S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Sommer 2011

+2
John The Rosenberg
McGregers
6 deltagere

Gå til side : Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Go down  Besked [Side 4 af 6]

76Sommer 2011 - Page 4 Empty Sv: Sommer 2011 Man 25 Apr 2011 - 14:52

Rasmus


Gnom Glædespige

Go Johnny go go go!!

Hummer

77Sommer 2011 - Page 4 Empty Sv: Sommer 2011 Man 25 Apr 2011 - 16:15

Thomas aka Finger of deat

Thomas aka Finger of deat
Hobbit Grisetyv

Godt arbejde Jackob!

Jeg er sikker på at vi kan komme længere ned i pris hvis jeg nu også lige kommer ind i kampen. Jeg gad ikke ligge energi i det, da det alligevel ikke var sikkert at vi kom afsted. Det kan jeg se at det er nu!
Jeg har også et par kollegaer med sommerhuse. Lad mig nu lige høre dem, hvad der er ledigt i uge 28. Det ved jeg i morgen aften.

78Sommer 2011 - Page 4 Empty Sv: Sommer 2011 Man 25 Apr 2011 - 17:51

McGregers


Halv-elver Bondemand

Du er med i prisen Thomas, så prisen kan ikke komme længere ned som det ser ud pt.

79Sommer 2011 - Page 4 Empty Sv: Sommer 2011 Man 25 Apr 2011 - 23:29

Rune

Rune
Founder

For satan Thomas, det har været sikkert at vi kom af sted lige siden vi fandt de dage hvor vi alle kunne. Det eneste der har kunnet true vores tur er hvis vi ikke finder et sted at være, og det har du så ikke rigtig bekymret dig om før du kunne se at vi havde fundet noget. Du må lige melde dig ind i kampen lidt før!

Jeg håber du kan skaffe noget billigere, men jeg er sgu lidt muggen over at du rent faktisk har haft en god mulighed for at få planlægningen i hus, men ikke lige har syntes at du vil bruge tid på noget du synes så lidt usikkert ud. Vi andre bruger også tid på det. tsk tsk

Nå, beklager det sure opstød. Så håber jeg snart vi kan få lukket planlægningen omkring huset, og komme i gang med bare at glæde os. Smile

http://splatcup.goalsoccer.net

80Sommer 2011 - Page 4 Empty Sv: Sommer 2011 Tirs 26 Apr 2011 - 16:12

McGregers


Halv-elver Bondemand

Har talt med SJ feriehusudlejning idag.

Der kommer EL og vand oven i de 3770 det koster at leje.

EL = 2,20 kroner pr. KWH
Vand = 20 kroner pr. person pr. uge


er det ok for folk?

Mvh
McGregers

81Sommer 2011 - Page 4 Empty Sv: Sommer 2011 Tirs 26 Apr 2011 - 16:17

Rune

Rune
Founder

Fint for mig. Men lad os håbe Thomas kan skaffe noget billigere. Smile

http://splatcup.goalsoccer.net

82Sommer 2011 - Page 4 Empty Sv: Sommer 2011 Tirs 26 Apr 2011 - 18:15

Thomas aka Finger of deat

Thomas aka Finger of deat
Hobbit Grisetyv

http://www.novasol.dk/p/L50403?SD=09-07-2011&ED=16-07-2011&NA=6&NC=0&wt.si_n=
2500 for uge 28.
Jeg er i gang med at finde noget endnu billigere, og lidt større! Men det ved jeg mere om i morgen.

@Rune. Jeg kan til dels forstå din frostration. Men prøv lige og se lidt ind af (hvad med dig selv?)
Og derefter, så prøv at sætte dig i mit sted? Hvilken viden har du om mig som gør dig berettet til at dømme mine tanker og handlinger?

83Sommer 2011 - Page 4 Empty Sv: Sommer 2011 Tirs 26 Apr 2011 - 22:35

McGregers


Halv-elver Bondemand

Ikke for at gøre dig ked af det Thomas, men uge 28 er fra 9 juli til 16 juli og ikke Juni Laughing
Så prisen er knap 4000 på det der sommerhus du har linket Smile med mindre det er nogle du kender der har det, og tilbyder os at låne det i uge 28 for 2500 kroner.

Jeg vil gerne opfordre alle partnere til at holde en ordenlig tone :O)

84Sommer 2011 - Page 4 Empty Sv: Sommer 2011 Tirs 26 Apr 2011 - 22:39

McGregers


Halv-elver Bondemand

Uge 28 = 11 juli til 17 juli.
Vi skal leje sommerhus fra lørdag d. 9 juli (uge 27 om man vil) til lørdag d. 16 juli (uge 28), bare lige for at have det på det rene Smile

85Sommer 2011 - Page 4 Empty Sv: Sommer 2011 Ons 27 Apr 2011 - 1:28

Rune

Rune
Founder

@Thomas: Hvad mener du med at jeg skal se indad? Hvis du mener noget bestemt, så sig det endelig så jeg kan rette op på det. Hvis jeg vidste at jeg havde gjort noget galt mht. sommerhus, så ville jeg ikke være træt af din indsats. Eller jeg ville i hvert fald have holdt det for mig selv, da jeg ikke har det godt med at kaste sten hvis jeg selv bor i et glashus. Smile Så hvis jeg bor i et glashus, så sig det endelig til mig så jeg kan stoppe med at kaste med sten.
Mht. hvilken viden jeg har som gør mig berettet til at dømme dine tanker og handlinger, jae. Den viden jeg har om dine handlinger og tanker kommer fra hvad jeg har læst af det du har skrevet og hvad jeg har hørt dig sige. Hvis jeg har tolket det forkert, så må du meget undskylde (og igen må du meget gerne oplyse mig om hvor jeg har taget fejl, så jeg får rettet op på mine misforståelser). Om det gør mig berettet til at dømme dig, det ved jeg ikke. Jeg synes at dømme er et meget bastant ord, og du må undskylde hvis jeg har givet dig det indtryk.
Grunden til at jeg skrev som jeg gjorde var fordi at jeg rent faktisk har fået det indtryk at du har været sådan lidt ligeglad og uinteresseret omkring sommerhus, fordi du ikke helt var sikker på om det blev til noget. Og at du hele tiden har været obs omkring at du måske kunne skaffe et sommerhus, men ikke rigtig har gidet at give dig tid til at checke det ud. Beklager hvis det er et forkert indtryk.

Problemet er nok at jeg ikke helt forstår hvorfor du ikke har troet på os når vi har fundet den uge hvor vi alle kan. Specielt når vores eneste problem har været at finde et sted at være (et problem som du måske havde en løsning på, men af årsager som jeg ikke helt forstår, har valgt at holde for dig selv).

Summa sumarum (eller hvad man nu siger) : Det er ikke for at dømme eller for at være sur. Undskyld for begge dele. Men fordi jeg ikke forstår dine tanker og handlinger og reagerer på det. Om det er fordi du har forklaret dem uheldigt, eller fordi jeg har fortolket dem uheldigt, eller noget helt tredje?...tjae, pas. Men du må endelig gerne give en forklaring hvis du gider. Eller så går det nok. Smile

Mht. sommerhus, så skal det som sagt ligge i perioden lørdag d. 9. juli til lørdag d. 16. juli. (Man kan normalt kun leje sommerhuse fra lørdag til lørdag, sådan som jeg har forstået det). Jeg krydser fingre for et billigere sommerhus! Og eller så må vi håbe det andet vi fandt stadig er ledigt.

http://splatcup.goalsoccer.net

86Sommer 2011 - Page 4 Empty Sv: Sommer 2011 Ons 27 Apr 2011 - 7:33

Thomas aka Finger of deat

Thomas aka Finger of deat
Hobbit Grisetyv

@ Rune. Judge not, that you be not judged. For with the judgment that you pronounce you will be judged, and the measure you give will be the measure you get. Why do you see the speck that is in your brother's eye, but do not notice the log that is in your own eye? Or how can you say to your brother, "Let me take the speck out of your eye," when there is the log in your own eye? You hypocrite, first take the log out of your own eye, and then you will see clearly to take the speck out of your brother's eye.
2.Christianity. Matthew 7.1-5

Any way. Så gik der ged i den for mit vedkommen. Pias vagter osv (bemærk at der er mere i det end Pia( Og det er ikke noget som jeg diskutere her)). Har gjort at ”min” uge 28 er lige blevet halveret. Jeg kan nu fra onsdag aften Rolling Eyes
Jeg tager lige en hurtig beslutning. Jeg tager IKKE med i sommerhus i uge 28, MEN jeg skal nok finde et til jer andre. Jeg får som tidligere nævnt besked ang. et sommerhus mere i dag.

De 2500 er ”vennepris” Wink

87Sommer 2011 - Page 4 Empty Sv: Sommer 2011 Ons 27 Apr 2011 - 12:32

Rasmus


Gnom Glædespige

Okay hold da op intens diskussion mens jeg har været væk

WAkka wAKKA!!
Ugga

Men tilbage til pointen er at vi allesammen kan mødes, har det sjovt og mindes gamle tider. Håber vi alle kan blive enig om denne målsætning. En anden ting vi nok kan blive enige om er at vores tradition står for skud, vi har allesammen mange ting at bokse med "in real life" og det hjælper ikke at vi mangler hverdags kontakten som vi tidligere har haft. Herud over er der sikkert mange ting vi kan være uenige om, men skal vi ikke lige holde målsætningen lidt endnu.


Okay og nu i krig!! Conan

Rune og jeg har lavet en plan for hvad der skal spilles og hvornår. For lad os indse det vi er de eneste der gider DM stolen og er i bund og grund dem der står for spillet.

Hvorfor lave en plan spørger du!?!? elephant

Ideen er at folk som ikke kan være der hele ugen nu kan melde sig til eller fra og ved hvad de får. Skulle spillene så også kører lidt mere struktureret og effektivt pga. planen så gør det vidst kun godt. Sleep


PLAN FOR SOMMERHUS TUREN - 2011

Lørdag

Ankomst
Arkham Horror - Brætspil:
Spillet finder sted i H.P. Lovecraft's univers, I en lille ubetydelig by ved navn Arkham Horror er der begyndt at ske mystiske ting. Noget tyder på forstyrelser fra en anden verden, en dæmon er ved at vågne og kan det virkelig betyde at enden er nær!?!
Spillet har en længde på 6 timer ca. man starter spillet med en tilfældig karakter. Det et spil hvor alle skal arbejde sammen for at vinde over dæmonen. Det minder lidt om et advanceret Hero Quest i sværhedsgrad. Det er sjov tog vi er hurtigt i gang.
http://en.wikipedia.org/wiki/Arkham_Horror

Søndag
Dark Heresy Scenarie - Rasmus DM:
Der er ingen hvile for dem der kæmpe i kejserens navn, gruppen er samlet igen og denne gang skal de til det ydre rum. Planetten Tortugan er dækket af vand, et uendeligt og ubeboligt ishav. Omkring planetten cirkulere rumstationen Port Blackhope. En imperial flædebase på papiret men i virkeligheden er det et anarkistisk sted hvor rumpiratter, korrupte handelsfolk og lejemorder holder til.
En imperiel psykers kraftige mareridt bringes under inquisition søgelys og I er på vej for at finde ud af hvad der sker...men i en rotte rede som Port Blackhope kan ting hurtigt tag en gal drejning.

I kender spillet og vi forsætter hvor vi slap med de samme karakter.

Mandag
Dark Heresy Scenarie - Rasmus DM:
Spillet forsætter

Tirsdag
Dark Heresy Scenarie - Rasmus DM:
Scenarie kommer til en episk afslutning

Onsdag
Brætspilsdag
Medbring dvs. spil som Hordes, Warmachines, Warhammer 40k, Magic: The Gathering eller hvad I nu har lyst til. Så bruger vi denne dag på forskellige spil og løs hygge, playstation osv. Afslutter med grillaften og øl, håber vejret holder Smile
Jeg medbringer nok "Once upon a time", "Give me the Brian!" og Smallworlds (med en del udvidelser)


Torsdag
GURPS - Rune DM
En lille gruppe rogue trader lejesvende tager hyre på et fremmed rumskib. En farlig tur uden tvivl, men snart vil de nok ønske de aldrig havde taget med.
Rune giver et kort aktion fyld scenarie som introduktion til GURPS, men i samme univers dvs. Warhammer 40k

Fredag
Evt. forsættelse af GURPS scenarie eller andre af ugens tidligere tiltag

Lørdag
Oprydning og afsked


OMKRING SOMMERHUS OG BOLIG
Nogen har sat grænse for hvad de kan betale, det er accepteret, men hvis vi kan samles allesammen bare en dag så gør vi det og betaler for det!! and that's how we fucking roll!!

Jakob laver regnskab på det.

SÅ ALLESAMMEN TAG LIGE ET KIK PÅ PLANEN OG GÅ SÅ IND OG RET PÅ DOODLE, DENNE GANG MED DE DAGE I ER DER OG IKKE DE DAGE I KAN/KUNNE/VILLE ØNSKE I HAVDE EN BARNEPIGE
http://www.doodle.com/fugm99g4v7avm2mp#table

Er vi ikke fuld hold i uge 28 så kan vi forsøge en billig løsning dvs. Vedersø i f.eks. uge 30 (Vedersø er stadig lededigt i alle andre uger end 27,28), Så sæt dage i uge 30 også






88Sommer 2011 - Page 4 Empty Sv: Sommer 2011 Ons 27 Apr 2011 - 12:55

Rune

Rune
Founder

@Thomas: Hehe, jeg tager det som trolling. Ved ikke hvordan jeg ellers skal se det Smile

Skide ærgerligt med at du ikke kan uge 28. Jeg håber at selvom det kun skulle bliver 2-3 dage, at du stadig vil komme forbi. Ville uge 30 passe bedre? Måske en forlænget weekend for dig? Så kan vi stadig nå at få sommerhuset i år Smile

EDIT:: Når jeg kaster med sten, så skal jeg også kaste med blomster. Det er da mega flinkt af dig Thomas, at du gider bruge tid på at finde sommerhus selvom du ikke skal med. Tak for det. Smile

http://splatcup.goalsoccer.net

89Sommer 2011 - Page 4 Empty Sv: Sommer 2011 Ons 27 Apr 2011 - 14:18

John The Rosenberg

John The Rosenberg
Gnom Glædespige

skal vi ikke stoppe med at kaste med ting og bibel citater efter hinanden...

angående planlægningen og opdeling af aftenerne. det er nyt og farligt, men jeg men jeg prøver at holde hovdet tomt og åbent for nye oplevelser.

jeg har ikke noget imod at betale lidt ekstra på et leje sommerhus, for hyggens skyld.

Jeg kan fortælle at det kribler og krabler for at spille dark heresy! bogen ligger åben derhjemme og jeg kan ikke vente med at hjælpe min gruppe med fede psyker powers, har dog delte meninger omkring gurps. håber dog de bliver sat til skamme.

Er max klar uge 28 og/eller uge 30.

Mklh john

90Sommer 2011 - Page 4 Empty Sv: Sommer 2011 Ons 27 Apr 2011 - 18:15

Karkov


Gnom Svinehyrde

Hej Alle

jeg kan også godt i uge 30, så er alt vel godt og alle er venner igen cheers

Mvh. Michael

91Sommer 2011 - Page 4 Empty Sv: Sommer 2011 Ons 27 Apr 2011 - 18:42

Thomas aka Finger of deat

Thomas aka Finger of deat
Hobbit Grisetyv

…
I kan få et sommer hus i nærheden af Knebel i uge 28 (lørdag-lørdag) Så har Århus gutterne heller ikke så langt Wink
Lidt om huset: Det er små 80 M2. Der er 3 soveværelser med dobbeltsenge (jeg mener at der var én køgeseng i et af værelserne) I stuen står der en ”slå ud” sofa, sådanne én som man kan sove i. Så der er altså plads nok til at sove.
Stuen hænger sammen med køkkenet, og spisebordet er stort nok til 9-10 spisenede.
El koster 2 kr. pr. MW. Og I gør selv rent.
Prisen afhænger af om I gider slå græs, He heh… Men hvis I IKKE gider slå det, så er prisen 1.500-2.000 (nok nærmere de 1500 end de 2000 Wink
Nu er jeg overbevist om at det ikke kan gøres billigere, fra min side.

Uge 30 passer mig jo nok bedre. Men igen, vil jeg påpeje at I skal ikke tage for meget hensyn til mig. Planlæg en tur, og så vil jeg støtte op så meget jeg kan.
Jeg vil ikke drages ind i forhandlingerne, jeg får grå hår af det! :-p

Så når I er nået til enighed så vil jeg da gerne have en invition over en SMS eller opkald Very Happy

92Sommer 2011 - Page 4 Empty Sv: Sommer 2011 Ons 27 Apr 2011 - 19:13

McGregers


Halv-elver Bondemand

Det ser ud til at uge 30 passer bedre for alle.
Rune, John og Jeg kan hele ugen (lørdag d. 25 Juli til lørdag d. 31 juli)
Michael kommer et par dage i ugen og det samme med Thomas.
Rasmus kan også i uge 30
Det passer perfekt.....gogogo book "HENSIGTEN"

Mvh
McGregers

93Sommer 2011 - Page 4 Empty Sv: Sommer 2011 Ons 27 Apr 2011 - 21:08

McGregers


Halv-elver Bondemand

Så er "HENSIGTEN" booket til uge 30.
Rasmus skal lige om lægge sin ferie til uge 30, men det er efter hans eget udsagn ikke noget problem Laughing

Der er jo lidt tid endnu til uge 30, så i mellem tiden er der tid til at diskutere hvad der skal spilles.
Der er blevet lagt en plan op tidligere, men det var jo til uge 28 hehe.

Jeg har følgende præferencer om hvad vi skal spille derude (i følgende prioritering)

D&D: Den onde Lagos Gruppe. Det kræver at alle er klar på at spille videre med gruppen og spille med de regler Rasmus fremsætter. Det kræver ligeledes at Rasmus er klar på at være GM og forberede en masse fedt til gruppen.

Vampire: Kunne godt tænke mig at spille et fedt senarie igen. Ved ikke om vi kan spille videre på de gamle grækere karakterer? Men jeg er åben for noget nyt hvis det er.

Dark Hemesy: Synes generelt at det er et meget sjovt spil, dog er det mega belastende at man ikke rigtigt har den store handle firhed,da man altid skal tilfredsstille ham der flotten heimeren i rød kåbe og kød hængende ud af tænderne. Er godt klar over at man har handle frihed inden for de missioner der bliver givet, men kun så længe det ikke går ud over missionen.

GURPS: Har svoret ikke at ville spille dette, da det er så regeltungt. Jeg kan kun forestille mig at vi kommer til at sidde og diskuterer i al uendelighed omkring diverse regler. Dog vil jeg gerne prøve det, men det skal være i fantasy univers og ikke 40K univers som der er blevet lag top til.

BRÆTSPIL: Hvis vi skal spille nogen form for brætspil, mens vi er derude, så foreslår jeg RISK! jeg har ikke figurer til noget af det andet, og det der ala Hero Quest lyder lidt tamt (sorry Rasmus)

Men summa summarum for mig er faktisk at jeg er åben for det meste, så længe det er en fælles beslutning omkring hvad vi spiller.

Mvh
McGregers

94Sommer 2011 - Page 4 Empty Sv: Sommer 2011 Tors 28 Apr 2011 - 1:34

Rune

Rune
Founder

Mega fedt med Hensigten!
Krydser fingre for at Thomas, Michael og Rasmus kan få lidt ekstra dage at spille med. Orc

Mht. mit GURPS spil, så er planen at det kun skal spilles én dag. Det er et forholdsvist kort scenarie, da jeg ikke er super ekspert i reglerne og helst vil holde det så kort som muligt så jeg kan forberede alt til de regler som skal bruges. Dette scenarie kommer til at kræve rigtig meget tid af mig (jeg har allerede brugt 2 dage) og derfor vil jeg blive rigtig glad hvis folk ville give det et skud (hvis altså i er til stede i sommerhuset Smile) Det betyder også at hvis jeg skulle lave et andet scenarie, fx. et Fantasy, så bliver det enten et jeg ikke har lavet, eller også bliver det sikkert ret elendigt, da jeg ikke gider bruge så lang tid på noget som jeg ikke brænder for.

Jeg planlægger at lave en pulje af karakterer som i kan vælge mellem. Dette er for at vi ikke skal bruge de først 4 timer på at lave karakterer, og fordi jeg så kan styre at i har nogle karakterer der passer til historien, og til hvad jeg har planlagt.


Hvis vi skulle spille D&D, så synes jeg helt klart at vi skal overveje hvordan vi gør det. For mig er spillet lidt ødelagt af at vores karakterer er så højt level at det er svært at forestille sig at de stadig bruger så meget tid på at løbe rundt og lave narrestreger, når de egentlig nemt kunne gøre det lettere ved at sætte folk til det, eller tjene langt flere penge ved at sælge deres evner. Fx. min præst, eller Tortan. De kunne tjene den vilde kasse på at lave lidt magi, for folk. Det har vi slet ikke med, fordi det bliver affejet hver gang man forslår det. Jeg kan godt forstå det, da det ville være en evig kilde til rigdom, til folk der allerede har alt for meget af den i forvejen, samt at det opholder spillet med noget der stort set ikke har andet formål en penge. Noget andet er at det er skide svært at holde spillet ordentligt i gang hvis vi alle skal opbygge noget uden for hack'n'slash delen (fx. McGregers Inn, eller det kloster som min præst nu har gang i). Det spil vi spiller, er ikke gearet til de høje levels. Vi burde være inde en af gangen når vi spiller Lagos gruppen. Det er egentlig en gruppe af solo karakterer, og jeg har meget svært ved at se særlig stor grund til at de stadig skal holde sammen. Der er lige lidt med de der tavler eller sten, men ud over det hader de jo nærmest hinanden Smile En anden ting der ødelægger spillet for mig, er den ekstreme form for powergaming vi har gang i (Jeg ved at jeg selv har stor skyld i at det har udviklet sig sådan). Alle bøger bliver finkæmmet efter det næste feat, den næste magiske ting, eller magi, som lige kan gøre karakteren lidt bedre. Det gør intet for spillet, ud over at de andre spillere bliver tvunget til at følge med eller ende med at være statister hver gang der er kamp, og det gør at Rasmus bliver nødt til at smide bedre ting i hovedet på os (han løber jo heller ikke tør. Vi kan aldrig blive så gode at Rasmus ikke bare kan kvase os i spillet når han har lyst. Smile. Det er fint nok en gang imellem, men det bliver også bare rigtig kedeligt i længden, synes jeg. Og magitårnet i Lagos gør at intet er spændende, eller specielt mere. Du kan købe lige nøjagtigt hvad du lyster (stort set), og det har taget meget af "magien" ud af spillet, og gjort det til et spørgsmål om hvem de næste xp/guld skal komme fra, og hvad man skal tjene for at stige et level, eller få råd til den næste dims som man har udset sig. Jeg synes det er kedeligt at trave rundt i den samme trummerum. Vi har stort set intet rollespil, men bare spil. Figurerne er deres evner og magiske ting, ikke rigtig andet. Efter min mening. Derfor synes jeg at Lagos gruppen er en skidt idé. hvis vi skal have det sjovt allesammen. Smile Måske tager jeg fejl for hvordan i andre har det, men det er sådan jeg har det, og har haft det i nogle år efterhånden.

Mht. Dark Hemsey så synes jeg stadig at det er et ret kluntet system, men jeg kan rigtig godt lide stemningen. Specielt den mission vi var på på den is-planet sidst. Det var satme uhyggeligt at høre den underlige stemme i en radio der egentlig var slukket. Uuuh! Smile
Spillet virker rimelig regel-let, og er derfor ret godt til os når vi er sammen så kort tid, og er gearet mod at kunne køre kampene rimelig let. Det er også en fantastisk følelse af at vi alle kan risikere at dø hvis vi opfører os dumt. Det mangler fuldstændigt fra D&D, da der bare skal kastes en resurrection, hvis noget endeligt skulle gå galt. Dead
Jeg kan sagtens forstå dine tanker omkring den ringe frihed vi har som personer i kejserens tjeneste. Det er godt fanget af dig, og godt gjort af Rasmus, da det lige nøjagtig er den følelse som spillet skal give. Det er så også meningen at vi efterhånden skal tage stilling til om vi vil blive ved med at være marionetter, eller om vi vil gå andre veje, hvis de åbner sig for os. Der er en stor tvist mellem to dele af inkvisitionen: De Radikale (som søger i mørket for at finde måder at bekæmpe mørket på) og Traditonalisterne (som ønsker at loven skal fortolkes meget striks, og fx. er meget mistroiske overfor psykers). Der ligger selvfølgelig også en masse imellem disse yderpunkter. Rollen som hjælper for en inkvisitor har nogle meget faste rammer, men vi kan jo prøve at skubbe lidt til dem. Smile

Vampire kunne være rigtig fedt. Jeg er virkelig tændt på at starte noget nyt, da jeg synes det er et fedt system og en rigtig fed verden, og grækenlands gutterne er efterhånden ved at rode sig ind i samme problem som Lagos har. De er for betydningsfulde til at vi kan spille dem som vi har gjort indtil videre.

Jeg er selvfølgelig åben for det hele, hvis det er noget folk gider.
(Beklager det lange indlæg) Smile

EDIT:: Nu bliver den endnu længere. Jeg har lige læst at folk fra inkvisitionen også kan blive Rogue Traders. Så egentligt kunne vores gruppe godt ende med det, uden det ville være vildt underligt. Rogue Traders er stadig i kejserens tjeneste, men er langt mere frie til at gøre hvad de vil, og tage hvorhen de vil. De har også eget skib og crew, som selvfølgelig kan udbygges hvis det ønskes. http://wh40k.lexicanum.com/wiki/Rogue_Trader

http://splatcup.goalsoccer.net

95Sommer 2011 - Page 4 Empty Sv: Sommer 2011 Tors 28 Apr 2011 - 8:55

McGregers


Halv-elver Bondemand

Ang. D&D så husk på at vores karakterer er blevet oversat først fra 2.0, så til 3.0 og videre til 3.5. Ingen overgang kommer uden gnidninger.
Yderligere så har vi aldrig været i dette level før, hvilket også skaber nogle gnidninger da det er nyt for alle. Det skal være skidt for at blive bedre.
For at spille i de høje levels kræver det bare meget mere af ikke mindst DM, men også af os spillere.

ang. Hack N slash. Alle spil der er bygget op omkring et level/generations system vil næsten altid være et hack N slash system, dog er der den forskel på vampire at du ikke får exp for det du slå ihjel, men udelukkede for senarierne, også lidt ala dark hemesy. Det kan vi jo bare gøre for D&D, så går der mindre hack n slash i det måske?

Desuden er der et andet aspekt i forhold til D&D som vi ikke har med overhovedet. Alle magiske ting kan gå i stykket, og ikke laves igen. Vi har ikke dette aspekt med, men det er rimelig væsentlig da vi jo spækket til randen med magiske ting. Vi kender ikke alle regler til D&D, så der er meget vi ikke ved, som måske kan ændre spillet til det gode, også selvom vi er High levels.

Ang. Resurrection. Så er det ikke en evigheds kilde, da det jo koster penge og exp hver gang at den bliver lavet. Og der kan jo komme et tidspunkt hvor folk ikke gider gøre det mere? Ydermere findes der situationer, hvor du ikke kan bruge resurrection på folk.

Husk på at det der står i bøgerne er ikke "regler" det er mere guidelines for spillet. Det er jo op til os om vi vil følge dem 100 %, tilpasse os dem med nogle egne regler etc. Det er jo ikke kun gældende for D&D, men for alle andre spil.

Ang. Dark hemesy så lyder det mere sjovt med det der rogue trader, men frygter bare der går lidt for meget kaptajn klo og Torsten Træben i det.

Ang. Vampire, så har jeg jo ikke været med i grækenlands karakterene i mange mange år, så jeg har ingen ide om hvor og hvor magtfulde de er blevet. Jeg er klar på noget nyt hvis det er.


Ang. GURPS, så er jeg ligeglad, så længde det bliver i Fantasy univers

96Sommer 2011 - Page 4 Empty Sv: Sommer 2011 Tors 28 Apr 2011 - 12:35

Rune

Rune
Founder

Rigtig gode pointer mht. D&D. Og jeg synes helt klart at hvis vi skulle spille igen, så skulle vi ikke få xp for at slå ting ihjel. Det ville virkelig ændre meget af det der stinker ved det.

Det med at magiske ting går i stykker har vi vidst i lang tid, men har valgt ikke at spille med, da ingen af os så ville have nogen magiske ting tilbage, og fordi det tager herre lang tid at checke alle vores items hver gang vi bliver ramt af en area effect. Vi kunne godt spille med det, men det ville blive nogle meeeeeget lange kampe, i hvert fald i starten hvor vi stadig er fyldt til randen med ting.
DM: "Ok, fireballen rammer dig, hvad har du på kroppen?"
Spiller: "Øøh, lad mig se. En hat. En kappe. Et par sko. Bukser. Underbukser. En trøje. En jakke. Et par handsker. En taske....fyldt til randen med ting og sager...åh nej." Hvad er save mod fire på alle de ting?
Smile

Mht. Resurrection så har du helt ret i at det koster xp og guld for os. Men det er ofte xp og guld vi har. Døden er aldrig slutningen, men bare et lille humpel på vejen. Det ændrer så meget ved verdensopfattelsen at det er nærmest umuligt at tænke sig til hvordan sådan en verden ville fungere. For det første ville nærmest ingen vigtige folk dø. For det andet ville alle kirker være overrendt af desperate folk der ønsker deres elskede tilbage. Døden er ikke noget man frygter længere, udover at det er besværligt. Det er nærmest som at ligge syg et par dage. Man er lige ude af spillet en lille tid, men kommer så tilbage lige så frisk som sidst.
Jeg har det på samme måde med stort set al den magi der findes i spillet. Det ødelægger min indlevelse i spillet at magien er så sindssygt mægtig, men stadig uddanner man soldater og laver hære. Stadig har man murere. Retssystemer der ikke bare starter med at afsløre alt ved hjælp af en magi. Alt kan klares meget lettere, meget hurtigere og meget bedre med magi. Færdig. Men det gøres bare ikke, og der er ingen forklaring på hvorfor. Det giver ingen mening. Smile

Mht. regler som guidelines, så har du helt ret. Vi bestemmer helt selv hvordan vi vil spille, og hvilke regler vi vil bruge. Problemet er bare at det kræver tid og kræfter hvis vi skal lave om på reglerne. Og hvis vi skal have et ordentligt spil ud af D&D, der kan klare andet end hack'n'slash, så er jeg bange for at vi kommer til at bruge de næste 7 sommerhusture på det, uden garanti for et godt resultat.

Mht. Dark Heresy, så forstår jeg ikke hvad du mener med Kaptajn Klo og Torsten Træben. Jeg er helt blank Smile

http://splatcup.goalsoccer.net

97Sommer 2011 - Page 4 Empty Sv: Sommer 2011 Tors 28 Apr 2011 - 16:14

Rasmus


Gnom Glædespige

Okay som sagt der er snakket med mor og mit arbejde nu uge 30 er i huset. Hvornår vi smutter hjem lørdag skal evt. diskuteres med søster Annebeth da hun overtager det efter os, men det burde ikke være et problem.
Så allesammen gå nu ind på Doodle og ret ind efter de dage i vil være der, spille planen bliver som den er nu afviklet fra mandag den 25 juli. Man retter ved at holde musen over sit navn derefter kommer to ikoner frem og man trykker på blyanten, fjerne alle dag undtagen dem man er med.

http://www.doodle.com/fugm99g4v7avm2mp

DE DAGE I ER DER OG IKKE DE DAGE I KAN VÆRE DER!!

Omkring planen så vil jeg først sige at lige meget hvordan vi vender og drejer det ender DM med ansvaret for hvad der skal spilles, derfor vil jeg godt ha lidt respekt for at Rune og jeg gider sættes os til at planlægge noget med en hensigt om at det skal være underholdende og sjovt. Nu kan vi selvfølgelig godt diskutere indholdet for en god ordens skyld skal alle selvfølgelig ha lov at blive hørt og vi skal jo prøve at efterleve flertallets krav.

Her er mine meninger om de forskellige spil

D&D - Den onde gruppe...NEJ TAK Evil or Very Mad
Det bliver ikke til noget i år!! Vi kan evt. tag diskussion i sommerhuset om vi skal næste år. Jeg forbereder ikke noget...SLUT!

Arkham Horror -Brætspil...JA TAK Twisted Evil
Det er sjovt og fyldt med fede ideer. Vi kan godt skifte det her til noget andet men jeg vil insistere på vi starter den første dag med et spil som kommer i en kasse og vi kan komme igang med omgående. For første dag får vi aldrig brugt på noget fornuftigt vi får kun ledt efter skemaer, indset at vores gamle hoveder har svært ved regler og ligne. Alt det kan vi sagtens indse henover et andet spil som jeg ikke har brugt timer på at forberede!!

VAMPIRE - Grækenland eller noget nyt...JA TAK Twisted Evil
Jeg er klar nok på at lave noget vampire og det kan skam også være med de gamle karakter (det vil dog kræve at I allesammen finde jeres skemaer og post/scanner det til mig) men er åben for at skifte der tre dages Dark Heresy ud med et Vampire scenarie. Hvis I ikke sender skemaerne til mig laver jeg nye figur til jer

MAGE/WEREWOLF - Noget nyt JA TAK Twisted Evil
Kan sagtens lave et 3 dags scenarie med et af disse to spil, har masser af ideer til begge to. Dette vil blive med karakter jeg har lavet på forhånd og ikke frit for jer at bestemme.

GURPS...JA TAK Twisted Evil
Alle jeg kender der har spillet det sværger det er "spillet over dem alle"!! Synes vores gruppe efter næste 25 års gamer erfaring skylder at gi det en chance og vil gerne prøve det som spiller før jeg tager en DM tjans, har ikke noget krav om hvilken verden det skal være i fantasi eller sci-fi, som jeg sagde til Rune synes jeg et zombie dommedags tema kunne være fedt.

Dark Heresy...JA TAK Twisted Evil
Jeg har det som John og er helt klar på det her spil!!

Til sidst omkring den brætspil/figurspil dag så kunne vi ligeså godt ha kald den "hygge dag" eller "bliv venner igen dag". Ideen er at vi har en dag hvor vi kan spille random spil, hoppe i vandet eller se 20 afsnit af Lost sammen. Hvert år ender vi med at lave andre ting end at spille det spil vi nu er igang med og det bliver hver gang til et stort diskussion punkt. "skal vi spille nu!? nej nu ser vi film...skal vi spille nu!! nej nu spiller vi casino sommerhus...osv" Så i år tager vi en dag med det og så prøver vi at være 100% på de andre dage. Desuden så giver den dag også en dejlig rar "buffer" tid på mit scenarie så hvis vi ikke når en afslutning indenfor 3 dage, kan vi tag det om morgen på "brætspils/figursspils/hygge/bliv venner igen dagen"...istedet for at sidde til klokken lort den sidst dag vi er i sommerhuset og slutte af med at vi alle gav op til søvn mangle, som vi plejer.

SÅ DEN DAG BLIVER DER!! og tag RISK med Jakob så får du smæk!! Smile

98Sommer 2011 - Page 4 Empty Sv: Sommer 2011 Tors 28 Apr 2011 - 17:35

Rune

Rune
Founder

Mht. GURPS. Jeg har nu fundet 3 fede eventyr der foregår i det antikke Grækenland. Guder og sagndyr er virkelige! (lidt ala det vampire spil vi havde gang i i grækenland).
Jeg kan godt forberede et eller to af dem, da de virker ret fede, og jeg så ikke skal bruge helt så lang tid på det som med det 40k jeg er ved. Sig endelig til hvis det kunne være noget.
Som Rasmus har jeg også kun hørt godt om GURPS (undtagen John som har spillet det med mig Razz) og synes selv at det er et virkelig fedt system som man kan få rigtig meget, rigtig godt spil ud af. Jeg skal nok sørge for at det bliver bedre end det John har oplevet indtil videre, da jeg ikke havde planlagt noget scenarie der, men blot afprøvede spillet med ham.

http://splatcup.goalsoccer.net

99Sommer 2011 - Page 4 Empty Sv: Sommer 2011 Tors 28 Apr 2011 - 18:41

McGregers


Halv-elver Bondemand

Det var skam ikke for de "dizze" nogen med at start diskutionen omkring hvad vi skulle spille. Og ikke fordi jeg ikke har respekt for at i gider tage DM tjansen, og alle de forberedelser der høre med.

Min hensigt var nu mere at åbne for, hvad folk gerne ville spille derude. Ikke fordi jeg ikke har noget imod planen, men det er jo bare rart at høre om der er bred enighed omkring den, ellers ender man jo bare med at der sidder nogle der surmuler over det vi spiller, og så er vi lige vidt efter min mening.

Jeg er som sagt åben for at spille det der er blevet fremlagt, men jeg har bare nogle præferencer som jeg gerne vil have ud, så der kan blive taget stilling til dem.
Jeg er ikke ude på at sable nogen ned over deres arbejde, jeg kommer bare med forslag, der forhåbentligt kan medføre en konstruktiv dialog.

Mvh
McGregers

ps: Rasmus har vi sommerhuset fra lørdag til lørdag, altså fra lørdag d. 23 til lørdag d. 30 juli? Og hvis det er vi har det, er der så mulighed for at vi kan starte allerede lørdag eller har du først mulighed for at være der om mandagen?
Hvis du først kan komme om mandagen, men vi stadig kan tage derud om lørdagen, så er jeg klar på at tage derud allerede om lørdagen sammen med Rune og evt John, hvis I har lyst til det? Så kan vi forberede noget GURPS hvis alle gider at spille det HELE eller HALVDELEN af ugen.

100Sommer 2011 - Page 4 Empty Sv: Sommer 2011 Tors 28 Apr 2011 - 22:57

Rune

Rune
Founder

Jeg er i hvert fald klar hvornår det skal være. Om det er lørdag til lørdag, bring it on! Problemet er vel bare Lars og Lene. De har sommerhuset i 28 & 29, så vidt jeg ved, og lørdag d. 23. er uge 29.

Men Jacob (og alle i andre!), hvad siger du til den antikke grækenlands setting i GURPS?
Hvis det skal være det, så bliver det ikke ligeså actionpræget som det jeg havde planlagt, men det ved jeg ikke om i har noget imod. Det bliver meget mere balanceret, selvfølgelig efter hvilke valg i tager. Razz

::EDIT:: Haha. Rasmus er en Gnom Glædespige Wink

http://splatcup.goalsoccer.net

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 4 af 6]

Gå til side : Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum