S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Winnings

3 deltagere

Go down  Besked [Side 1 af 1]

1Winnings Empty Winnings Ons 25 Jun 2008 - 15:57

Rune

Rune
Founder

Jeg er stødt på en anden måde at slå winnings på, som er brugt af flere Ligaer.

Istedet for at hver coach slår en terning og får deres resultat i winnings, skal begge coaches lægge deres resultat sammen og dividere med 2. Dvs. hvis coachA slår 2 og coachB slår 6, lægger de resultaterne sammen, får 8, deler med 2 og får 4. Begges coaches får så 40.000 ud af det winnings slag. Hvis slaget ikke kan deles med 2 (uden at give et, i BB, skævt tal) får vinderen det overskydende. FAME lægges til efter slaget er delt ud. Dvs. hvis coachA vandt Gate slaget med +1 på FAME ville han kunne lægge 50.000 i lommen.

Dette vil begrænse held-faktoren i winnings slag betydeligt og gøre at man stort set altid kan regne med en rimelig fast indkomst. Dvs. færre tørkeperioder hvor man bare aldrig får nok penge til at købe det man bare skal bruge, og færre champagnetider hvor man slet ikke ved hvad man skal bruge alle sine penge til.

Fluff mæssigt giver det også mere mening at holdene deler indtægten på stadion.

Hvad synes i?

http://splatcup.goalsoccer.net

2Winnings Empty Sv: Winnings Ons 25 Jun 2008 - 18:40

ReelaX / Bo

ReelaX / Bo
Hobbit Grisetyv

Jeg kan generelt ikke se hvorfor vi skal lave om på noget som efter min mening virker, men andre synes det er en god ide har jeg intet imod at vi indfører det. Jeg derimod godt tænke mig at antallet af tilskuere også blev afspejlet i hvor meget man får i winnings. Overstiger tilskuerantallet (eller er det) fx 35.000 får begge spillere +1 og overstiger antallet 40.000 får begge +2?

Forslaget fra vores kære commissioner gør som jeg ser det, at der generelt vil blive uddelt lidt mindre i winnings idet at vinderen ikke har lov til at rulle sit slag om. At give lidt ekstra for et meget højt tilskuerantal er i mine øjne derfor ikke helt hen i vejret.

3Winnings Empty Sv: Winnings Ons 25 Jun 2008 - 21:38

Rune

Rune
Founder

Godt forslag. Et godt hold ligger vel ca. på 10 i fan factor. 2 hold på en rimelig fan factor som begge slår et mellem slag på 7 giver et tilskuer antal på 34. Så hvis tilskuerantallet overstiger 34 (altså 35+) giver det + på winnings slaget (altså det slag der skal deles i to).

Vi kan jo lave en lille liste bare for sjov. Måske skal det starte før 34...
30-34: +1
35-39: +2
40-44: +3
45-49: +4
50-54: +5

Under 15: -1 Very Happy
Hvad siger i til den?
De sidste to kommer vi nok aldrig til at nå og kan kun opnåes af hold med vilde fan factors som begge slår rigtig godt.

http://splatcup.goalsoccer.net

4Winnings Empty Sv: Winnings Ons 25 Jun 2008 - 22:59

ReelaX / Bo

ReelaX / Bo
Hobbit Grisetyv

Jeg synes næsten den skal rykkes et hak, så det ikke bliver for ofte af der uddeles ekstra winnings (både i min semifianle og finale ville chaos kings fx have fået +2 ifølge Runes forslag) :

02-20: -1 (Hvis begge hold har en FF på fx 5 og ikke kan slå over 5 på gate har de altså fortjent det! Sikke en sølle kamp! pig )
21-34:+0
35-39: +1
40-44: +2
45-49: +3

Jeg synes det er fint hvis vi ikke er alt for ofte at man får ekstra på winnings, så det netop kommer til at høre sjældenhederne til og ikke laver populære hold til rene olieshaiker! king

5Winnings Empty Sv: Winnings Ons 9 Jul 2008 - 5:07

johnni hansen

johnni hansen
Gnom Svinehyrde

At winnings skulle afspejle tilskuerantal giver selvfølgelig udemærket mening, men jeg ser ikke rigtigt grunden til at ændre reglerne på dette område. Sandt, sandt, jeg har kun spillet de evigt rige Miskatonic University Utd så jeg har måske ikke mærket hvor store treasury-smerter kan blive. Men mit umiddelbare standpunkt er at unødige ekstraregler skal tilføre spillet noget særligt for at være berettiget. Jeg synes hverken der er et behov for andre winnings-regler eller nogen større gevinst spilleglædemæssigt ved at indføre dem. Så jeg stemmer indtil videre 'nay'.

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum