S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Tigurius Drop Army

+4
Helge
Janushedemann
Kptbiceps
princelarming
8 deltagere

Gå til side : Forrige  1, 2, 3, 4  Næste

Go down  Besked [Side 2 af 4]

26Tigurius Drop Army - Page 2 Empty Sv: Tigurius Drop Army Tors 17 Mar 2011 - 22:00

Kptbiceps

Kptbiceps
Gnom Glædespige

Lyder som rigtig gode forslag, en dark eldar hær kan ihvertfald nok sætte en stopper for dig når du er landet (opentopped rapid fire våben der må køre sig til et 4+ save)

Men skru det. Gi dine dreads suppress options, og hold dig stadig til pod tema så godt du kan (kan der være en flyver i en pod Wink?) for det ville være et ærgeligt feel for dig og din nye hær at måtte gå væk fra dit unikke tema. Upgrader suppress og hold dig i pod showet. det ville jeg gerne spille imod Very Happy

27Tigurius Drop Army - Page 2 Empty Sv: Tigurius Drop Army Tors 17 Mar 2011 - 22:26

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

jeg kan læse i codex at man kan få en dreadnought med 2 TL autocannons for 125 points. det er fanme dakka og suppression for pointene! den må gå og skyde, men har dog nul close combat weaps...

et alternativ kunne dog være en ironclad med 2 hunterkillers, den er også dakka (til en hvis grad) og samtidig en fearsome CC maskine

EDIT: ellers er typhoon speederen eller assault cannon udgaven de eneste viable options jeg kunne finde i codex, som havde mulighed for at deepstrike sammen med hæren i droppods, men alt i alt er der altså et par gode dread-builds og 2 speeder patterns der kunne funge fint som suppression (der også er ok til infantry oprydning)

28Tigurius Drop Army - Page 2 Empty Sv: Tigurius Drop Army Fre 18 Mar 2011 - 12:41

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Det er da helt vildt så glade folker blevet for begrebet "supression"...

Er der nogen der gide forklare mig det??

29Tigurius Drop Army - Page 2 Empty Sv: Tigurius Drop Army Fre 18 Mar 2011 - 12:51

Kptbiceps

Kptbiceps
Gnom Glædespige

Jeg forstår det som dæk ild der gerne har lang range (36" og derefter), som f.eks autocannons og H. Bolters, og egentlig også bare boltere (eller skydere med 24" range) så altså hvis du har meget melta udover dine boltere, så kan din modstander forsøge at ringride din hær fordi du har en tur med mobility.

Eller ca Smile Det er umiddelbart sådan jeg har opfattet diskussionen omkring evt udskiftninger i dine våben valg.

Men er dit tema ikke også lidt at ramme hårdt i din egen første tur? og så at modstanderen ikke får for meget afstand, og du skal footslogge?

Heff

EDIT: Ja, det er helt sikkert ideen om at kunne true på mange forskellige måder (som at have mange skud, der potentielt, sikkert på 6ere, kan gøre noget mod dine biler/elite units) Jeg kan da huske en gang da Helges IG recruits/drafts gik 6" og lavede rapid fire på mine Seraphims der lige havde hoppet om til bil for skyde den. de ku ikke tage de 40 saves der kom deres vej.

Altså, at føle at man skal satse hver gang man tar et move, istedet for at se der er helt åbent i forsvaret.



Sidst rettet af Kptbiceps Fre 18 Mar 2011 - 13:08, rettet 1 gang

30Tigurius Drop Army - Page 2 Empty Sv: Tigurius Drop Army Fre 18 Mar 2011 - 13:00

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

suppression er (i min egen opfattelse) at man kan stoppe lette vehicles op til armour 12 (som er typiske transports) ved at give dem et crew stunned result eller crew shaken result. eller bare med truslen om at det kan ske. suppression handler ikke om at smadre, men om at standse, blokere eller "suppresse"/true. ting der skyder rimeligt mange gange (Autocannons og H.bolters) og har rimelig styrke (7+) er gode til det. hvad der er suppression afhænger selvfølgelig af armour. lascannons er derfor suppressionweaps mod landraiders...
det handler vel i al enkelhed om at en unit/vehicle der i gennemsnit laver et enkelt penetrating hit på et givent mål er suppression mod det... man kan ikke satse på et overvældende resultat, men man kan forvente noget.

31Tigurius Drop Army - Page 2 Empty Sv: Tigurius Drop Army Fre 18 Mar 2011 - 13:17

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Så...

