S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Karakter-ideer

4 deltagere

Gå til side : 1, 2  Næste

Go down  Besked [Side 1 af 2]

1Karakter-ideer Empty Karakter-ideer Fre 17 Jan 2014 - 22:50

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Så er der kommet lidt mere kød på.

Det sorte får spiller der sorte får i flokken. Shocked 

Gaels Brannon, der er 3. søn af nu afdøde Lord Brannon er i adelige kredse kendt som lidt af en særling. Det er velkendt at Brannons søn nyder at omgås pøblen og often tager på ture rundt i landet mere eller mindre klædt ud for at opleve livet blandt pøblen.

Denne underlige tendens er noget af det eneste der skæmmer den ellers kønne og vittige mand. Gaels er kendt for at være godt selskab i sociale sammenhænge, han har altid en god historie og nyder at være midtpunkt i fortællingen. Han er en sorgfri mand, hvis glæde ved livet smitter alle.

Gaels spiller harpe og synger en rigtig god tenor. Han er 28 år.

---

Min forestilling er at han kender Bran fra hoffet og gennem mangen en jagt. Hans loyalitet til Bran er affødt af dette og gennem det gode forhold der altid har været mellem kongeslægten og Brannon-slægten.
Jeg tænker at han kan bidrage på slagmarken med spyd og bue. Han er selvfølgelig også trænet i sværd, men han er ikke så dygtig med dette våben som de andre.

Mere fluff og underlige ideer kommer senere

2Karakter-ideer Empty Sv: Karakter-ideer Fre 17 Jan 2014 - 23:13

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Lyder spændende Smile

Glæder mig til at høre mere Smile

J

3Karakter-ideer Empty Sv: Karakter-ideer Fre 17 Jan 2014 - 23:18

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

To hånds spyd ikke? Til at ordne svin i skoven ikke ? Smile

J

4Karakter-ideer Empty Sv: Karakter-ideer Lør 18 Jan 2014 - 0:04

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

R-kølle skrev:

Gaels Brannon, der er 3. søn af nu afdøde Lord Brannon er i adelige kredse kendt som lidt af en særling. Det er velkendt at Brannons søn nyder at omgås pøblen og often tager på ture rundt i landet mere eller mindre klædt ud for at opleve livet blandt pøblen.

tænker at det, i stedet for at være "velkendt" er det mere præcist at kalde det et velkendt rygte. det er ikke noget, nogen ved, men der går rygter om at det er det han gør... eller hvad?

derudover har vi snakket lidt om at Gaels og Brann er jævnaldrene (eller cirka deromkring) deres fædre var så gode venner at deres børn måske har kaldt den anden for onkel... de 2 (Gaels og Brann) har altid kendt hinanden, fra de var helt små, og er vokset op, mere eller mindre sammen, under de vogtfulde øjne, hos "storebror" Gwenlann. de tre kender altså hinanden rigtigt godt, og har en lang historie sammen. kan alle sluge den historie, og være med til at brygge videre på den?

5Karakter-ideer Empty Sv: Karakter-ideer Lør 18 Jan 2014 - 0:12

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Jeg synes det lyder ok,
Måske vi skal passe på vi ikke alle bliver 'familie' eller hvad tænker du?

Det ku jo også være et almindeligt venskab lemme gael og Brann, og leverance være at gaels søster er lovet væk til Brann. Så familien er declaret til kongefamilien?

J

6Karakter-ideer Empty Sv: Karakter-ideer Lør 18 Jan 2014 - 1:23

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Det er ikke for at være nej-siger, den anden ide er også helt kosher med mig Smile

Tænkte bare det kunne være fedt at vi var tilknyttede af lidt forskellige årsager.
Hvis man skulle tage udgangspunkt i den ide jeg kom med, så kunne Brann og Gael være bedste venner siden barndommen, og Gaels søster måske lovet væk til Brann siden de var små?

På den måde er der en anden sjov relation, der stadigvæk er tæt?

/J

7Karakter-ideer Empty Sv: Karakter-ideer Lør 18 Jan 2014 - 4:12

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

super ide med søsteren!

i fht. det med familien, er det bare vigtigt at det bliver sådan at gruppen er det logiske første valg for prinsen, når sagerne bliver desperate. altså: hvorfor har Brann valgt at indvoldere netop Gaels i sin plan?

Vi kan sagtens nedtone det til et almindeligt venskab, og tænker også at de sikkert ikke har set så meget til hinanden i det sidste par år. men jeg tror det kan virke fint at de har haft en fælles ungdom at bygge på, evt meget tætte fra 2-10 år eller sådan noget....

8Karakter-ideer Empty Sv: Karakter-ideer Lør 18 Jan 2014 - 8:22

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Klart, der skal være sammenhæng. Men giftemål (en dronning i familien ) og et bedste venskab mellem e to er også stærkt.
Men som sagt bare en ide.

J

9Karakter-ideer Empty Sv: Karakter-ideer Lør 18 Jan 2014 - 10:11

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

Janushedemann skrev:
Hvis man skulle tage udgangspunkt i den ide jeg kom med, så kunne Brann og Gael være bedste venner siden barndommen, og Gaels søster måske lovet væk til Brann siden de var små?
/J

det her synes jeg er fint. det betyder også at Gwenlann kender Gaels og stoler på ham.

jeg synes stadig at der skal have været en nedsat forekomst at samvær i de sidste 5-10 år...

det betyder så også at Rune skal have en 1 points Quirk-level dependent, der hedder: Wife; Maered Bannon (built on <50%, Aquaintance, appears quite rarely)

10Karakter-ideer Empty Sv: Karakter-ideer Lør 18 Jan 2014 - 12:23

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Jeg synes egentlig også det var en ok ide.

Men som sagt bare en ide, hvis det andet er bedre er det helt ok med mig.
/J

11Karakter-ideer Empty Sv: Karakter-ideer Lør 18 Jan 2014 - 13:50

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

det er fint med mig. godt, hvis de er traditionelt allierede.

mht. det med at holde et spyd (eller noget andet, for den sags skyld) i samme hånd som spydet, kan jeg ikke finde noget om det i bøgerne, så jeg ruler hermed at en "simpel" ting, op til 1/4 BL giver -2 til shield skill, en "simpel" ting op til 1/2 BL giver -4, og en "simpel" til op til BL giver -8. ubalancerede ting giver extra -2. Ting under 1/10 BL giver ingen minus, ud over -2 til retain shield rul.

simple ting er ting man kan holde på deres balance-punkt (spyd og pile), mens ubalancerede ting er ting man ikke kan (eg sværd)

man kan ignorere en level penalties i defensive henseende, med Special Training Perk, sådan at man stadig f.eks har -2 til shield skill, på nær når man blocker med det.

12Karakter-ideer Empty Sv: Karakter-ideer Lør 18 Jan 2014 - 13:51

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Det står under shield former i low tech

J

13Karakter-ideer Empty Sv: Karakter-ideer Lør 18 Jan 2014 - 14:34

Rune

Rune
Founder

Man kigger væk at øjeblik og så er man pludselig lovet væk...
Jeg synes det virker som en fin idé, så længe Gael ikke er for tæt med sin søster, eller tager for tungt at Brann "smager" på andre "varer"...  Twisted Evil 

http://splatcup.goalsoccer.net

14Karakter-ideer Empty Sv: Karakter-ideer Lør 18 Jan 2014 - 18:35

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

jeg er klar på at forbindelsen er et arrangeret ægteskab. Vi skal nok finde ud af, hvordan vi løser at Brann er lidt løs på tråden. Men jeg tænker at det er noget med at han er mand og der gælder andre regler for mænd. Så længe han ikke gør det når han er hjemme tænker jeg at Gaels kan tolerere det meste.

I forhold til rygtet om at han mænger sig med pøblen tænker jeg at man i adelen for det meste kender rygtet og har en fornemmelse af at det nok er sandt, men at det samtidig også er noget man ikke siger højt og slet ikke, hvis der er Bannons til stede.

15Karakter-ideer Empty Sv: Karakter-ideer Lør 18 Jan 2014 - 19:01

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

I sjal altså lave det så det passer jer, bsre glem min ide hbis i hellere vil noget andet

16Karakter-ideer Empty Sv: Karakter-ideer Lør 18 Jan 2014 - 20:27

Rune

Rune
Founder

Jeg tænker nemlig også at der er helt andre regler for mænd. Søsteren er en sådan set ikke vigtig. Det vigtige er at vores familier er knyttet sammen officielt. Ud over det ser Brann langt større værd i Gaels end i søsteren. Som jeg ser det. Smile

http://splatcup.goalsoccer.net

17Karakter-ideer Empty Sv: Karakter-ideer Lør 18 Jan 2014 - 22:37

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

Janushedemann skrev:Det står under shield former i low tech

J

super!

vi spiller med RAW (LT 2, p 19.) der er altså ingen penalty til at holde et spyd i samme hånd, som skjoldet, så længe det ikke er ready...

18Karakter-ideer Empty Sv: Karakter-ideer Lør 18 Jan 2014 - 23:29

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Smile

Havde nemlig luret på det ift. til dual long knives med en buckler på hver arm Smile

/J

19Karakter-ideer Empty Sv: Karakter-ideer Man 20 Jan 2014 - 21:07

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

gider du leake dit ark ind til videre, eller hvem?

20Karakter-ideer Empty Sv: Karakter-ideer Tirs 21 Jan 2014 - 11:29

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Jeg retter det lige lidt til så der ikke er alle de grimme ting på det. Jeg skal nok lige komme med det

21Karakter-ideer Empty Sv: Karakter-ideer Tirs 21 Jan 2014 - 16:30

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Her kommer så første udkast til karakteren. Jeg skal lige finde ud af, hvor jeg skal skære 4 point så han går op, men det skal nok komme

Gaels Bannon

22Karakter-ideer Empty Sv: Karakter-ideer Tirs 21 Jan 2014 - 16:34

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Ser rigtig fin ud Smile

Kan godt li dit fokus på long range - uden at du er en glas kanon Smile

Min går ikke op med 200 heller såå... Smile

/J

23Karakter-ideer Empty Sv: Karakter-ideer Tirs 21 Jan 2014 - 17:17

Rune

Rune
Founder

Jeg kan godt lide den sidste skill du har. Skills 15 pt. Wink

http://splatcup.goalsoccer.net

24Karakter-ideer Empty Sv: Karakter-ideer Tirs 21 Jan 2014 - 21:02

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Hvad synes du så om min fordel: Advantages, eller min ulempe: Disadvantages?

Nogle gange skal I andre bare ikke vide det hele og så er man jo nødt til at rode lidt med rytmeboksen for at få det til at gå op.

25Karakter-ideer Empty Sv: Karakter-ideer Fre 24 Jan 2014 - 15:27

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Jeg spekulerer lidt på at have en minor delusion. Men jeg ved ikke helt om den er Perk-lvl eller den er Minor.

Det går på at Gaels er sikker på at han er blevet forbandet som helt und teenager og at forbandelsen gør at han aldrig kan føle sig sikker ved nymåne, fordi det han tror på at han skal dø ved nymåne. Det gør selvfølgelig at han aldrig vil tage nogen form handling der sætter ham det mindste i fare når det er nymåne og i mange tilfælde barrikaderer sig i hjemmet når der er nymåne.

Mine spekulationer går på, om det kan fungere i det spil vi vil spille. Jeg tænker ikke der er så mange problemer i selve det at spille den delusion, men mere om den er omfattende nok og om man måske kunne gøre noget der ikke krævede at man holdt øje med månens faser. Det kan være hvad som helst, men eftersom Rasmus har tænkt sig at læse tegn i indvolde forestiller jeg mig at man kan læse tegn i hvad som helst som så kan bruges i stedet for nymåne til at fortælle, hvornår han føler sig i fare.

Bare en tanke, der måske kan blive til noget mere.

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 2]

Gå til side : 1, 2  Næste

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum