S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Apocalypse Mark III

5 deltagere

Go down  Besked [Side 1 af 1]

1Apocalypse Mark III Empty Apocalypse Mark III Ons 2 Sep 2009 - 11:17

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

Drenge og drengerøve, nu er den her: Apokalypsen... Igen, Igen! Yiir!

well, nu har vi fået fastlagt en datum hvor vi skal kvadre hinandens dukker til Pulp!

Showet går ned den 11. og 12. september.

layoutet er at vi lejer Regnbuen (der hvor vi holder Obnoxicon) for 200 kr, og spiller fra cirka 6 fredag og til vi er færdige lørdag. Der er tale om en postapokalyptisk druktur eventuelt...

Vi satser på at spille 10k, på hver side, og det er vist marinernes tur til at være venner med Eldarene, så hvis vi kan få fanget den 6. mand kunne det være for sejt!

Indtil videre er de tilmeldte som følger: Plus(+), Jobbe, Anders, Ytzi og Helge.

De der ikke er sikre: Bamse og Janus.

Dem der ikke kan: Ragus, Gakke og Krølle.

Tag lige kontakt til dem i skal låne dukker af inden de foreksempel tager til Irland eller Japan....

lock and load, mofickas!

er der nogen der er udeladt?

2Apocalypse Mark III Empty Sv: Apocalypse Mark III Ons 2 Sep 2009 - 13:11

andbruu

andbruu
Captain

Der er forlydner om at The Imperial Navy vil sende en eller flere Thunderbolt fighters til slagmarken, så husk at lade op på long ranged dakka dakka med twin-linked eller AA-mounts.
Da der er to versioner af Hydraen, har jeg regnet ud hvilken en der giver flest hit vs flyers per point. Det er helt sikkert den nye IG hydra til 75pts, da jeg går ud fra at den også ophæver cover til flyers, og ikke bare skimmers og jetbikes.

De sidste rygter går på at mechanicus har problemer med deres Titan i regionen, så det er ikke sikkert at den møder op.

3Apocalypse Mark III Empty Sv: Apocalypse Mark III Ons 2 Sep 2009 - 13:14

andbruu

andbruu
Captain

Regler:
Jeg foreslår at vi spiller med 99% standard apoc regler. Eneste ændringer jeg mener vi skal bruge er:

- Assets Reenforcement: Kan ikke bruges på super heavies og gargant creatures,
- Spille pladen skal deles i to lige store dele, men linien vælges stadig med en scatter dice.
- Transporters kan kun bruges til enheder fra deres egen hær.

4Apocalypse Mark III Empty Sv: Apocalypse Mark III Ons 2 Sep 2009 - 13:18

andbruu

andbruu
Captain

Imperial Armoury

Da ALLE IA bøgerne er noget gamle, og reglerne lavet af dårligerer end andre GW produkter (ja der er muligt), syntes jeg at hver element der ønskes til brug kræver en lille diskution. Alle behøves jo ikke at blande sig, men bare så der ikke er nogen der laver en hær af 200 democles rhinoes (60pts for et orbital bombardment).

Selv vil jeg gerne fielde en enkel democles, og det har jeg kun fået positive telbagemeldelser på (mest i Thy). Er der nogen der er imod den, vil jeg gerne høre deres agumenter.

5Apocalypse Mark III Empty Sv: Apocalypse Mark III Ons 2 Sep 2009 - 13:28

andbruu

andbruu
Captain

Special Characters

OK, nu er det Apoc, så kom ind i kampen med special characters.

Det kunne være rigtig fed hvis alle havde mindst en med.'

Hvad jeg har hørt indtil nu er følgende characters på måske listen:
Pask, Creed og Kjeld, Rambo, Ham der franksmanden, Magnus "Tagmus" Calgar, Chaplain Cassius, Chief Libarian Tigarius, Scout Sergeant "P"elion, og Captain Sicarius.

6Apocalypse Mark III Empty Sv: Apocalypse Mark III Ons 2 Sep 2009 - 13:30

andbruu

andbruu
Captain

Musik

Endnu engang håber vi på at kunne udkæmpe slaget til de legendariske toner fra "NumaNuma", selv om det ser ud til at Tetragonet ikke stiller op.

Ellers har jeg hørt at både Eagles og Creedence er i byen den weekend, og de må meget gerne kigge forbi.

7Apocalypse Mark III Empty Sv: Apocalypse Mark III Ons 2 Sep 2009 - 13:48

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

Yeah Bastonne Drengen kigger nok forbi (ham franskmanden) og muligvis også Mogul Kamir(Eljon Fun) og hans RoughRiders... jeg er helt game på din Damocles, og den er godt med i tråden for gamet...

mulighed for at IG, som defenders kan bruge AA mounted batteries, altså de stationære fra planetstrike?

8Apocalypse Mark III Empty Sv: Apocalypse Mark III Ons 2 Sep 2009 - 13:50

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

...desuden synes jeg også at vi skal indføre variable game-length som i regulære spil....slutter i tur 5 på 1-2, i tur 6 på 1-4 og i tur 7 auto...

tror at det vil mindske fordelen ved sidste tur og gøre spillet mere flydende og rock and roll!

9Apocalypse Mark III Empty Sv: Apocalypse Mark III Ons 2 Sep 2009 - 15:52

andbruu

andbruu
Captain

Vi kan godt fyre op for random game length.

Hva med at rulle for nightfighting lige som i gamle dage
1 Night fighting i tur 1
2-5 ingen Night fighting
6 Night fighting i tur 6+
Der skal rulles inden deployment og bets for deployment.

10Apocalypse Mark III Empty Sv: Apocalypse Mark III Man 7 Sep 2009 - 14:16

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Jeg melder fra til Apoc i denne weekend.

/J

11Apocalypse Mark III Empty Sv: Apocalypse Mark III Tirs 8 Sep 2009 - 8:44

andbruu

andbruu
Captain

Det forlyder at mechanicum har fået gjort deres titan klar til kamp, og at flåden har udlånt to fly.

12Apocalypse Mark III Empty Sv: Apocalypse Mark III Tirs 8 Sep 2009 - 11:10

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Jeg fornemmer at du kommer til at bære en masee ølæk ind. Jeg er ked af jeg ikke kan være der, ville ellers gerne have uddannet jer. Det er nemlig snart min tur til at vinde sådan et kapok slag.

By the way hvis nogen ikke ved hvad de skal onsdag efter kl 12.00 og i weekenden har jeg en kolonihave der trænger til en (k)ærlig hånd. Der skal laves noget tømrerarbejde mest. Hvis der er nogen der har lyst må i meget gerne melde tilbage.

13Apocalypse Mark III Empty Sv: Apocalypse Mark III Tirs 8 Sep 2009 - 13:03

andbruu

andbruu
Captain

Det er godt med dig kølle. Jeg er sikker på at dette ikke har ret meget med krig og død at gøre. Du kan skrive om det under vores kærne-familie forum Smile

14Apocalypse Mark III Empty Sv: Apocalypse Mark III Tirs 8 Sep 2009 - 14:13

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Det skal jeg gøre. Der kommer ganske rigtigt ikke til at være så meget død men jeg vil ikke udelukke muligheden for at der kommer til at være bajer og pølser.

15Apocalypse Mark III Empty Sv: Apocalypse Mark III Tirs 8 Sep 2009 - 15:28

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Det er ikke umuligt at jeg kan hjælpe lidt de nste par dage Krølle...

/J

16Apocalypse Mark III Empty Sv: Apocalypse Mark III Tirs 8 Sep 2009 - 18:02

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Ved den blotte nævnelse af bajre og pølser kravler Janus ud af sin studenter-hybel på forældrenes gulv (under sofaen) og savler...

17Apocalypse Mark III Empty Sv: Apocalypse Mark III Ons 9 Sep 2009 - 9:43

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Hey hey, poke poke, så trækker Bjørnen lorteposen frem, proppet med billige kort.
Onde rygter vil at Janus hele aftenen igår under rolle sagde pænt nej tak til øl.

/J

18Apocalypse Mark III Empty Sv: Apocalypse Mark III Ons 9 Sep 2009 - 13:11

princelarming

princelarming
Barbar Barber

One night of good deeds does not compensate for a lifetime of wickedness... Dead

19Apocalypse Mark III Empty Sv: Apocalypse Mark III Ons 9 Sep 2009 - 13:27

andbruu

andbruu
Captain

der har været mandtal i emperiet, og det lader til at 12.000 point ikke er helt umuligt i ren IG.

20Apocalypse Mark III Empty Sv: Apocalypse Mark III Ons 9 Sep 2009 - 14:23

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

Yeah... jeg tror at vi må "nøjes" med en "mindre tøsekamp" på 10.000 point...

alt i alt blir det hyl, og alle er selvfølgelig velkomne til at komme og kigge lidt på.... det er i sovesalen til Obnoxicon!

21Apocalypse Mark III Empty Sv: Apocalypse Mark III Man 14 Sep 2009 - 3:29

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

Så er kampen overstået!

sejren gik til Marine/Eldar coalitionen, desværre. Det skal dog nævnes at alle landraiders blev wupped rundt som karameller sidste skoledag. Shadowswordet havde en rådden kamp og nåede ikke at affyre et eneste skud, men ellers klarede Guarden sig udemærket...

over and out, og tak for kampen!

22Apocalypse Mark III Empty Sv: Apocalypse Mark III Ons 16 Sep 2009 - 13:12

andbruu

andbruu
Captain

Fra flåden nævnes det at de to thunderbolts var deres point værd, no more - no less.
Det første fly fejlede helt at nedskyde et beacon med armor 13, selv om den brugte sine 4 hunter-killer missiles. Ellers holdt de basiliskerne lidt stangen, og dræbte en techpriest og de fleste af hans servitors.
Med missilerne koster flyende 220 point stykket, så set i lyset af at det næsten er en hel Land Raider, mener jeg ikke at de er for seje til prisen.

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum