S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

gruppesammensætning

5 deltagere

Gå til side : Forrige  1, 2, 3  Næste

Go down  Besked [Side 2 af 3]

26gruppesammensætning - Page 2 Empty Sv: gruppesammensætning Tirs 22 Nov 2011 - 9:21

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

@ Rune: fencing weaps er TL 4 og var egentig ikke tænkt i denne setting. short staff har samme gode defensive evner som en rapier/smallsword... men er TL 0... overvej igen shortsword og large knífe/long knife. hvis du gerne vil have en meget defensivt våben kan en quarterstaff være et mega godt valg... ved godt at den ikke har helt samme finesse som en rapier, men er meget defensiv!

desuden: behold endelig squeamish. det er slet ikke fordi du ikke må have den. du må også godt have den på 12 CR... det handler bare om at han ikke kan lide alt der er "klamt".

27gruppesammensætning - Page 2 Empty Sv: gruppesammensætning Tirs 22 Nov 2011 - 12:15

Rune

Rune
Founder

Ok. Shortsword eller long knife. Kan man ikke få en special udgave af dem som er lidt længere og tyndere? Very Happy

Hvilken bog er det hvor man kan sætte våben og rustninger sammen? Martial Arts?

Ellers tænker jeg på (fra Martial Arts) fx. en Sai, eller en Jian. Men jeg kigger lige lidt mere på det.

http://splatcup.goalsoccer.net

28gruppesammensætning - Page 2 Empty Sv: gruppesammensætning Tirs 22 Nov 2011 - 12:44

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

problemet er ikke våbnet og derfor ikke længere eller tyndere. problemet er stilen, altså fægtestilen. du kan jo sagtens bruge en jian f.eks med broadsword skill, samtidig med at den også kan bruges med fencing skill. fencing skill er bare TL 4, så den findes ikke i Gathoria... du må gerne have en sylespidst shortsword, der ligner et smallsword til forveksling a la "needle" fra game of thrones, men det er stadigvæk et shortsword... håber du kan affinde dig med det... Afraid

29gruppesammensætning - Page 2 Empty Sv: gruppesammensætning Tirs 22 Nov 2011 - 13:18

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

og for at svare på dit spørgsmål om hvor det er man bygger våben og rustninger er det i lowtech + companion 1-3... de ligger i min dropbox, og jeg smider dem lige ind under gathoria resources...

30gruppesammensætning - Page 2 Empty Sv: gruppesammensætning Tirs 22 Nov 2011 - 15:00

Rune

Rune
Founder

Jamen Jobertuck opfinder da bare fencing skill!! Wink Jeg er helt med på det. Et sylespidst sværd af en slags. Jeg finder ud af hvad det skal være.

http://splatcup.goalsoccer.net

31gruppesammensætning - Page 2 Empty Sv: gruppesammensætning Tirs 22 Nov 2011 - 17:34

Rune

Rune
Founder

Så tror jeg at jeg er ved at være done. Måske der lige skal smide lidt ekstra udstyr på ham, men elles tror jeg at han er klar til eventyr.

Jobertuck

http://splatcup.goalsoccer.net

32gruppesammensætning - Page 2 Empty Sv: gruppesammensætning Ons 23 Nov 2011 - 1:18

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

Sejt Rune! umiddelbart en ret helstøbt karakter... men jeg synes måske 7 i basic move er lige i overkanten for en halfling (med ret små ben) hans basic speed er fino!

33gruppesammensætning - Page 2 Empty Sv: gruppesammensætning Ons 23 Nov 2011 - 1:21

Rune

Rune
Founder

Yeah, det tænkte jeg egentlig også. Hvad ville du synes var passende...5?

http://splatcup.goalsoccer.net

34gruppesammensætning - Page 2 Empty Sv: gruppesammensætning Ons 23 Nov 2011 - 10:14

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

ja det passer nok mere. han må egentlig også gerne have 6.

samtidig kom jeg også lige til at checke på på hans styrke... helt principielt svarer 9 i ST for en halfling til 15 i ST for et menneske... ikke at han ikke må have det, men bare at han er brøl-stærk for en halfling.

hvad med flexibility - ret sej som artist.???

@ Alle:
kom til at tænke på en gruppe-konfiguration som er noget i den her retning: Manolin arbejdede for familien og skaffede sjældne våben til veje for dem. ved det store kup hvor Manolin og Jobertuck blev grebet på fersk gerning i 2. magisterens palæ med hænderne på hans våbensamling, gik det galt. Manolin fik offentligt hånden slået af af sin familie og han blev idømt en stor bøde, mens Jobertuck blev dømt til tugthus. Manolin købte Jober fri og de begav sig sammen ud for at score flere weaps, på mere eller mindre illegal vis. senere mødte de Zaraya, en troldkvinde med et lettere blakket rygte, som Manolins familie tidligere havde brugt på freelance basis til at verificere ægtheden af visse specielle weaps. sammen med Zaraya var Centauren Boorqot, der rejste sammen med hende, og blandt andet havde hjulpet hende med at finde nogle stencirkler i Calbarra skoven, takket være sin viden om den gamle tro. banden slog sig sammen, da de alle kunne se mening i at være flere, og udnytte hinandens expertise. Zarayas trolddom, Manolins viden og kontakter, Jobertucks evne til at komme ind over alt og Booqots muskler og kendskab til de gamle guder. de blev til skattejægere og eventyrere der skaffede sjældne artefakter og våben samtidig med at de bevægede sig rundt i landet under dække af et cirkus, hvor der underholdes med illusioner, akrobatik etc...

hvis historien ovenfor får lidt mere kød på, tror jeg sagtens den kan køre!

35gruppesammensætning - Page 2 Empty Sv: gruppesammensætning Ons 23 Nov 2011 - 12:14

Rune

Rune
Founder

Yeah, han skulle vel nærmest have flexibility. Smile Det lod mig også købe min climbing ned til 1 pt.

Så nu har han 6 i move.

Der er sådan en counterattack technique i MA...Jeg synes den lyder fin, sådan feel-mæssigt, men spilteknisk giver den ikke mening at tage medmindre man køber den maks op...så vidt jeg kan se...Såe, jeg er lidt i tvivl om jeg skal tage den, da jeg kun har råd til at bruge ca. 2 pt. på den...
Jeg har også tænkt på at skære ned på nogle af mine techniques og smide dem på knife i stedet, men 2 pt. mere giver ham 17 i Knife, hvilket jeg alligevel synes er noget i overkanten når han ikke er kriger, som sådan...Men det er han selvfølgelig heller ikke med hans 9 i styrke. Very Happy

Mht. ST, så vil jeg gerne holde de 9, hvis det er muligt. Jeg tænker mig ham som meget veltrænet. Akrobater er vel egentlig mega stærke i forhold til deres vægt. Jeg tænker mere på at han måske skal hakkes en ned i HP? ...det giver ham 8 HP, av av!

http://splatcup.goalsoccer.net

36gruppesammensætning - Page 2 Empty Sv: gruppesammensætning Ons 23 Nov 2011 - 13:13

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

han må gerne have 9 i ST! helt sikkert, ville bare gøre dig opmærksom på at det var meget stærk for en halfling. men dem skal der jo selfølgelig også være nogen af. du kunne også smække dem over på throw knife, og så lave et show hvor du kaster med knive rundt om en af de andre eller en frivillig fra publikum...? 17 i knife er ret meget for en "ikke-kriger"... men hvad med nogle flere "rogue" skills så som pickpocket etc.

vi spiller ikke med counter-attack, fordi det gør spillet enormt tungt i kampsituationer.

desuden synes jeg også at TA er en meget aggressiv technique, som kun kommer hvis man slåsser enormt meget, men det er ikke helt vildt vigtigt.

37gruppesammensætning - Page 2 Empty Sv: gruppesammensætning Ons 23 Nov 2011 - 13:40

Rune

Rune
Founder

Ok, har droppet TA, dem kan han tage senere hvis han får brug for det.
Har taget pickpocket (den overvejede jeg også før, men tænkte at Sleight of Hand var fin nok til det...Men den er vist god at have og 1 pt. giver ham 14!).

Har også taget connoiseur(wine) og (food). Det skal han sgu have Smile Han er ikke den bedste connoiseur, men han har sat sig ind i hvad der smager bedst. nam nam.

Har smidt ham 1 HP ned. Er sgu ikke meget for det, men det skal jeg nærmest. Så må han får sig en ring of protection eller noget Wink

Er der forresten et tyve talent?

http://splatcup.goalsoccer.net

38gruppesammensætning - Page 2 Empty Sv: gruppesammensætning Ons 23 Nov 2011 - 13:48

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

ikke i nogle af mine bøger... <-tyve-talent

men du behøver altså slet ikke smide ham ned i HP... det er fint hvis han har 9.

hvad gør du med thrown weap (knife)?


39gruppesammensætning - Page 2 Empty Sv: gruppesammensætning Ons 23 Nov 2011 - 13:51

Rune

Rune
Founder

Har taget 1 pt. i Thrown Weap(knife). Man kan vist ikke kaste med en Long Knife og han har en slynge til hvis han skal skyde efter folk. Men tænker den er fin at have alligevel til noget knivkasteshow i cirkus.

Jeg lader min HP være på 8. Synes det passer bedst til ham. Hvis han bliver tykkere kan jeg altid opgradere Very Happy

http://splatcup.goalsoccer.net

40gruppesammensætning - Page 2 Empty Sv: gruppesammensætning Tors 24 Nov 2011 - 12:29

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

snakkede med Mamme igår, da hun var ude og bygge Zaraya færdig (eller næsten). Hun og jeg lavede et forslag som gik uden om cirkuset, og er som følger:

Manolin har tidligere været en del af familie-foretagenet, som går på handel og skabelsen af våben til dem der er ved muffen, det være sig adel, rigmænd og samlere. deres business har ansat en troldkvinde på freelance/mercenary basis ved navn Zaraya, som både kaster Inspired Creation og Awaken Craft Spirit for familien. derudover har de indbrudstyven Jobertuck, en Halfling "Gerrit" ansat til at tilvejebringe mindre tilgængelige effekter. Manolin og Jobertuck bliver knaldet outright i et indbrud og bliver dømt til bøde og smæk, men Manolin frikøber Jobertuck, og straffen bliver istedet Ochastration (som er en art "frændeløs", som gør at man mister sin status etc.) Manolins Familie slår officielt hånden af ham (men bibeholder kontakt og støtter ham i det skjulte) og Manolin og Jobertuck gør sig klar til at forlade Nidore Accasar. Manolin spørger Zaraya om hun vil deltage i deres forestående projekt som skattejægere og hun takker ja. et stykke tid senere begiver de sig ind på Centaurnes land og mødes af Boorqot, der indvilliger i af være deres guide. under rejsen opbygges der et venskab mellem Boorqot of de 3 andre og han følger med Trioen, der altså bliver til en Quartet, da de forlader hans hjemegn. vi starter altså spillet i byen umiddelbart på den anden side af Cannillundh, inde i Gathoria i hertug staden Morrell.

det kræver dog at Rune bliver lidt mere tyveagtig... <- hvad siger du til det Rune?

41gruppesammensætning - Page 2 Empty Sv: gruppesammensætning Tors 24 Nov 2011 - 13:02

Rune

Rune
Founder

Det er bare fjong.

Men så skal min historie laves om. Jeg tænker at i stedet for at Jober hoppede direkte på cirkusset, så har Manolin måske været gennem Feiros på forretningsrejse, og så er de hooket op der?

Hvordan de er hooket op ved jeg ikke...Måske Manolin har ledt efter en halfling tyv og har frikøbt den eneste der sad i fængslet..?

Hvis i synes at Jober skal have andre skills eller ændrede advantages/disadvantages eller skills, for at være mere tyve-agtig, så bare sig hvad i synes. Jeg er nemlig ret blank. Smile

Jobertuck Fandletuff

http://splatcup.goalsoccer.net

42gruppesammensætning - Page 2 Empty Sv: gruppesammensætning Tors 24 Nov 2011 - 14:09

rass

rass
Halv-elver Bondemand

Jeg synes det lyder cool fra mit synspunkt. Så har Manolin et par år før været ved dværgene som udsendt medarbejde af familie foretagnet. Jeg går udfra det skruer lidt ned for den helt store cirkus plan, selvom vi vel stadigt har en vogn.

@Rune. Jeg synes det ser fint ud, især med sling og sewing sklills! som meget sjældent ses. Jeg synes også godt du kunne tage gardening(green thumb) og køre nogen leon shit med at du har en plante med rundt og det passer også godt til din Connoisseur(wine). Jeg ved ikke om der er noget der hedder Connoisseur(food).

43gruppesammensætning - Page 2 Empty Sv: gruppesammensætning Tors 24 Nov 2011 - 14:33

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

@ Rune: alternativt kunne Jobertuck have stukket af med et cirkus først, og så have mødt Manolin senere, efter at have været i cirkusset i nogle år etc. på den måde ville have have mulighed for at have nogle flere cirkus/performance skills... synes ideen med planten, som så kunne være en vinstok fra hans fars gård, som er det eneste han har tilbage fra sin fortid eller ligende.

@ Rass: selvfølgelig har i stadig en vogn. Zaraya skal jo have sit bibliotek og alle sine himstergimser etc.

44gruppesammensætning - Page 2 Empty Sv: gruppesammensætning Tors 24 Nov 2011 - 15:10

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Jeg tror også umiddelbart jeg synes om ideen, men jeg synes det er lidt ærgeligt, hvis vi ikke har et "højere" formål end at være skattejægere. Jeg synes at ideen om at vi skulle genetablere de gamle guder gav os et formål allerede fra start. Ikke dermed sagt at det behøver at være formålet, men jeg synes der bør være en lidt mere langsigtet plan med vores projekt. Det mener jeg kan give et bedre feel omkring gruppen og historien.

Overordnede mål som jeg lige umiddelbart forestiller mig vi kunne forfølge:
- Genetablere de gamle guder
- Styrke Bhaôl i Gathoria fordi en gud der tillader individet at gøre hvad individet selv har mulighed for er bedre end en gud med langt mere restriktive regler
- Udbrede kendskabet til den deifierske forståelse af den Kirrilliske kirke i Gathoria
- Styrke forståelsen af at der er behov for at stå sammen med Røddværgene mod den invasion af gobliner de kæmper imod og søge et specifikt relic der skal kunne vende kampen.

Personligt er jeg nok mest tiltalt af den første og den sidste, men det var bare lige sådan of the top of my head.

Hvad siger i andre er det fint nok bare at have som formål at jagte skatte, og så lade et mere omfattende formål dumpe ned i hænderne på os eller mener i også at vi skal finde et mere specifikt overordnet formål?

/Krølle

ps. Jeg arbejder på at få lavet nogle fine skemaer i A3 format som er foldede og med ekstra sider til alt muligt lækkert. Dem skal i glæde jer til at se.

pps. Jeg er ikke helt sikker på at Helge får lov til at bestemme at Horsey McHorse skal hedde Boorqot i stedet

45gruppesammensætning - Page 2 Empty Sv: gruppesammensætning Tors 24 Nov 2011 - 16:16

Rune

Rune
Founder

@Ras: God idé med planten. Jeg er dog ikke helt sikker på om det er noget for Jober. Han hader at lave sin egen mad, og jeg tænker lidt at det er et aspekt af hans lidt mere generelle uvilje mod det typiske halfling liv, med at gro sine egen mad osv. Det ønsker han at have folk til at tage sig af. Desuden så er der alt for lidt glitter og for få farver på sådan en plante. Wink Green Thumb er noget han håber aldrig at få brug for at have.
Connoisseur(food) var bare en jeg tilføjede. Smile Tænkte der måtte være noget lignende. Måske det skal være (Sea Food) i stedet? Very Happy

@Krølle: Min karakter har ikke selv noget højere mål end at skrabe penge sammen så han bare kan bruge sit liv på at spise, drikke, snakke, danse, spise drikke og sove. Han vil dog følge jer andre i hvad end i laver, da han elsker selskab.

@Helge: Mht. historien passer det måske fint at han er stukket af med et andet cirkus (og så kan det være at det er Jober der har foreslået det som cover til den nye gruppe). Men så skal der være en grund til at han har brudt med det andet cirkus...Det ville passe fint hvis han har fået et penge tilbud af Manolin, da Jober jo er Greedy. Hvad siger du til det Ras? Har Manolin ikke lige været i cirkus og set en fantastisk artist som han tænkte at han havde brug for til et kup? Very Happy

http://splatcup.goalsoccer.net

46gruppesammensætning - Page 2 Empty Sv: gruppesammensætning Tors 24 Nov 2011 - 18:20

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

@ Rune: Kewl, vi skal bare være enige om at gruppens overordnede formål er at rane så meget som muligt rigdom til os så vi kan komme til at leve det søde liv i så fald.

/kølle

47gruppesammensætning - Page 2 Empty Sv: gruppesammensætning Tors 24 Nov 2011 - 18:45

Rune

Rune
Founder

Njaeh. Altså, jeg synes det er helt fint at en eller flere af jer andre har et eller flere overordnede mål. Det kan jo nemt være en dyr disadvantage (Obsession) og karakterdefinerende med sådan et mål.
Jeg synes også at det er godt hvis gruppen har et overordnet mål, det bliver bare højst sandsynligt ikke noget Jober er særlig bekymret om. Han er med fordi i andre er med og han godt kan lide jer andre. Smile Han skal nok gøre sit bedste for gruppen, men han er ikke særlig interesseret i andet end sit meget nære miljø.

Jeg ved ikke helt om jeg mener at det er nødvendigt for os at have et overordnet mål, nu når vi er drevet af at være skattejægere... Vi skal i hvert fald passe på at målene ikke udelukker hinanden. Hvad synes i andre?

Men gode forslag du kom med:
- Genetablere de gamle guder
- Styrke Bhaôl i Gathoria fordi en gud der tillader individet at gøre hvad individet selv har mulighed for er bedre end en gud med langt mere restriktive regler
- Udbrede kendskabet til den deifierske forståelse af den Kirrilliske kirke i Gathoria
- Styrke forståelsen af at der er behov for at stå sammen med Røddværgene mod den invasion af gobliner de kæmper imod og søge et specifikt relic der skal kunne vende kampen.

http://splatcup.goalsoccer.net

48gruppesammensætning - Page 2 Empty Sv: gruppesammensætning Tors 24 Nov 2011 - 21:20

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

jeg tænker det omvendt. som udgangspunkt er gruppen sammen for at finde skatte, men af forskellige grunde og med forskellige mål.

Horsey McHorse kan være på jagt efter sjældne artefakter af religiøs karakter og er måske kaldet af sin tro

Jobertuck er på jagt efter skatte som kan holde ham med god mad og vin

Zaraya er på jagt efter magiske og særligt forbudte genstande der kan være seje og gøre hende sejere

Manolin er på jagt efter skatte for måske at starte sit eget "Firma" og skabe et navn for sig selv

altså er gruppen en samling skattejægere der sammen er ude efter noget forskelligt. det kan sagtens give splittelse at der er forskellige fundementale ideologier til grund for skattejagten, men samtidig er det måske irelevant, idet gruppen sandsynligvis ikke bare falder over en enkelt skat, og der måske er ret klare holdninger til hvad tingene er og kan bruges til og af hvem...

49gruppesammensætning - Page 2 Empty Sv: gruppesammensætning Tors 24 Nov 2011 - 22:19

Mary


Gnom Svinehyrde

Zaraya er ret medgørlig lige på det punkt med hvad formålet er, hun ser et formål i alt der er ukendt som måske kan bringe hende viden om trolddom som hun ikke kendte i forvejen, så hun er pretty much game på hvad som helst.

Hov, jeg har jo lavet en karakter der ikke har nej-hatten på! Ikke fra starten tivertifal Wink

Iøvrigt synes jeg at det kun kan gå for langsomt med at komme i gang, det bliver helt raket det her, det er jeg sikker på!

Nu har jeg også skrevet noget herinde så jeg behøver jeg ikke gøre det igen, vel... Very Happy

50gruppesammensætning - Page 2 Empty Sv: gruppesammensætning Tors 24 Nov 2011 - 22:37

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

tænker da også at gruppen som gruppe er med til at definere sig selv gennem spillet, når vi først kommer igang. det kan jo sagtens tænkes at der kommer en "quest" som omhandler en mængde items, steder, ritualer etc.

dertil kommer at der også skal indregnes at deres venskab og deres fælles historie sammen stiger markant, iløbet af spillet. især med 2 ja sigere som Jobertuck og Zaraya i banden

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 2 af 3]

Gå til side : Forrige  1, 2, 3  Næste

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum