S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Pathfinder - gode idéer

2 deltagere

Go down  Besked [Side 1 af 1]

1Pathfinder - gode idéer Empty Pathfinder - gode idéer Fre 16 Okt 2009 - 20:20

Rune

Rune
Founder

Jeg sidder og læser lidt i Pathfinder bøgerne (tak Jacob). Det er ment som en videreudvikling af 3.5 istedet for at følge Wizards og lave helt om på reglerne som de har gjort i 4th edition.

Så vidt jeg kan se er der ikke lavet særligt meget om, faktisk mindre end fra 3.0 til 3.5. I virkeligheden er det bare en forbedring af nogle af de mere forvirrende regler fra 3.5.

Det jeg lige hæftede mig ved og som jeg på det stærkeste anbefaler at vi tager med over i vores spil er:
Hide og Move Silently er knyttet sammen i en skill - Stealth
Listen og Spot (muligvis også Search) er knyttet sammen i en skill - Perception
Det koster ikke xp at lave magiske ting længere. Dette gør at craft feats faktisk vil være en reel mulighed for folk nu og ikke gøre at de strander flere levels under de andre bare fordi de ønsker at føre deres karakter i en anden og ikke så kamp-fikseret retning. Efter min mening bliver craft-vejen allerede straffet nok, i og med at det koster de ellers så kostbare feats at kunne lave magiske ting.

Noget der også er fedt nok er:
True resurrection er en lvl 9 magi. God idé. Jeg har egentlig altid troet at den var deroppe omkring. Den koster 25.000 gp at koste.

http://splatcup.goalsoccer.net

2Pathfinder - gode idéer Empty Sv: Pathfinder - gode idéer Fre 16 Okt 2009 - 22:19

McGregers


Halv-elver Bondemand

Jeg siger bare.....jeg laver ikke et nyt skema.......:O) og nej mit excel skeam kan ikke ændres mere hehe

mvh
Nathan McGregers

3Pathfinder - gode idéer Empty Sv: Pathfinder - gode idéer Lør 17 Okt 2009 - 2:14

Rune

Rune
Founder

Jeg vil også lige sige at i de spil hvor jeg er DM har jeg tænkt mig at indføre alle de regler jeg her har forslået vi tager med i vores spil, samt at jeg er meget åben for andre af de nye regler fra Pathfinder.

Personligt synes jeg at fighteren ser en del mere spændende ud nu end han har gjort før (og det er endda en af mine yndlings classes). Fighteren har siden 3.0 været en af de svageste classes og det virker som om Pathfinder har forsøgt at gøre dem lidt bedre...dog ikke meget. Udover alle de ekstra feats man får, bliver en fighter også bedre til at kæmpe i sin rustning og han får nogle automatiske plusser i våbengrupper (lidt i retning af en rangers favoured enemy). Jeg synes næsten folk skal kigge lidt på bogen, hvis de kan finde den. Jeg siger ikke at vi skal til at gå helt over til Pathfinder reglerne, men de regler vi kan nuppe uden problemer synes jeg vi skal overveje.

http://splatcup.goalsoccer.net

4Pathfinder - gode idéer Empty Sv: Pathfinder - gode idéer Lør 17 Okt 2009 - 11:01

McGregers


Halv-elver Bondemand

Jeg synes det vil være bedst lige at vente med det, da vi lige har nogle andre ting der skal falde på plads inden

5Pathfinder - gode idéer Empty Sv: Pathfinder - gode idéer Tirs 20 Okt 2009 - 14:43

Rune

Rune
Founder

En anden god idé:
Favored Class
Each character begins play with a single favored class of
his choosing—typically, this is the same class as the one
he chooses at 1st level. Whenever a character gains a level
in his favored class, he receives either + 1 hit point or + 1
skill rank. The choice of favored class cannot be changed
once the character is created, and the choice of gaining a
hit point or a skill rank each time a character gains a level
(including his first level) cannot be changed once made
for a particular level. Prestige classes (see Chapter
11) can never be a favored class.

Og flere gode ideér er den måde de håndterer cleric domains. Istedet for at de bare giver lidt plus på spells, så giver de to powers der passer til konceptet. Skide godt. Plus at sorcerers vælger en bloodline som de nedstammer fra. Det samme gælder for wizard specialister fx Necromancer:
Necromancy School
The dread and feared necromancer commands undead
and uses the foul power of unlife against his enemies.
Power over Undead (Su): You receive Command Undead
or Turn Undead as a bonus feat. You can channel energy
a number of times per day equal to 3 + your Intelligence
modifier, but only to use the selected feat. You can take
other feats to add to this ability, such as Extra Channel
and Improved Channel, but not feats that alter this ability,
such as Elemental Channel and Alignment Channel. The
DC to save against these feats is equal to 10 + 1/2 your
wizard level + your Charisma modifier. At 20th level,
undead cannot add their channel resistance to the save
against this ability.
Grave Touch (Sp): As a standard action, you can make
a melee touch attack that causes a living creature to
become shaken for a number of rounds equal to 1/2 your
wizard level (minimum 1). If you touch a shaken creature
with this ability, it becomes frightened for 1 round if it
has fewer Hit Dice than your wizard level. You can use
this ability a number of times per day equal to 3 + your
Intelligence modifier.
Life Sight (Su): At 8th level, you gain blindsight to a range
of 10 feet for a number of rounds per day equal to your
wizard level. This ability only allows you to detect living
creatures and undead creatures. This sight also tells you
whether a creature is living or undead. Constructs and
other creatures that are neither living nor undead cannot
be seen with this ability. The range of this ability increases
by 10 feet at 12th level, and by an additional 10 feet for every
four levels beyond 12th.


Ændringer i Hit Dice:
Bard: d8
Rogue: d8
Sorcerer: d6
Wizard: d6

http://splatcup.goalsoccer.net

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum