S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Spørgsmål og henvendelser til Triumviratet for Ligaens brugere

+3
rass
gakkedulla
Janushedemann
7 deltagere

Gå til side : Forrige  1, 2

Go down  Besked [Side 2 af 2]

rass

rass
Halv-elver Bondemand

Og med hensyn til at de er blevet ændret før...Nu er det jo ikke et særligt godt argument for at de skal ændres igen.

Men vi har tilladt her, som et af de eneste områder, at lade det være en bloodbowlpolitisk beslutning. Det her forslag er så min politik på området, som i øvrigt har erstattet "de hellige køer politikken"(som jeg iøvrigt også godt kan lide stadivæk).
Mens det nuværende forslag(180-20) er det gamle triumvirats politik. Jeg tror det var Anders, Janus og Asbjørn.

rass

rass
Halv-elver Bondemand

Nå Bimse og Krølle på tide at komme ud af skabet..Ser ud som om debatten er overstået og den har i jo læst så nu skal der altså tages stilling.

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Jeg synes stadig der mangler et godt argument for ikke blot at afskaffe SpEx når nu vi går ind og laver en ændring som alligevel betyder at man meget sjældent kommer til rent faktisk at skulle betale penge fra sit stash. Det kan godt være at man en gang i mellem ikke vil vinde noget med den model du stiller frem men hvad gør det egentlig?

Hvis vi helt afskaffer SpEx tror jeg ikke det kommer til at have den store indflydelse på teamvalue for higharmoured hold, derimod tror jeg at vi vil se en vækst i teamvalue for de bløde hold. Dette mener jeg er en god idé da jeg ofte synes vi ser at det er de hold der ikke går i stykker der har mest i teamvalue. Derfor synes jeg ikke diskussionen er afsluttet endnu.
Jeg ved godt at jeg selv er et modbevis for at den kun er de hårde hold der får meget i teamrating (jf mit rottehold) men det skal i den forbindelse siges at rotterne kun kom derop i teamvalue fordi de havde vundet en større turnering og havde mulighed for at indkøbe folk med stigninger til at udskifte spillere i stedet for at købe nye spillere.

Nå det var så endnu et lille input til vores forlængede diskussion, derudover mener jeg at Trium bør mødes snart så hvis i kan lege i weekenden så giv lige lyd.

R-Kølle pirate

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

forskellen på de to forslag er vel lysten og det seje ved at spille med legends eller noget der ligner. umiddelbart er det naivt at tro der er flere spillere (altså af de forskellige positioner) på et 260 TV hold end på et 240 TV hold. så forskellen på ligge i at der er 10 stigninger (omregnet fra 20 TV, i det fald at de alle er alm.) det vil sige at profiler, som er det Bamse ofte efterlyser vil være flere. hvis vi antager at 1/3 del går til profiler, 1/3 til potentiale og 1/3 til random linemen der får MVP betyder det faktisk en hel del for hold der ønsker at have profiler der er cool, potentielle spillere, til at afløse i tilfælde af død, og linemen til at levere grundlaget for et stabilt spil. dette mener jeg ikke kun vil komme tævehold til gode, men alle hold. Dette er selvfølgelig grænsen hvor hold "stagnere".

så ved at hæve grænsen med 20 point TV får man 10 stigninger mere til sit hold inden det rammer muren. for mig lyder det som om det er en rimelig løsning på at hjælpe hold, der ellers ikke kan løbe rundt, fordi vi faktisk godt kan lide at spille, og går det en del mere end de fleste.

alternativet, at Rass lavede White Strikers's søsterhold Dike Riders og de hvide slåere og dermærst spece dem ens er for noller. men fakta er at vi spiller f...ing meget og det er ikke sikkert spillet er gearet til det, eller ihvertfald hvis man ikke ønsker at kaste håndklædet i ringen efter de første 100-150 kampe. var lige inde på aros bloodbowl league og deres über veteran hold har spillet 109 kampe... og det er så efter 11. sæson, så de spiller vist lidt meget mindre end vi gør... ved ikke hvad ellers vi kan sammenligne med.

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Kan kun sige: Vi har turneringer og hævede SpEx allerede der tilfører mange penge til systemet BB.
(hvor meget tror i det har tilført vores liga ekstra igennem årene, i forhold til "vanilla BB"?? 2-3 Millioner i alt eller mere??)

Strikers har, efter min lille hovedregning, vundet i nærheden af 300-400.000 guldstakater i cash-prizes i deres karriere, udover ikke-cash præmier de har fået... (Dette er løs hovedregning, og kan rettes hvis det er meget forkert, hvilket jeg ikke tror det er...)
Om de har brugt pengene på en uendelig række af trøstesløse linemen der bare vandrer til slagte-huset, eller om Snorty's Coke-forbrug virkeligt er episk, skal jeg lade stå hen i det uvisse... Men det er ikke en mangel på ekstra tilført Cold Hard Cash som holdet har manglet...

Jeg mener at en ændring i SpEx mindst kræver en mindsket præmie-udbetalings-model for turneringer, for at nivellere det mere ud og "spread the wealth"... Hvis Trium, mig selv inklusiv, er villige til at tage den torch op, så vil jeg være villig til at se på at slække på SpEx, og ikke et sekund før! BAMSE HAR TALT!

Den romantiske idé om at folk kan holde ved deres elskede hold i flere århundreder (spiller-tid, ikke IRL) er lidt for sødsuppet for mig, og af og til kræver et hold's overlevelse, som Tunnel Tumblers så pænt demonstrerer, at man fyrer de gamle og får nyt blod ind... (i know you did that with Rattle, Ragz, men det kunne gøres meget vildere...)

Groft sagt: Lad falde hvad ikke kan stå!

Hulks mening!

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

1. Glimrende diskussion du har startet Rass
2. Glimrende sagt HULK
3. Jeg synes trium skulle tage at mødes og tage Turneringsreglerne op til overvejelse og i samme omgang evt. også se på SpEx

R-Kølle over and out pirate

ps. Jeg siger lige igen, jeg kan meget af weekenden så, hvis i begge kan på et tidspunkt i weekenden så giv lige lyd.

rass

rass
Halv-elver Bondemand

affraid Det er sgu coke de er gået til det de penge der, det kan jeg ligeså godt sige. Snorty's coke forbrug er en del af holdets buget Reading

Dog ikke noget udsædvanligt på et bloodbowlhold vil jeg mene... Kneecapper har vel heller ikke kun afføring i posen?


mere følger... Propeller

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Nå, det konkluderer vel denne diskussion omkring en mere lax SpEx ordning.

Fede har talt og tilkendegivet sin mening omkring ideen, så med mindre den kan kombineres med de ændringer i turneringsopsætninger som Fede krævede tilgengæld for sin stemme, ja så kan vi vel ligge ændringen i skuffen indtil videre.

Uden fuld koncensus i Trium, ingen ændring..

Jeg er ikke den store tilhænger af den her ide, så jeg græder ikke salte tårer og vel nok næppe kaste mig ud i den store reform af de turneringspræmier Smile


/J

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Det er en måde at se det på... En anden ville være at jeg både er interesseret i at efterkomme kravet om ændringer i SpEx OG interesseret i en stramning af Turnerings-præmierne... Derfor min tidligere skråsikre udmelding...

Vi tager det op ved næstkomne mulighed...

princelarming

princelarming
Barbar Barber

rass skrev:Kneecapper har vel heller ikke kun afføring i posen?

Der er ikke tale om en pose... Der er tale om en hel kasse prop-fyldt til kanten med orientalske og gemene kamp-værktøjer til at splitte sådan nogle som dine spillere fra hinanden!

To repeat my own statement from a previous post somewhere else: "Drengen er bekødet!"

rass

rass
Halv-elver Bondemand

Okay jeg ser det som en udstrakt hånd til forhandling selvom Janus synes at den er i skuffen. Og selv om den kære skuffemand ikke gider at lave turneringsreglerne om så kan det jo være andre vil... at kigge dem igennem ville ikke skade, og hvis spiraling ikke taget er boret er der måske mulighed for en reformpakke, med alt hvad en sådan medføre af klamme kompromiser.
Jeg er enig: Time to sit down eller for at citere Kneecapper: "lad os så få noget kød på drengen!"

Jeg kan desværre ikke så godt i denne weekend. Men lad os se om vi kan nå frem til noget inden Jul. Wooden horse

So muss es sien!

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Kølle siger at han ikke laver noget fornuftigt ud over at læse til eksamen i næste weekend heller så hvis der er nogen der har tid der er det måske en oplagt chance.

R-Kølle pirate

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Min ide om at forslaget nu kunne findes i skuffen var baseret på Bjørnens udtalelse herinde, samt en meget skråsikker udmelding han kastede i min retning forleden.
Hvis det ikke forholder sig således længere beklager jeg naturligvis min kommentar.

/J

Ps. Hvornår skal de nye mandater fordeles ?

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Hvis du hentyder til valg af nyt triumvirat, så er det selvfølgelig ved begyndelsen af det nye år... En eller anden krakilsk med-debattør skal nok få sat afstemningen op, ellers gør jeg det nok... Men jeg gider ikke gøre det før d. 17/12 tidligst...

Hvis andre gider, så sæt det bare igang nu... Odds er på at ingen forandring er nok forandring, som sædvanligt... Intet som et demokrati der holdes kørende ved dovenskab fremfor urettidigt engagement og over-entusiasme... cheers

rass

rass
Halv-elver Bondemand

Det siddende Trium pr obnox 2010(1.maj) er: Asbjørn, Jonas og Rasmus

Det nye Triumvirat er stemt ind af bloodbowl folket ved obnox.

De længe leve!

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 2 af 2]

Gå til side : Forrige  1, 2

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum