S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Indledende ideer

4 deltagere

Gå til side : 1, 2, 3  Næste

Go down  Besked [Side 1 af 3]

1Indledende ideer Empty Indledende ideer Søn 5 Jan 2014 - 14:13

rass

rass
Halv-elver Bondemand

Hey Guys nu har læst hvad der er skrevet indtil videre og det ser rigtigt fint ud. Lige nu og en uges tid frem har jeg rigtigt meget om ørene så jeg kommer nok lidt senere i gang med at udvikle min karakter. Med de to mandfolkeriddere som allerede er på banen vil jeg gerne spille en ikke-ridder karakter givet vis en troldmand/sage om end ikke en helt traditionel en af slagsen.

2Indledende ideer Empty Sv: Indledende ideer Søn 5 Jan 2014 - 14:25

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

lyder spændende og godt med lidt spredning.

mine tanker omkring magery er følgende:

al magery har Ceremonial Casting only, -40%, og samtidig Solitary Ceremonial Casting, +10%. derudover har den Requires Foci, -20%.

Ceremonial Casting gør at man skal lave et ritual - både verbalt, kropsligt og foci (se nedenfor), og at casting-timen er forlænget x10, Solitary Ceremonial Casting gør at man selv kan gøre det. Requires Foci kræver en genstand/fetish som magen bruger til at caste sin spell med. den er unik og specielt for magen, og er noget han har lært sig selv at bruge. et eksempel kan være en ørnefjer til Air spells, en krystal til earthspells og så videre. det er ikke bare en hvilkesom helst krystal eller fjer, men den specifikke. som udgangspunkt skal et foci have en værdi der ligger mellem 5 og 0.5% af starting wealth. hvis man kaster spells uden sit foci får han -2 til checket, og fordobler tiden igen.

lyder det ok?

3Indledende ideer Empty Sv: Indledende ideer Søn 5 Jan 2014 - 14:44

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Fedt at du kommer på banen også Ras Smile

Synes det lyder spædende med din ide Smile
Vil dog godt lige præcisere at jeg jo nok ikke rigtig laver en ridder i den gængse forstand.

Lige nu arbejder jeg lidt med konceptet dual long knive på et ordenttlig muskelbjerg.
Ideen er at der arbejdes helt inde tæt på folk, og ofte i helt close.
Og så dobbelt op på rustning.
Ingen skjold.

Så du skal altså bare lave hvad du føler dig bedst med.
Alle roller er åbne.

/J

4Indledende ideer Empty Sv: Indledende ideer Søn 5 Jan 2014 - 16:19

Rune

Rune
Founder

Det skal lige siges at jeg laver en karakter der kan udfylde alle rollerne bedre end jer andre, så det der nok kommer til at fungere bedst, er hvis jeres karakterer er en form for hofnar. Ja, det vil nok være det eneste der vil spille rigtig godt. Min helteprins og 3 hofnarer. I skal bare være klar over at min helt skal være bedst til at danse, så hvis i kan fylde op i noget Fooling Around (det må der være en skill der hedder?), så er det fint. jocolor 

Spøg til side Smile
Som Janus siger, så skal du endelig ikke udelukke noget pga. os andre. Det er fedest hvis vi former gruppen sammen. Prinsen er heller ikke helt lagt fast. Hvis i andre får en god ide der kræver at han justeres, så gør vi det.

http://splatcup.goalsoccer.net

5Indledende ideer Empty Sv: Indledende ideer Søn 5 Jan 2014 - 23:10

rass

rass
Halv-elver Bondemand

Jeg synes det er nogle seje karaktere og jeg vil gerne spille en anden type. Men jeg skal lige lidt i tænkeboks.

6Indledende ideer Empty Sv: Indledende ideer Søn 5 Jan 2014 - 23:18

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Helt cool Smile

Glæder mig til at se hvad du finder på Smile
Jeg sidder stadig fast i den store Karl og valget mellem:

- Dobbelt lang knive, med mulighed for at gå i close
- Long axe
- shield og long spear

J

7Indledende ideer Empty Sv: Indledende ideer Man 6 Jan 2014 - 21:21

rass

rass
Halv-elver Bondemand

Ok lige et par opklarede spørgsmål vdr. magic

Magery købes til 50% rabat?

Alle spells skal kastes via Hang spell? Den kræver "Delay" som kræver magery 3 og 15 spells+ den udelukker blocking spells?


Hvis så hvordan kaster witches med magery 1 så magi?

8Indledende ideer Empty Sv: Indledende ideer Man 6 Jan 2014 - 21:25

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

nej, de skal bare kastes via Hang Spell, hvis man skal kaste dem i kamp. Det er lidt nederen at bruge 10 secs på at kaste en spell, og tage 10 concentrate actions i træk, mens man står og dodger pile etc...

9Indledende ideer Empty Sv: Indledende ideer Man 6 Jan 2014 - 21:39

rass

rass
Halv-elver Bondemand

aha nu fattede jeg det......selvom det begrænser kamp magi væsentligt synes jeg det er cool og man kunne f.eks forestille sig gruppen forsvare troldmanden i 10 sec mens han kaster en forcedome.

10Indledende ideer Empty Sv: Indledende ideer Man 6 Jan 2014 - 21:42

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Ja for satan Smile
Det er cool at magi ikke er så instant,

hvad har du egentlig i tankerne ift. det du sagde med at kunne tage vare på sig selv?

/J

11Indledende ideer Empty Sv: Indledende ideer Man 6 Jan 2014 - 22:07

rass

rass
Halv-elver Bondemand

Ja blocking spells kommer ikke til at do the trick da de ikke kan kastes med hang spell. Igen også ok da de er virkeligt magtfulde og hurtigt gør en dygtig krigers 1.defense på f.eks 13 til skamme. Men mon ikke der kan udtænkes andre defensive strategier.

I øvrigt fed fornemmelse med at man ikke bare skal have 15 i sine spells for 1 point. På denne måde giver det bedre mening at bruge varierede point i spells.

12Indledende ideer Empty Sv: Indledende ideer Man 6 Jan 2014 - 22:08

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Jeg kender dig Smile - Du har noget i tankerne Smile

Glæder mig til at se dit udkast til dit koncept Smile

/J

13Indledende ideer Empty Sv: Indledende ideer Man 6 Jan 2014 - 22:57

rass

rass
Halv-elver Bondemand

hvis man kaster plant og animal spells er man så nødvendigvis druid? og hvordan er forholdene for witches?

14Indledende ideer Empty Sv: Indledende ideer Man 6 Jan 2014 - 23:01

rass

rass
Halv-elver Bondemand

Kan man have mere end et foci?

15Indledende ideer Empty Sv: Indledende ideer Man 6 Jan 2014 - 23:02

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Shapeshifting are we ? Smile

/J

16Indledende ideer Empty Sv: Indledende ideer Man 6 Jan 2014 - 23:59

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

lidt om tryllere, direkte copy-pasted:

Mages:
The Mages have the Ceremonial Casting modifier for their magery, aswell at the Solitary Ceremonial Casting (+10%) modifier, and Require Foci (-20%) modifier for a net -50%. Mages normally have Magery lvl 2 or more. Mages must also have the Rune-Lore Advantage (Semi-litterate), at a cost of 5 pts. Spells are typically engraved on ”Spells Rods” which are, staffs about a foot long and an inch wide, or “Spell Slates” which are ceramic plates about a foot long, 1œ foot wide and Œ inch thick. Learning a spell from a “Spell Rod” is at -2 to Thaumatology, due to the shorthand used to compress it.

Mages have the Social Regard (Mage) at 5 points.


Witches:
The Witches have the same modifiers as the Mages, as above, but in addition, they also have no written material, so they must remember all spells, incantations and rituals by heart, which limits them to a number of spells equal to their IQ. This is the Oral Tradition (-20%) Modifier. Add 50% to this in case of the eidetic Memory Advantage, and 100% in case of Photographic Memory. Last by not least the Witches are weaker then their other Magic-workers, and are limited to 1 level of Magery, which is the One Level Magery Only (-10%) Modifier. This makes their Magery work out at a net modifier percentage of -80%, so their magery cost 1 point for level 0 and an additional 2 points for level 1.

Witches are typically status 0, as any normal citizen, and are viewed much like any other craftsman. Witches almost always function as doctors and veterinarians. Old Witches are often renown, and enjoy social standing, but this is due to their Age and not their Magical Skills.


Relationship:
The relationship between the two types of magic-workers are actually quite good. It is common for a Mage to send for the local Witch, in case of a tricky enchantment etc, and also the other way around, when in comes to healing or other Witch-like fields. Both Mages and Witches have a respectful, though somewhat sober, relationship with the Druids, which is mutual. Their relationship with the Dapplers of the Dark Arts are very strained. They suffer from the Intolerance (Dapplers of Dark Arts, -5 Reaction [-1].

17Indledende ideer Empty Sv: Indledende ideer Tirs 7 Jan 2014 - 0:02

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

og foci er for hver sphere. altså alle Knowledge Spells: et tændt bål, alle Fire Spells: et stykke fyrsvamp, alle Mind Control Spells: en blank muslingeskal etc. de er unikke, og kan mistes, så får du -2 penaltien, indtil du har lavet et nyt foci (1 uges intensivt arbejde=50 timer) de kan ikke bare erstattes af en anden ligende genstand.

18Indledende ideer Empty Sv: Indledende ideer Tirs 7 Jan 2014 - 0:04

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

hov, missede den med Druider og plant spells... svaret er nej. forskellen er ikke hvilke spells eller spheres kan er tilgængelige, men hvor mana'en kommer fra.

Mages bruger deres egen mana og fatigue.

Druider bruger jordens mana.

Dapplers bruger mana fra ånder (der typisk er onde)

19Indledende ideer Empty Sv: Indledende ideer Tirs 7 Jan 2014 - 0:07

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Hvis magerne sender bud efter heksene i sager om enchantment, så kan det da kun være for at holde håret Smile
Heksene kommer da ikke i nærheden af enchantment med Magery 1 og max IQ spells Smile

Ellers lyder det meget fedt synes jeg,

/J

20Indledende ideer Empty Sv: Indledende ideer Tirs 7 Jan 2014 - 0:16

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

de kan jo stadig give mana, der, og har sikkert også en lærling der kan=2 extra mana-points om dagen, og nul intro til folk der ellers rager rundt i en brandert of smadre hele showet... hehe! tror det er en ret god deal Wizard 

21Indledende ideer Empty Sv: Indledende ideer Tirs 7 Jan 2014 - 0:16

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

men ja, er også glad for feelet

22Indledende ideer Empty Sv: Indledende ideer Tirs 7 Jan 2014 - 12:34

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

... Forresten glemte helt at nævne "hexing".

Hexing
Witches and Mages may choose to enhance their spellcasting through "hexing". A "hex" is a Magic Ritual, that enables the Magic-user to sort of tailor a spell so it will affect the subject more easily. It comes in 3 levels, and gives a penalty of -1 per level, to resist the spell. To work a "hex" a Magic-user must have an item or substance of the appropriate quality, level 1 "hexes" requires a "personal item" (not just something touched, but something held frequently etc) a level 2 "hex" requires an "external part" of the subject (Hair, nail, skin etc - or bark in case of a plant) and a level 3 "hex" requires an "internal part" of the subject (blood, spit, feces etc - or sap in case of a plant). To work a "Hex" a Magic-user must spend 1 hour, after which he has to make a Thaumatology roll. If succesful the Hex is in effect, and lasts for Thaumatology/2 days (round down) a Magic-user can have no more than Thaumatology/4 active "hexes" at any given time.

23Indledende ideer Empty Sv: Indledende ideer Tirs 7 Jan 2014 - 16:07

rass

rass
Halv-elver Bondemand

Er magery lvl 4 og en 30-40 spells helt ude i hampen? De mægtigste her tæller: (hang spell), sleep, Healing slumber(synes jeg er mere stilet end great healing), Windstorm, magic resistance, mystic mist, force dome, body of metal? evt sparkling touch, sparkeling storm og ball of lightning??



Sidst rettet af rass Tirs 7 Jan 2014 - 16:27, rettet 1 gang

24Indledende ideer Empty Sv: Indledende ideer Tirs 7 Jan 2014 - 16:15

rass

rass
Halv-elver Bondemand

I betragting skal også tages at jeg kun kan kaste omkring 2-3 spells i løbet af en encounter.

25Indledende ideer Empty Sv: Indledende ideer Tirs 7 Jan 2014 - 16:23

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

jeg synes det lyder fint.

men vær opmærksom på at en karakters alder minimalt er antallet af skills og spells/2. så han kan rende ind i et krav om at blive en ældre herre. Magery giver vistnok rabat på spells, her i ratio 10% per level. så 40 spells alene, med magery 4 fordre en minimums-alder på 12, såfremt der kun er brugt 1 pt i hver spell.

og i princippet kan du da kaste flere, med hang spell altså... hvis i er på offensiven, jo

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 3]

Gå til side : 1, 2, 3  Næste

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum