Mega fedt med Hensigten!
Krydser fingre for at Thomas, Michael og Rasmus kan få lidt ekstra dage at spille med.
Mht. mit GURPS spil, så er planen at det kun skal spilles én dag. Det er et forholdsvist kort scenarie, da jeg ikke er super ekspert i reglerne og helst vil holde det så kort som muligt så jeg kan forberede alt til de regler som skal bruges. Dette scenarie kommer til at kræve rigtig meget tid af mig (jeg har allerede brugt 2 dage) og derfor vil jeg blive rigtig glad hvis folk ville give det et skud (hvis altså i er til stede i sommerhuset
) Det betyder også at hvis jeg skulle lave et andet scenarie, fx. et Fantasy, så bliver det enten et jeg ikke har lavet, eller også bliver det sikkert ret elendigt, da jeg ikke gider bruge så lang tid på noget som jeg ikke brænder for.
Jeg planlægger at lave en pulje af karakterer som i kan vælge mellem. Dette er for at vi ikke skal bruge de først 4 timer på at lave karakterer, og fordi jeg så kan styre at i har nogle karakterer der passer til historien, og til hvad jeg har planlagt.
Hvis vi skulle spille D&D, så synes jeg helt klart at vi skal overveje hvordan vi gør det. For mig er spillet lidt ødelagt af at vores karakterer er så højt level at det er svært at forestille sig at de stadig bruger så meget tid på at løbe rundt og lave narrestreger, når de egentlig nemt kunne gøre det lettere ved at sætte folk til det, eller tjene langt flere penge ved at sælge deres evner. Fx. min præst, eller Tortan. De kunne tjene den vilde kasse på at lave lidt magi, for folk. Det har vi slet ikke med, fordi det bliver affejet hver gang man forslår det. Jeg kan godt forstå det, da det ville være en evig kilde til rigdom, til folk der allerede har alt for meget af den i forvejen, samt at det opholder spillet med noget der stort set ikke har andet formål en penge. Noget andet er at det er skide svært at holde spillet ordentligt i gang hvis vi alle skal opbygge noget uden for hack'n'slash delen (fx. McGregers Inn, eller det kloster som min præst nu har gang i). Det spil vi spiller, er ikke gearet til de høje levels. Vi burde være inde en af gangen når vi spiller Lagos gruppen. Det er egentlig en gruppe af solo karakterer, og jeg har meget svært ved at se særlig stor grund til at de stadig skal holde sammen. Der er lige lidt med de der tavler eller sten, men ud over det hader de jo nærmest hinanden
En anden ting der ødelægger spillet for mig, er den ekstreme form for powergaming vi har gang i (Jeg ved at jeg selv har stor skyld i at det har udviklet sig sådan). Alle bøger bliver finkæmmet efter det næste feat, den næste magiske ting, eller magi, som lige kan gøre karakteren lidt bedre. Det gør intet for spillet, ud over at de andre spillere bliver tvunget til at følge med eller ende med at være statister hver gang der er kamp, og det gør at Rasmus bliver nødt til at smide bedre ting i hovedet på os (han løber jo heller ikke tør. Vi kan aldrig blive så gode at Rasmus ikke bare kan kvase os i spillet når han har lyst.
. Det er fint nok en gang imellem, men det bliver også bare rigtig kedeligt i længden, synes jeg. Og magitårnet i Lagos gør at intet er spændende, eller specielt mere. Du kan købe lige nøjagtigt hvad du lyster (stort set), og det har taget meget af "magien" ud af spillet, og gjort det til et spørgsmål om hvem de næste xp/guld skal komme fra, og hvad man skal tjene for at stige et level, eller få råd til den næste dims som man har udset sig. Jeg synes det er kedeligt at trave rundt i den samme trummerum. Vi har stort set intet rollespil, men bare spil. Figurerne er deres evner og magiske ting, ikke rigtig andet. Efter min mening. Derfor synes jeg at Lagos gruppen er en skidt idé. hvis vi skal have det sjovt allesammen.
Måske tager jeg fejl for hvordan i andre har det, men det er sådan jeg har det, og har haft det i nogle år efterhånden.
Mht. Dark Hemsey så synes jeg stadig at det er et ret kluntet system, men jeg kan rigtig godt lide stemningen. Specielt den mission vi var på på den is-planet sidst. Det var satme uhyggeligt at høre den underlige stemme i en radio der egentlig var slukket. Uuuh!
Spillet virker rimelig regel-let, og er derfor ret godt til os når vi er sammen så kort tid, og er gearet mod at kunne køre kampene rimelig let. Det er også en fantastisk følelse af at vi alle kan risikere at dø hvis vi opfører os dumt. Det mangler fuldstændigt fra D&D, da der bare skal kastes en resurrection, hvis noget endeligt skulle gå galt.
Jeg kan sagtens forstå dine tanker omkring den ringe frihed vi har som personer i kejserens tjeneste. Det er godt fanget af dig, og godt gjort af Rasmus, da det lige nøjagtig er den følelse som spillet skal give. Det er så også meningen at vi efterhånden skal tage stilling til om vi vil blive ved med at være marionetter, eller om vi vil gå andre veje, hvis de åbner sig for os. Der er en stor tvist mellem to dele af inkvisitionen: De Radikale (som søger i mørket for at finde måder at bekæmpe mørket på) og Traditonalisterne (som ønsker at loven skal fortolkes meget striks, og fx. er meget mistroiske overfor psykers). Der ligger selvfølgelig også en masse imellem disse yderpunkter. Rollen som hjælper for en inkvisitor har nogle meget faste rammer, men vi kan jo prøve at skubbe lidt til dem.
Vampire kunne være rigtig fedt. Jeg er virkelig tændt på at starte noget nyt, da jeg synes det er et fedt system og en rigtig fed verden, og grækenlands gutterne er efterhånden ved at rode sig ind i samme problem som Lagos har. De er for betydningsfulde til at vi kan spille dem som vi har gjort indtil videre.
Jeg er selvfølgelig åben for det hele, hvis det er noget folk gider.
(Beklager det lange indlæg)
EDIT:: Nu bliver den endnu længere. Jeg har lige læst at folk fra inkvisitionen også kan blive Rogue Traders. Så egentligt kunne vores gruppe godt ende med det, uden det ville være vildt underligt. Rogue Traders er stadig i kejserens tjeneste, men er langt mere frie til at gøre hvad de vil, og tage hvorhen de vil. De har også eget skib og crew, som selvfølgelig kan udbygges hvis det ønskes.
http://wh40k.lexicanum.com/wiki/Rogue_Trader