Supression er: Mange gange, lang BANG! Laser

Fair nok... Trussel er en ting, resultat er noget andet...

Med He'Stans special rule kunne man "næsten" regne med at der kom et eller andet resultat ud af det, når man begyndte at åbne op for Melta-showet...
Det kan man ikke når han ikke er med...

Tror jeg ender op med Missile/Plasma på mine Tac's, og vil se på at finde points til supression gunz til både min dread og mine to speeders, der måske bliver til en...

Kigger på det, i hvert fald...

32Tigurius Drop Army - Page 2 Empty Sv: Tigurius Drop Army Lør 19 Mar 2011 - 14:21

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Med hensyn til mine Sternguard veterans...

Jeg faldt lige over Legion of the Damned, som jo er nogle rocker-seje figurer... De har to interessante ting...

Invulnerable Save på 3+ og Slow and Purposeful (som jo inkluderer Relentless)

dvs. at de er lige så gode til at tage imod Dakka Klein og langt bedre til at tage imod Tung Ild...

Derudover kan de gå og skyde med deres gunz!

Sammenlignet med Sternguards:

Sternguard Squad 125
1 heavy Flamer + 1 flamer + 3 Combiflamer 30
Drop Pod + Locator Beacon 45

VS:

Legion of the Damned squad 155
1 heavy Flamer + 1 flamer + 3 Combiflamer 60

Det samme gør sig gældende for Melta-squad'et, som ikke har en MM i Stern-udgaven, men som kan have det i LotD-udgaven...

Hvad siger folk?
Er tabet af en Pod for stort i forhold til mobil(ere) firepower på banen? Er Inv. Save vigtigt??

33Tigurius Drop Army - Page 2 Empty Sv: Tigurius Drop Army Lør 19 Mar 2011 - 15:16

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

hvordan kommer de rundt? kan de deepstrike eller skal de have en transport?

synes det ville være ærgeligt at give dem våben der er forvejen er assault når de nu har relentless... på den måde udnytter du ikke rigtigt at de kan få heavy weaps til at blive assault... lyder meget bedre med en MM, M og CM kombination... en MM med assault har ligepludslig 12+den bedste af 2d farlig farlig range...

tror nok jeg synes det står og falder med deres mobilitet...

34Tigurius Drop Army - Page 2 Empty Sv: Tigurius Drop Army Søn 20 Mar 2011 - 13:42

princelarming

princelarming
Barbar Barber

De DS'er af sig selv, og må rerolle scatter på DS...

De er lidt spøjse, men færre kill points, og et langt hårdere kill point end Sternguards...

35Tigurius Drop Army - Page 2 Empty Sv: Tigurius Drop Army Søn 20 Mar 2011 - 14:08

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

plus at de er relentless, det vil sige de må skyde med MM når de DS'er hvilket gir dem en "farlig" range på 12" fra DS stedet til target...

jeg siger go! på LotD!

36Tigurius Drop Army - Page 2 Empty Sv: Tigurius Drop Army Søn 20 Mar 2011 - 15:01

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Det er også der jeg er ved at være... Muligvis bare et Squad LotD og et Squad Sterns... Bare for at hæren ikke bliver for "ens"...

Smider en liste op, når jeg lige har tid...

37Tigurius Drop Army - Page 2 Empty Sv: Tigurius Drop Army Søn 20 Mar 2011 - 15:08

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Ny Liste:

Chief Librarian Vel'Cona (Tigurius) 230

Sternguard Squad 125
2 heavy Flamer + 3 Combiflamer 35
Drop Pod + Locator Beacon 45

Ironclad Dreadnought + 2 Hunter-Killer Missiles 155
Drop Pod + Locator Beacon 45

Legion of the Damned squad 155
Multimelta, Melta, Combi-melta 60

Tac Squad + 5 marines 170
Melta, Multi-melta 5
Drop Pod + Locator Beacon 45

Tac Squad + 5 marines 170
Melta, Multi-melta 5
Drop Pod + Locator Beacon 45

Scout Squad 75
Combi Melta + Melta Bombs 15
Land Speeder Storm 50

Vanguard Veteran Squad + 1 Marine 145
Jump Packs 60
2 Storm Shield + 2 Lightning Claw 45
2 Melta Bombs 10

1690

Der er jo så nogle points til overs... 60 points til hatte og briller... Kunne spare omkring 40 points på at gøre Dread'en "normal" igen, og så hive 2 Speeders ind, som support... Eller også så ved jeg det ikke...






38Tigurius Drop Army - Page 2 Empty Sv: Tigurius Drop Army Søn 20 Mar 2011 - 15:09

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Er der i øvrigt nogen der kan fortælle mig hvorfor LotD giver 30 points for en Heavy Flamer??

De er Relentless/SaP i forvejen, så det at den er Assault er jo ingen fordel for dem...

39Tigurius Drop Army - Page 2 Empty Sv: Tigurius Drop Army Man 21 Mar 2011 - 11:38

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

og hvad blev der af missilkasteren og plasmagunnen til dine tacs?

40Tigurius Drop Army - Page 2 Empty Sv: Tigurius Drop Army Man 21 Mar 2011 - 13:05

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Right, undskyld pale


Chief Librarian Vel'Cona (Tigurius) 230

Sternguard Squad 125
2 heavy Flamer + 3 Combiflamer 35
Drop Pod + Locator Beacon 45

Ironclad Dreadnought + 2 Hunter-Killer Missiles 155
Drop Pod + Locator Beacon 45

Legion of the Damned squad 155
Multimelta, Melta, Combi-melta 60

Tac Squad + 5 marines 170
Missile Launcher, Plasma gun 10
Drop Pod + Locator Beacon 45

Tac Squad + 5 marines 170
Missile Launcher, Plasma gun 10
Drop Pod + Locator Beacon 45

Scout Squad 75
Combi Melta + Melta Bombs 15
Land Speeder Storm 50

Vanguard Veteran Squad + 1 Marine 145
Jump Packs 60
2 Storm Shield + 2 Lightning Claw 45
2 Melta Bombs 10

1700

Så er den vist opdateret...

Tænker lidt på den dread der... Skal den skiftes til en AC-udgave af en normal??

Og hvad med Tigurius?? Hvem skal han hoppe rundt med?? Mine tanker falder primært på Sternguards, i et håb om at de kan overleve bare lidt, og derefter få lidt mobilitet af hans hoppe-power...

41Tigurius Drop Army - Page 2 Empty Sv: Tigurius Drop Army Man 21 Mar 2011 - 13:29

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

egentligt har han i mine øjne 2 options at flytte med: Sterns mod horde og LotD mod Bilparken... begge dele kan flyttes uden at miste potentiale.

ellers synes jeg det ser rigtig dejligt ud...

hvad med combi-plasmas til dine tc-squad sergeants?

og hvad med en enkelt deathwind missile launcher, bare for at prøve noget nyt?

hvorfor har dine scouts in combi-melta? den rykker da ikke synderligt og giver sergeanten et angreb mindre... for samme pris kunne du stikke en Heavy flamer på Stormen, så den ikke spilder sine BS3 med at skyde med en heavy bolter... jeg tror det er en væsentlig bedre option..

42Tigurius Drop Army - Page 2 Empty Sv: Tigurius Drop Army Man 21 Mar 2011 - 13:44

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Tigurius skal nok være omstillingsparat, det er rigtigt... Men med hensyn til mobilitet, så kommer det også meget an på hvem man spiller mod, som du også sagde...
Det er heller ikke træls at have en MM der kan hoppe frem og tilbage og skyde hver tur... Så han kan nemt følges med LotD

Combi-gunz på Sergeants er bare en lidt dyr løsning for et par små skud... Måske er det en løsning til de sidste 50 points, men jeg tror ikke helt på det... Og om det så skal være en Combi-plas eller Combi-melta er et endnu mere godt bud...

Tror Deathwind launcher er dømt til at være et dødfødt barn der løber ud i sandet... Mine Pods er allerede nemme kill points, og med deres beacons er de et mål for fjenden... tror ikke jeg behøver smide flere points i dem, da de alligevel lider dunkedøden (og/eller stunned results) ret hurtigt...

Combi-melta på min Scout Sergeant er for at give dem muligheden for at scoute inden kampen, fræse lidt i første tur og så først skyde en bil i måsen, og derefter smadre den med Melta-bombs og Krak-granater... ved godt den er lidt pseudo, men den er rar at have, skulle jeg mene... og sergeanten har jo heldigvis stadigvæk BS 4, til forskel fra de andre scouts, og Storm'en...

Tror ikke den skal have en HF, men bare holdes billig og all-round... Hvis den kan skyde med en HF er den generelt for tæt på til at kunne lide det, og så hellere smide sit cargo af, og så hang back med lidt sjov dakka på længere afstand...

43Tigurius Drop Army - Page 2 Empty Sv: Tigurius Drop Army Man 21 Mar 2011 - 14:24

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

overvej slutspils potentialet i at kunne swoope ind med en storm, flame med en heavy flamer og charge med 5 scouts... måske skulle du endda skrotte sergeantens meltagun+ bomb og give de 10 extra point for en PF...

44Tigurius Drop Army - Page 2 Empty Sv: Tigurius Drop Army Man 21 Mar 2011 - 15:17

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Jeg vil gerne høre, hvad dreadens opgave er. Hvis han skal gøre livet surt for transports skal han være en rifleman dread, med dobbelt auto-derudaf. hvis han skal nærkæmpe, hvad laver de 2 missiler så?

Hvis du laver han til riffleman sparer du ca 30 point så vidt jeg husker så har du 80 i overskud. Det er nok til en landspeeder med 2 MM, eller 10 point for meget til en med HF og MM. Ellers 10 point for lidt til en med Bolter og missiler. Jeg siger det bare så du kan have dem med i tankerne.

45Tigurius Drop Army - Page 2 Empty Sv: Tigurius Drop Army Man 21 Mar 2011 - 15:40

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Rifleman dread er en mulighed, men jeg er altså lidt mere fan af en AC/SB dread, der godtnok har lidt kortere rækkevidde, men som også har CC potentiale... Og så er den billigere ;-) 115 points...

Ironclad var mest tænkt som en anti-bil maskine, med up'et CC potentiale, og mindsket suppression... Derfor er AC/SB almindelig dread nok bedre...

Derved burde jeg spare 40 points, hvilket giver mig mulighed for en HB/Tornado Speeder... eller 2 HB speeders (næsten ;-))

46Tigurius Drop Army - Page 2 Empty Sv: Tigurius Drop Army Man 21 Mar 2011 - 15:42

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Rifleman dread kommer mest til sin ret i en mere stationær rolle, og dette stemmer ikke så godt overens med Drop-temaet... Dread'ens pod skal lidt op i masken på fjenden, og så skal han selv holde sig på 12-30" afstand, så han kan true, skyde og være træls... derfor er AC nok den bedste gun, i min optik...

47Tigurius Drop Army - Page 2 Empty Sv: Tigurius Drop Army Man 21 Mar 2011 - 15:44

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Endnu en opdatering af listen:

Chief Librarian Vel'Cona (Tigurius) 230

Sternguard Squad 125
2 heavy Flamer + 3 Combiflamer 35
Drop Pod + Locator Beacon 45

Dreadnought + AC/SB 115
Drop Pod + Locator Beacon 45

Legion of the Damned squad 155
Multimelta, Melta, Combi-melta 60

Tac Squad + 5 marines 170
Missile Launcher, Plasma gun 10
Drop Pod + Locator Beacon 45

Tac Squad + 5 marines 170
Missile Launcher, Plasma gun 10
Drop Pod + Locator Beacon 45

Scout Squad 75
Combi Melta + Melta Bombs 15
Land Speeder Storm 50

Vanguard Veteran Squad + 1 Marine 145
Jump Packs 60
2 Storm Shield + 2 Lightning Claw 45
2 Melta Bombs 10

1660

De sidste 90 kan så eventuelt bruges på en Speeder med Tornado og HB...

48Tigurius Drop Army - Page 2 Empty Sv: Tigurius Drop Army Man 21 Mar 2011 - 16:03

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

I see your point, men det er også kun påd'ens skyld så. Jeg kan lide den nye list og kan lide ideen om en speeder med Assault cannon.

49Tigurius Drop Army - Page 2 Empty Sv: Tigurius Drop Army Man 21 Mar 2011 - 16:30

princelarming

princelarming
Barbar Barber

R-kølle skrev:I see your point, men det er også kun påd'ens skyld så.

Påd's er roden til alt ondt... Evil or Very Mad

Regnede egentlig med at det skulle være en Land Speeder med Tornado Missile Launcher og Heavy Bolter... Længere range, og mere suppression end en AC speeder...

50Tigurius Drop Army - Page 2 Empty Sv: Tigurius Drop Army Man 21 Mar 2011 - 16:46

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Men den hedder Typhoon - det er jo derfor jeg tager fejl

Til gengæld passer en heavy-bolter også bedre sammen med en assaultcannon

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 2 af 4]

Gå til side : Forrige  1, 2, 3, 4  Næste

Lignende emner

-

» Bimses Drop Show
» Rate my army!

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum