S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

gruppesammensætning

5 deltagere

Gå til side : Forrige  1, 2, 3

Go down  Besked [Side 3 af 3]

51gruppesammensætning - Page 3 Empty Sv: gruppesammensætning Tors 24 Nov 2011 - 22:38

Rune

Rune
Founder

Ja

http://splatcup.goalsoccer.net

52gruppesammensætning - Page 3 Empty Sv: gruppesammensætning Tors 24 Nov 2011 - 22:49

Mary


Gnom Svinehyrde

Ja

Hihihi

53gruppesammensætning - Page 3 Empty Sv: gruppesammensætning Tors 24 Nov 2011 - 23:16

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

NEJ

Anyways det var bare fordi der blev lagt op til at det denne gang skulle være gruppen mod slat, snarere end intern splid der skulle være drivende for spillet. Derfor tænkte jeg umiddelbart at det var fedt med et fælles mål.

Jeg kan sagtens se at det andet også kan komme til at fungere rigtig godt og kan give mulighed for noget rigtig godt spil så lad os bare holde den til det. Så skal Horsey fanneme nok sørge for at vi kommer på jagt efter artefakter der kan kalde de gamle guder tilbage Wooden horse

54gruppesammensætning - Page 3 Empty Sv: gruppesammensætning Tors 24 Nov 2011 - 23:25

Mary


Gnom Svinehyrde

Zaraya gider slet ikke med hvis vi ikke skal finde hemmelige artefatekater..... Det er jo det hun kan.

55gruppesammensætning - Page 3 Empty Sv: gruppesammensætning Tors 24 Nov 2011 - 23:27

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Se for øvrigt de nye skemaer jeg har lavet til os

Skema

Den sidste side er specielt tilegnet Rasmus Smile

56gruppesammensætning - Page 3 Empty Sv: gruppesammensætning Fre 25 Nov 2011 - 9:35

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

hehe! sejt nok der! ligger du det ikke ud i rigtigt format, så det kan printes... øhm, er det klipset, eller hvem???

57gruppesammensætning - Page 3 Empty Sv: gruppesammensætning Fre 25 Nov 2011 - 12:54

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Det er klipset i midten så det er en folder. Jeg regnede bare med at tage dem med første gang vi skulle spille.

Det er jo et par dokumenter jeg har skrevet ud og efterfølgende kørt igennem kopimaskinen på arbejdet.

58gruppesammensætning - Page 3 Empty Sv: gruppesammensætning Lør 26 Nov 2011 - 10:48

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

@ Fælles mål: det lader til, efter at Majane fik pudset Zaraya lidt mere af i går aftes, at hun er mere med på det der med de gamle guder, end først antaget. altså: der er ihvertfald 2 personer i gruppen som gerne vil tilvejebringe relikvier og andre genstande fra Druide eraen. sådan som jeg ser det vil Manolin også gerne finde sådan nogen, men det er ikke at foretrække frem for andre sager. Jobertuck er fuldstændig ukritisk, så længe han kan spise og drikke godt og ha noget "bling bling, guldregn og respekt"... hvilket sandsynligvis gør ham til gruppens knudepunkt/samlingspunkt i samarbejde med hans Chummy, eller er det Gregarious?

59gruppesammensætning - Page 3 Empty Sv: gruppesammensætning Lør 26 Nov 2011 - 15:37

Rune

Rune
Founder

Det er blot Chummy, han klistrer ikke.

Lyder fint med gruppen. Glæder mig til at spille Smile

http://splatcup.goalsoccer.net

60gruppesammensætning - Page 3 Empty Sv: gruppesammensætning Fre 30 Dec 2011 - 19:26

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Hesten hedder for øvrigt Endrorigan nu, men man må gerne kalde ham Endro.

61gruppesammensætning - Page 3 Empty Sv: gruppesammensætning Fre 30 Dec 2011 - 20:29

Rune

Rune
Founder

Jeg kalder ham bare E.

http://splatcup.goalsoccer.net

62gruppesammensætning - Page 3 Empty Sv: gruppesammensætning Fre 30 Dec 2011 - 21:18

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

jeg nøjes altså med "..." - got you beat Rune!

Hehe, altså: Endrorigan, Jobertuck, Manolin og Zaraya? lyder fjong der...

angående den 13-15 januar, arbejder Ras på at frigøre den weekend, sådan at han også kan komme med, med endnu er intet fast, så vi tager det som det kommer. desuden har Krølle efter eget udsagn lavet en aftale med Hanne om at låne en dyt i weekenden. YAY!

63gruppesammensætning - Page 3 Empty Sv: gruppesammensætning Ons 18 Jan 2012 - 3:21

Rune

Rune
Founder

Jeg kan ikke helt finde ud af om jeg spiller Jobertuck lidt for klepto-agtigt. Når han er vokset op som halvling, er det jo banket ind i hovedet på ham fra han var spæd at han ikke må stjæle...Det er bare en nem måde for mig at spille min Greed, Impulsive og Curious. Men sig endelig til hvis du/i kunne tænke dig nogle rettelser, så han bliver federe som halvling og som gruppemedlem.

Derudover har jeg det sådan plus/minus med min Wealth(struggling). Indtil videre kan jeg stadig holde ved den fordi han nemt kommer til at skille sig af med penge på flashy ting uden værdi + Curious og Impulsive. Men hvad gør vi når han begynder at få ting der er mere værd (fx. en glimtende powerstone)? Razz

Skal han købe sit struggling væk?

http://splatcup.goalsoccer.net

64gruppesammensætning - Page 3 Empty Sv: gruppesammensætning Ons 18 Jan 2012 - 10:47

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

@ mindre klepto: det synes jeg du selv må bestemme. Jober skal passe til dig, og også ind i gruppen. hvis man skal analysere det rationelt kan man sige at hvis du er mindre klepto og dermed mere ansvarlig kan det tænkes at du kan få mere impact på gruppens beslutninger i det hele taget. sådan som det er nu, virker det ihvertfald delvist som om Zaraya har besluttet at Jober bare er et stort barn, som man kan presse, tvinge og ignorere...

@ wealth: du skal i princippet købe den af, men det kan du gøre med at erstatte den med en ny ulempe, eller flere.

65gruppesammensætning - Page 3 Empty Sv: gruppesammensætning Ons 18 Jan 2012 - 13:51

Rune

Rune
Founder

Ja det er en anden ting. Jeg har svært ved at se hvorfor Jober skulle blive sammen med gruppen hvis Zaraya generelt behandler ham som hun gør. Det er jo, så vidt Jober ved, dødsensfarlig magi hun bruger for at bully ham til at opføre sig som hun vil. En af grundende til at han forlod Pentecost er netop det at han hadede at han ikke måtte gøre præcist hvad der passede ham.

Jeg har taget Sense of Duty for at give ham større grund til at blive sammen med gruppen, men der bliver nødt til at være meget mere, hvis han bliver behandlet som et uartigt barn.

Men hvis han skruer ned for sit kleptomani med gruppen, så kan det være det naturligt ændrer sig. God idé.

mht. wealth, så må jeg vist til at spare sammen. Very Happy


EDIT: Jeg har tænkt lidt mere over det, og det der sker er nok at i stedet for at gruppen oplever at der forsvinder ting fra dem, så låner Jober nok bare de ting han synes virker spændende, for at se hvad "all the fuss is about", og sørger for at de er på plads inden det opdages de er væk. Specielt hvis han får at vide at han ikke må røre Smile
Er det ikke en bedre løsning? Så kommer han heller ikke i karambolage med Sense of Duty til gruppen.

På den måde er der ingen i gruppen der oplever modvilje mod ham...I hvert fald ikke fordi han stjæler fra dem, for det gør han ikke.

Men vi skal lige have fundet ud af Zaraya og Jobers forhold, for det holder ikke i længden. Det skal nok lige mildnes lidt og vi skal måske have fundet nogle ting der knytter dem sammen eller giver dem respekt for hinanden. Ellers ender det bare i mudderkastning. Smile

http://splatcup.goalsoccer.net

66gruppesammensætning - Page 3 Empty Sv: gruppesammensætning Ons 18 Jan 2012 - 18:16

Mary


Gnom Svinehyrde

Zaraya kan lide alle der ikke tager hendes bøger og sten, nå!

Nej, spøg til side, jeg synes dit forslag, Rune, om bare at "låne" tingene fra gruppen er en god løsning... Ihvertfald mht at Zaraya og Jober jo helst skulle blive gode venner. Hun har egentlig ikke som sådan noget problem med ham men det er ganske rigtigt temmelig sikkert fordi hun kan manipulere ham og så ved hun heller ikke helt hvordan bliver venner med nogen, hvad skal man dog med venner? :-)

I bund og grund er Zaraya, for at bruge et udtryk der gik meget igen i weekenden, more bark than bite, hun er bestemt ikke gruppens narturlige leder men så længe der ikke er nogen der siger hende imod eller tager seriøst initiativ så kører hun bare :-)

Håber vi snart skal spille igen

67gruppesammensætning - Page 3 Empty Sv: gruppesammensætning Ons 18 Jan 2012 - 18:26

Rune

Rune
Founder

Yeah. Lyder ok.

Tænker i hvert fald at det ender med at Zaraya vågner op kneblet og bagbundet hvis hun ikke slapper af. Razz
Så kan Jober også sove lidt længere Wink

Men generelt er Jober meget imod at gøre sine venner noget som helst ondt. Han er nærmest behagesyg og det var også derfor han ikke forsvarede sig selv mod Zarayas tryllekunster.

Vi kan godt spille den videre ud og så prøvet at få drejet den ind, så de får et godt forhold som de begge kan bruge...?

http://splatcup.goalsoccer.net

68gruppesammensætning - Page 3 Empty Sv: gruppesammensætning Ons 18 Jan 2012 - 19:05

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

yeah... kan være at der enten kommer andre boller på suppen når Jober sladre til Manolin? eller Jober "smadre" Zaraya i overført betydning? eller de andre, altså Endro og Mano, griber ind når de opdager hvordan hun behandler ham?

hvad end der sker er situationen som den er nu ikke helt holdbar... well, det lyder godt nok som om i begge to er indstillede på at spille den ud... så lader vi den altså bare køre og ser hvor det bærer os hen.

69gruppesammensætning - Page 3 Empty Sv: gruppesammensætning Ons 18 Jan 2012 - 19:39

Mary


Gnom Svinehyrde

Hun behandler Jober som hun ville behandle alle andre der stjal fra hende, synes det lyder lige lovligt vildt at hun "bare kan vente til Manolin får det at vide", det er altså lidt noget fis, un er vist ikke den eneste bad guy her og som sagt kan man bare sige hende imod men det var der jo heller ikke nogen der gjorde...

70gruppesammensætning - Page 3 Empty Sv: gruppesammensætning Ons 18 Jan 2012 - 20:38

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

det er sikkert rigtigt - og der er ingen bad guys her, men i første omgang stjal hun jo en sten fra ham, eller hvad?... vi må som sagt se havd der sker, når vi spiller det næste gang. men det er dejligt at i er klare på at give den et skud, så vi kan løse showet in-game.

71gruppesammensætning - Page 3 Empty Sv: gruppesammensætning Ons 18 Jan 2012 - 21:06

Mary


Gnom Svinehyrde

jober gik selv med til at hun skulle skjule den, efter at have fortalt ham hvor farligt det var hvsi det blev opdaget, og at de først måtte snakke om den når de var væk fra øen, hun stjal ikke noget som helst

72gruppesammensætning - Page 3 Empty Sv: gruppesammensætning Ons 18 Jan 2012 - 21:11

Rune

Rune
Founder

Ahh, Marianne. Jeg vil nu synes at hun var ret meget bad guy da vi sluttede sidst.
1. Hun forsøger at få Jober til at tage en powerstone, ved at hinte meget kraftigt (hvilket Jober godt kan forstå, han har 10 i IQ) Smile
2. Så siger hun at han ikke må (hvilket overrasker ham ret meget, siden hun lige har hintet pænt stærkt til at han skulle tage en specifik sten)
3. Hun vil se alle hans sten og forsøger herefter at blackmaile ham til at give ham den powerstone som hun vil have, men har lige så lidt ret til som Jober
4. Hun tager hans powerstone og vil ikke give ham den igen fordi han vil blive opdaget hvis han har den på øen, hvilket er en halvhvid løgn.
5. Jober tager hendes powerstone som sikkerhed for at hun giver ham hans powerstone igen.
6. Hun finder ud af at Jober har hendes powerstone og forsøger nu at tæve ham bevidstløs, så hun kan få begge sten...

Det er ret meget bad guy. Hun dræber ham ikke eller noget, men nøjes bare med at true eller tæve for at frarøve ham noget hun gerne vil have. Hvordan det er andet end bad guy kan jeg ikke helt se. Very Happy

Jeg tror godt Jober kunne fremføre at forsvar på de betingelser...Han vil selvfølgelig selv blive dømt for tyveri, så han er ikke interesseret i at blande andre ind i det. Very Happy

http://splatcup.goalsoccer.net

73gruppesammensætning - Page 3 Empty Sv: gruppesammensætning Ons 18 Jan 2012 - 21:30

Mary


Gnom Svinehyrde

Det er ganske sandt at hun lokker Jober, det har jeg aldrig benægtet, selvfølgelig vil hun gerne have en mere powerstone, at hun så siger til ham at det må man ikke er hendes forsøg på at give ham så dårlig samvittighed at han frivilligt overlader stenen til hende.

Hun siger ikke at han BLIVER opdaget hvis han har stenen men at HVIS han bliver opdaget er det farligt og hun ved at hun kan gemme den sikkert så den ihvertfald kommer med fra øen.

Som sagt synes hun bestemt ikke Jober er dum, det har jeg altså aldrig kaldt ham, men hun har svært ved at forstå at ikke alle deler hendes form for logik.
Så vidt jeg husker blev vi vist også enige om at de blev venner igen på turen efter ved at hun gerne ville lære mere om hans trylle tricks og hun prøvede at fedte lidt for ham ved at få hans ild til at skifte farve og sådan.

At hun var bedst til at lade som om hun havde helt styr på alting og fik sin vilje er vel ikke noget jeg skal have på nakken for? For at bruge udtrykket igen igen så er hun langt mere bark than bite...
Hun er ikke noget dårligt menneske og det gør mig ked af det at i har opfattet det sådan, men jeg synes det er en anelse tarveligt at i ikke sagde noget mens vi var igang så jeg kunne have lavet om på det hurtigst muligt eller i det mindste have haft en chance for at forklare hvorfor hun gjorde som hun gjorde.

74gruppesammensætning - Page 3 Empty Sv: gruppesammensætning Ons 18 Jan 2012 - 21:38

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

som sagt synes jeg vi skal tage den ingame næste gang... jeg var egentlig ikke opmærksom på at der var en udfordring i relationen mellem Zaraya og Jober indtil det blev bragt op herinde, men derfor kan det sagtens være tilfældet.

det korte og det lange er at det ikke er nogens skyld og at der ikke er nogen der har spillet "forkert". altså er der ikke noget der er tarveligt og ikke noget der er dårligt og derfor ikke noget der skal rettes.

derimod er det meget typisk for "First Sessions". Karaktererne skal finde indbyrdes relationer, og samtidig skal spilleren også lære sin karakter at kende... det er hårdt arbejde! samtidig skal de også manøvrere i verden - endnu en udfordring. derfor er det kun rimeligt at regne med at der er en eller flere gnidninger efter "First Session"s i det hele taget.

jeg synes vi fik spillet meget og godt givet omstændighederne. jeg slår stadig på at vi skal spille det næste gang...

75gruppesammensætning - Page 3 Empty Sv: gruppesammensætning Ons 18 Jan 2012 - 21:56

Rune

Rune
Founder

Vi har godt nok opfattet situationen forskelligt. Smile
Så vidt jeg husker sagde hun til Jober at hvis han ikke afleverede stenen til hende så ville hun afsløre ham. Der var ikke nogen overtalelse andet end blackmail eller truen. Men igen, hvis hendes logik er anderledes, så kan det jo sagtens være at hun ikke ser det som sådan. Men det er jo stadig ret bad-guy agtigt...eller hvad?

Grunden til at jeg ikke sagde noget da vi spillede, var fordi jeg troede du spillede din karakter og det er stadig min opfattelse efter hvordan du har beskrevet hende. Altså thumbs op til dig, intet dårligt!
Jeg havde også travlt med at forsøge at finde på måder hvorpå Jober kunne blive i gruppen uden at hævne sig groft på Zaraya. Eller finder på en god måde at hævne sig, så de kunne få uoverensstemmelsen ud af verden. Jeg havde svært ved at se Jober gøre noget drastisk mod Zaraya medmindre han ikke mente han havde anden udvej.

Sådan som det ser ud nu er vel at Zaraya har lovet at give Jober en eller anden skinnende sten eller andet bling-bling som betaling for den powerstone?
Ellers ser Jober det som sit næste projekt at få stenen ud af Zaraya igen. Det kan der sikkert godt blive noget fedt spil ud af. Smile
Uanset hvad, mener Jober at han "skylder" Zaraya for de gange hun har "tævet" ham. Det vil nok give sig til udtryk i en eller anden grov practical joke. Der er dog også den mulighed at der går lang tid inden han får gjort noget og så går det lidt i glemmebogen og alt er godt. Smile Lad os se på det.

Marianne, jeg synes helt klart at det er cool den måde du har spillet Zaraya på, og som Helge nævner synes jeg også sagtens vi kan køre videre med det her næste gang. Jeg ser det bare som at Zaraya og Jober begge har fået frit spil og ikke har kunnet styre det helt, hver på deres måde.

Beklager hvis jeg har lydt anklagende, det er slet ikke meningen og det vil jeg godt undskylde for.

http://splatcup.goalsoccer.net

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 3 af 3]

Gå til side : Forrige  1, 2, 3

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum