S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

stunned vehicles og psychic powers?

3 deltagere

Go down  Besked [Side 1 af 1]

1stunned vehicles og psychic powers? Empty stunned vehicles og psychic powers? Tors 7 Apr 2011 - 21:06

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

må man bruge psychic powers hvis man er i et stunned/shaken vehicle, hvis der altså er tale om en "ikke shooting" power?

2stunned vehicles og psychic powers? Empty Sv: stunned vehicles og psychic powers? Tors 7 Apr 2011 - 21:32

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

p. 67
Der står - passenger may not shoot from the vehicle in their next shooting fase, but are otherwise unaffected. dvs. de kan godt kaste ikke shooting attack psychic powers. De kan også kravle ud af bilen og plaffe løs på hvad der måtte melde sig.


--> in other news - en character kan godt blive ombord mens den unit han var derinde sammen med hopper ud. jf side 67 i regelbogen. Jeg fornemmer at yde er blevet narret til at tage sin champion ud et par gange og det er da helt sikkert at min farseer aldring nogensinde kommer til at se himlen igen med mindre bilen bliver ødelagt.

Helt konkret står der i reglerne

"They can also disembark seperately, by either the unit og the characters disembarking while the others remain behind"

3stunned vehicles og psychic powers? Empty Sv: stunned vehicles og psychic powers? Tors 7 Apr 2011 - 22:13

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

spøgsmålet går helt specifikt på Sanctioned Psykers power: Weaken resolve. der står om den i bogen: Weaken resolve: The psykers reach out with their minds, evoking irrational terror in the minds of their foes. this power is used during the psyker battle squad's shooting phase. choose one enemy unit within 36" of the psyker battle squad. for the remainder of the turn, the enemy unit's leadership is reduced by the number of sanctioned psykers in the unit utilising the power (to a minimum of 2)

kan de kaste den fra en chimera der er stunned? og kan man misforstå den sidste del i parantesen?: er det Ld der kommer ned på minimum 2 eller er det antallet af psykers der er minimum 2?

4stunned vehicles og psychic powers? Empty Sv: stunned vehicles og psychic powers? Tors 7 Apr 2011 - 23:12

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Men må de skyde med et våben hvis de bruger den? hvis de må ingen problemer, ellers går den jo i stedet for et shooting attack og så er det mere fishy, men det der umiddelbart står i reglerne giver dem lov til det. Der står de må alt andet end at skyde og da den ikke umiddelbart er et shooting attack kan jeg ikke se de ikke må.

mht minimum of 2 tror jeg du skal regne med at det er Ld der ikke kan gå under 2, jeg tror godt du må nøjes med at bruge en psyker

5stunned vehicles og psychic powers? Empty Sv: stunned vehicles og psychic powers? Tors 7 Apr 2011 - 23:28

rass

rass
Halv-elver Bondemand

hvis de bruger deres power i shooting phase tror jeg at det er et shooting attack. Man må ikke både skyde med sin gun og sin power. Og hvis man er inde i et stunned vehichle i shooting phase må man ikke skyde noget som helst. måske der står noget om det i guardens faq?

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Tror ikke det er et psychic shooting attack. De skal blandt andet ikke have LoS. og under soulstorm står der også helt specifikt at det er et psychic shooting attack. Min umiddelbare konklussion er at psykerne kan kaste weaken resolve på et unit og efterfølgende plaffe dem ned med deres Las-pistols for at se dem løbende skrigende bort på grund af deres nu sænkede Ld.

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum