S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

budget '11

5 deltagere

Go down  Besked [Side 1 af 1]

1budget '11 Empty budget '11 Man 23 Maj 2011 - 12:03

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

så er budgettet ordnet og det lader umiddelbart til at der er overskud i kassen! yay!

total saldo (inklusiv skyldsmål osv) = 6320,-

husleje for begge hytter = 3850,-

forbrug = 500,-

overskud = 1970,-

det svarer cirka til overskudet fra de andre år, så det gik godt nok... hvis vi så tager t-shirts ud af pulje og kun levere på demand kan vi undgå et unødigt spild der...

kan Gax finde ud af en deadline på trykke-tiden og dermed deadline for bestilling af t-shirts?

2budget '11 Empty Sv: budget '11 Man 23 Maj 2011 - 15:13

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Wup wup til budgettet herfra, hvis det holder hele vejen til banken!

3budget '11 Empty Sv: budget '11 Tirs 24 Maj 2011 - 8:50

andbruu

andbruu
Captain

+1 på bestilling af Ts

4budget '11 Empty Sv: budget '11 Ons 25 Maj 2011 - 9:10

Kptbiceps

Kptbiceps
Gnom Glædespige

Yay!, Så var det virkelig happy camping vi lavede Smile jeg havde da ellers hørt at der nok ikke var noget der hed overskud i år.

T-shirts on demand er en fed ide.

5budget '11 Empty Sv: budget '11 Ons 25 Maj 2011 - 10:42

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

T-shirts on demand er en fed ide i teorien. Men det er forsøgt før og det gennemsnitlige antal tilmeldinger plejer at være betydeligt lavere end det gennemsnitlige antal solgte T-shirts. jeg prøver bare lige at gøre opmærksom på at vi er nogle uansvarlige fuckmooks og derfor kan vi ikke stole på at folk bestiller T-skjorter.

Når det er sagt er jeg helt for ideen og af den overbevisning at jeg godt selv magter at lave en bestiling inden en på forhånd given deadline, især hvis førnævnte deadline sættes 14 dage før den faktiske deadline så man kan komme et par dage for sent Smile

6budget '11 Empty Sv: budget '11 Ons 25 Maj 2011 - 10:49

princelarming

princelarming
Barbar Barber

The-skjorter On Demand skal/bør suppleres af en 5-10 stykker i assorterede størrelser, til de mooks af os og andre, der netop ikke får bestilt i tide...

Derudover er der prisen: Omkostningen ved fremstillingen er ikke ligefrem selve skjården (Morten!), men derimod trykket som skal bruges...
Ikke i omkostninger til Esben, der spises af med en ammer, krammer og en lammer... Men derimod til trykkeriet...

Derfor kan det sagtens være at 15 tshirts koster cirka det samme som 25, eller at prisforskellen er negligibel...

7budget '11 Empty Sv: budget '11 Ons 25 Maj 2011 - 11:19

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

jeg mener at trykket koster 1200,- no matter hvor mange shirts der skal laves og hver t-shirt koster 30 kroner eller deromkring... hvis vi laver rigtigt mange er det ikke vigtigt, men derimod hvis vi laver få. (altså at få det præcise antal)

samtidig er det rimeligt at antage at vi efterhånden er blevet så modne og ansvarlige geek at vi burde kunne lave en gældende tilmelding til t-shirt næste år. hvor en hel del af os fakkertalt er 30... ffs!

mine løsningsforlag er:

1) vi kan fortsætte med at køre t-shirts på vores ad hoc måde som nu, og ende med at de cirka går i sig selv (hvorved der ikke genereres overskud eller underskud, men tilgengæld en kasse med t-shirts fra tidligere som står i mit "værksted"

2) vi kan arrangere t-shirts "on demand" med profit i ærmet , til omkring 70-80 kroner (hvorved der genereres overskud og NUL kasse med t-shirts i mit værksted)

jeg hælder personligt med til løsning 2, men det kommer an på Aslaks fakta om t-shirts (pris for tryk, per t-shirt, deadline osv...)

8budget '11 Empty Sv: budget '11 Ons 25 Maj 2011 - 11:32

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Er du en anelse bitter over ophobningen af kasser med T-shirts i dit værksted?? lol!

9budget '11 Empty Sv: budget '11 Ons 25 Maj 2011 - 13:08

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

er egentlig ikke bitter over den, men det er noller at have dem stående... ville hellere have dukker i den kasse og på den hylde de optager...

10budget '11 Empty Sv: budget '11 Ons 25 Maj 2011 - 14:15

andbruu

andbruu
Captain

hvad med option 3)
Demand -> nul T'is til overs -> Nul overskud -> Nul kasser til Helge -> Netto pris på T'is.
Jeg kan slet ikke forstå hvorfor der skal være T'is til folk der ikke bestiller.
Uanset om det hver enkelt T'is bliver billigere jo flere der bestilles, kan de ende med at bliver dyrererer hvis der er nogen der ikke bliver solgt.

11budget '11 Empty Sv: budget '11 Ons 25 Maj 2011 - 14:24

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

regnede også med at der var NUL t-shirts til folk der ikke havde bestilt i option 2), så jeg er helt, helt enig!

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum