S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Inquisitor

4 deltagere

Gå til side : 1, 2  Næste

Go down  Besked [Side 1 af 2]

1Inquisitor Empty Inquisitor Søn 10 Okt 2010 - 16:31

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

The Atnan Coro Affair

After long and tedious months of investigation, the Architect of the Great Betrayal that cost the lifes of 3 full Inquisitors and 4 Interrogators aswell as the escape of 9 Arch-Heretics is finally revealed to be Atnan Coro, the Hero of the Tuillim Insurrection. Even though it has been common knowledge among the Ordos that the betrayer must have been someone from the inside, someone from their own ranks, the uncovering of the truth still sent shivers through the entire Inquisition. The Bulwark of humanity was shaken. And worse, the enemy knew it. Seeking to heal the wound and close ranks, the Inquisition acted swiftly, and in order to show unity and strength, in a time of troubles, the Ordos worked together as one. The Ordos pursued Coro as one, infiltrating his network, issuing assasination orders on his agents and warrants on his contacts and informants. Still the biggest question remained; how deep did it go? Did he act alone?.

A group of young inquisitors, along with their diminutive retinues, have tracked Lorric Chaine, right-hand man of Coros Lieutenant; Baryan Qyr Khillos, to an abandoned border-patrol post on the frontier world of Gallas. Through vox-thief it is confirmed Chaine is due to make a pickup of some sort of archaeotech weapon, possibly of xeno-origins and futhermore is believed to make contact with Khillos.

Hvis det lyder spændende og i kunne have lyst at være med til at teste GWs inquisitor spil, så er chancen her nu... meld lige tilbage, så ser vi på sagerne. jeg regner med at vi kan mødes en aften og lave vores (eller jeres) Inquisitorer + henchman/men og spille det scenarie der er lagt op til ovenfor. hvis nogen har lyst til at smugkigge kan man finde reglerne på GWs hjemmeside her: http://www.games-workshop.com/gws/content/article.jsp?catId=cat480007a&categoryId=1100009&section=&aId=4900004 desuden er det vigtigt at huske at vi IKKE spiller med de originale Inquisitor figurer, men istedet med regulære 40k figurer! regner med at vi kan være en 2-3 spillere...

2Inquisitor Empty Sv: Inquisitor Søn 10 Okt 2010 - 21:56

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Det er da vist en gammel traver Smile
Skal vi til at forsøge at få det sat op igen ? Smile

Men okay, det er nok idt mere realitisk når vi kan spille med amindelige 40k figurer..

Jeg kunne godt være frisk på det

/J

3Inquisitor Empty Sv: Inquisitor Søn 10 Okt 2010 - 22:21

Rune

Rune
Founder

Det lyder spændende, hvis i mangler folk så er jeg klar.

http://splatcup.goalsoccer.net

4Inquisitor Empty Sv: Inquisitor Søn 10 Okt 2010 - 23:23

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

well, lad os se hvornår det kan blive...

nu skal hyggecon lige overståes først. men har modtaget possitiv respons fra Anders, krølle, Janus og Rune, så det lader til at vi er rigeligt...

det kunne være cool hvis banden i det mindste tænkte på hvordan deres inq og henchman skulle/kunne være, og samtidig kiggede lidt i bits-boxen efter flotte sager der kunne bruges til showet. vi snakker selvfølgelig om det når vi kommer så langt, men det kommer til at tage en rum tid hvis vi skal starte fra "scratch"...

jeg tænker at hvis vi holder det til en inquisigtor og max 1 henchman i første omgang, kan vi nå mere og alle sammen få et indtryk af spillet... så kan der komme mere og mere og flere på senere...

husk her også på at det ikke handler om mega smadr, men om lave en sej karakter osv... spillets grund tema er "the feel"...

umiddelbart har jeg figurer til Chaine og Khillos... ved ikke helt hvad jeg skal gøre ved Coro endnu, men regner hellerikke med han skal pulle en appereance allerede i første scenarie... samt Chaines "watch-dog" servitor...

hvis vi kigger i kasserne og medbringer hvis vi har af cool modeller til spillet første gang, må vi to tage den derfra...

5Inquisitor Empty Sv: Inquisitor Man 11 Okt 2010 - 11:13

Rune

Rune
Founder

Ok, var ikke lige helt med på at det primært var figurspil Smile

Jeg har masser af figurer, men det er stort set kun fantasy. Jeg ser hvad jeg kan finde af andet stads, men er bange for at jeg ikke rigtig har noget der kan bruges. Oh well.

http://splatcup.goalsoccer.net

6Inquisitor Empty Sv: Inquisitor Man 11 Okt 2010 - 11:40

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Det skal du ikke være ked af rune, sådan er vi så mange. Men jeg er da overbevist om at vi kan låne af nogen af dem som har nogle IG'er eller SM'er

7Inquisitor Empty Sv: Inquisitor Man 11 Okt 2010 - 12:25

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

hehe! yeah det ser vi ind i på den ene eller den anden måde...

vi skal sådan set kun bruge 2-4 fede modeller så det er hellerikke helt slemt at "låne" af nogen...

jeg har selv lidt vi kan lege med, men i forhold til SM's er det sådan set no-go, for i inquisitor er SM's "rigtige" (som i fluffet) og kan skrælle en 20-30 guardsmen alene... nok om det, vi ser på det

8Inquisitor Empty Sv: Inquisitor Man 11 Okt 2010 - 13:44

Rune

Rune
Founder

SM's?

http://splatcup.goalsoccer.net

9Inquisitor Empty Sv: Inquisitor Man 11 Okt 2010 - 14:04

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

rum-mariner (Space Marine). Men det kunne vel være at man kunne låne en scout eller noget i den retning, eller er der helt lukket for det varme vand?

Ellers må man jo finde nogle gamle IG figurer i en kasse et sted og slå sig til tåls med dem Smile

10Inquisitor Empty Sv: Inquisitor Man 11 Okt 2010 - 14:08

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

SM's = spacemarines.

i 40k er spacemarines gennemsnitstropperne, selvom de er beskrevet som kejserens fornemste krigere og alle (fluff)bøgerne bruger dem som noget helt enestående, men de er og bliver gennemsnitlige...

i inquisitor kan en almindelig marine sagtens smadre, som skrevet tidligere, en 20-30 guards... SM's kan derfor efter min mening ikke bruges særlig meget, undtagen ved særlige missioner eller lignende... det er også den opfattelse jeg møder på inquisitor forummet http://www.the-conclave.co.uk/ som jeg har kigget lidt på...

11Inquisitor Empty Sv: Inquisitor Man 11 Okt 2010 - 14:10

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

det er selvfølgelig ikke slut med mariner bare fordi de er seje, men selvfølgelig kan der scores en marine eller 2 ind. scouts er en hel anden sag og duer fint... ellers kan mann jo også bare skrue en guard op til at være stormtrooper, og så er han jo næsten ligeså cool som en scout...

12Inquisitor Empty Sv: Inquisitor Man 11 Okt 2010 - 15:00

Rune

Rune
Founder

Nu når folk er så GURPS-ivrige, hvordan kan det så være at det ikke køres som GURPS kampagne? Er det simpelthen lettere at bruge inquisitor regler?

http://splatcup.goalsoccer.net

13Inquisitor Empty Sv: Inquisitor Man 11 Okt 2010 - 15:06

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Fordi hvis vi spiler inquisitor får vi lov til at flytte med små brikker på den hårde måde Smile Det er noget vi kan lide.

14Inquisitor Empty Sv: Inquisitor Man 11 Okt 2010 - 18:06

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

det kunne sagtens spilles som GURPS, men syntes det er værd at teste, hvad mange mener er GW's bedste system til dato... hvis det er noget der duer, kan vi jo spille det så meget som vi gider, og hvis ikke ryger det bare ud med badevandet...

jeg regner med at vi kan få tid til at spille et spil engang først i november eller måske sidst i october... uge 46 er jeg på kursus i KBH hele ugen, så der er der no-go.

15Inquisitor Empty Sv: Inquisitor Ons 27 Okt 2010 - 14:12

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

godt... mine damer og herrer!

jeg er faldet mere eller mindre på en dag i weekenden der hedder den 6-7 november.

jeg synes det kunne være fee at spille om lørdagen, men både fredag og søndag er muligheder. gi hals når i finder ud af hvilke dage der passer jer, gerne så rapt som muligt...

angående figurer, koncept osv. vi bygger characterer, spiller et enkelt scenarie og snakker lidt om showet, så tager vi den derfra.

er der nogen der kan/vil ligge hus til?

16Inquisitor Empty Sv: Inquisitor Ons 27 Okt 2010 - 14:28

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Kan kun fredag. får besøg af maria og michael lørdag/søndag

17Inquisitor Empty Sv: Inquisitor Ons 27 Okt 2010 - 16:46

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Hvad præcist skal vi have med af figurer ? En inq model og én henchman ?

Hvordan er våben muligheder for inq
Hvordan er våbenmuligheder for henchmen ?

Hvad er mulighederne i det hele taget for henchmen ?=

/J

18Inquisitor Empty Sv: Inquisitor Ons 27 Okt 2010 - 17:57

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

mulighederne er sådan set uendelige. se regler osv her:http://www.games-workshop.com/MEDIA_CustomProductCatalog/m1320029_Inq_Rulebook_part_1.pdf og her: http://www.games-workshop.com/MEDIA_CustomProductCatalog/m1320030_Inq_Rulebook_part_2.pdf

min idé er at der er en inquisitor, som er helt grøn og ny-udpeget sammen med én henchman.
tilsammen skal de teame op således at der er én combatant og én non-combatant, altså hvis jeres inquisitor skal kunne dele springskaller ud skal jeres henchman ikke kunne og omvendt...

med non-combatant menes bl.a. labour servitors, medics/doctors, scholars, sages osv...

hvis jeres inquisitor skal være en konge i et forhørslokale og ikke nødvendigvis føle sig alt for hjemme i marken er det kun naturligt at have noget muscle med, derfor en combatant...

hvis det er noget der er godt og sjovt fortsætter vi og kan derefter smide flere henchmen ind undervejs, samt lave intriger mellem inquisitorerne osv... men som udgangspunkt skal i være temmelig hard-line puritans til at starte med... der er nogle spændende diskussioner om det på nettet diverse steder, med dem i betragtning skal i ikke hænge jer i fraktioner, fordi de siger mindre om puritan/radical forholdet en synspunkt gør...

desværre tror Rune ikke han kan, men hvis Krølle og Janus er klar på en forsøgs-runde er det all out...

19Inquisitor Empty Sv: Inquisitor Ons 27 Okt 2010 - 21:09

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Jamen jeg er som sagt klar fredag d. 5, men jeg har ikke læst ret meget af reglerne endnu, men hvis vi skal lave karakterer sammen der fredag så går det vel også - eller hvad?

20Inquisitor Empty Sv: Inquisitor Ons 27 Okt 2010 - 21:36

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

yeah det går fint... regner med at vi starter omkring middagsmad (jeg har fri kl 17, så hvis i er klar det ene eller det andet sted kl 18 er det cool) så laver vi karakterer og kigger lidt på systemet, hvilket nok tager en time eller 2, derefter spiller vi et lille scenarie som sikkert tager et sted mellem 2 og tre timer. til sidst regner jeg med at vi skal se lidt på alternativer og evaluere lidt på spillet... jeg regner med at crashe et eller andet sted i byen, så jeg ikke er afhængig af busser hjem... og efter som Krølle trak nitten i "girlfriend meets drunk buddy-live" satser jeg på grevens sofa...

hvis i har kigget lidt på reglerne i forvejen kunne det være sweet, men det er intet krav... vi tager det hele i slow motion den første gang...

21Inquisitor Empty Sv: Inquisitor Ons 27 Okt 2010 - 22:29

Rune

Rune
Founder

Det er jo J-dag fredag d. 5.... santa rendeer

http://splatcup.goalsoccer.net

22Inquisitor Empty Sv: Inquisitor Ons 27 Okt 2010 - 22:48

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

hehe! vi kan vel godt sidde og spille en omgang, mens vi pimper en flok sne-pils...

23Inquisitor Empty Sv: Inquisitor Ons 27 Okt 2010 - 23:52

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Jeg skal til Trenchtown Club og høre Universal Soundsystem Dancehall fredag d. 5..

/Janus

24Inquisitor Empty Sv: Inquisitor Ons 27 Okt 2010 - 23:56

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

right... kan det måske lade sig gøre om lørdagen eller søndagen så, uden Krølle, altså?

det kommer jo så an på om både Janus og Rune kan... hvad siger i til det?

synes vi skal være 2 spillere mindst.

25Inquisitor Empty Sv: Inquisitor Tors 28 Okt 2010 - 0:01

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Jeg tror nok godt jeg kan Lørdag..

Har lige skim-kikket i reglerne, synes ik rigtig jeg kan se nogetom hvordan man bygger de her karakterer og henchmen, synes kun der er 'faste' stats..

/J

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 2]

Gå til side : 1, 2  Næste

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum