S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Apocalypse 1st of 2010

+5
gakkedulla
+
R-kølle
Helge
andbruu
9 deltagere

Gå til side : 1, 2  Næste

Go down  Besked [Side 1 af 2]

1Apocalypse 1st of 2010 Empty Apocalypse 1st of 2010 Tirs 26 Jan 2010 - 5:52

andbruu

andbruu
Captain

--- Forord ---
Jeg har i længere tid arbejdet på en ide til et mere unikt spil apokalypse. Selv om jeg syntes det er rigtigt sjovt med en nogenlunde ens og fair situation for de to sider i et slag, vil jeg også gerne prøve kræfter med en mere historie inspireret kamp.
Vi har jo før prøvet en forsvars mission, hvor ”de gode” befandt sig på midten, omringet af dæmoner, orker og tyranider, men uden nogle ekstra regler for selve spillet.

For rigtigt at kunne ”flotte” med regler, har jeg besluttet ikke selv at spille med, men optræde som fortæller, dommer og spil-leder.
Det meste af fortællingen vil foregå før kampen, blandt andet i denne post, men jeg håber at få tid til også at lave små fortællinger til selve kampen, og bagefter.
Dommer rollen indeholder jo alle de afgørelser som vi kender til fra turneringerne på Hyggekon, men også opsynet med en ny regel: Så vidt det er muligt skal enhederne ikke slange sig rundt på banen, hvad enten det er for at blokere flanken af banen, eller for at udnytte cover. Jeg tror at dette vil medføre en større grad af troværdighed, men også et lidt hurtigere spil hvor enhederne ”bare” rykker frem.
Som spil-leder kan jeg sørge for at de to sider kan have hemmeligheder som kun de kender til, en nærmest umulighed uden en upartisk tredjepart. Jeg tror ikke på at der skal være for mange, men en eller to kan give lidt ekstra krydderi til spillet, og styrke historien.

Jeg er fuldt ud klar over at det kan være svært at balancere en kamp, der i sit udgangspunkt ikke er ens for de to sider. Jeg vil gøre alt hvad jeg kan for at skabe rammerne for en kamp der ikke er afgjort inden den går i gang, men det er vigtigt at understreje at det først og fremmest handler om at opleve et unikt slag, og taberne i lige så høj grad som vinderne er med til at skrive historien.

Sidst men ikke mindst er det vigtigt for mig at understreje at jeg ønsker at folk spiller med den hær de helst selv vil spille med, og at de ikke skal føle sig tvunget til at tage flere point med end de bryder sig om. Dog er historien den at orkerne angriber imperiet, så jeg tror jeg har overtalt Aslak til at være DE ONDE ORKER, og mon så ikke der findes en enkelt spiller der har nogle mariner eller guardsmen.
Det betyder at jeg meget gerne vil være kreativ i at lave en historie der inkludere de raser der nu engang kommer med. Desuden vil jeg helst ikke sige for meget om størrelsen på spillet, men jeg håber at kunne planlægge det således at det bliver en to dages event, med aften/nat pause hvor ingen bliver nød til at smutte før den sidste terning er kastet (og der er pakket sammen).

--- Incoming!!! ---
The first rocks hit us a few hours after our fleet has been destroyed in orbit. The orks and their allies had arrived in force, and the small picket fleet station at the Stiletto system had been no more than a speed bump. Now war raged across the continents.
Xenos and men fought for dominion and the ruinous powers spread their corruption through the hive cities.
On the continent of Brightright a vast fortress had been under siege for two weeks, and now it seemed that the invaders had gotten reinforcement. Clearly they were mobilizing for an attack, and with their endless hordes, there were no stopping them. Behind the walls of the fortress, were the largest manifactorum halls in the entire system, if the enemy gained control of these halls, the fate of Brightright and the Stiletto system would be sealed.
Only a tiny hope (and the stern gaze of the commissariat) kept the defenders from fleeing the walls. A single orbital battle station was still in the hands of the imperial navy. Protected by great banks of void shields, the station held up against the continued firepower of the enemy. Within seven hours, the station would be in position to deliver nearly limitless destruction over Brightright.
The only problem was that the stations sensors and fire control had been damaged, and it would have to be remotely controlled from the fortress. To this end, three large antennas had been rigged. With these, the defender would be able to guide the orbital destruction with pinpoint accuracy. The loss of a single antenna would mean little, but if two should fail, the accuracy would be lost. If this happened, the defenders would have no choice, but to annihilate the entire fortress and manifactorum - giving up their own lives so that the enemy could not claim their price.
If all three antennas should fall, there would be no way to bring down the fire from the battle station, and the fortress would surely be overrun.

--- Sejr ---
Angriberne skal forsøge at ødelægge de tre antenner bag murene. De er alle beskyttet af kraftfulde skjolde, så kun ved at komme helt tæt på kan de ødelægges. Forsvarene skal selvfølgelig prøve at forhindre dette.
Angriberne vinder straks de har ødelagt alle tre antenner.
Hvis angriberne i slutningen af deres syvende tur har ødelagt to antenner, ender kampen uafgjort.
Hvis angriberne i slutningen af deres syvende tur kun har ødelagt minde end to antenner, har de tabt.

--- Deltagerne ---
Nu vil jeg gerne have nogle tilkendegivelser fra folk om hvad de gerne vil spille med, og hvor mange point de gerne vil bygge deres styrke for. Man må meget gerne oplyse hvilke formationer, unikke karakterer og legendariske enheder man ønsker at bringe med i kampen, da jeg så har mere at bygge historien på. Som udgangspunkt er det xenos og traitors mod imperiet, men det er både til diskussion og op til mig (muhaha).
Kom i gang med at tælle point og modeller, bestil det sidste fra wayland og lim dine ulve – for snart er der kun krig!

2Apocalypse 1st of 2010 Empty Sv: Apocalypse 1st of 2010 Tirs 26 Jan 2010 - 19:26

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

Hey dude!

lyder fantalastisk! altså bortset lige fra det der med at man ikke må slange sig afsted... klart nok i forhold til at dække flanker op duer det ikke, men det er da den bedste måde at simulere "tactical advance" som består i at benytte dækningen og sende et par stykker afsted ad gangen og give dæk-ild osv. Mener ikke det er en urealistisk måde at rykke på.

jeg er klar

3Apocalypse 1st of 2010 Empty Sv: Apocalypse 1st of 2010 Tors 28 Jan 2010 - 1:35

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Jeg er klar og hvis bestillingen fra Wayland går igennem inden vi skal spille stiller jeg op med "the great court of the young king" og herre mange flyvere med ekstra fyld.

Læg for øvrigt mærke til at man som elverspiller har muligheden for at få en gun der har Heavy 3 st 4 ap 3, blast, ignores cover, reroll to wound til en mand der er med i the great court og derfor og har en twin-linked gun ... tyg lidt på den fesne humies Razz

Jeg regner med at bidrage til festlighederne for omkring 4500-5000 point, men det kan selvfølgelig sagtens justeres ned, så længe der bliver plads til fars nye formation er alt godt.

R-Kølle pirate

4Apocalypse 1st of 2010 Empty Sv: Apocalypse 1st of 2010 Tors 28 Jan 2010 - 23:24

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Så nu har jeg fyldt 4998 point ud, du kan selv tjekke inde på google, hvordan de ser ud. Men det kræver som sagt at der kommer post fra wayland før det hele kan lade sig gøre.

R-Kølle pirate

5Apocalypse 1st of 2010 Empty Sv: Apocalypse 1st of 2010 Fre 29 Jan 2010 - 17:36

+

+
Gnom Svinehyrde

D ku vær sjårv.

Jeg er klar med en mindre flok elvere.

6Apocalypse 1st of 2010 Empty Sv: Apocalypse 1st of 2010 Fre 29 Jan 2010 - 18:00

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

umiddelbart tror jeg jeg napper den der Guard-detail... kan forhåbentlig nå op omkring 12-15k hvis Jobbe og jeg ruller os ud sammen... vel at mærke hvis det bliver efter wayland ordren er ankommet.

desuden har jeg behov for en relativt lang tilmeldingsfrist, i forhold til fars egen lille Emperator og aftale showet med mrs. Imperial Guard.

derfor kunne det være rart med en form for dato, og tidsformat samt lokation, hvilket skal være mig ihænde 4 uger inden, hvis det skal være på RB og vi skal være sikre på at få det Smile

glæder mig til at prøve mine nye Fry-boys i deres Black Inquisitorial Chimera, hvis de da er blevet malet til den tid.

7Apocalypse 1st of 2010 Empty Sv: Apocalypse 1st of 2010 Fre 29 Jan 2010 - 21:46

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Jeg er super klar!

Men skal det nu også være orkerne Anders? - der er jo 2 elver spillere der melder sig på banen som nogle af de første

Bliver det orkerne kan jeg godt stille 5k og sammen med krølle kan jeg stille 7,5 eller noget lignende. Vi skal dog have garganten mobiliseret hvis der skal være en god grund til at køre orkerne i stilling frem for de små elvere og deres flyvende cirkus. Orkerne spiller ikke side om side med elverne eller tauerne (dette er dog en anden sag med nidderne eller chaos marinerne (eller guarden for den sags skyld)).

Bliver det orkerne regner jeg med at køre Ghazkull og hans bully boyz som jeg plejer (fordi de er imba og fordi han har de største ROCKS)

Alternativt skal jeg gerne deep strike med dødsvingen for at hjælpe forsvarene mod elverprinserne

/Gax

8Apocalypse 1st of 2010 Empty Sv: Apocalypse 1st of 2010 Søn 31 Jan 2010 - 4:39

andbruu

andbruu
Captain

Nu er tanken jo lidt at den her store mur skal angribes af en horde, og ikke en flok drenge der "bare" flyver hen over den. JEg havde tænkt mig noget i retning af orks, deamons, chaos og nids, men afventer lige hvad bjorn og jeppe vil spille.

Jeg er altid klar på at bygge stompa dulle.

Det bliver efter wayland, måske først til marts.

Indtil nu har vi spillet max. 12.000. Det er nok ikke nogen overraskelse at jeg ikke kan få kampene store nok, men lad os nu se hvad der kommer ind af tilsagn.
Desuden er mine 12½k SM jo ikke med.

9Apocalypse 1st of 2010 Empty Sv: Apocalypse 1st of 2010 Søn 31 Jan 2010 - 15:24

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

angående sentr-guns, som jeg jo mener forsvarene skal have i hobetal!

regulær sentry gun koster 15 points er udstyret med en twin-linked heavy bolter. kan opgraderes til twin-linked lascannon for 10 pts.

kan gå ud fra at imperiet også have lavet sentry guns med missile launchers og autocannons?

er det fair (såfremt det er yeah til ovenstående spørgsmål) at disse opgrades koster det samme som lad os sige guard codex, hvor heavy-bolter typisk kan byttes ud med autocannon og missile launcher er et +5 pts alternativ. altså:

sentry gun med heavy-bolter eller autocannon = 15 pts.
sentry gun med missile launcher = 20 pts.
sentry gun med lascannon = 25 pts.

de er selvfølgeligt alle sammen twinlinked.

her er lige et hurtigt link, så i selv kan checke regler for sentry guns ellers.

http://www.forgeworld.co.uk/pdf/IA1update28AUG.pdf

kan det lade sig gøre?

10Apocalypse 1st of 2010 Empty Sv: Apocalypse 1st of 2010 Søn 31 Jan 2010 - 16:44

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

@ Helge: Jeg synes ikke der er hverken for dyrt eller for billigt for en BS2 gun.

@ +: Vi skal lige have synkroniseret formationer, specielt tænker jeg på aspect assault wave og Falcons. Jeg ved ikke lige om der er en formation der giver mulighed for mange af de wraiths, men i så tilfælde skal vi også lige se nærmere på det.

@ Gakke: Mine orker står hos Helge til fri afbenyttelse og udnyttelse. En stompa har vel egentlig ikke rigtig nogen chance mod det flyvende cirkus har den? hvis den skal kæmpe sig igennem 18 firedragons og 3 lanser?

Men jeg glæder mig til at høre mere fra hordespillerne så vi ved om det kan lade sig gøre.

R-kølle pirate

11Apocalypse 1st of 2010 Empty Sv: Apocalypse 1st of 2010 Tirs 2 Feb 2010 - 8:31

andbruu

andbruu
Captain

Det lyder fint med de sentry guns.

Targeting reglerne for dem må være:

Auto-cannon: Altid nærmeste mål, uanset type.
Missile Launcher: Altid nærmeste mål. Bruger Krag mod biler og monstre, og frag mod resten.

12Apocalypse 1st of 2010 Empty Sv: Apocalypse 1st of 2010 Tirs 2 Feb 2010 - 8:36

andbruu

andbruu
Captain

Efter samtale i male klubben i går, er der ved at tegne sig et billed af hvordan hold-fordelingen bliver:

IG, Ultramarines, Black Templars, Salamanders og Spacewolfs.

vs

Orks, chaos and deamons.

Dette kræver selvfølgelig at jeppe vil spille deamoner, at der er nogen der spiller chaos (+'s bror er måske game), og at ralle får limet nogle ulve.

------------------------------------------------------------------
Terminate, Terminate, Terminate... vuf

13Apocalypse 1st of 2010 Empty Sv: Apocalypse 1st of 2010 Tirs 2 Feb 2010 - 14:22

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Alt efter hvornår der er påtænkt at spille dette scenarie vil jeg da gerne rulle en omgang Chaos ud..

/Janus

14Apocalypse 1st of 2010 Empty Sv: Apocalypse 1st of 2010 Tirs 2 Feb 2010 - 15:31

andbruu

andbruu
Captain

Det kan være svært at tro på at Janus rent faktisk er istand til at rulle noget som helst ud!
Som sagt så bliver det først til marts. En mulig lokal tidsplan bliver start fredag aften, med limning, oplæg (regler og historie) og deployment. Lørdag spilles der igennem. Søndag afsluttes spillet, og der er oprydning. Originalt er apoc jo tuids, og ikke tur bestemt. det kan muligvis være at dette skal tages i betragtning - med en afgørelse søndag.

15Apocalypse 1st of 2010 Empty Sv: Apocalypse 1st of 2010 Tirs 2 Feb 2010 - 15:59

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Det var da utroligt hvad man skal høre for efterhånden..
Hvis de kan undværes er det også helt ok, ellers vil de da gern ud og køre, især hvis de ikke skal drilles mere.

/Janus

16Apocalypse 1st of 2010 Empty Sv: Apocalypse 1st of 2010 Tirs 2 Feb 2010 - 21:04

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

det glæder os at høre at de lyserøde chaosprinsesser er klar til at tage udfordringen op. Som ham der indtil videre nok kommer til at spille Ork klapper jeg i mine små hænder og glæder som til at se nogle chaosprinces og Slaanesh med lash of submission. ummahhh må man sige.

R-kølle pirate

17Apocalypse 1st of 2010 Empty Sv: Apocalypse 1st of 2010 Ons 3 Feb 2010 - 0:06

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Tæske Power FTW Smile

/Janus

18Apocalypse 1st of 2010 Empty Sv: Apocalypse 1st of 2010 Ons 3 Feb 2010 - 11:40

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

hehe... tror måske der er en sammenhæng mellem mængden af uspillede spil og mængden af dril ens dukker må stå model til... sådan cirka ihvertfald:)

19Apocalypse 1st of 2010 Empty Sv: Apocalypse 1st of 2010 Ons 3 Feb 2010 - 12:27

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Måske, og heller ikke helt unfair,

Men der er trods alt nogel ting som er vigtigere end at skubbe brikker...

Og hvad er et uspillet spil i øvrit ? Hvordan måles sådan en mængde ? Smile
I den her apoc sammenhæng vil jeg da påpege at jeg faktisk var med til at spille det allerførste Apoc spil vi afviklede..

Men nej, mine dukker har kørt meget få gange og det er der både gode og dårlige forklaringer på..

/J

20Apocalypse 1st of 2010 Empty Sv: Apocalypse 1st of 2010 Ons 3 Feb 2010 - 14:24

andbruu

andbruu
Captain

Janushedemann skrev:Måske, og heller ikke helt unfair,

Men der er trods alt nogel ting som er vigtigere end at skubbe brikker...

/J

Husk at købe mere toiletpapir

21Apocalypse 1st of 2010 Empty Sv: Apocalypse 1st of 2010 Ons 3 Feb 2010 - 20:37

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

jeg synes vi skal få en Administrator til HURTIGST MULIGT at få fjernet den kætteriske udtalelse fra Janus, hvor han giver udtryk for at der findes vigt....nej jeg kan ikke engang skrive ordene!

hehe, Jokey-Pokey. glæder mig da over at dine gutter så kommer ud at køre nu mr. Knudsen Razz

22Apocalypse 1st of 2010 Empty Sv: Apocalypse 1st of 2010 Ons 3 Feb 2010 - 22:30

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Jeg har lidt kvababbelser med at tage stilling til hvem der skal trækkes ud af kasse til denne omgang... På den ene side er en gang Salamanders som dropper ned en fed addition til enhver defence-force (specielt mod Horde-spillere!!! Flaming )

På den anden side er den mest hordede swarmende horde-swarm nu engang 'Niderne når de ruller sig ud... og det kan de efterhånden med de figurer jeg fik købt ind til sidste omgang...

Til sidst er Tau sådan et dejligt wildcard, som både kan smides ned i offence og defence efter behov... dog trækker de ikke kvart så meget som mine to andre hære i øjeblikket...

Spilleder, please meld tilbage hvad du har mest brug for, og hvad der kunne passe bedst ind...

@ Knudsen: Fedt at dine Chaos-gutter kun kører ud når der er Apocalypse... intet mindre interesserer dem!
(Abbaddon til sine henchmen: "I don't want to be disturbed unless it's the Apocalypse, and you'd do best to remember that!!")

23Apocalypse 1st of 2010 Empty Sv: Apocalypse 1st of 2010 Tors 4 Feb 2010 - 4:37

Jeppe


Gnom Svinehyrde

Der Fuhrer A. Hitler og hans Reich Marshal Hermann Göring aka Krede og Keld stiller sig til tjeneste.
Nogen skal jo lede Helge's små dumme dukker. hvis det bliver efter wayland, hvilket det lyder til. vil jeg nok gerne ud og køre i min stormlord og counter-attack'e når muren falder.

tror snart mig og helge er oppe på 15k gode points. (kræver dog en ordenlig omgang lim og tolmådighed)

Men hvis der mangler en attacker, så tjek det her link, https://www.youtube.com/watch?v=jPzlOIXPLVQ

De er 4 danseglade små-fimsede dæmoner og deres venner der sagtens kan lokkes til at deltage, og IG'erne kan jo stadig lånes ud.





https://www.youtube.com/watch?v=jPzlOIXPLVQ

24Apocalypse 1st of 2010 Empty Sv: Apocalypse 1st of 2010 Tors 4 Feb 2010 - 4:46

Jeppe


Gnom Svinehyrde

Meh!

JEg vil også gerne vide det i RIGTIG god tid,, for chefen har lige sagt ingen weekend fri det næste halve år, så skal virkelig ned på knæ, og lave face down ass up, og så hjælper det altid hvis man komme i RIGTIG god tid.

hvis jeg skal hente mine dæmoner ud af the void, er det nok ca. 4500 points

25Apocalypse 1st of 2010 Empty Sv: Apocalypse 1st of 2010 Tors 4 Feb 2010 - 17:50

andbruu

andbruu
Captain

@ bjørnen bjørn: Hvis du spiller nid, eller tau attacker, kan jeppe drengen få lov at spille hans tynde guard, som det jo lyder til at han helst vil. Man da han stadig er åben (efter chefens sidste omgang "hvem-skal-slippe-for-at-arbejde") for at dance numa numa i tetragon, kan I måske snakke lidt om det.
Hvis hverken Janus eller +'s bror kan være med de onde, er der nok mest behov for dig som attacker.

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 2]

Gå til side : 1, 2  Næste

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum