S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Dark Heresy - Off-game diskussioner

4 deltagere

Go down  Besked [Side 1 af 1]

1Dark Heresy - Off-game diskussioner Empty Dark Heresy - Off-game diskussioner Tirs 12 Jul 2011 - 0:20

Rasmus


Gnom Glædespige

Siden Rune har lavet en forberedelse tråd til GURPS så tænkte jeg det måske ville være fint at gøre det samme med Dark Heresy.

Først og fremmest vil jeg gerne snakke lidt om fraktioner indenfor Inquistionen, fordi jeg synes ikke vi har brugt det til noget i spillet og det kunne måske hjælpe lidt på det med at føle man bare arbejder for en Inquisitor uden at ha noget at skulle sige.

Inquistionen er nemlig ikke helt enige om alting faktisk er der mange fraktioner som er ret uenige. Her er en udemærket liste

Inquisition Factions

Puritan Factions


Amalthians
Amalthians believe that the Imperium is the Emperor’s own work and that it must be preserved in its current state – maintaining the status quo is the goal of the Amalthians.

Monodominants
The most extreme Puritan faction is the Monodominants. These hard-line Inquisitors believe that the Imperium can only survive if everything else is destroyed. Monodominants are intolerant in the extreme, advocating the wholesale slaughter of heretics and rebels and xenocidal campaigns against alien races. There are a great many crimes in the mind of a Monodominant, and death is the only sentence.

Radical Factions

Isstvanians
Named after Horus’ great betrayal of the Imperium at Isstvan III, they believe that the Imperium becomes stronger through war and catastrophe. Isstvanians attempt to ferment rebelion and disaster at every opportunity, with mayhem and strife as their primary goal. Many an Inquisitor has investigated a dire threat to the Imperium, only to discover that it is the work of an Isstvanian.

Recongregators
Recongregators believe that Imperial society has reached a dead end of stagnation and decay which has robbed mankind of the means and of the will to survive in a predatory universe. There is only one solution to such a danger, the believe: to tear down the calcified monoliths of Imperial power and make them anew so that mankind can survive.

Xanthites
Named after Inquisitor Xanthus who was hunted down and killed by fellow Inquisitors for his beliefs. He belived that the warp, and even the Daemons that lived within it, could be harnessed for the good of humanity. Xanthites study the warp and the ways of Chaos, employ forbidden sorcery, Daemon-wrought artefacts and even bind Daemons into their service. Knowledge is the weapon of choice for the Xanthite, and turning their enemy’s weapons against him is their favoured tactic.

Libricar
An extremist outgrowth of the puritan Amalthians, for the Libricar it is not enough to preserve the institutions of the Imperium, but also necessary to ensure that those who rule and maintain them are ceaselessly watch, mercilessly judged, and made pure by bloodshed.

Oblationists
The Oblationist faction is an oath-sworn society of bitter fanatics who wield warp-forged weapnos, bind daemons, and command the power of sorcerers with a self-hating fury that sees all in the Inquisition but their own creed as utterly impure, corrupt and deserving of destruction. Their intolerance of all other Radicals has much in common with the most Puritanical factions; they believe that only the Oblationists may wield the weapons and knowledge of the enemy and remain true in the service of the God-Emperor.

Phaenonites
A malevolent Xanthite splinter faction, reviled even by their fellow radicals, has long been declared excommunicate traitoris by the Ordo Malleus. At the core of the Pnaenonite philolophy is the narnessing of the warp and the enslavement of the daemon by use of arcane technological processes whose nature has been long forbidden to the Imperium. The doctrine – which as an outgrowth of the Xanthite ethos which focused on a technological rather than occult one to achie their goals mutated into something far worse – taking onboard the most extreme doctines of Monodomination.



Så som i kan se er der altså rimeligt forskellige fortolkninger af hvad jobbet går ud på, jeg ville gerne I overvejet hvem jeres karakter læner mest op ad holdningsmæssigt og så kan vi evt. starte med en off-game diskussion når vi kommer ud i sommerhuset.

Ham Globus Varaak som I arbejder for er forresten Amalthian, som er det mest konservative man kan være. Han kæmper kort sagt for at få tingene som i de gode gamle dage eller i hvert fald opret holde status quo. Så har jeres individuelle karakter eller gruppen som sådan ikke en holdning er det altså den holdning der bliver presset ned over jeres hoveder.


Nå men nok input for nu, håber at poste de indscannet skemaer snart Smile



Sidst rettet af Rasmus Tors 4 Aug 2011 - 15:01, rettet i alt 2 gange

2Dark Heresy - Off-game diskussioner Empty Sv: Dark Heresy - Off-game diskussioner Tirs 12 Jul 2011 - 10:12

McGregers


Halv-elver Bondemand

Det er cool nok, giver lidt mere for spillet.
Jeg skal have lavet en ny char. er det en vi laver derude eller ?

Mvh
McGregers

3Dark Heresy - Off-game diskussioner Empty Sv: Dark Heresy - Off-game diskussioner Tirs 12 Jul 2011 - 15:14

Rasmus


Gnom Glædespige

Ja du skal ihvertfald ha lavet en nu figur, kan vi lige tag en chat omkring det!?!? Ved du hvad du godt kunne tænke dig at være!?

4Dark Heresy - Off-game diskussioner Empty Sv: Dark Heresy - Off-game diskussioner Tirs 12 Jul 2011 - 16:08

McGregers


Halv-elver Bondemand

Jeg har ikke tænkt vildt meget på sommerhus for tiden. Har nok at tænke på med, at finde ny bolig inden d. 17 august (har dog fået ny bolig idag).
Samt har lige fået et nyt arbejde også, så tankerne er lige et andet sted Very Happy
Vi kan vel lave den i pauserne de første par dage?

Mvh
McGregers

5Dark Heresy - Off-game diskussioner Empty Sv: Dark Heresy - Off-game diskussioner Ons 13 Jul 2011 - 13:51

Rune

Rune
Founder

Har folk deres egne skemaer? For jeg kan kun finde mit eget
[Kun administratorer har tilladelse til at se dette link]

http://splatcup.goalsoccer.net

6Dark Heresy - Off-game diskussioner Empty Sv: Dark Heresy - Off-game diskussioner Tors 14 Jul 2011 - 20:06

John The Rosenberg

John The Rosenberg
Gnom Glædespige

John Har naturligvis sit skema i sikker forvaring!

Tror jeg medbringer nogle friske skemaer, da vores heltemodige..... helte dør som fluer.

John out.

Rune

Rune
Founder

Rasmus og jeg havde en lille diskussion omkring fatigue og brawling/grappling i Dark Heresy. Som reglerne står i bogen får man 1 fatigue skade hver gang man bliver ramt af en næve eller når man taber et grappling slag. Dette synes jeg slet ikke giver mening. Det virker dumt og ubalanceret, samt at det kan føre til nogle meget underlige situationer i spillet. Det viste sig også at de har redigeret reglerne lidt så man nu ikke får fatigue skade hver gang, men kun når brawling/grappling skaden giver mere skade en ens Toughness bonus. Det er en forbedring, men efter min mening er det stadig en dårlig og ubalanceret regel.

Rasmus foreslog en ændring af reglerne så man får et Toughness rul, for at undgå fatigue skaden, på en sværhedsgrad som sættes efter situationen (Rasmus bestemmer) +30 til -30. Hvis man ikke klarer slaget mister man 1 fatigue.

Efter min mening er Rasmus' forslag det bedste, men skal vi spille med det eller følge reglerne slavisk? Og hvis vi skal følge reglerne slavisk, skal vi så gå efter rettelserne eller bare tage det som det står i bøgerne, med fejl og udeladelser?


Den nyeste errata de har lavet er her: [Kun administratorer har tilladelse til at se dette link]

http://splatcup.goalsoccer.net

Rasmus


Gnom Glædespige

Jeg siger vi prøver med min ide med et toughness rul og ser hvordan det går. I så fald kan spiller bede om et rul hvis I finder den givet situation åndsvag og urealistisk. Mens vi stadig holder tempo på spillet.

Synes klart vi kan bruge noget af errataet, her tænker jeg på de evner der ingen mening giver eller er direkte stavet forkert.


Så reglen om fatigue må blive som følgende:

House rule:
Fatigue loss from unarmed combat can be shook off with a Toughness test depending on the situation

Modifier examples (for the defender/damaged):

Bare fists on heavy armor: Easy (+30)
Grappling an different size (-20/+20)
Two sizes larger opponent on smaller and unarmored defender: Hard (-30)

9Dark Heresy - Off-game diskussioner Empty Sv: Dark Heresy - Off-game diskussioner Lør 28 Jul 2012 - 15:45

Rune

Rune
Founder

Sjovt at vi fuldstændig har glemt denne diskussion Very Happy
Nå, men lad os se om vi kan huske det næste år, hvis det bliver aktuelt.

Egentlig tror jeg også meget at min modstand mod fatigue loss i grappling reglerne, har at gøre med at man får -10% på alt så snart man mister det første fatigue point (hvilket gør en meget stor forskel), og at man har så få fatigue points at tage af.

Jeg mener det ville være en stor forbedring hvis vi lavede om på det, så man får -5% for hvert fatigue point man mister....Det ville dog gøre det muligt for folk med mere i fatigue at få mere i minus, men det er vel bedre at få mere i minus end at besvime...?

Eller hvis man mister fatigue skal man kigge på hvor meget fatigue man har tilbage.
3 fatigue = -5%
2 fatigue = -10%
1 fatigue = -15%

På den måde kan det betale sig at have mere fatigue og de fleste vil få -10% første gang de mister fatigue, og -15% anden gang.

Egentlig tror jeg snildt man kunne fordoble hvor mange fatigue point man har, så alle starter ud med det dobbelte af toughness bonus. Så har man lidt mere spillerum med hvornår og hvordan man mister det.

http://splatcup.goalsoccer.net

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum