S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Ladder of Succesion

+2
Janushedemann
Helge
6 deltagere

Gå til side : 1, 2, 3  Næste

Go down  Besked [Side 1 af 3]

1Ladder of Succesion Empty Ladder of Succesion Man 24 Jan 2011 - 0:15

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

The Ladder of succesion:

King Stephos Arvandor

Prince Oleran Arvandor (nephew to the King) Grandmaster in the Order of Cepheron (and cannot claim the crown on that account)

Lord Barangar Galienne, Son of Count Riegor Galienne and Countess Thyenia Arvandor Galienne (sister of the king)

Lord Currion Arvandor – Lord-Captain of the Royal Guard (Cousin to the King)

Lord Ceran Arvandor (son of Currion) – Not yet of age (13)

Lord Toron Aringil, Son of Baron Pitor Haddan Aringil and Baroness Diera Arvandor Haddan Aringil (cousin to the King)

Lord Reox Arvandor, Royal Treasurer

Lord Frillon Arvandor (son of Reox) – Not yet of age (17)


Rules of Inheritage:

All Heirs to the Present (or just deceased king) count their full inheritance claim, following the order of importance as described later. After resolving all heirs to that particular king, the King before him is resolved in the same way, counting all heirs not already on the ladder as follows by the order of importance as describe below.

The order of importance (from the Kings view): Sons, Grandsons, brothers, brothers sons, daughters sons, sisters sons

håber det blev lidt mere klart nu. der er altså ikke et tal, men en given rækkefølge. alle den nuværende konge arvinger optælles først efter rækkefølgen sønner, sønnesønner, brødre, brødres sønner, døtres sønner og søstres sønner. derefter er det den tidligere konges tur osv. savvy?

2Ladder of Succesion Empty Sv: Ladder of Succesion Man 24 Jan 2011 - 0:24

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Hvad er Reox til kongen ?

Hvor mange børn har Riegor ?
Er Barangar gift ? har han børn ?

/J

3Ladder of Succesion Empty Sv: Ladder of Succesion Man 24 Jan 2011 - 9:20

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

Reox er kongens bedstefars barnebarn.

barangar er gift med Taramane familien, og har ikke børn (børn under 6 år, inclusive Torons, er ikke med, pga. børnebødelighed)

4Ladder of Succesion Empty Sv: Ladder of Succesion Man 24 Jan 2011 - 13:02

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Kongens bedstefars barnebarn = Kongens fætter jo ?

Fint de børn ikke er med, men har han børn ? (Barangar)

Havde Riegor andre børn end Barangar ?

/J

5Ladder of Succesion Empty Sv: Ladder of Succesion Man 24 Jan 2011 - 13:11

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Som jeg lige umiddelbart ser det er Toron kongens bedstefars oldebarn - da vi er nødt til at gå tilbage til kongens farfar for at komme ned til kongens kusine og dermed til Toron. Altså burde han være efter Reox som jeg kan se dit system. Jeg laver lige en lille skitse så i kan se hvad jeg mener.


Kongens farfar
Kongens far Kongens farbror Kongens faster
Kongen Kongens kusine Reox
Toron

Rækkerne er generationer og søjlerne er familiedel

Reox er med andre ord kongens fars søsters søn, hvis den skal så langt ned i rækken som muligt, mens Toron er kongens farfars-søns-datters-søn. Fordi arvefølgen ikke kan gå igennem brors datter.

Det kan være mig der ikke har læst din arvefølge rigtigt, og det er helt sikkert mig der ikke kan alle familiesammenhængene, men jeg synes umiddelbart at jeg har sendt Reox så langt væk som muligt og Toron så tæt på som muligt i forhold til de oplysninger jeg havde. Ret mig endelig, hvis jeg tager fejl.

Ok, jeg har lige regnet ud hvad modsvaret bliver - det er kongens mosters søn - men så skal han slet ikke stå på listen jf arvereglerne fordi vi så skal tilbage og finde den af kongens tipoldeforældre der er slægtning til kongens mor inden det kan komme på tale.

6Ladder of Succesion Empty Sv: Ladder of Succesion Man 24 Jan 2011 - 13:15

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Så konklussionen er at Reox + Søn skal op foran Toron ikke?

Og at Helge må ændre på familie sammenhængene hvis Toron skal op højere i hierakiet? (Den løsning synes jeg er ok hvis det var)

/J

7Ladder of Succesion Empty Sv: Ladder of Succesion Man 24 Jan 2011 - 13:25

Rune

Rune
Founder

Puuh. Jeg stemmer for et stamtræ for kongefamilien. Plus at stamtræ for de andre vigtige adelsfamilier. Plus lidt ekstra information på det stamtræ, såsom hvilken stilling de har osv. Måske det kan laves med et gratis stamtræs program?

http://splatcup.goalsoccer.net

8Ladder of Succesion Empty Sv: Ladder of Succesion Man 24 Jan 2011 - 13:29

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Jeg stemmer for at Rune laver et stamtræsprogram så man kan pege på en og få at vide hvor langt væk fra tronen han er.

Desuden skal der selvfølgelig stå, hvem der er gift med hvem og hvordan og hvorfor og hvornår.

9Ladder of Succesion Empty Sv: Ladder of Succesion Man 24 Jan 2011 - 13:33

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Og børnene skal også på alle sammen, også selvom de er under 6 og kan dø af børne-bylde-pest senere.

/J

10Ladder of Succesion Empty Sv: Ladder of Succesion Man 24 Jan 2011 - 15:06

Rune

Rune
Founder

@Krølle: Hehe, det tager sgu for lang tid. Jeg har fundet et udemærket program og har fået smækket halvdelen af Aringil ind. Her kan i se resultatet ind til videre: http://dl.dropbox.com/u/2596837/GURPS/Arvandor/Descendants%20of%20Eol%20Aringil.PDF

http://splatcup.goalsoccer.net

11Ladder of Succesion Empty Sv: Ladder of Succesion Man 24 Jan 2011 - 19:33

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

@krølle: du tager fejl, så jeg retter dig lige. Toron er direkte arving af Kongen i forholdet kongens lillebrors datters afkom, Reox er kongens bedstefars (altså 2 konger siden) 2. lillebrors 2. søns ældste søn. (kongens 1. lillebror døde under et komplot og 2. lillebrors 1. søn døde i sygesengen som 20-30 årig. der er derfor rimeligt langt over til Reox.

12Ladder of Succesion Empty Sv: Ladder of Succesion Man 24 Jan 2011 - 22:21

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Vi starter med at se på følgende
Helge skrev:håber det blev lidt mere klart nu. der er altså ikke et tal, men en given rækkefølge. alle den nuværende konge arvinger optælles først efter rækkefølgen sønner, sønnesønner, brødre, brødres sønner, døtres sønner og søstres sønner. derefter er det den tidligere konges tur osv. savvy?

Hvis vi helt nøgternt ser på dette kan arverækkefølgen ikke komme til at gå gennemkvinder med mindre de er søstre til en konge eller døtre til en konge. Altså vil kongens kusines afkom aldrig komme i betragtning. Derfor ender vi hos Reox inden vi ender hos Toron. Da det først er når den mandlige sammenknytning af familien er helt udtømt at Toron kommer i betragtning. Altså skal der som sagt laves noget om enten i arvereglerne eller i Torons tilknytning til kongen.

Desuden har jeg følgende kommentar til Torons tilknytning til kongen

Helge skrev:kongens lillebrors datters afkom
vs.
Helge skrev:Son of [...] Baroness Diera Arvandor Haddan Aringil (cousin to the King)

kongens kusine er kongens farbrors/fasters eller morbror/mosters datter - ikke kongens brors datter - det ville være hans niece.
Der hvor kæden falder af i forhold til alder, kongen og Toron for mig er at kongen nu er 2 generationer ældre end Toron og endda er en ældre bror til Torons bedstefar - altså er kongen enten røvgammel eller død.

Så det jeg prøver at sige med hensyn til denne arverækkefølge er:

1) Hvad er Torons tilknytning til kongen det første eller det sidste?

2) Som jeg ser det kommer man kun i betragtning som arving gennem en kvindelig slægtning, hvis hun er datter eller søster til en konge - altså kommer kongens kusines og/eller nieces afkom ikke i betragtning før den mandlige del af slægten er udtømt for overlevende - i dette tilfældet vil Reox komme før Toron.

3) Jeg synes Toron skal være nummer 5-6 stykker sådan som der er lagt op til - det er et fedt feel og det gør det også lettere at få en spiller på tronen.

Jeg tror det var alt for denne gang


13Ladder of Succesion Empty Sv: Ladder of Succesion Tirs 25 Jan 2011 - 0:16

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

ok. jeg kører lige det hele igennem igen.

Staphos Arvandor er konge i Arvandor

Hans sønner er døde derfor er hans bror næste arving, men han er også død så broderens søn er den første egentlige arving:

Oleran Arvandor, kongens Nevø. Oleran er dog grandmaster i Cephions ordenen og kan derfor ikke arve kronen.

han har ikke andre mandlige arvinger, så vi giver os i kast med de kvindelige forbindelser og der finder vi så lillesøster Thynia, der ikke kan arve fordi hun er en kvinde og hendes mands Count Riegor Gallienne kan heller ikke arve, idet han ikke har det "kongelige blod" men deres eneste søn, Barangar Galienne, kan. han er altså 2. arving. (han er gift med Taramane hertugens datter, men har ingen børn endnu)

der er ikke andre direkte arvinger til Staphos, så vi fortsætter til hans fader Monolo Arvandor, der var konge før ham. Monolo har de samme arvinger som Staphos som så ikke skal gentages, men han havde en bror Dorian, der dog er død, men Dorion havde et par børn: Currion og Diera og de lever begge to i bedste velgående.

currion er direkte i arvefølgen fra Monolo og er derfor 3. arving mens hans søn er 4. arving. selvom han kun er 13 og derfor ikke kan arve (den næste arving bliver automatisk udpeget som hans regent). der er ikke flere mandlige arvinger til Monolo, så vi kigger på de kvindelige. der er altså Diera, der er gift med Baron Haddan Aringil, der ikke kan eje pga. mangel på royalt blod, mens hans sønner kan, den ene er dog død så søn nummer 2 arver og er altså 5. arving. det er Toron.

endnu en gren ude er vi altså kommer helt tilbage til Kong Ciaphos (Kong Staphos bedstefar) og hans broder Dorics Arvinger og her kommer Reox ind, idet han er barn af Dorics 2. søn Ceras. Reox er altså 6. arving og hans søn Frillon er 7. arving, selvom han er 17 og ikke arvemoden. der er flere potentielle arvinger ellers, da Reox også har 2 døtre på 14 of 11, men de ikke er hverken gift eller lignende.

14Ladder of Succesion Empty Sv: Ladder of Succesion Tirs 25 Jan 2011 - 0:36

Rune

Rune
Founder

Shit mand, jeg er bare slet ikke med på den diskussion. Tror jeg skal bruge et stamtræ over Arvandor før jeg kan hitte hoved og hale i det.

By the way, jeg har nu lavet Aringil huset i det program jeg snakkede om. Det er gratis og utroligt nemt at bruge. Tag og download det Helge Smile

Det hedder Family Tree Builder og er lavet af MyHeritage.


Her er Aringil

http://splatcup.goalsoccer.net

15Ladder of Succesion Empty Sv: Ladder of Succesion Tirs 25 Jan 2011 - 0:42

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

hmm 14 siger du og ugift - er der græs på banen? så skal der spille Smile

Jeg er med på hvad du mener nu for øvrigt med hensyn til arverækkefølge, selvom jeg stadig ikke synes det er det der står i din præsentation. Jeg tror jeg synes det giver mening, ellers skal jeg nok sige til.

Jeg skal bare tænke først mænd så kvinder og vi tager hele holde igennem inden vi går en generation tilbage - det betyder at kongens kusine kommer først Smile Jeg er vist ved at være med

16Ladder of Succesion Empty Sv: Ladder of Succesion Tirs 25 Jan 2011 - 21:25

Rune

Rune
Founder

Her er det jeg ved om Arvandor huset og hvordan Toron passer ind, indtil videre. Hvis du giver lidt mere info Helge, så skal jeg nok plotte det på Smile

Arvandor

http://splatcup.goalsoccer.net

17Ladder of Succesion Empty Sv: Ladder of Succesion Tirs 25 Jan 2011 - 21:29

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

looks about right... der kommer extra info til dig når Valde er puttet og jeg ikke skal battle med ham om min computer mere... Pumpgun Saw

18Ladder of Succesion Empty Sv: Ladder of Succesion Tirs 25 Jan 2011 - 22:04

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

nu kan jeg ikke åbne det...

19Ladder of Succesion Empty Sv: Ladder of Succesion Tirs 25 Jan 2011 - 22:05

Rune

Rune
Founder

Ok, cool. Jeg har lige opdateret med resten af infoen.
Arvandor

Jeg har et lille problem, men det skulle virke lige om lidt.

::EDIT:: sådan

http://splatcup.goalsoccer.net

20Ladder of Succesion Empty Sv: Ladder of Succesion Tirs 25 Jan 2011 - 22:53

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand


Dorian Arvandor er født i 541 og døde i 612 og var gift med Cecelina Fourian (554-present)

Ciaphos er født i 499 og døde 549 og har udover Dorian og Monolo (534-599) også en søster Tonya (538-549) han var gift med Liliabeth Colovere (508-538) og Sarana Galianne (519-602)

Staphos's bror hed Rothos (568-632) og han var gift med Iselja Caubal (569-583) og de fik én søn Currion. Currion Arvandor er født i 583, gift med Lydia Taramane (597) og deres Søn hedder Ceran (621).


ham du har skrevet der hedder Dorics, hedder ikke Dorics men Doric. han er født 504 og døde 597. han fik 3 sønner Terrame (531-549), Ceras (537-604) og Duncan(541-612) med hans kone Reth Ambera Stohl (511-597) Terrame blev aldrig gift og Ceras blev gift med Nieve Aringil (551-present) og sammen fik de Reox (579-present) og 1 andet barn (Derec (584-600). Reox blev gift med Huldrina Kastor (587-present) og fik sønnen Frillon (516) og døtrene Tenarra (620) og Adalaine (623). Duncan blev gift med Vivetra Colovere (543-564) og fik kun en enkelt dreng Meros (564-present og medlem af Cephions ordnen) som blev gift med Korra Kastor (569-present). sammen fik de en enkelt pige der overlevede til voksenalder, nemlig Millicent (592-present) som blev gift med Carastor Stonebridge Aringil (589-present) og fik børnene Phern (612), Doron og Arthius (615) og Cilestine (617)

Thyenia Arvandor er født 574 og gift med Riegor Galienne (579-Present) og har sammen sønnen Barangar som er født 601 de havde desuden 2 andre børn Chantan (male, 599-632) og Sandranas (female, 607-present) som er ugift endnu. Chantan var gift med Eliana Stohl (609-632) og de døde barnløse.

tror det er ved at være det... prøv at plot det ind, så kan jeg se mine noter igennem hvis der er mere...

21Ladder of Succesion Empty Sv: Ladder of Succesion Tirs 25 Jan 2011 - 23:29

Rune

Rune
Founder

Hmm, jeg forstår ikke lige det med Staphos' bror. Du har tidligere skrevet at Oleran Arvandor er hans nevø, men fra hvilken bror? Du skriver nemlig at Staphos' bror, Rothos får én søn, der hedder Currion. Hvad så med Oleran?

http://splatcup.goalsoccer.net

22Ladder of Succesion Empty Sv: Ladder of Succesion Tirs 25 Jan 2011 - 23:35

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

godt spottet. der kommer lige en hurtig edit her:

Rothos og Iselja (Caubal) fik sammen oleran i 587... det andet var fejl.

Oleran er gift med Jillian Aringil (Duros Fenter Aringils faster)

Currion er søn af Dorion...

fik det rettet op på det?

23Ladder of Succesion Empty Sv: Ladder of Succesion Tirs 25 Jan 2011 - 23:43

Rune

Rune
Founder

Meh..Kan ikke lige se en Jillian Aringil som skulle være Duros' faster. Har du et fødselsår?

Jeg kan finde en Jillian der er Duros' farfars brors datter Smile

http://splatcup.goalsoccer.net

24Ladder of Succesion Empty Sv: Ladder of Succesion Tirs 25 Jan 2011 - 23:47

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

woops my bad... hun er født i 592 men ikke Duros Fenter Aringils faster, men istedet søster til Grev Aringil og Baronen af Harrins Barrow...

25Ladder of Succesion Empty Sv: Ladder of Succesion Ons 26 Jan 2011 - 1:42

Rune

Rune
Founder

Så er det lavet. Du siger bare til hvis du downloader programmet, så sender jeg dig det jeg har lavet i det rigtige fil-format, så du kan lave videre på det hvis du har lyst. Smile Ellers kan du bare sende oplysninger min vej, så skal jeg nok lave det.

Aringil

Arvandor

Jeg har lavet det hele som en fil, så Aringil familien og Arvandor hænger sammen, men det kan bare ikke vises i sådan en udskrift, da sammenhængene er rimelig 3d Smile

Forresten, hvad hedder Ciaphos og Dorics far og mor? Bare så vi kan få de rigtige navne ind øverst i træet.

http://splatcup.goalsoccer.net

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 3]

Gå til side : 1, 2, 3  Næste

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum