S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Sommer 2011

+2
John The Rosenberg
McGregers
6 deltagere

Gå til side : Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Go down  Besked [Side 5 af 6]

101Sommer 2011 - Page 5 Empty Sv: Sommer 2011 Fre 29 Apr 2011 - 11:49

Rasmus


Gnom Glædespige

Første dag bliver mandag og slut dagen er op til Annebeth der overtager i uge 31, skal nok hører med hende omkring hendes planer.

@Jacob: Synes det respektløs at du håner de spil du ikke gider og begynder på reglesnak, men det er rigtig fint du siger hvad du har lyst. Det netop hvad vi skal ha fundet ud af. Hvis jeg har forstået dig ret vil du helst en af disse ting og i denne rækkefølge

1. D&D den onde gruppe og hele ugen
2. Vampire også hele ugen og gerne i en "Mafia" stil hvor i hver især kommer ind og spiller, opbygger hver sin forretninger
3. Dark Heresy men på en måde hvor der ikke er nogen missioner eller eventyr, mere løst spil evt. igen noget hvor man kan opbygge et eller andet (Undskyld men det lyder bare utroligt meget som Rogue Trader)

Ja så forstår jeg ikke dit sidst indlæg som handler om at du plusdeligt godt gider GURPS men kun hvis Rune, John og dig spiller det først og uden os andre!?!?!

Jeg har kun udelukket D&D, ellers har jeg hørt resten...F.eks. er det ikke et tilfælde at jeres gruppe skal langt ud i rummet væk fra jeres inquisitor til en pirathav hvor jeg tænkte de måske ville møde en lokal handelsmand/forbryder/øksekaster som evt. ejet nogle kroer som de fik med sig og som du evt. skulle spille.

@Rune: Hvis din karakter befinder sig i et bordel for gnomer, ja så er jeg Smile


Omkring hvad dagene skal bruges på så er det lidt ligegyldigt for mig om vi bruger meget tid eller lidt tid på det samme spil. Synes det er vigtigere vi har det sjovt og er nok lidt mere til kvalitet frem for kvantitet. Men hvis I vil kan jeg godt lave et scenarie der fylder alle dage på nær den "hygge/brætspils/figurspils/random" dag jeg har snakket om, tror det vil være sund for os og vil stadig insistere på den. Kan til gengæld godt flyttte mit Arkham Horror spil til den dag også, selvom jeg ikke er meget for det.


102Sommer 2011 - Page 5 Empty Sv: Sommer 2011 Fre 29 Apr 2011 - 12:19

McGregers


Halv-elver Bondemand

@Rasmus: synes ikke jeg håner nogle spil overhovedet. Regelsnak? der er jeg ikke lige med på hvad du mener. Ang. hvad jeg vil spille, ja så har du helt ret i den prioriterings liste du har lavet, men det er ikke ens betydende med, at jeg ikke vil spille de andre spil, såfremt vi ikke spiller D&D (hvilket er slået fast at vi ikke kommer til). Ang. GURPS så er jeg åben for at prøve det, kan jo være man kunne lide det. Jeg vil dog helst spille GURPS i fantasy univers, da Sci fi ikke tiltaler mig vildt meget. Det jeg mente med GURPS og om at tage derud om lørdagen var ikke at vi skulle starte før jer andre. Hvis vi har sommerhuset fra Lørdag, mens du og de andre først kommer om mandagen, så kunne Rune, John og jeg tage derud og forberede(ikke spille) os på at spille GURPS. Rune forbereder senarierne, og John og jeg læser omkring spillet, for at komme ind i regler etv, samt evt. hjælpe med at lave vores karakterer, såfremt de ikke er blevet lavet helt færdige til den tid.

@Rune: Grækenland er fint med mig, hvis der er stemning for det

Mvh
McGregers

ps: ser om jeg kan finde RISK.

pps: vi kan også helt lade være med at spille, og så sidder og holde i hånd og synge lange sange rundt om et lejrbål?

103Sommer 2011 - Page 5 Empty Sv: Sommer 2011 Fre 29 Apr 2011 - 15:03

Rasmus


Gnom Glædespige

Så er der en ny plan, kan den accepteres!?!?! Ville det være bedre at sats mest på et spil?? skal vi skifte Dark Heresy ud med noget Vampire evt!?!?

PLAN FOR SOMMERHUS 2011 v 1.1

Mandag
Ankomst
GURPS - Rune DM:
Spillet starter i den græske by Argos. Kong Akrisius har lige afholdt en festival for havguderne Triton, Poseidon og Nereus. Under festivalen er en ung kvinde blevet fanget i at hore med bæster fra underverdenen, kaste onde fortryllelser mod gode folk og generelt bare være en ondskabsfuld heks. Spillerne sidder på en lokal kro da seks velklædte soldater kommer ind, slæbende den mishandlede heksekvinde efter sig.
Vi tager en tur tilbage til det gamle Grækenland og bliver introdukseret for et nyt spil

Tirsdag
GURPS - Rune DM:
Scenariet forsættes og afsluttes

Onsdag
Spille dagen
Medbring dvs. spil som Hordes, Warmachines, Warhammer 40k, Magic: The Gathering eller hvad I nu har lyst til. Så bruger vi denne dag på forskellige spil og løs hygge, playstation osv. Afslutter med grillaften og øl
Jeg medbringer "Arkham Horror", "Once upon a time", "Give me the Brian!" og Smallworlds (med en del udvidelser)

Torsdag
Dark Heresy Scenarie - Rasmus DM:
Der er ingen hvile for dem der kæmpe i kejserens navn, gruppen er samlet igen og denne gang skal de til det ydre rum. Planetten Tortugan er dækket af vand, et uendeligt og ubeboligt ishav. Omkring planetten cirkulere rumstationen Port Blackhope. En imperial flædebase på papiret men i virkeligheden er det et anarkistisk sted hvor rumpiratter, korrupte handelsfolk og lejemorder holder til.
En imperiel psykers kraftige mareridt bringes under inquisition søgelys og I er på vej for at finde ud af hvad der sker...men i en rotte rede som Port Blackhope kan ting hurtigt tag en gal drejning.

I kender spillet og vi forsætter hvor vi slap med de samme karakter.

Fredag
Dark Heresy Scenarie - Rasmus DM:
Spillet forsætter

Lørdag
Dark Heresy Scenarie - Rasmus DM:
Scenarie kommer til en episk afslutning

Søndag (morgen)
Oprydning og afsked


104Sommer 2011 - Page 5 Empty Sv: Sommer 2011 Fre 29 Apr 2011 - 19:22

McGregers


Halv-elver Bondemand

Planen er fin for mig. Jeg har dog heller ikke noget imod at spille det samme spil (om det er Dark Hemesy, GURPS eller Vampire er underordnet for mig) hele ugen, og så have en "break" midt i ugen med noget brætspil.
Det kommer vel lidt an på om Rasmus eller Rune har lysten til at være GM en hel ugen, og de andre også har lyst til det?

Mvh
McGregers

105Sommer 2011 - Page 5 Empty Sv: Sommer 2011 Fre 29 Apr 2011 - 21:26

Rune

Rune
Founder

Jeg kunne godt tænke mig hvis folk fandt ud af om de ville være med til mit GURPS Scenarie mandag (og måske tirsdag). Hvis de vil det er de meget velkomne til at komme med forslag til hvilken slags person de gerne vil spille. Jeg laver stadig karaktererne, men hvis folk har ønsker, så skal de bare sige til.

Vi spiller i den Heroiske Alder. Dvs. Guderne er i live i bedste velgående, helte kan mødes på det lokale agora (torv), og alt er muligt...næsten. Smile

Det jeg går mest op i mht. jeres karakterer, er at de har et betydningsfuldt forhold til hinanden. Det kan være den unge helt i forhold til sin lærermester. To brødre. En nobel og hans ansatte, osv. osv. I skal have et forhold til hinanden, basta. Om det er seksuelt (homoseksualitet var meget udbredt og anerkendt på det tidspunkt), lader jeg være helt op til jer Razz men den side behøver vi slet ikke fokusere på.

Hvis i har flere ideer vil jeg gerne lytte. Vi kan godt gøre dette til en fælles process, men i skal bare være klar over at jeg har den endelige dom over hvad der skal med eller ikke.

Hvis der er stor interesse for at udvikle disse karakterer, så laver vi bare en ny tråd til det. Eller i kan sende mig en PM eller en SMS. Smile

http://splatcup.goalsoccer.net

106Sommer 2011 - Page 5 Empty Sv: Sommer 2011 Fre 29 Apr 2011 - 21:30

McGregers


Halv-elver Bondemand

Skal vi ikke lige først have dig andre (John, Thomas og Michael) til at give deres mening først omkring hvad vi skal spille?

Mvh
McGregers

PS: skal vi kun spille GURPS i én dag? Synes mere om flere dage, når vi nu alligevel skal prøve det. Man kommer ikke rigtigt igang med et spil på én dag kun. Men det er vel også lidt op til de andre (Thomas, John, Michael og Rasmus) og ikke mindst DM (Rune). Jeg stemmer for 2-3 dage, så vi rigtigt kan komme ind i reglerne Reading

107Sommer 2011 - Page 5 Empty Sv: Sommer 2011 Fre 29 Apr 2011 - 21:43

Rune

Rune
Founder

Jeg gik ud fra at mit GURPS spil var planlagt siden ingen har sagt noget imod det. Om det skal vare en eller to dage er lidt ligegyldigt i forhold til karaktererne.
Jeg har også sagt at jeg er med på Planen hvordan den end ser ud. Jeg ved at John, Rasmus og Jacob kommer til at være med til mit GURPS spil, men Michael og Thomas ved jeg ikke, da de endnu ikke har givet udmelding om hvornår de kommer (hvilket nok er fordi vi ikke har lavet en endelig plan endnu).

Som jeg ser det, er det kun om GURPS spillet skal begrænses til mandag, og tirsdag i stedet bruges til brætspil, så vi har resten til Dark Hemsey.
Eneste problem her er at Michael og Tomas højst sandsynligt ikke kan være med alle dage i DH, og at vi derfor skal bortforklare deres forsvinden, hvilket ville være trælst hvis vi lige er i gang med et langt scenarie.

::EDIT:: Jeg vil helst ikke spille GURPS mere end 1 dag, da jeg ikke er helt god i reglerne, og derfor ville komme til at bruge meget tid på at slå ting op hvis jeg ikke kan nå at forberede det i forvejen. 2 dage kan nok godt gå, og måske kan den 3. dag også inddrages hvis alt går over forventning (en god general skal altid kunne ændre sin strategi!), men hvis jeg skal stå for hele ugen, så lover jeg ingenting. Det kan godt være at vi kommer til at se en masse serie imens jeg forsøger at samler stumperne op af et spil ødelagt af at jeg ikke kunne reglerne godt nok. Smile

http://splatcup.goalsoccer.net

108Sommer 2011 - Page 5 Empty Sv: Sommer 2011 Fre 29 Apr 2011 - 21:49

McGregers


Halv-elver Bondemand

Hvad med at holde lidt igen med planen indtil Michael og Thomas har meldt tilbage om, hvornår de kommer i løbet af ugen.
Dermed kan vi bedre tilrettelægge "PLANEN" så alle kan være med til det de "gerne" vil være med til?

MvH
McGregers

ps: ikke fordi jeg ikke kan lige planen eller noget, men det var bare lige et lille råd, der evt. kunne gøre det lidt lettere for jeres arbejde med at forberede. Så i ikke forbereder et senarie til 5 spillere, og der så kun er 3 i stedet
Old chap

pps: der er 12 uger til vi skal afsted, så du har masser af tid til at læse Reading lol! Lad os se hvad de andre siger først, før vi bestemmer os for 1,2 og 3 dage, eller hele ugen.

109Sommer 2011 - Page 5 Empty Sv: Sommer 2011 Lør 30 Apr 2011 - 0:15

Rasmus


Gnom Glædespige

Synes Jacob har ret lad os få udmelding fra de sidste, nogen der kontakter dem evt.!?! Detective

110Sommer 2011 - Page 5 Empty Sv: Sommer 2011 Lør 30 Apr 2011 - 7:02

McGregers


Halv-elver Bondemand

Jeg har sendt en SMS til begge

111Sommer 2011 - Page 5 Empty Sv: Sommer 2011 Lør 30 Apr 2011 - 13:22

Rune

Rune
Founder

Ok, cool. Jeg er bare lidt tændt på at komme i gang, så derfor hundser jeg lidt Smile

Jeg har flyttet denne tråd til et nyt underforum under Rollespil, som hedder Sommerhus. I dette underforum har jeg også lavet en tråd om karakterideer til grækenlands scenariet, så hvis i får en god idé, så bare skriv den der. Det e ikke officielt eller noget, så i kan betragte det som noter og forslag.

http://splatcup.goalsoccer.net

112Sommer 2011 - Page 5 Empty Sv: Sommer 2011 Lør 30 Apr 2011 - 21:00

Karkov


Gnom Svinehyrde

Hej

Jeg er mest stemt for Dark Heresy, da jeg godt kan lide universet, reglerne er forholdsvis enkle og så går vi sammen som en samlet gruppe, som (for det meste) samarbejder.

Jeg er også altid klar på figur- og brætspil Very Happy

Hvis det bliver D&D eller Vampire, vil jeg helst starte på nye Characters pga. de samme problemer som Rune og Rasmus nævner.

Mht. Gurps, så har jeg ingen holdning til det, da jeg ikke har prøvet det, men pga. begrænset tid vil jeg gerne holde mig til noget, som jeg kender til, de få dage jeg er der (men om 18 år når børnene er flyttet hjemmefra er jeg klar Wink )

Så jeg regner med at komme onsdag og så blive 3 dage, så jeg er der til brædtspils dag og et par dage med Dark Heresy.

Mvh. Michael

113Sommer 2011 - Page 5 Empty Sv: Sommer 2011 Lør 11 Jun 2011 - 17:04

John The Rosenberg

John The Rosenberg
Gnom Glædespige

Så prøver jeg lige igen. Razz

Tør man spørge? Hvem har lyst til et spil wm/hordes, den dag vi ikke må få xp

Det ville være helt tosset at tage det med som den eneste........ ja det ville så.

114Sommer 2011 - Page 5 Empty Sv: Sommer 2011 Lør 11 Jun 2011 - 17:05

Rune

Rune
Founder

Måske mig. Det kommer an på om jeg kan finde et lift som kan have mit grej med.

http://splatcup.goalsoccer.net

115Sommer 2011 - Page 5 Empty Sv: Sommer 2011 Lør 11 Jun 2011 - 20:07

McGregers


Halv-elver Bondemand

Jeg kender ikke spillet, og har intet til det. Jeg tager RISK med derud som aftalt.

Jeg låner også evt. mine forældres automobile. Finder ud af det snart

116Sommer 2011 - Page 5 Empty Sv: Sommer 2011 Fre 24 Jun 2011 - 20:01

McGregers


Halv-elver Bondemand

Hej Folkens.
Jeg har lånt de gamles automobile fra d. 25. juli til d. 31 juli. Hvis folk vil have et lift, så giv besked.
Rasmus du kan også tage med, hvis du har lyst. Henter dig bare på banegården.

Mvh
McGregers

117Sommer 2011 - Page 5 Empty Sv: Sommer 2011 Fre 24 Jun 2011 - 20:21

Rune

Rune
Founder

Lift lift lift lift!!

http://splatcup.goalsoccer.net

118Sommer 2011 - Page 5 Empty Sv: Sommer 2011 Ons 6 Jul 2011 - 11:15

Rasmus


Gnom Glædespige

Ved ikke helt tror jeg tager afsted en dag eller to før for at få lidt sommerferie med "La Familia". Så indtil andet er aftalt så er jeg ikke med i bilen (fyld den heller op med figur og spil)

119Sommer 2011 - Page 5 Empty Sv: Sommer 2011 Søn 17 Jul 2011 - 11:13

John The Rosenberg

John The Rosenberg
Gnom Glædespige

Hvilken dag skal man egentlig komme.

er det søndag aften, eller mandag morgen?

120Sommer 2011 - Page 5 Empty Sv: Sommer 2011 Søn 17 Jul 2011 - 12:34

Rune

Rune
Founder

Jeg kan alle dage, men så vidt jeg ved har vi huset fra mandag, og det er der Jacob har bilen fra også.

http://splatcup.goalsoccer.net

121Sommer 2011 - Page 5 Empty Sv: Sommer 2011 Søn 17 Jul 2011 - 20:48

John The Rosenberg

John The Rosenberg
Gnom Glædespige

Hvad tid på dagen skal vi mødes mandag?

122Sommer 2011 - Page 5 Empty Sv: Sommer 2011 Søn 17 Jul 2011 - 23:53

McGregers


Halv-elver Bondemand

Jeg har nok bilen fra om søndagen. Skal dog på arbejde søndag fra 12 - 17 mener jeg det er. Hvis vi kan komme ud i sommerhuset om søndagen, så kører vi bare efter jeg har fået fri søndag evt?
Ellers kører vi vel bare om mandagen omkring middagstid vil jeg tro?

Mvh
McGregers

123Sommer 2011 - Page 5 Empty Sv: Sommer 2011 Man 18 Jul 2011 - 12:11

Rune

Rune
Founder

Jeg er helt sikkert klar når i er og når vi kan komme i sommerhus. Så mandag tidligt eller søndag works for me.

http://splatcup.goalsoccer.net

124Sommer 2011 - Page 5 Empty Sv: Sommer 2011 Man 1 Aug 2011 - 17:12

Rune

Rune
Founder

Tak for en mega god omgang sommerhus.
Tak til Rasmus for forberedelsen og udførslen af nogle rigtig fede eventyr og medbringelsen af sjove brætspil.

Som jeg ser det var det en succes at vi ikke bare fokuserede på et spil og derved spille det til døde. Det virkede rigtig godt at veksle mellem rolle og brætspil.

Jeg håber vi kan gøre det samme næste år, ja måske endda før?


http://splatcup.goalsoccer.net

125Sommer 2011 - Page 5 Empty Sv: Sommer 2011 Man 1 Aug 2011 - 19:38

John The Rosenberg

John The Rosenberg
Gnom Glædespige

I morgen?

(tråd nr. 100!!!)

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 5 af 6]

Gå til side : Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum