S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Deling af loot

3 deltagere

Go down  Besked [Side 1 af 1]

1Deling af loot Empty Deling af loot Man 30 Jul 2012 - 19:16

Rune

Rune
Founder

Vi har haft diskussionen før og er denne gang stødt på den igen.
(Det er ikke for at pege fingre eller straffe nogen og hvis det opfattes sådan, undskylder jeg meget og håber i forstår hvorfor jeg har skrevet det)

Hvordan deler man loot?

Der er to sider af sagen, som jeg ser det.
Rollespil og personlig vinding.

At en karakter bliver spillet efter hans "rolle" er fedt. Men det kan nemt gå over at blive ufedt, hvis rollen bliver spillet på bekostning af de andre karakterer i gruppen.

Som sådan ville jeg ikke have noget imod at en karakter blev spillet på en måde, så det går ud over andre karakterer, så længe det er fordi karakteren skal spilles på den måde fordi det er svært at retfærdiggøre hvis karakteren ikke skulle opføre sig således.

Lad os tage et eksempel med en karakter der stjæler fra/lyver overfor sine venner/kompagnoner for egen vindings skyld. Bare som eksempel Razz
En sådan karakter vil helt sikkert være kontroversiel. Men, hvis karakteren ikke kan spilles anderledes, uden at ændre drastisk i hans væremåde, så kan det føre til noget rigtig godt spil. Fx. en kleptoman der simpelthen ikke kan lade være med at stjæle, ligegyldig hvor ringe værdi tyvekosterne har og hvor farligt det er. Eller en person der har et meget svagt/devieret moralsæt, som altid får ham i problemer og gør at han har svært ved at få venner og har mange fjender.

Det jeg har et problem med, er når karakteren spilles på en måde, så det går ud over de andre karakterer, uden at der er nogen egentlig grund til det, andet end at karakteren får en fordel af det.
Så er det ikke længere karakteren der spilles, men spilleren der skaffer sig en fordel på bekostning af de andre spillere. Ergo kan det ikke længere undskyldes som andet end dårlig stil, efter min mening.

At lyve for eller stjæle fra sine nærmeste kompagnoner kræver en bestemt type menneske, eller specielle omstændigheder. Efter min mening bør det ikke bare være noget helt normalt. Hvis en karakter får noget positivt ud af at opføre sig på den måde, bør han samtidig få noget lige så negativt ud af det. Det skal have konsekvenser, ellers er det bare en dårlig undskyldning.

Jeg er sikkert alt for nærtagende, men når min karakter går glip af loot, ene og alene pga. det der er fundet, holdes hemmeligt for ham, så synes jeg det er nederen. Jeg kunne også spille min karakter på samme måde, da han helt sikkert ved meget mere om hvad våben, rustninger og elektroniske dingenoter er værd, men jeg gør det ikke, da jeg kan spille ham anderledes, så gruppen får mere ud af det.

Hvis vi alle begynder at køre solo bliver det er kedeligt spil.


Egentlig kan det være at vi skulle have en snak om hvordan vi gerne vil spille. Personligt har jeg ikke spillet Dark Heresy med henblik på at vi skal have interne stridigheder, men forsøgt at dreje min karakter ind på samme vej som jer andre (med mindre held nogle gange), så godt jeg har kunnet. Det kunne være mega fedt med interne stridigheder og hemmeligheder osv. da jeg mener det er lige i den rette ånd i 40k, men vi har bare ikke tid til at skulle spille 2 af gangen mere. :/

Hvad synes i?

http://splatcup.goalsoccer.net

2Deling af loot Empty Sv: Deling af loot Tirs 31 Jul 2012 - 17:21

McGregers


Halv-elver Bondemand

Det var en lang smøre for at sige "Jacob vil du ikke godt lade være med at spille tyv"

3Deling af loot Empty Sv: Deling af loot Tirs 31 Jul 2012 - 17:37

Rune

Rune
Founder

Smile

Jeg forsøgte at forklare hvorfor jeg synes det er nedern og hvorfor vi allerede har haft den samtale før. Jeg har ikke noget imod at du, eller andre, spiller en tyv. Det jeg har noget imod er når det bliver udnyttet, som en undskyldning for at spille egoistisk, og på den måde være til skade for resten af gruppen. En tyv er ikke bare en der stjæler/hapser alt det der er noget værd, og er fuldstændig ligeglad med alle andre...Eller, hvis tyven spilles på den måde, burde det også give sig til udtryk på andre måder. Han burde ikke have venner i længere tid, og have masser af fjender.

Han er, som sådan, heller ikke "bare" en tyv. Hans karriere er Scum. Han kan sagtens være en der rapser til sig uanset om det er fra venner eller fjender, men så har han nok fået store problemer før i tiden. Han burde vide at det er dumt og farligt at stjæle fra sine venner, specielt når de kan være forskellen mellem liv og død. Min pointe er vel at det ikke giver mening for ham, at opføre sig på den måde, medmindre der er en eller anden grund der "overrider" hans overlevelsesinstinkt (som burde være, at holde sig på god fod med magtfulde allierede).

Det er bare min mening, du har måske en anden? Smile

http://splatcup.goalsoccer.net

4Deling af loot Empty Sv: Deling af loot Tirs 31 Jul 2012 - 19:33

McGregers


Halv-elver Bondemand

Husk lige på at det er første gang han har taget noget til sig selv. Han fandt noget som han vidste var meget værdifuldt, da det vra fra gammel tid.

5Deling af loot Empty Sv: Deling af loot Tirs 31 Jul 2012 - 20:15

Rune

Rune
Founder

Yeah, det er også rigtigt.
Men han ved også at sådan noget fra gammel tid er meget mere værd for fx. min karakter, end det det kan sælges for. Han snyder sine kompagnoner for noget han er ret sikker på er utroligt meget værd. Hvis man ser på det som et spil, hvor det gælder om at skrabe til sig, så er det en no-brainer. Selvfølgelig skal din karakter bare snuppe det, der er mest værd, for at vinde. Men vi forsøger at spille rollespil. Vi skal gerne forsøge at spille vores roller med noget der har en snert af indhold ud over det totalt overfladiske. Hvis din karakter gør noget der er meget unormalt (hvilket jeg synes det er, når man tager noget og skjuler det for sine kompagnoner), må der vel være en grund til det? Er det kun fordi han er grisk når det kan betale sig for ham?

Efter min mening bør det have konsekvenser at spille på den måde, ellers opfordrer det alle til at opføre sig sådan og det vil give en rigtig dårlig spiloplevelse, eller i hvert fald, meget anderledes fra hvad vi ellers spiller.

Måske er det også bare fordi jeg mener at det generelt er dårlig stil og det giver en rigtig dårlig stemning at spille på den måde. Du tager noget fra gruppen som du får i stedet. Dvs. du giver gruppen ringere chance for at overleve og dig selv bedre (Rasmus opgraderer modstanden efter hvor vilde vi er). Det kommer specielt tydeligt til syne i et spil som Dark Heresy, hvor udstyr betyder utrolig meget.
Derfor mener jeg at der skal en rigtig god grund til at spille på den måde og det synes jeg ikke der har været. Men måske jeg bare ikke har opfattet det?

Det kan også være at jeg bare går alt for meget op i det (det gør jeg nok), men som sagt, så har vi haft det her problem før. Sad

http://splatcup.goalsoccer.net

6Deling af loot Empty Sv: Deling af loot Tirs 31 Jul 2012 - 20:29

McGregers


Halv-elver Bondemand

Det er umuligt at spille som en gruppe på den måde, det ved du også. Ingen ville kunne spille deres karakter bare lidt.
Så skal vi gå tilbage til solo, som da vi spilled Vampire.

7Deling af loot Empty Sv: Deling af loot Tirs 31 Jul 2012 - 22:52

Rune

Rune
Founder

Jeg er ikke med på hvad du mener. Hvad gør det umuligt at spille som gruppe?

Jeg ved godt at det var mig der startede diskussionen osv. men jeg tænkte om det måske er bedre hvis vi sidder sammen og snakker om det? Hvad skal du lørdag Jacob? Wink

Spøg til side, så var det egentlig et reelt forslag. Jeg mener intet ondt med det jeg har skrevet og det vil måske komme tydeligere frem når det ikke er på skrift. Det er så svært at give en krammer over nettet Smile

http://splatcup.goalsoccer.net

8Deling af loot Empty Sv: Deling af loot Ons 1 Aug 2012 - 11:34

McGregers


Halv-elver Bondemand

Du vil gerne have at det skal få konsekvenser når man laver sådan noget, som jeg gjorde. Det kan du ikke når vi spiller sådan som vi gør, hvor vi alle er inde på samme tid. Så skal vi lave det tur baseret, og solo som i gamle med Vampire.

9Deling af loot Empty Sv: Deling af loot Ons 1 Aug 2012 - 12:07

Rune

Rune
Founder

Netop, og derfor mener jeg at du selv skal stå for at lave/spille de konsekvenser. Eller få Rasmus med på det.

Hvis han er en der opfører sig, som han gjorde, så spil ham som en kleptoman der stjæler uanset om det er noget værd eller ikke, eller om det er farligt eller ikke. Eller spil ham som en mand der har svært ved at omgåes med andre/har mange fjender etc.. Spil ham så det har konsekvenser at han kan stjæle fra sine nærmeste uden at fortrække en mine. Ellers giver det ikke nogen mening at du stjæler, medmindre det bare er for at holde noget loot for dig selv, hvilket jeg mener er meget tarveligt overfor os andre. Du skal huske på at du lige har gjort din mand til den absolut rigeste i spillet. En karakter der burde være den fattigste har du snildt gjort til den rigeste i et snuptag, på bekostning af resten af gruppen. Hvorfor gør alle ikke bare det så? Fordi det er mega nedern for resten.
Når vi spiller sådan et spil, så sidder vi alle og sparer sammen til den næste opgradering. Når du så går ind og holder en så kostbar ting for dig selv, så er det klart at folk synes det er trælst. Vi andre deler jo det vi finder med gruppen (så vidt jeg husker). Og hvis det ikke er fordi din mand skal spilles på den måde, fordi han har en brist og det derfor har andre konsekvenser, så er det bare dig der ikke spiller fair over for os andre spillere. Eller sådan opfatter jeg det i hvert fald, og har en klar følelse af at de andre også gjorde da vi sidst havde denne diskussion. Jeg synes ikke det er retfærdigt, hvor dumt det end lyder om et spil, og det er derfor jeg har taget det op. Jeg ved godt du ikke har samme mening, da jeg ikke tror du ville gøre det hvis du vidste hvordan vi andre har det med det.

http://splatcup.goalsoccer.net

10Deling af loot Empty Sv: Deling af loot Ons 1 Aug 2012 - 15:52

McGregers


Halv-elver Bondemand

Gider ikke engang læse dine lange tekster længere..Du skal nok få den skide pistol næste gang

11Deling af loot Empty Sv: Deling af loot Ons 22 Aug 2012 - 23:38

John The Rosenberg

John The Rosenberg
Gnom Glædespige

....... I rør ikke min plasma pistol......

12Deling af loot Empty Sv: Deling af loot Tors 23 Aug 2012 - 9:48

Rune

Rune
Founder

I er umulige!
Næste gang jeg er GM, så får i smadder hver gang i rør noget der ikke er jeres!! Twisted Evil

http://splatcup.goalsoccer.net

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum