S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Rekindle the interest?

+3
rass
Helge
princelarming
7 deltagere

Gå til side : Forrige  1, 2

Go down  Besked [Side 2 af 2]

26Rekindle the interest? - Page 2 Empty Sv: Rekindle the interest? Tors 16 Sep 2010 - 10:03

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

yeah! må lige understrege at jeg ikke umiddelbart har noget behov for at lave et "kunstigt" 200 TV hold. Purebloods er klar til kamp når som helst og hvor som helst... dog stiller mine nos-hold gerne op på skift til forfeit hvis nogen ville have et sådant... sådan set inkluderet i reglerne og på den måde fuldt ud acceptabelt i forhold til Janus's definition på "True BB", så Bamse, hvis du gerne vil have et 200 TV hold i gang, siger du bare til, så må du rulle de extra mvp'er osv...

kunne være sejt med en omgang liga hvor alle spillede mod alle som et krav, så alle kom til at spille de "hårde" kampe, men set fra den anden side, så må man vel bare understrege overfor hold man synes er nederen at der indkøbes motorsav og at der tages sneaky git, så derefter kan de selv bestemme præcis hvor tæske de tør være... spillet er nu en gang skruet sådan sammen som det er og det er jo hellerikke for sjov det hedder BloodBowl... ellers kunne det jo hedde MyLittlePonyBowl eller PettingBowl.

der blev på et tidspunkt luftet en ide om at spille en art spidsrod eller king of the castle agtigt noget... hvis man lavede en liga hvor man:

- måtte tage sine 3 til 5 bedste kampe og få point for dem efter et givent system (0-1-3)
- afgjorde ties med målscorer
- fik -1 point for hver spiller i ligaen man IKKE havde spillet imod
- max måtte spilles 2 kampe mod et givent hold, som liga kamp

ved ikke om det er et holdbart koncept. men det appelerer fint synes jeg...

27Rekindle the interest? - Page 2 Empty Sv: Rekindle the interest? Tors 16 Sep 2010 - 10:36

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Så vidt jeg kan fornemme er der ikke nogen større enighed om at starte højere end 100 TV hold.
Jeg har heller ikke behov for dem må jeg indrømme.

Jeg er enig med Krølle og Yde i deres holdning til at spille hold med lavere TV, men ser ikke nogen grund til at tro at dette skulle være en genrel tendens i vores liga.

Mht SE, kan vi få nogen tilkendegivelser på hvordan folk tror vores nuværende SE, samt de originale SE, påvirker vores nuværende liga (ift balancen mellem hårde og bløde hold) ogvil kunne påvirke fremtidig liga så fremt de ville blive ændret.
?

/J

28Rekindle the interest? - Page 2 Empty Sv: Rekindle the interest? Tors 16 Sep 2010 - 12:13

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Det bekendtgøres herved, at Krølle og Janus imorgen eftermiddag officielt kaster sig over BB igen, med fine nye tynde hold.

Handling i stedet for ord, så må vi se hvor kort det bliver Smile

/J

29Rekindle the interest? - Page 2 Empty Sv: Rekindle the interest? Tors 16 Sep 2010 - 14:50

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Nerd-rage unleashed! ;-)

Krøllens utilfredshed med 2-1 holdene, og andres frustrationer over at sidde i den modtagende ende af et tæskeholds udfoldelser er jeg forståelig overfor... Men der ligger noget grundlæggende BB-agtigt over både 2-1 holdene og tæskeholdene (som ofte er rimeligt sammenfaldende...)

Der er basalt set to metoder til at vinde kampe:
1: Score mål,
2: Stoppe modstanderen fra at gøre det samme...
(virker simpelt nok, men det bliver faktisk nemt ret kompliceret... specielt når modstanderen ikke gør som man siger de skal!!)

Det at score mål er ikke det jeg vil brokke mig over, da det ikke får den store indflydelse på andre aspekter af spillet... Det er det at stoppe modstanderen, der kan/vil give lidt bøvl, og som jeg derfor gerne vil brokke mig lidt over...

Der er igen (groft set) to måder at stoppe modstanderen fra at score mål:
-gøre hans bevægelser og fremgang på banen besvæerlig/usandsynlig (gennem brug af skills og spillerplacering)
-sørge for at hans spillere slet ikke er aktive på banen! (stunned, knocked down, K-O og Casualties!)

Vores liga, hvis man kan betragte den som et samlet hele, har haft fokus stift rettet mod løsning 2. Den er nem, ligetil, og systemet belønner endda udførelsen af den løsning, i form af SPP's for Casualties... Det er spillet som vi kender det...

Jeg ville gerne prøve noget andet BB!

Et spil i en liga med fokus på den første løsning... Et spil der handler om at slå lidt og centralt, men ikke med det formål at få folk af banen, men bare "væk" fra der hvor de står (der forekommer selvfølgelig både død og ødelæggelse, men det er ikke en nødvendighed for at ens handling er en success)
Et spil der handler om placering af spillere både offensivt og defensivt, for at vanskeliggøre modspillerens placering af sine spillere, med det endemål at stoppe scoringer eller sikre dem mest muligt... Et spil der handler om at score mange, spektakulære og vanskelige mål!

Det er ikke nemt, fordi der er hold der næsten er bygget specifikt til løsning 2, både som udviklede hold (de fleste i vores liga), og som begynderhold (Dwarves, Chaos Dwarves, Norse og i et vist omfang Orks)

Jeg vil gerne se hold der vælger Stand Firm, Diving Tackle og Pass Block (to name but a few...) i stedet for de evindelige "jyde-sæt" der springer op overalt (selv i elverholdene som må slå fra sig for ikke at blive tæsket helt uproportionelt....) Der er masser af spændende skills som gør livet svært for modspilleren, uden at lave hans elskede hold om til en ny sommerhat...

Det kræver en vilje til denne ændring i hele vores liga, og det er ikke sandsynligt, men man kunne j forsøge ;-)
(og så vil jeg forbeholde mig retten til at takke nej til kampe mod hold jeg mener er for fokuserede på løsning 2)

30Rekindle the interest? - Page 2 Empty Sv: Rekindle the interest? Tors 16 Sep 2010 - 17:59

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Fint indlæg, minder meget m en opsummering af vores snak over kolde Kilkenny's i går aftes til sang-aften på tir na noq..

En anden ting vi snakkede om var muligheden for at give en spiller et completion point hvis man fik modspillerens ball-carrier til at tabe bolden ved brug af skills, stripball / Wrestle osv..
Altså at man får et point for et sack...

Det var en måde hvorpå man ret enkelt kommer til at fokusere lidt mere på andre skills end bare tæske-læske..

/J

31Rekindle the interest? - Page 2 Empty Sv: Rekindle the interest? Tors 16 Sep 2010 - 18:28

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

@ bimse: Det er vel enhvers ret at forbeholde sig retten til at spille med hvem de har lyst til.... ville jeg mene. Ligesom det er enhvers ret at tage de skills man mener vinder kampene for én.

Man kan selvfølgelig forsøge sig med at lave alternative skill builds lige så tosset man vil, men det har jo intet at gøre med hvilke rammer der er for vores liga (som jeg så ikke kommer til at være så skide aktiv i det næste stykke tid... men jeg glammer med alligevel Smile). Dette gælder selvfølgelig kun for så vidt at vi ikke nedsætter regler der forbyder visse skills el. lign., men det lader ikke til at dette er intentionen... oder?

@ the rest:
mht spændende kampe så har jeg spillet en af mine mest spændende kampe mod strikers med mit ork hold. Jeg tror deres coach vil melde sig enig i at kampen var blandt de absolutte topkampe hvad angår spænding, og begge disse hold var på omkring 230 i rating på daværende tidspunkt. Selvfølgelig viser et enkeltstående tilfælde ikke andet end at det er muligt at spille spændende kampe på disse lvl's, men jeg synes lige det skulle med.

Jeg er derudover enig i at det er hyggeligt og sjovt at spille kampe mellem 100 og 200. Jeg er egentlig lidt ligeglad hvor meget mine hold har i rating når jeg skal vurdere om de er sjove at spille eller ej. Jeg synes dog det er væsentligt at der ikke er meget stor forskel i rating på to hold, da kampene så meget let kan blive afgjort på forhånd.

Ud over det.... fedt at se at i går igang igen!

Unleash the fury... eller.... the pony - alt efter hvordan jeres vision om et godt hold nu er

32Rekindle the interest? - Page 2 Empty Sv: Rekindle the interest? Tors 16 Sep 2010 - 19:15

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Jeg tror da bestemt ikke der er nogen der har tænkt sig at bestemme for andre hvilke skills man må få eller ej.

Meningen med det hele var at høre om der var andre som kunne tænke sig at være med til at spille lidt igen.
En af de ting der så ud som om der var trælse for folk var at skulle køres over af de store og slemme tæskehold som vi vel næsten alle sammen har et af i lorte-posen.

Snakken omkring skill-valg osv kan vel, aslak, sagtens ha noget at sige i hvordan vi vælger skills.
Altå hvis man i gruppen har snakket sig frem til at jyde-sættet er bomben for alle hold, så er der vel en større sandsynlighed for at netop dette sæt vælges.
Hvis man sætter gang i snakken igen, med fokus på alternative skill-valg, kunne det jo faktisk være at man så ville tænke sig om en ekstra gang og måske vælge dem i stedet.

Vi har vel snakket så meget BB og strategi i forhold til BB, at vi vel spiller under dette paradigme..
Derfor kan det godt være fint at snakke om det engang i mellem..Især hvis netop dette paradigme faktisk irriterer nogen..

Hvis vi fortsætter kommer jeg over og banker dig i BB en dag Dullaen Smile

/J

33Rekindle the interest? - Page 2 Empty Sv: Rekindle the interest? Tors 16 Sep 2010 - 20:46

princelarming

princelarming
Barbar Barber

@gax: Naturligvis har vi lov og mulighed for at fravælge kampe vi ikke vil, men jeg vil mene at der er et øget incitement for at spille kampe indenfor paradigmerne, hvis der er mulighed for det...

Selvfølgelig kan man lave de skill builds man vil, men jeg vil bare "udfordre" folk til at genoverveje "tæske-paradigmet" som det oplagte valg i forhold til en vinder-holds-strategi... Jeg vil på ingen måde tale for et forbud mod nogen skills, men bare at folk overvejer mulighederne for at tage andre ting end Jyde-sættet...

Der forekommer naturligvis spændende kampe på alle niveauer, og med alle tænkelige TV's, og oftest er det bedre kampe jo tættere de to hold ligger op af hinanden i TV, men for så vidt også hvor tæt de ligger op af hinanden i forhold til "tæske-kapacitet"... Den kamp du refererer til var garanteret heller ikke en af dem, hvor den ene stokkede betydeligt mere end den anden... Ensidede tæskekampe er oftest ikke de mest spændende, som vi vist har nævnt en gang eller firs ;-)

Jeg vil lige igen nævne og plædere for en præmiering af Sacks. Det kunne være rocker-sejt hvis der var points til folk der lagde boldbæreren ned... det kan bare tælle som en completion, og dermed give et SPP.

Snakken går for så vidt om en ny vinkel på spillet, så Sacks er ikke det vigtigste, men nu en sjov idé... Håber der er andre der er klar på at sætte hold op til andet end smadr, og gør det sjovere for alle at spille BB...

34Rekindle the interest? - Page 2 Empty Sv: Rekindle the interest? Tors 16 Sep 2010 - 20:49

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Jeg skal fanme også over til udlandet når nu vi har en eksiljyde der spiller BB at tage over til. Så hvis du ikke passer på gakke så kommer det sgu til at tage en hel weekend at have besøg med alt det hammer og alt det BB der skal spilles.

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 2 af 2]

Gå til side : Forrige  1, 2

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum