S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Pass block: hvad med et failed dodge??

5 deltagere

Go down  Besked [Side 1 af 1]

1Pass block: hvad med et failed dodge?? Empty Pass block: hvad med et failed dodge?? Tirs 28 Jul 2009 - 15:00

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Så kom mig og Janus-drengen til at snakke om Pass Block... Hvad sker der hvis en spiller med Pass Block failer et dodge, men man stadigvæk har 2 andre spillere med Pass Block?? Må de godt forsøge, eller tæller Pass Block som en skill, der giver en speciel "Pass Block"-tur, der starter og slutter samtidig for alle Pass Blockers på et givent hold??

Hvad menes der med "out of sequence"??


"Pass Block (General)
A player with this skill is allowed to move up to three squares when the
opposing coach announces that one of his players is going to pass the
ball or a bomb. This move is made out of sequence, after the range has
been measured, but before any interception attempts have been made.
The coach declares the full route that the player will take and this route
must finish with the player in a legal Pass Block square. A legal Pass
Block square puts the player in a position to attempt an interception, in
the empty square that is the target of the pass, or with the thrower or
catcher in one of his tackle zones. The player may not stop from moving
along this exact route this turn unless he has reached the final square,
has been held fast by Tentacles, has been Knocked Down, or has
reached another legal Pass Block square on the route. The opposing
coach is not allowed to change his mind about passing after the player
with this skill has made his move. The special move is free, and in no
way affects the player’s ability to move in the following turn. Apart from
this, however, the move is made using all of the normal rules and skills
and the player does have to dodge in order to leave opposing players’
tackle zones."

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Tænkte godt du ville komme med et indlæg her omkring dette. Ikke på online forum ?!?
Spøg til side.

Jeg er ikke specielt sikker på om turen stopper eller ej.

Der står godt nok at det er out-of-sequence. Dette tror jeg hentyder til at modstanderens tur ikke slutter pga. brugen af pass-block, men at man har lov til at bryde i i hans tur og han at fortsætter bagefter. Altså out of sequence.

Der står ligeledes
Apart from
this, however, the move is made using all of the normal rules and skills
and the player does have to dodge in order to leave opposing players’
tackle zones."

Dette tror jeg henviser til reglerne omkring turnover, altså hvis din spiller bliver knock down, ja så stopper din tur. Også din 'ekstra tur' som du får igennem dit skill brug.

"If the player who is kncoked down comes from the moving team, then this caused a turnover and the moving team'm turn ends immediately"
pp. 10


Jeg tror dog at det er det der menes i pass-block reglen, med at man følger de normale regler for moves.
Du rykker dine spillere i din ekstra tur, lidt ligesom et blitz. Hvis du bliver knocked down, ja så stopper showet.

Det vist også den tolkning vi altid har spillet efter. Det betyder dog bestemt ikke at det er den korrekte.
Vi har før revideret vores opfattelse af regler, jf. blitz med grab skill olign.

/Janus

Yde


Hobbit Grisetyv

Jeg har ikke lige bogen ved mig, men jeg læser ikke citatet:

Citat:
"If the player who is kncoked down comes from the moving team, then this caused a turnover and the moving team'm turn ends immediately"

...som havende meget at gøre med pass block.

Er det ikke i forbindelse med en block action det står skrevet sådan?

Under alle omstændigheder læser jeg "moving team" som værende dem hvis tur det er på turnmarkeren. Er der intet om det i FAQ?


Citatet om Passblock beskriver Pass Block som en "turn", Hvis jeg husker ret er der en liste over "Turn Overs" et sted, disse to begreber kan vel med rimelighed knyttes sammen.

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Det kan være i kommer til at grine af det her, men nu kommer det altså lige alligevel: Online-spillet tillader flere spillere at lave Pass Block moves, uafhængigt af hinanden, og uafhængigt af eventuelt failed dodges...

Det kan godt være Cyanide er fulde, men de har da læst noget af regelbogen, for at kunne lave spillet...

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

lol!

Ja de har læst noget af regelbogen og de har også læst noget af den forkert jf. at kuglen skal tage alle sine moves i den samme retning!

Jeg mener at man rykker sine pass-blockers en ad gangen, hvis der er en af dem der failer et dogde eller på anden måde bliver knocked over, så er det slut med at rykke. Jeg er enig i ovenstående om at passblock kan ses lidt som en ekstra tur ikke meget forskellig fra et blitz. Jeg kunne til gengæld godt tænke mig at se en officiel rulig på det og anbefaler mine medtriumvarister at overveje emnet og søge den information de kan finde på det inden vi mødes i Thy til druk, vandpibe og løgn.

R-Kølle pirate

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

ja Asbjørn, Vi griner Smile

Håber ikke det var et forsøg på at bruge det som et argument for at rykke alle uanset om den første som prøvet at dodge failer...

Det kan godt være at Cyanide har læst reglbogen, men de har vel sat en ordblind mongol til at lave et referat til management holdet...

De har flere gange vist at de ikke kunne finde ud af at holde sig til de officielle 5.0 regler, som mon ikke bare vi skal klippe det argument over med det samme ? afro

/J

andbruu

andbruu
Captain

Hvis man nus spørger sig selv: Hva er meningen med pass block, så kommer jeg frem til at det er ET pass block, uanset om man failer dodge. Det er jeg meget sikker på er Rules as intentet. Dette hjælper selvfølgelig ikke hvis vi spiller RAW

princelarming

princelarming
Barbar Barber

andbruu skrev:Hvis man nus spørger sig selv: Hva er meningen med pass block, så kommer jeg frem til at det er ET pass block, uanset om man failer dodge. Det er jeg meget sikker på er Rules as intentet. Dette hjælper selvfølgelig ikke hvis vi spiller RAW

Jeg er ikke sikker på at det er det der menes med RAI kontra RAW... Hvis Pass block kun tillod en spiller at lave et sådant move, ville det fremgå tydeligere, da det f.eks fremgår af shadowing og andre ekstra-move skills...

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum