S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Sommerhustur

5 deltagere

Go down  Besked [Side 1 af 1]

1Sommerhustur Empty Sommerhustur Tirs 3 Jan 2012 - 19:20

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Hej alle Gathorianere

SÅ er der kun lige godt en uge til vi skal ud af røret og til Helgenæs. Ingen ved endnu om Rass kan komme eller ej, men faktum er at vi skal have købt ind til noget mad og vi skal have fundet ud af hvordan vi samler folk op i Århus på vej til Helgenæs.

Jeg har aftalt med min mor at jeg kan låne et automobil af mine forældre så jeg skal nok være den glade chauffør. Finten er her at jeg først får fri fra arbejde kl 14. fredag og nok ikke får et lift hjem før kl 15.20. Dermed er jeg først i Århus kl 16 og ikke i Torrild før tidligst kl 17. Vi kan derfor ikke forvente at komme fra Århus før ca. kl. 18.

Det betyder at der må være nogle af jer andre der inden kl 18 har købt ind til turen og at i alle sammen skal sørge for at få jer selv samlet på et sted til afhentning. Jeg foreslår hos Rune, det er vist det letteste i forhold til hvor jeg kommer fra og hvor vi skal hen.

I huset er der madrasser og dyne/hovedpude, men man skal selv huske at have sengelinned og lagen med, ligesom et håndklæde også kan være en rigtig god ide. Derudover opfordres alle til at pakke let, da bagagerumspladsen er ret begrænset.

Endelig har jeg følgende forslag til menuen:
fredag - kylling i karray/kokusmælk og ris
lørdag - defaultgryde med ris

derudover kunne det måske være en ide at slå os løs med tun og rugbrød til frokost og evt. tage mel og gær med til at lave boller til morgenmad. Skal vi gøre det skal der nok også købes smør og ost.

Anyways - det var bare tanker og da jeg ikke skal med ud for at købe ind er det helt op til indkøberen, hvad vi skal have, bare det kan være i bilen tænker jeg.

Køllen over and out

2Sommerhustur Empty Sv: Sommerhustur Ons 4 Jan 2012 - 12:57

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

det lyder fint med fælles pick-up-location. og Runes place er et udmærket bud. jeg mener jeg har 3 fasaner liggende i fryseren, hvis det evt kunne have interesse? altså til lørdag, for de skal have en rum tid i ovnen... derudover kræver det bare lidt rodfrugter, rødvin og ris... jeg checker lige. desuden regner jeg med at hive et par dunke gløgg-extrakt med til at blande i noget rødvin... uhm!

mht. timing: Ras har lovet at give lyd fra sig i forhold til barsels-vikariatet, men ved for så vidt ikke noget før torsdag. hans kammerats kone er sat til sidst i Januar, så umiddelbart tror jeg der er ok chancer for at han kommer.

mht. bil: hvilken bil er det, altså størrelses-mæssigt. jeg tænker mest i forhold til props, baggage, øl, lir etc.

over and out!

3Sommerhustur Empty Sv: Sommerhustur Ons 4 Jan 2012 - 14:46

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Det er den lille bitte bil - Hyundai getz hedder den.

Det betyder at vi ikke skal have mere med en højest nødvendigt, hvis vi skal være 5 mand i den.

Det lyder som bomben med gløgg den er jeg klart med på og fasaner i rødvin er også vejen frem i mit hoved.

4Sommerhustur Empty Sv: Sommerhustur Ons 4 Jan 2012 - 18:54

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

ok. kender den godt... well, det er en kort tur, og der skal vel ikke meget mere end et enkelt sæt skifte-tøj med plus senge-linned. tror det er ok, så længe vi pakker "prudent"... vi kan vel godt klemme 3 ind på det bagsæde så...

btw, der er go på de fasaner...

5Sommerhustur Empty Sv: Sommerhustur Tors 5 Jan 2012 - 12:56

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

kom lige til at tænke at det var godt at vi ikke skulle spille BD, for der skulle der så også være plads til "lir" kassen...

er det noget med at folket er begrænset til det der svarer til en bærepose per mand med baggage? dertil kommer min computer og kortene... ellers mad og vin etc.

er der forøvrigt højtalere i hytten, til computeren?

6Sommerhustur Empty Sv: Sommerhustur Tors 5 Jan 2012 - 13:47

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Der er højtalere deroppe der kan sluttes til computeren. Ingen panik

7Sommerhustur Empty Sv: Sommerhustur Man 16 Jan 2012 - 15:45

Rune

Rune
Founder

Tak for en god og ordentlig tur!

Jeg tror det kan blive en spændende gruppe og det er i hvert fald en spændende verden.

Hep hey!

http://splatcup.goalsoccer.net

8Sommerhustur Empty Sv: Sommerhustur Man 16 Jan 2012 - 20:37

Mary


Gnom Svinehyrde

https://www.youtube.com/watch?v=dC9eLNhenY8

Så Rune, her er Endro´s sang! hyphyp

9Sommerhustur Empty Sv: Sommerhustur Man 16 Jan 2012 - 20:43

Rune

Rune
Founder

WTF!?

http://splatcup.goalsoccer.net

10Sommerhustur Empty Sv: Sommerhustur Man 16 Jan 2012 - 21:08

Mary


Gnom Svinehyrde

Er den ikke god?!?
Den er ihvertfald lige så god som dem du spillede...

11Sommerhustur Empty Sv: Sommerhustur Man 16 Jan 2012 - 21:10

rass

rass
Halv-elver Bondemand

Recap hey jaja! Recap hey jaja! Recap he... bounce

12Sommerhustur Empty Sv: Sommerhustur Tirs 17 Jan 2012 - 10:08

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

Med udsigt til at skulle tilbringe 6 uger med at krydse Centaurnes stepper Cannillundh, først med Dværge Thanens fra Gogledd Gaers oldefaders daggert der var tilvejebragt af familien Gostvander og for derefter at vende tilbage med belønningen for samme, indså Zaraya og Jobertuck, Gostvandersfamiliens udsendinge, hurtigt at de behøvede hjælp til at komme over stepperne. I Hobort på den Gathorianske grænse stødte de imidlertid på en noget fåmælte og enigmatiske Centaur kriger Endro, der indvilligede i at guide dem til Dværgenes Bjerge. Da de vendte tilbage med den 10.000 sølvstykker store dusør opsøges de på deres logi af Lady Calamya Cuillen, hvis fader ligger for døden af en tærrende sygdom imens hendes broder, arvingen til Cuillen lenet er forsvundet. De tre kammerater accepterede og befandt sig snarligt i Cuillen, hvor de blev mødt at rygter om et monster der var begyndt at plage egnen. Monstret havde endnu kun taget får, men imens heltene befinder sig i lenet går det op for dem at arvingen, Calamyas broder Baralon er taget afsted for at nedkæmpe bæstet, samtidig med at monstret æder et menneske første gang...

Gruppen tager afsted for at få fat på Baralons rustning, og Familiens sværd som Baralon havde haft med sig imod bæstet. De finder hurtigt ind til tårnet hvor de mistænker bæstet for at holde til. Og ganske rigtigt, i det faldefærdige ruin-tårn befinder sig en Manticore, som skræmmer Jobertuck til at segne (eller var det mon Garveren kones afgnavede kranium?) Endro stormer op for at angribe bæstet, men den flygter. Efterfølgende undersøger de tårnets omgivelser og Endro opdager hurtigt at der har været besøg af en flok gobliner på mellem 5 og 10, som sandsynligvis har ribbet stedet for skatte etc. imens undersøger Zaraya stedet stadig intakte Pentagram (hmm?). de beslutter sig for at eftersætte goblinerne istedet for at fange Manticoren og en hæsblæsende jagt, der fører vore helte over Hammans bakker og til den nordligste Gathorianske by Calbarra inden de møder goblinerne på vej ind i bjergene. Jobertuck rydder den ene vagt af vejen og bereder sig på at skære bardunerne i goblinernes telt over, imens Endro og Zaraya bevæger sig ind i lejren. Endro opdager imidlertid en vagt som Jober havde overset, og en hurtig kamp følger, hvor goblinen må sande hvordan en Centaur ser ud (og føles!!!) når man ligger på ryggen og kigger op. Zaraya kaster en Panic spell på de resterende gobliner, der er fanget under telt-dugen og de angriber hinanden med hvad de måtte have ved hånden. kampen er kort og brutal og ender med at Jober afstedkommer en der forsøger at angribe Zaraya, imens denne sender sine Vingede Knive afsted med dødelig usvigelighed imens Endro danser Morte Macabra på vagten. De finder Baralons udstyr iblandt tyvekosterne, men ingen rustning. de beslutter sig dog for at vende tilbage og indkassere dusøren for sværdet.

på tilbagevejen overnatter de i den forladte ruin-by Cal Barra, som stod i sin storhedstid i Druiderne Era. Ødelagt under inkvisitionen. og efterladt til skræk og advarsel for alle kættere. her møder de den aldrene vandringsmand Calaebraxis der deler deres bål og telt, og til afsked giver dem retninger til at lokalisere deres "unge herre Baralon". de finder ham efter 4 dages rejse gennem skoven i en lille by der kaldes "pile-kvist" hvor han åbenbart agter at blive, da han er blevet forelsket i landsby-lederens datter. Gruppen forsøger at overtale ham til at vende tilbage, men han afslår på det kraftigste og der ligges planer om at bortføre ham med magt. han indvilliger dog i af udlevere sig rustning og gruppen tager afsted for at aflevere både sværd og rustning...

Hjemme i Cuillen lenet er der ballade pga. et politisk arrangeret ægteskab. Og gruppen, meget imod Jobers vilje, klarer sig uden om skærerne, og begiver sig til Luitherne, Druiderne gamle ø, der nu huser den største troldmandsskole i den nordlige del af kontinentet. Her observeres åbningen af en "elementar-portal", som i midlertid viser sig at være udført af en halv-kætterisk troldmand, under akademiske termer, der slører hans tilgang og overbevisning for tilskuere så vel som den Kirrelianske Inkvisition. Zaraya spørger troldmanden ud om hendes Fader, og denne opgiver hans navn, hvilket ingen har kunne gøre tidligere. Zaraya er dog stadig på bar bund, da troldmanden også erkender at ingen har set eller hørt fra ham i de sidste 20 år, og hentyder at han sikkert hellerikke bruger det navn længere...

fortsættelse følger...



Sidst rettet af Helge Ons 18 Jan 2012 - 13:42, rettet i alt 2 gange

13Sommerhustur Empty Sv: Sommerhustur Tirs 17 Jan 2012 - 21:57

rass

rass
Halv-elver Bondemand

Ok cool og tak for det. Et par spøgsmål. Er Gostvanderfamilien en eller anden arbejdsgiver eller er det min karakters familie? Hvor befinder gruppen sig nu/hvor ligger Cuillen?

"Min vild hest er bedst til at ride mod vest!" Wooden horse year det er Krølles Battle song

14Sommerhustur Empty Sv: Sommerhustur Tirs 17 Jan 2012 - 23:51

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

vi nåede meget mere... jeg havde bare ikke mere tid i morges...

de andre nåede helt til Nidore Acassar, hvor du jo bor, og Gostvander Familien er din familie...

tænker at du skal få slået hånden af når vi starter næste gang, sådan at du har entisament for at komme på landevejen med drengene...

15Sommerhustur Empty Sv: Sommerhustur Ons 18 Jan 2012 - 0:21

Rune

Rune
Founder

Wup wup!, Flere spraglede tesktiler! jocolor

Glæder mig til Jober skal møde en drage i tvekamp. Der kan ikke gå lang tid...

http://splatcup.goalsoccer.net

16Sommerhustur Empty Sv: Sommerhustur Ons 18 Jan 2012 - 0:43

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

der er nu mere recap... se ovenfor alien

17Sommerhustur Empty Sv: Sommerhustur Ons 18 Jan 2012 - 1:19

rass

rass
Halv-elver Bondemand

Det lyder sgu som nogle gode sessions og jeg glæder mig til at bringe min karakter i spil. mht til håndafslagningen kan det passe godt med at Manolin ikke kan falde til på den ene eller andet måde, efter den forlængede "studietur" hos dværgene..

18Sommerhustur Empty Sv: Sommerhustur Fre 16 Mar 2012 - 11:21

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Haløøj drenge og marianne

Jeg har lige en lille lidt kedelig ting. Da vi var i sommerhus har vi fået pillet ved varmestyringen. Det betyder at der har været gang i elradiatorerne fra vi var deroppe i januar og til marts. Derfor har forbruget deroppe også været noget ud over det sædvanlige - det kræver sin elradiator at varme huset op til 20 grader, når der er koldt udenfor.

Anyways - jeg ville høre om i ikke ville give en skilling til at dække udgifterne til den øgede elregning. Hvis vi betaler 150 kr. hver passer det med de øgede udgifter.

19Sommerhustur Empty Sv: Sommerhustur Fre 16 Mar 2012 - 12:05

Rune

Rune
Founder

Selvfølgelig. Du siger bare hvor, hvornår og om det skal være umærkede sedler osv.

http://splatcup.goalsoccer.net

20Sommerhustur Empty Sv: Sommerhustur Man 19 Mar 2012 - 21:50

Mary


Gnom Svinehyrde

Jeg siger selvfølgelig også selvfølgelig, Krølle!

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum