@Helge
I øvrigt på ingen måde kritik af vores nuværende kampagne - som jeg synes er super fed
Når man laver hidsige 200+p karakterer, der kan det de skal, er det sådan
Desuden var det helt klart fra start, hvad det var missionen var.
Jeg kunne bare godt tænke at prøve en tilbagevenden til de lidt mere old school kampagner, hvor vi havde lidt mere progression, og hvor historien var lidt mere fri og interaktiv
SpillestilJeg kan særligt godt lide at spill kampagner, der er præget af karakterdrevne forhold.
Det ikke sagt, at historien ikke også skal være vigtig og fremtrædende.
Jeg synes ikke vi skal spille med åbne kort ift. karakterer, men de skal selvfølgelig passe lidt sammen på et eller andet punkt.
Jeg tænker Helge spiller en helt central rolle i at få det til at gå op
I vores snakke med Helge, kan Helge godt skabe/fortælle om en relation med en person i kampagnen, uden at vi nødvendigvis ved om det er en spiller, en NPC eller lignende.
Jeg synes det er særligt sjovt, når historien/teamet/plottet udvikler sig undervejs i kampagnen.
Så kampagnen ikke starter med det store tema, men måske med en lidt mindre problemstilling, som så udvikler sig.
Ala - Ringenes herre, da Gandalf ser den fine ring, og derefter begynder at undersøge showet..
Jeg synes railroading kan være fint, hvis målet er at fortælle en historie.
Men jeg vil meget gerne i denne kampagne have et fokus på, at der er en større grad af karaktervalg og karakterstyring i kampagnen.
Altså at kampagnen også udvikler sig, og ikke er 'planlagt' i etaper.
Jeg ved det stiller større krav til GM, men jeg ville heller ikke sige det / stille del-krav om det så direkte, hvis ikke vi havde en så dygtig og erfaren GM som Helge.
Kampagnestil,
Jeg tænker klart, at jeg i denne kampagne har lyst til et spil med store karakterfremdrift.
Jeg synes det udgangspunkt som Helge ligger op til med 2-4 point per session er rigtig fint og solidt.
Jeg vil gerne se min karakter udvikle sig igennem spillet.
Dette både personligt (kan man sige det om en fiktiv person ?
), niveau mæssigt (skills mm), fordele (nok især de sociale og samfundsbestemte), stats.
Jeg ser gerne, at man iløbet af kampagne også har point til, at kunne stige i stats, og måske skabe/udbygge en determinerende fordel af en vis størrelse.
Jeg siger ikke, at der skal stats på bordet hver 3-4 session, men være der, det skal de.
Måske kan man se det som en renæssance ift. tidligere kampagner
Tema,Jeg synes det har fungeret rigtig godt tidligere med en kamp/konfrontation eller to per spilgang.
Kampen gør lige et eller andet.
Så man kan have lidt større konflikter en gang imellem.
Når jeg siger kamp, så mener jeg alm. kamp igennem GUPRS regler, og ikke igennem Mass Combat (der har været fedt i denne kampagne, men nu skal vi have almindelig kamp
)
Jeg er til mystik, kamp, magiske væsner og farlige dæmoner.
Godt blandet op med intriger, drama og lange gåture ved havet
/J