S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

40k Kampagne

+4
rass
Rune
Helge
princelarming
8 deltagere

Gå til side : Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste

Go down  Besked [Side 2 af 7]

2640k Kampagne - Page 2 Empty Sv: 40k Kampagne Tirs 28 Feb 2012 - 13:34

princelarming

princelarming
Barbar Barber

princelarming skrev:[...]slet ikke endeligt, men åbent for debat [...] Figurer skal være malede, basede og klar til kamp [...]

Dette betyder også at hvis der er interesse for at åbne turneringen op, så andre også kan deltage, så er det en mulighed... Jeg skal ikke alene bestemme - det er vi sgu fælles om Smile

2740k Kampagne - Page 2 Empty Sv: 40k Kampagne Tirs 28 Feb 2012 - 13:39

rass

rass
Halv-elver Bondemand

Tja så er det motivering grundlagt i trussel om udelukkelse Smile hmm nej jeg synes malekravene skal droppes, evt kunne en fuldt malet hær modtage en lille mere symbolsk fordel.



Sidst rettet af rass Tirs 28 Feb 2012 - 14:20, rettet 1 gang

2840k Kampagne - Page 2 Empty Sv: 40k Kampagne Tirs 28 Feb 2012 - 13:52

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Der er bare andre der har sagt at de faktisk kun er interesserede i at deltage, så længe der er malekrav...

og så er der også det lille aber-dabei at der ikke er nogen minimums-størrelse på kampene - hvis to spillere kan blive enige om at spille 500 points, så er det fint - og de er sgu hurtigt malet...

Motivation er vel motiovation?? Very Happy

2940k Kampagne - Page 2 Empty Sv: 40k Kampagne Tirs 28 Feb 2012 - 14:08

rass

rass
Halv-elver Bondemand

Ok. Jeg synes det er noget fis jf. min første post i denne tråd.

3040k Kampagne - Page 2 Empty Sv: 40k Kampagne Tirs 28 Feb 2012 - 14:21

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Hvis der er opbakning for den ene eller den anden slags kampagne (ikke universel opbakning for det er sgu nok utopi) så synes jeg da de skal køre - at den ene eller den anden har et problem med den konkrete udformning, og disse to holdninger så er gensidigt udelukkende, det er så bare desværre et vilkår...

Med andre ord: Nu prøver jeg at sætte gang i et eller andet. Hvis folk er med på at fjerne malekravet, så gør vi det, og hvis folk ikke er med på det, så gør vi det ikke...

3140k Kampagne - Page 2 Empty Sv: 40k Kampagne Tirs 28 Feb 2012 - 14:39

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

jeg stemmer klart for at slække på male-kravet med henblik på at få flere med.

Én for alle, og alle for én!

3240k Kampagne - Page 2 Empty Sv: 40k Kampagne Tirs 28 Feb 2012 - 14:43

rass

rass
Halv-elver Bondemand

Ok det lyder nogenlunde rimeligt, og jeg synes min holdning er blevet hørt, hvilket jeg er tilfreds med(uanset hvad udfaldet bliver). Betyder det en afstemning eller hvad, for at hente demokratisk legitimitet hos vores spil community? Jeg vil også sige at malekravet har lidt mere principiel karakter end mere spil tekninske problemstillinger.

3340k Kampagne - Page 2 Empty Sv: 40k Kampagne Tirs 28 Feb 2012 - 14:47

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Lækkert med flere tilkendegivelser! Jeg mener selv at malekravet skal blive, for at "piske-motivere" (til forskel fra gulerods-motivation, naturligvis) folk til at få malet lidt... Lad andre komme på banen også!

Fuck it: her er en Doodle!

male-doodle!

3440k Kampagne - Page 2 Empty Sv: 40k Kampagne Tirs 28 Feb 2012 - 16:39

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Det der med at male er altså ikke så strengt et krav hvis vi starter i det små. En space marine hær på 400 point kan sgu males på en eftermiddag.

Men det er rigtigt at ingen skal udelukkes.

Derfor har jeg i doodlen stemt for at figurene skal være malede. Det synes jeg nemlig er den fedeste idé, da det kan sætte mig igang med at male. Jeg mener dog, at alle der ikke synes de kan leve op til et sådant krav skal have dispensation, indtil vi får dem overbevist om at de godt kan leve op til det Smile

Hvis der er stemning for det vil jeg gerne afholde en maleweekend, hvor vi shopper i DL Aalborg og derefter kaster med farver. Så er vi igang! Denne idé står i øvrigt ved magt uanset om maling bliver et krav til kampagnen.

3540k Kampagne - Page 2 Empty Sv: 40k Kampagne Tirs 28 Feb 2012 - 16:49

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Jeg har godtnok ikke skrevet det i Doodlen, men jeg synes vi samler op på besvarelserne d. 1/3 og tager en beslutning derudfra...

Fedt ini'tiv med en male-dag/weekend! Så er undskyldningerne lidt færre cheers

3640k Kampagne - Page 2 Empty Sv: 40k Kampagne Tirs 28 Feb 2012 - 20:00

Yde


Hobbit Grisetyv

Hvad er forventningen til spil frekvens, det er jo lidt relevant for de få der bærer titlen Københavner?

3740k Kampagne - Page 2 Empty Sv: 40k Kampagne Tirs 28 Feb 2012 - 20:02

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

just for the record: er et spil på Vassal ikke ok? bare i forhold til hvis Ytzi gerne vil være vild!

3840k Kampagne - Page 2 Empty Sv: 40k Kampagne Tirs 28 Feb 2012 - 20:14

princelarming

princelarming
Barbar Barber

PE (skammelsen, TV2, Moskva) har faktisk ingen regler for mindste antal kampe (men man kan selvsagt ikke vinde uden at spille)...

Derfor er udgangspunktet at frekvensen er 0+ kampe pr. runde, dvs. om måneden... Det er ikke usandsynligt at der bliver arrangeret kamp-dage/weekends, så selv udenlands-jyde-Yder kan få spillet nogle kampe...

Jeg synes ikke Vassal er ok - men jeg er ikke alene om at bestemme noget...

3940k Kampagne - Page 2 Empty Sv: 40k Kampagne Tirs 28 Feb 2012 - 20:22

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

tror det er på tide at der enten stikkes nogle regler ud arbitrært, eller at der laves en doodle to the max med alt det vi er i tvivl eller uenige om...

4040k Kampagne - Page 2 Empty Sv: 40k Kampagne Tirs 28 Feb 2012 - 20:35

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Så er der Vassal-poll:

eEndnu en doodle!

4140k Kampagne - Page 2 Empty Sv: 40k Kampagne Tors 1 Mar 2012 - 23:29

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Så er resultaterne af de to afstemninger samlet, optalt og klar!

Og resulatet er: NOS!!! lol!

Med hensyn til malekrav, så siger 4 at det skal være et krav, mens 3 mener at man selv må bestemme.

Med hensyn til om kampe må afvikles via Vassal, er svaret 2 x nej og 3 gange ligeglad...

Dermed bliver resulatet at hære skal være malede, men at kampe godt må afvikles over Vassal - Altså må folk der ikke har malede figurer, men ellers har rig mulighed for at møde op fysisk, blive hjemme og afvikle deres kampe over computeren, i stedet for at komme ud af hulerne og møde deres venner... Det er altså NOS!!!

Jeg tror ikke at flere stemmer ville have rykket særligt meget ved resultatet - og derudover er afstemningerne nu lukkede.

Lidt øv - men lad os nu se... Det kommer vel an på om der er nogen der vil stå for en sådan kampagne - for det tror jeg faktisk ikke jeg vil...

4240k Kampagne - Page 2 Empty Sv: 40k Kampagne Fre 2 Mar 2012 - 1:39

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

lidt ærgeligt.

nu kan du enten skide på det hele og lave en kampagne, hvor du stikker reglerne ud, eller tage det hele til efterretning og lave en kampagne hvor alle de elementer vi har stemt om bliver bragt ind, eller skide big time på det hele og droppe ideen om en kampagne helt.

jeg stemmer klart for 1 eller 2.

måske mest for 1. jeg synes dette ligger op til at vi skal have prøvet lortet af. og det kan være ligemeget hvordan vi gør det, men det er ret vigtigt at vi har noget at gå ud fra og som vi kan bruge som reference-ramme og grundlag for evaluering, så vi ikke laver den samme fejl 2 gange, eller bliver istand til at ændre noget der var mindre heldigt.

jeg stemmer for Bimse som diktator!

stik nogle guidelines ud. giv os et grundlag at arbejde med og lad os komme igang!

the middle Conan has spoken!

4340k Kampagne - Page 2 Empty Sv: 40k Kampagne Fre 2 Mar 2012 - 1:45

Rune

Rune
Founder

thumbs up for Helges idé 1 (selvom jeg på ingen måde spiller med, men blot poster for at skrabe flere indlæg sammen).
Der kan snakkes for evigt og det er også rigtig godt. Men lidt mere krig og mindre snak ville helt sikkert ikke skade på nuværende tidspunkt.

-Baltu har talt afro

http://splatcup.goalsoccer.net

4440k Kampagne - Page 2 Empty Sv: 40k Kampagne Fre 2 Mar 2012 - 12:43

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Det er lidt fjollet at stemme på en diktator - men det er også min egen umiddelbare reaktion på afstemningerne (som måske, eller måske ikke skulle have været afviklede)

Med andre ord: Nu foreslår jeg en kampagne, som jeg gerne vil arrangere og stå for, og så tror, håber og regner jeg med at der er nogen af de interesserede, der også er villige til at affinde sig med de krav der bliver stillet, og derfor gerne vil deltage...

mere følger snarest...

4540k Kampagne - Page 2 Empty Sv: 40k Kampagne Fre 2 Mar 2012 - 13:01

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Fed død. Kewl at du starter noget op. Jeg har ikke noget imod at det er den der arrangerer kampagnen og står for opfølgning hver måned der også har den ultimative beslutningskraft i forhold til, hvad fanden det er vi skal spille. Sådan må det være når nu det skal foregå på frivillig og lystbaseret maner. Så skal det være en kampagne man selv gider.

All Hail the great leader Kim yung Bimse Propeller

4640k Kampagne - Page 2 Empty Sv: 40k Kampagne Fre 2 Mar 2012 - 13:24

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Skamløst kopieret fra et tidligere indlæg i tråden (dog med tilføjelser):

Figurer skal være malede, basede og klar til kamp - dvs. man skal have navngivet sine squads, vehicles og Characters. Fluff om hæren, dens missioner og lignende modtages med kyshånd, uden spileffekt... (skrives i en separat tråd, som beskrevet senere)

Escalating Engagement: minimum-størrelse på kampene er 500 points + 250 pr måned. dvs. 500 i Marts, 750 i April og 1000 i Maj, osv.

Der er ingen maksimal point-størrelse på kampene - størrelsen er altså hvad de to deltagende parter kan blive enige om, eller minimum.

Der er ingen minimum eller maksimum for antal kampe man kan spille i kampagnen en given måned. (læg mærke til at det bliver sværere og sværere at erobre territorier, jo flere gange man forsøger - og at med defensible positions og Shield Generators bliver det yderligere vanskeliggjort...)

Vi starter med 7 tiles/hexes - først til 10, med en kamp mod alle andre modstandere vinder.

Der fordeles "defensible positions" (rivers og lignende) på brættet, så der er cirka 5 felter med -2 to attack, og 10 med -1. Vi placerer også x antal Impassable Terrain features i mappet, for at få lidt variation (x er antallet af deltagere).

Mappet bliver derfor (deltager-antal x 8 ) tiles stort, hvoraf nogen er "Impassable"... Random fordeling af både defensible positions og impassable terrain.

Der fordeles X af hver "enhancement" inden spillerne vælger tiles. Ingen Hive Cities, men X Space Ports - defensible positions og Enhancements kan godt ligge på samme tile, men ikke to Enhancements og heller ikke to defensible positions... Disse fordeles også "at random".

Kampagnens runder tager en måned, med start ca. d. 1/3. Sidste dag i runden sætter vi et møde op (Skype eller lignende, og så får vi checket for eventuelle erobringer, og i sidste ende også Victory Conditions)

Kampe skal dokumenteres - mindst et billede, et highlight, resultatet og gerne mere end det - postet her på SPLAT i en separat tråd i kampagne-forummet.

Der laves en seperat tråd med præsentation og fluff til factions - kampagnens navn og lignende kommer, når jeg ved hvem der er med...

Hvis du har lyst, tid og overskud til at deltage, og er indforstået med det ovenstående, kan du enten svare her i tråden, eller sende en SMS til mig med info om hvilken hær du vil bruge i kampagnen.

4740k Kampagne - Page 2 Empty Sv: 40k Kampagne Fre 2 Mar 2012 - 18:41

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Må man spille med orkerne på det lille bord eller skal alle kampe afvikles på 4' x 6'?

Jeg tænker specielt at 500 pts kampe måske har godt at et "for lille" bord og samtidigt at 3500 points kampe måske ville have godt af et "for stort" bord.

Stopper vi med at lægge point oveni på et tidspunkt, eller satser vi på at kampagnen slutter inden det bliver uoverskueligt mange figurer der skal være malede således at der både bliver et behov for indkøb, samling og maling af figurer inden man kan spille?

Sidste men måske ikke mindst relevante spørgsmål. Er der krav om 2 troop-choises og 1 hq hvis man spiller 500 point?

Køllen out for denne gang

4840k Kampagne - Page 2 Empty Sv: 40k Kampagne Fre 2 Mar 2012 - 20:32

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

gode spørgsmål der krølle.

jeg synes at der internt mellem spillerne kan aftales hvordan et givent spil bedst afvikles, så længe det foregår under de af Bimse udstukne retningslinier... eller hvem?

desuden synes jeg ikke vi skal afvige for langt fra reglerne, så derfor synes jeg også at der skal leves op til FOC i et 500 pts spil. det gør sig jo gældende for begge sider, så det er ikke så slemt. og det er jo ikke givet at der bliver spillet nogen spil med 500 pts, da det er minimum... du kan bare nægte at spille kampe under 1000 pts hvis du synes at de ikke spiller for din hær... eller hvem?

for så vidt går der 6 mdr inden vi skal spille 2000 point, hvilket er hvad jeg har malet på stående fod... dertil kommer at jeg mangler at male omkring 1000 pts, så for mig er der ikke et problem, før til jul... men jeg er klar på at der indføres et loft, på f.eks. 2000 pts... eller hvem?

4940k Kampagne - Page 2 Empty Sv: 40k Kampagne Fre 2 Mar 2012 - 21:52

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Helges svar er sådan set fine.

Hvis de to spillere kan aftale at spille på 4x4" eller 4x8" er det op til dem - det giver måske fordele til visse hære, men hvis man kan blive enige, er det fint med mig.

FOC skal også overholdes, med mindre man aftaler noget andet... Det kan jo nemt ske at der bliver arrangeret et APOC spil engang, når vi er lidt længere i maleprocessen...

Der var ikke et maksimalt minimums-point-antal umiddelbart - og jeg tror ikke der går 6 måneder før vi har en vinder... Men vi siger hermed at det maksimale minimums-point-antal i kampagnen er 2k.

Det er i øvrigt tilladt at spille både Apoc, Planetstrike, Battle Missions og hjemmekogte scenarier - så længe begge modstandere er indforståede, og der er victory conditions, så man kan finde ud af hvem der har mulighed for at erobre hexes bagefter...


5040k Kampagne - Page 2 Empty Sv: 40k Kampagne Fre 2 Mar 2012 - 22:25

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

godt!

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 2 af 7]

Gå til side : Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum