S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Rugans Rolling Death

5 deltagere

Go down  Besked [Side 1 af 1]

1Rugans Rolling Death Empty Rugans Rolling Death Tirs 9 Jun 2009 - 13:27

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Hey folkens...

Her kommer så et lille indlæg om den fabelagtige bil, som Manglin' Midgets har valgt at døbe: "Rugans Rolling Death"!

HULK, som ejer MM, og dermed også den rullende død, er ved at tage sit hold op til genovervejelse, eller retter holdsammensætningen, da der jo er en del plads til forbedringer, og i hvert fald nyanskaffelser efter den seneste tids fadæser af nogle dødsfald... Udover at jeg efter bedste vidende har tabt en Runner hver anden kamp i de sidste otte, så er der nu også begyndt at falde Blitzere fra... (Læs nekrologen... HULK græder)

Her kommer så det reelle indhold i denne Post, og den starter med en opfordring: Lad lige være med at tænke på MM som fjenden, lige mens i svarer på denne post! (Ved godt det er svært, men der er flere og værre stokkende hold derude... i should know, i own one!!)

-Har et dværgehold, uanset størrelse, udformning, erfaringsniveau eller taktik plads eller brug for en Deathroller??
Hvis ja, hvilke parametre, af de ovenstående, eller andre, gør at der er plads??
Hvis nej... så tak for svaret, men begrund det lige alligevel... eventuelt igen ud fra parametrene ovenfor, eller andre efter behov...

Mine tanker er generelt for dværgehold:
-Døden er en klump TR, som uanset drive-længde, kun er med i et drive, og altså max 8 ture i kampen... (Dette kan udnyttes af fjenden, og drivet med døden kan, alt efter modstanderen, skæres ned betragteligt...)
-Prisen på døden er ikke uanseelig, og den bliver jo kun dyrere... (Rugans er i skrivende stund 240k værd, og 10 SPP's fra endnu en stigning...)
Specifikt for MM:
-Den TR-increase som døden bibringer holdet er ret massiv i forhold til effektivitet, efter min mening. Specielt efter Loner...
-Uden Block er selv 3-terningsblocks ikke det vildeste...

Jeg går, efter at have tjent de 240k til at erstatte de to nødvendige Linemen og den tabte Blitzer, med tanker om at fyre RRD, for at få TR ned i niveau, så det rent faktisk er muligt at skrabe penge sammen til det uundgåelige tab af Runners og Slayers som ethvert dværgehold løber ind i...

Your thouhgts on this, please...

Fede

2Rugans Rolling Death Empty Sv: Rugans Rolling Death Tirs 9 Jun 2009 - 15:04

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Jeg vil endnu en gang benytte lejligheden til at begræde tabet af en af ligaens farligste og dygtigste Captains, Prins Larek. Et hårdt slag for The Midgets .
Der udtrykkes den dybeste medfølelse herfra,
Nu til sagen.

Rugans Rolling Death (RRD) er en syg maskine, som potentielt kan skabe død og ødelæggelse på modstanderens hold, det er et faktum.
At det "kun" er potentielt gælder vel for alle spillere, høj som lav, idet hærg jo hovedsageligt er baseret på held og terninger.
Tilbage til topic. Jeg vil først beskæftige mig med RRD og derefter bevæge mig over i bilen som spiller generelt.

RRD er bister og led og har potentiale til virkelig at fucke modstanderens hold op. Den er stor, stærk har træls skills og er meget svær at klippe over.
Med RRD på banen er HULK sikker på at skabe ængstelse og frygt hos den anden coach.
RRD er en sikker klippe på banen, dens skills gør at den kan hjælpe de andre midgets, og flytte rundt på fjendens spillere efter for godt befindende. Det er rart for dværgene, som generelt er lidt nemmere at lukke ned på grund af lav AG, lav movement, og meget få med dodge.
Derudover er RRD en sikker spiller som virkelig kan klippe modstanderens linjke over, og sørge for at der bliver skabt hul, også en god ting for dværgene.
RRD er derudover heldig at den stadigvæk spiller efter de gamle regler, altså ikke loner, hvilket gør den en del mere bevendt end dens nyere kolleger.

Når det så er sagt, så er der er også mange ulemper ved RRD.
RRD er røv-dyr og en stor klump dødvægt som holdet må slæbe rundt på. RRD kan jo potentielt blive smidt ud rigtig rigtig hurtigt og derved blive en meget dyr fornøjelse. På den anden side kan RRD også holde sig på banen i hele 8 ture og hærge alt hvad den har lært og skabe stor uro og trusler om blodhævn.
maskinen er ret dyrt, og har tendens til at blive endnu dyrere mens den hærger løs. Ved ikke at have adgang til Block er selv et tre ternings block ikke en sikker vinder, og de nye loner regler gør ikke den situation bedre.
At bilen ikke er så hurtig gør ikke den store forskel, bilen har BT og behøver ikke at vælte omkring.

RRD har spillet mange kampe og kan en masse ting, den er træls og hærger, er ikke loner, men den er også pisse dyr.
240k and counting er meget på et hold, især for en spiller som ikke er med hele tiden. RRD's yngre kolleger er har desuden fået loner, hvilket nok ville få mig til virkelig at overveje maskinen i fald jeg skulle starte et dværge hold op.

Mine tanker om maskinen og dværgene generelt.
Dværgene er nogle små hårde svin som er svære at klippe midt over. (Okay, I stand corrected, du har alligevel mistet et par stykker, men alliegevel)
Thick Skull, høj AV og et godt sammenhold med masser af vagt-kurser i den lokale ungdomsskole gør holdet til et potentielt rigtig hårdt og kontant hold.
Dværgene er født med dejlige block, tackle skills og der er rigtig lagt i ovnen til kontant afregning og ged på drengen, især koblet med ligedele MB og Guard skills.

Spørgsmålet er derfor, Har man brug for Maskinen i den sammenhæng ?
Jeg vil starte med at spørge mig selv, hvad tilfører maskinen til holdet som det ellers ikke har ?

Hmm, Maskinen er stærk og med Multiple Block og grab er der lagt i ovnen til en masse hærg, samtidig med at den kan flytte spillere rundt til favorable positioner for dværgene, som førnævnt kan have svært ved at stikke af.
Maskinen kan også tage store ting ud, så som en gal Minitaur, en giftig trold eller andre sure Big Guys. Den er dog hæmmet af ikke at have block, og nu også loner. Men har dværgene brug for maskine for at kunne gøre dette ?
Dværgene er blevet udstyret med slayers, født med Block, Frenzy og evnen til at uddele Claus Borre'r til alle større væsner som måtte bede om dette.
Derudover har dværgene en tendens til at sende så mange af deres skæggede fætre til vagt-kurser på den lokale ungdomsklub, at de næsten har monopol på at være dørmænd i den kendte verden.
Et par, eller firs, velplacerede vagter er i min øjne lige så gode som en stor maskine, som udover at være loner ikke har adgang til block som alm. dværge.

Maskinen tilfører altså ikke holdet noget unikt, udover flere Claus Borre'r som holdet egentlig sagtens er i stand til at uddele uden hjælp.

I forhold til The Midgets , RRD er dyr og dit hold er meget værd.
Selv i den situation du er i nu, med flere døde positioner og urutinerede positioner er holdet en del værd med RRD. Det er tough, både for din TR, men også for dine expenses.
Det er tough at spille holdet op i topform igen uden at tjene penge, og jeg tror du kan gøre det mindst lige så godt ved at spille uden RRD.

Min konklusion bliver nok derfor noget i retningen af dette:

RRD er sygt sej, vildt ond og ikke loner som sine kolleger. Den er potentielt en ordentlig syg gangster som ikke er bange for at uddele fiske-anretninger til venner og bekendt og generelt kan være vildt træls. Men, RRD er også 240K værd and counting, og leverer en meget ujævn deltagelse på holdet. De 240k kunne nok bruges på andre måder hvis man skulle få lyst.
Jeg synes ikke at Maskinen tilfører holdet noget unikt, og jeg tror sagtens holdet kan fungere som hidtil uden maskinen.
Dværgene er toughe, og kan selv uddele de Claus Borre'r som skal uddeles.

Beslutningen om at fyre RRD skal nok overvejes kraftigt, idet du således mister Maskinen uden Loner, og aldrig kan få en maskine uden loner igen.
Når det så er sagt, så tror jeg faktisk stadigvæk at holdet kan spilles mindst lige så godt uden maskinen, og derved få lavere TR, lavere expensens og flere skaller.

Håber du kunne bruge bare en lille del af mine mange, og sikkert ret tomme ord.

/Janus

3Rugans Rolling Death Empty Sv: Rugans Rolling Death Tirs 9 Jun 2009 - 15:30

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Efter vores elskede triumvirats beslutninger i forbindelse med overgangen til LR5.0+ Exp-rules, HAR bilen fået Loner!

Dette er bare mere vand på din mølle...

Tak for et ellers velgennemtænkt indlæg!

4Rugans Rolling Death Empty Sv: Rugans Rolling Death Tirs 9 Jun 2009 - 15:35

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Nå for satan,

Men ok, det gør jo bare sagen desto mere klar i min øjne.

/J



Sidst rettet af Janushedemann Tirs 9 Jun 2009 - 16:36, rettet 1 gang

5Rugans Rolling Death Empty Sv: Rugans Rolling Death Tirs 9 Jun 2009 - 16:21

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Jeg tror jeg er nødt til at støtte doktor J's udspil. Efter maskinen har fået loner er den blevet en alt for stor klump på et hold der i forvejen ødelægger mere end en gennemsnitselefant i en gennemsnitsporcelænsforretning geek.

Ganske kort fortalt, fyr det skrummel eller degrader den til cheerleader (dværgene kunne godt trænge til nogen kønnere af disse), der skal nok blive ødelagt når først den nye blitzer kommer igang og når slayerne får et par stigninger mere.

Det var ca. mine to ører.

R-Kølle pirate

6Rugans Rolling Death Empty Sv: Rugans Rolling Death Tirs 9 Jun 2009 - 18:36

Yde


Hobbit Grisetyv

Hvis jeg forstod dig ret forleden Asbjørn så koster holdet med maskinen ca. 220k, det var vidst før der røg et par spillere i Ork møllen. I den prisklasse peaker de fleste hold, evt. først 230-240, men har du ikke også været deroppe af tidligere. Peaket betyder at der nogle gange skal træffes nogle grimme beslutninger om at fyre de dyre spillere da de ikke leverer hvad de koster. Det er en generel tendens på alle hold og ikke forbeholdt RRD.

Jeg mener maskinen er rigtig god i den tid holdet flytter fra 150-200 i TV. Man mangler noget guard og MB på spillere og der passer maskinen godt ind. Herefter bør man have et stabilt hold og maskinen går lidt i baggrunden. Den kan self. få block på en heldig trade, og så fester dværgene ind i det næste århundrede... Det vil den meget gerne, og på nogle dværgehold kan jeg forestille mig økonomien er så stærk at der er råd til at købe en ny maskine og prøve forfra efter 3 normal skills. Den situation er du jo desværre ikke i, men "heldigt" har holdet jo heller ikke været på det seneste.

Rolleren gør det dog stadig godt. Den kan holde en big guy hen en halveg, eller to ST4 spillere, det vil jeg mene den gør ganske fornuftigt, selv uden block og med loner. En roller med 4-5 normal skills er bare ikke meget bedre til det end en nyindkøbt. Det ville jeg gerne betale 160k for, men ikke 240. Med loner tilført skal man nok acceptere at maskinen er gået fra at være en dræber maskine, til at være en grim tacklezone som kan holde et par linemen eller en big guy ude af dværgenes skæg.

Kan den for eksempel holde et par AG3 spillere hen i den ene side giver det dværgene overtal i den anden.

I MMs situation tror jeg maskinen er blevet for dyr, men jeg tror til gengæld at en ny maskine til 160 ville gøre det godt. At MM ikke har råd til et sådan bytte, well tough luck, der har vi vist alle været :-)

/yde

7Rugans Rolling Death Empty Sv: Rugans Rolling Death Tirs 9 Jun 2009 - 21:21

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Jeg vil lige sige til rullens (altså asbjørns rulle..... nej ikke DEN asbjørns rulle) forsvar at den eksempelvis i den just overståede kamp som MM havde mod Bashers stod for 2 af de 4 cas der blev leveret. Dette skyldtes ikke mindst dens evne til at multiblocke black orcs i flæng. På den måde mener jeg den kan være ganske fornuftig til at holde dværgenes slagsmåls-kapabilitet oppe mod hold der har højere styrke end dem og som ligesom dem selv har guards. Ja den er dyr. Men som manden der troligt beholder en gobbo til 160 på sit ark kan jeg ikke bryste mig af at skulle være noget orakel ud i evnen til at se hvornår en fyring er på sin plads.
Han gør det godt mod de andre tunge hold, men ellers er han totalt overkill IMO

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum