad 10 mand stærkt og put det i en rhino. Så er listen mere varieret (og nøjagtig lige så vild Wink). En enkelt Baal kunne udskiftes med speeders, hvis vi VIRKELIG skulle til at variere - but it matters little. Det er dog sjovt at have lidt flere forskellige figurer synes jeg.

34Powerarmourhær - Page 2 Empty Sv: Powerarmourhær Ons 1 Jun 2011 - 12:28

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Så det du siger er at man i stedet skal gøre noget i den her retning?

HQ
Libby (lance og s10)

Leet
Furioso libby (Wings og lance)

Troop
10 assaultmarines 3 infernopistols og Rhino

5 assaultmarines (melta og inferno) i Las/plas razorback

5 assaultmarines (melta og inferno) i Las/plas razorback

5 assaultmarines (melta og inferno) i Las/plas razorback

Fast

2 Baal predillions m HB sponsons og stormbolter

Heavy

Predillion m las sponsons

2 riflemen

Så er tanken at dreads skal være et hold og predillions et andet, mens Rhino og razor er et tredje. Du skal bruge de samme kanoner til at skyde det hele så det skulle der gerne være noget styrke i.

35Powerarmourhær - Page 2 Empty Sv: Powerarmourhær Ons 8 Jun 2011 - 23:56

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

viste i godt at man kunne lave en dødstjerne - bare uden stjerne, men kun med død i en blodengle hær?

altså jeg mener hvis man tager the sanguinor og en honor guard til ham med powerweapons og chapter banner?

altså chefen har 5 angreb på profilen - han får så lige et ekstra fra banneret, det betyder at han laver 7 angreb på charget m s 6 og ws 8

så er der 4 drenge der, hver har 2 angreb på profilen, +1 for håndvåben, +1 for banner og +1 for chefen - det er 6 angreb på charget eller 24 angreb I 5 og S 5

endelig er der så præsten der kan daske, hvis der er noget der overlever ovenstående

Det kan godt være at holdet koster på den forkerte side af 500 point, men fårk de er seje til at slå ting ihjel

36Powerarmourhær - Page 2 Empty Sv: Powerarmourhær Tors 9 Jun 2011 - 8:52

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

hvad koster de der drenge så?

synes også 10 knornite serks i en raider (dødsstjerne) er en rimelig unit til prisen, og den koster under 500 pts (raider 220, extra armour 15, 9 serks 189, 1 champ med fist 61 = 485)... den levere 9x4 angreb på charget på I5 med Ws5 og S5, dog uden powerweaps... men ialt 36 angreb + 4 powerfist smæk på I1 med Ws5 og S9... alt i alt laver den 24 hits, 16 wounds og 5 døde mariner og når de slår tilbage wupper de ikke sarge, så han ruller sidst med 4 smæk, som laver 2,6 hits, 2 wounds og 2 døde mariner... ialt 7 døde mariner og sandsynlighed for at vinde kampen med en 5-7 stykker...

37Powerarmourhær - Page 2 Empty Sv: Powerarmourhær Tors 9 Jun 2011 - 11:32

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

De koster 530 så det er betydeligt mere, især fordi der ikke er så meget LR til dem.

Man chefen selv koster jo også 275 point, han kan så nærmest heller ikke dø så det er måske fair nok. (3 wounds, evig kriger og 2/3 save)

38Powerarmourhær - Page 2 Empty Sv: Powerarmourhær Tors 9 Jun 2011 - 15:01

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Sikker på at folk både kan få bonus fra Chapter Banner og the Sanguinor??

Er ret sikker på at folk ikke kan få både bonus af eksempelvis Pedro Kantor og Chapter Banner i Vanilla SM??
(ellers er der endnu en grund til at pege fingre og råbe "haxx!" af de fæle emo-engle!!)

Evil or Very Mad

39Powerarmourhær - Page 2 Empty Sv: Powerarmourhær Tors 9 Jun 2011 - 20:56

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

altså nu har jeg ikke købt codex endnu og scribd har lige taget det jeg har brugt indtil nu ned. Men umiddelbart var der ikke noget der så ud som om at der var noget med at de ikke stackede.

Kantor koster desuden også 100 point mindre, hvilket ikke er helt undseeligt.

40Powerarmourhær - Page 2 Empty Sv: Powerarmourhær Tors 9 Jun 2011 - 23:07

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Krølle har ret.

Aura og Banner stacker.

/J

41Powerarmourhær - Page 2 Empty Sv: Powerarmourhær Tors 9 Jun 2011 - 23:58

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

koster de 530 points uden LR?

fy for en skefuld!

overvejer faktisk at lave en liste der i al sin enkelhed består af 3 LR med 10 serkere til den nette sum af 1455 og så 2 deamonprinces med wings og marks of khorne... ialt 1750 sådan cirka... der er fanme khorne incarnate!

42Powerarmourhær - Page 2 Empty Sv: Powerarmourhær Fre 10 Jun 2011 - 10:01

andbruu

andbruu
Captain

"Loading ammo into my vanilla SM nerf-gun"

43Powerarmourhær - Page 2 Empty Sv: Powerarmourhær Fre 10 Jun 2011 - 13:14

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Har jeg ret i min antagelse om at du lige har kogt en unit med 6 power-armoured modeller til over 500 points, Kølle??

affraid

44Powerarmourhær - Page 2 Empty Sv: Powerarmourhær Fre 10 Jun 2011 - 13:47

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Hvis man ser bort fra chefen til de 275 point som har et 2/3 save så ja. Men 255 point for 5 mand med powerarmour er også en god slat må man sige

45Powerarmourhær - Page 2 Empty Sv: Powerarmourhær Ons 15 Jun 2011 - 13:18

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Anyways - hvis der er nogen der køber stormravens og ikke ved hvad de skal bruge deres Plasmacannons til så vil jeg meget gerne aftage dem. De skal bruges til understående projekt

Projekt LAS/PLAS-razor

Det synes jeg nemlig ligner en god løsning på problemet med at GW ikke lige producerer noget som standard Smile

46Powerarmourhær - Page 2 Empty Sv: Powerarmourhær Ons 15 Jun 2011 - 14:06

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

det ser da fint ud...

jeg har måske et par stykker fra demolisherne... nok en 3-4 par...

rock and roll!

47Powerarmourhær - Page 2 Empty Sv: Powerarmourhær Ons 15 Jun 2011 - 14:09

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Fed død, Janus siger også han har en masse liggende. Det skal nok blive godt i det lange løb det her det kan jeg mærke.

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 2 af 2]

Gå til side : Forrige  1, 2

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum