S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

gruppe-dynamik

+2
Helge
princelarming
6 deltagere

Gå til side : 1, 2, 3, 4  Næste

Go down  Besked [Side 1 af 4]

1gruppe-dynamik Empty gruppe-dynamik Ons 22 Dec 2010 - 18:13

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Hey folkens!

I forbindelse med karakter-skabelsen synes jeg det er ret vigtigt at vide hvilken gruppe man skriver sig ind i... Det er jo ikke fedt at lave en gammel viis mand, hvis alle de andre er nogle hurtige sataner der bare ignorerer ham...

Vil den af jer som er længere end os andre ikke smide et par linier om hvad i har tænkt jer, så jeg kan sætte mine idéer lidt i relief?

Det ville være nice!

2gruppe-dynamik Empty Sv: gruppe-dynamik Ons 22 Dec 2010 - 21:02

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

efter at have snakket lidt med bamsen idag lader det til at det han egentlig efterlyser er hvorvidt Rass's eller Krølles karakter kan have et meningsfuldt forhold til en midaldrende captain of the guard, som også har undervist i combat rudimentaries...

hvis han bare skal være vagt og vagt og vagt fordi han ikke er adelig er det nok lidt nederen for Bamse, men hvis han kan være en betroet taktisk rådgiver er det en anden sag...

3gruppe-dynamik Empty Sv: gruppe-dynamik Ons 22 Dec 2010 - 21:58

Rune

Rune
Founder

Mht. min karakter så hedder han Baltukaan og skal være tilknyttet enten Ras eller Krølles hus.(kommer an på hvem der er tættest på trone, muhuhahahaaa) Hans tilknytning til huset er at han er en livslæge der har reddet familien over flere omgange. Om han selv har været skyld i familiens dårligdomme (det går der rygter om hos godtfolket), det skal man ikke kunne sige, men han var i hvert fald den eneste der kunne/kan kurere dem.
Desuden har familien benyttet sig af hans meget præcise spådomme, som han læser i stjernerne eller familiens drømme.

http://splatcup.goalsoccer.net

4gruppe-dynamik Empty Sv: gruppe-dynamik Ons 22 Dec 2010 - 22:13

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Fedt med den udmelding, Rune.... Også lækkert at der er lidt mystik om lægens redning af "mystiske" sygdomme ;-)

Det Helge siger er dog rigtigt: Det er mest Rass og Køllen jeg fisker efter udmeldinger fra, for at ramme gruppen, og afstemme forventninger i forhold til karakterernes interne forhold...

Janus's karakter er også ret vigtig, da jeg også overvejer en bodyguard, og derfor vil undgå at gå ham i beddene...

5gruppe-dynamik Empty Sv: gruppe-dynamik Ons 22 Dec 2010 - 23:24

Rune

Rune
Founder

Ok, cool. Så håber jeg at Janus, Ras og Krølle kommer stærkt ind fra højre med deres "take" på vores udmeldinger! Wink


Mht. din Guard cpt., så kunne det måske være at han har været familiens evigt trofaste venstre hånd (ikke højre, da han ikke er adelig Wink). Noget der er hårdt brug for i sådan et miljø er ærlighed. Måske han skal være sådan en der har meget svært ved at lyve...? Bare en random idé. Det vil også gøre at han er en man har brug for at have hos sig, for at sikre at man altid har en ærlig og trofast mand. Så behøver han ikke være verdens sejeste kriger eller sådan, selvom det heller ikke ville gøre noget Smile

http://splatcup.goalsoccer.net

6gruppe-dynamik Empty Sv: gruppe-dynamik Tors 23 Dec 2010 - 13:58

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Min karakter so far:

Jeg bygger en spymaster / CC bodyguard.

Hans koncept er at han er utroligt fed og vildt underspillet, hvorfor han sjældent bliver taget alvorligt af folk udefra, ej heller anses for at være en trussel.

Hans show kommer til at køre på at han er meget god til at fange informationer, både sagte og usagte, og at han kan underspille sig selv så meget at folk ignorerer ham.
Han kommer til at køre en del på informations skills, gathering, og trusted rådgiver mm.
Det var den taktiske del.

Kamp delen går ud på at han er utroligt fed og igen, meget underspillet.
Derfor bliver han heller ikke her taget ret alvorligt, liiige indtil der er nogen der forsøger noget.
For så lukker han op for lorte posen med sit weaponmaster kniv show og sin meget gode basic speed, Hvilket er ganske fint i hof miljøet hvor kun knive er tilladt.
Det er her han træder ind som livvagt, altså i hof situationer

Derudover kommer der et fint islæt af giftmorder, holdout og blandet lir med mere.
/J

7gruppe-dynamik Empty Sv: gruppe-dynamik Tors 23 Dec 2010 - 14:05

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Så med hensyn til at gå mig i bedene, så gør du det jo nok kun hvis du lukker op for et kæmpe kniv show, idet det er det eneste man må kaste sig ud i inde hos hoffet..

Måske burde du overveje at kaste ham ud i greatsword eller lignende, så kand er også lukkes store rustninger op..


/J

8gruppe-dynamik Empty Sv: gruppe-dynamik Tors 23 Dec 2010 - 22:59

rass

rass
Halv-elver Bondemand

Min karakter so far: obs alt kan nå at ændre sig!

Toron Aringil er født i 611 hvilket present game time gør ham til 23 år. Han er født og opdraget som anden søn i familien(fokus på slagssværd og heroin) og har en lille søster(Felicia 19). Toron har fra barnsben bevist sig som en udemærket kriger, hvilket også smitter af på hans selvforståelse som adelsmand.

I Torons øjne(som han nok har fra father/grandfather) er adel adel fordi de tør sætte livet på spil mod indtrægende fjender. De der ikke tør det må bruge deres tid på at høste markerne og fiske floderne. Der er altså tale om et aktivt adelsbegreb. For at være rigtig adel i Torons øjne skal man GØRE adel, dvs øve sig hver dag med våben og lignenede indtil der bliver brug for dem til at beskytte undersåtter mod den voldelige og pludselige død og selvfølgeligt værne familiens ære. Der er som sådant ikke noget blødsødent over det, for undersåtterne skylder tilgengæld adlen lydighed. Det betyder også at Toron ser lidt skeptisk på dueller. Nok om det lige nu.

Denne adelsopfattelse fik også Toron, midt i en hård vinter (år 627), til som ustyrlig sekstenårrig at drage afsted med to men at arms/hunters for at jage en stor bjørn som havde hærget en afsidesliggende landsby og dræbt nogle fårehyrder. En blodig kamp finder sted ved bjørnens hule og Torons ansigt forrives.(han er ugly) Tilgengæld smadre Toron bjørnen med sin longknife i close combat og betaler 5-10p for et rep. (Toron har stadigt skindet og kniven)

Toron har altid stået i skyggen af sin, efter Torons og mange andres menning, formidable storebror Carastor. Mens Toron forbereder sig på det ensomme og hårde krigerliv finder Carastor sig selvfølgeligt en smuk og velhavende adelsfrøken til kone: Diessa Taramane(23). Da Carastor lider den voldelige og måske tragiske død i 631(3 år fra game time) af endnu ikke bestemte årsager, ægter Toron som skikken dikterer Diessa istedet og bliver samtidigt arving til Haddor castle plus shit. To år efter nedkommer Diessa med sønnen Tarastor(navn efter bigbro). Jeg har ikke helt besluttet mig for hvordan ægteskabet er; højstsandsynligt lidt ustabilt..mere om det senere.

Toron tager sin knightly code alvorligt, har et (bjørne)temperemet og foretrækker at omgive sig med vandte og loyale folk som han også ynder at drikke med, han føler sig usikker i sin nye situation. Toron er langt bagved sit barske/grimme udseende en både hjertelig og humoristisk fyr, måske kommer der et musik/synge sideshow men jeg tvivler på der bliver råd:(. Han har erfaring som commander på en eller anden måde.

Han har gode fysiske hovedegenskaber og er ikke helt tåbelig med 11 i IQ. Hans bedste combat skills kommer til at ligge på 14.
Han packer bl.a. et medium buckler, ethånds Axe/Mace, en longknife og en habil wrestling skill. Hans rustning skal være et arvestykker af en art. Det er en steel laminate(dr5 torso)noget shit på arme og ben og en facemask + chain coif/basinet.

Toron kan enkelte gange være egenrådig, men tager generelt imod råd og har i sin nye situation godt brug for dem.

9gruppe-dynamik Empty Sv: gruppe-dynamik Tors 23 Dec 2010 - 23:12

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

det lyder fino all in all Rass!

lyder jo sådan set som en fyr der godt kan værdsætte en fyr som bamses captain of the guard kinda guy... så jeg tror bare i spiller videre på den der, så!

bamse, lav din captain og hold lidt igen, så du kan jævne ud sammen med Rass når vi laver finishing touches og retter til her og der...

synes gruppen kommer til at virke mere og mere helstøbt, med seje karakter ideer!

10gruppe-dynamik Empty Sv: gruppe-dynamik Tors 23 Dec 2010 - 23:33

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Janus og jeg er ved at have vores karakterer ret tæt skrevet sammen. Jeg vil ikke afvise at jeg godt kunne bruge en rustning at gemme mig bag en gang imellem, men umiddelbart tror jeg også en guardcaptain passer bedre sammen med rass mere retskafne adelsmand

11gruppe-dynamik Empty Sv: gruppe-dynamik Fre 24 Dec 2010 - 2:45

Rune

Rune
Founder

Ras. Jeg har hørt at Toron ikke er så frygteligt langt fra tronen....hvad siger du til at få en livlæge? Han kunne fx. have reddet dig efter din frygtelige kamp med Bjørnen...

Min karakter er en gammel mand i slut 70'erne. Han er har stringy grey hair, pale skin og masser af vorter.....ugly. Desuden går han rundt i en gammel, beskidt, sort kåbe som han aldrig får vasket (smelly).

Alt i alt er Baltukaan en fyr som de fleste ønsker at undgå. Han virker usympatisk og har det med at opføre sig underligt (taler til folk der ikke er der, nedstirrer folk af lavere position en ham osv.).
Kan vi brygge en historie så Toron holder den grimme, slemt lugtende, usympatiske gamle mand ved sin side...?

Baltukaan kan hele folk med urter og skalpel, plus, han kan se fremtiden i stjerner og drømme....Derudover ved han en masse om historie, matematik og andre videnskaber...en meget klog mand.

Hov, Baltukaan ønsker forresten at årelade dig mindst en gang om ugen, for at holde dig rask.....hehehe..... Very Happy

http://splatcup.goalsoccer.net

12gruppe-dynamik Empty Sv: gruppe-dynamik Fre 24 Dec 2010 - 3:36

rass

rass
Halv-elver Bondemand

Ja helt sikkert! så har han sikkert også assisteret ved fødslen af lille Carastor(1år).... og måske dulmet Diessas sorger(over at få uglybro istedet for charmbro) med medicin...Toron har som nævnt før en lille smule wit, men det strækers sig ikke meget længere end commander shit og savoir faire, egentlige lærde skills har han ingen af, det var jo dem big bro brugte tid på at lære mens Toron kørte råddent i skovene og bjergene. Jeg tænker også lidt på at have en chronic pain fra kampen eller noget i den stil det kunne gøre Toron afhængig af en god phycisian.. Noget høj dramatisk shit kunne være vis du for good or bad på en eller anden måde har været inde over Store Carastors død som har sat sit klare mærke på familien... Men det må blive mellem Helge og dig vis du vælger at joine...
King connection går vist gennem Mutter, da hun er Kongens kusine.

Noget helt andet. Janus hvordan kørte i Morringtons commander talent i Befriending Darkness. Hvilke skills? og hvad kostede den pr. level?

Og hvad med Krølles karakter? er han også Aringil? er vi i familie?

13gruppe-dynamik Empty Sv: gruppe-dynamik Fre 24 Dec 2010 - 10:52

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Krølle ved ikke så meget om sin karakter endnu. Det man umiddelbart kan sige om ham er at han ikke står lige for at arve kongekronen (status 3), han har penge som i andre har mudder (multimillionaire) og han er en særdeles velartikuleret ung mand. Han er sendt til hovedstaden for at fremme familiens interesser netop på grund af hans talent for det politiske arbejde. Du må spørge Helge om det er meningen vi alle sammen skal være i House Aringil, eller vi skal være fra to forskellige huse.
Der er en eller anden form for samarbejde mellem Waclaw og Janus' store fede drog, J kommer i hvert fald til at fungere som livvagt for Waclaw, hvordan deres forhold ellers lige er, er endnu ikke helt sat i sten.

Der komme helt sikkert mere kød på den stakkels Waclaw, men krølle er lige optaget af at holde jul, så det bliver nødt til at vente lidt

14gruppe-dynamik Empty Sv: gruppe-dynamik Fre 24 Dec 2010 - 11:52

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Mit talent i BD var konstrueret fordi de skills jeg søgte ikke fandtes i noget talent tree.

Det kostede 5 point per skill og indeholdte alle de skills som fandtes for sailing mm.

Det er vigtigt at huske når man laver talent grupper at man ikke bare kan bygge dem sammen som man har lyst.
De skal give mening, dvs man ikke bare kan cherry-picke dem man har lyst.
Der skal være en tematiseret tilgang, og alle skills der kan passe i det tema skal så inkluderes.

Det gør nogen talent grupper dyre,
Fx kikkede jeg på et spymaster/Investigator/hitman mm talent, men der skulle så sindsygt mange skills på for at det ikke blev pseudo, og ikke bare et udvalg af de skills man gerne ville have, og derfor egentlig bare en genvej.

/J

15gruppe-dynamik Empty Sv: gruppe-dynamik Fre 24 Dec 2010 - 11:54

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Forresten,

Sådan som jeg forstod det da vi alle sammen sad og lavede karakterer, eller snakkede om andres, i sommehuset.
Der virkede det som om der var koncensus om at det var Krølle som skulle være højest i familie hierakiet / tættest på tronen, altså ham der skulle groomes mest ?
sådan at folk kunne fokusere og ikke lave to ens karakterer ?

Hvordan ser det ud med det nu?

Har lidt svært ved at læse igennem linjerne på det folk skriver ?

/J

16gruppe-dynamik Empty Sv: gruppe-dynamik Fre 24 Dec 2010 - 12:03

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

krølles karakter er ikke højest i hierakiet, men rigest. han er lord af et lille stykke land (status 3) og ikke heir og kommer sansynligvist ikke meget længere op, med mindre det er politisk eller indflydelsesmæssigt. selvfølgelig skal han også snart have fundet sig en kone som kan bedre hans fremgang.

krølles karakter er ikke high and mighty adelsmand, han er bare drøngod til politik og intriger... derfor er han sendt til hovedstaden for at ordne familiens sager, mens andre, mere egnede ordner hans sager hjemme på gården.

det var det krølle og mig snakkede om.

Rasses karakter er ikke smart og politisk snu, men er den med det mest ægte blod. han er arving til en len i Aringil pga. hans brors død, og nu også ret tæt på tronen i forhold til at så mange af Arvandor familiens mænd er døde...

17gruppe-dynamik Empty Sv: gruppe-dynamik Fre 24 Dec 2010 - 12:21

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Ok.

Det erbare fuldstændigt modsat af det jeg opfattede da vi snakkede om det i sommerhuset,
Hvor det netop var min opfattelse at Krølle var meget adelig og højt på strå.

Det må lige indregnes i budgettet hos mig så.
Jeg ved ikke om fede gider at spille på en lille hold der aldrig kommer i superligaen.
Hvis i fårstår sådan en : )

/J

18gruppe-dynamik Empty Sv: gruppe-dynamik Fre 24 Dec 2010 - 12:46

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Me på den anden side.

Rasmus er gift, og kommer ikke ret meget højere op i sin levetid, derimod har hans søn gode chancer.

Krølle kan stadigvæk knytte giftealliancer og har muligheder selv i hans leveid..

Jeg må tænke lidt over det hele..

/J

19gruppe-dynamik Empty Sv: gruppe-dynamik Fre 24 Dec 2010 - 13:37

rass

rass
Halv-elver Bondemand

Fede må da gerne komme med på ulvejagt og langrendski og bagefter hygge med stærk øl i en stor kold borg santa
anyway med hensyn til morrington talentet dækkede den ikke også leadership? Strategy? Tactics?

20gruppe-dynamik Empty Sv: gruppe-dynamik Fre 24 Dec 2010 - 13:43

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Den fede mand er kraftigt ved at genoverveje sit koncept.
Så nu ser vi på det hele.

Mht talent.

Så var der vist strategy (eller tacts) men ikke leadersip, da den jo er meget generel, og derfor ikke rigtig hører til skibsfart som sådan.

Den er jo derimod dækket af Smooth Operator, som er der den holder til. Det ville være lidt for 'smart' eller ostet at bygge den ind i en cstom made synes jeg.
Men det er jo ik op til mig.

/J

21gruppe-dynamik Empty Sv: gruppe-dynamik Fre 24 Dec 2010 - 14:17

rass

rass
Halv-elver Bondemand

Krølles karakter er også min superior i både status og wealth. Toron er som heir status 2 og har en slat penge, men ikke noget iforhold til Waclaw...Jeg kan godt se dine pointer med talentet men hvordan fik du så egentlig selv tactics/strategy til at passe sammen med boating?

22gruppe-dynamik Empty Sv: gruppe-dynamik Fre 24 Dec 2010 - 14:26

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Tjaa nu man ser tilbage på det i det lys kan jeg godt se at det måske ikke rigtig passer ind i det.

Jeg bør nok i virkeligheden tage det ud af talent og bruge til tilsvarende point til at pånå min nuværende skill igennem de point vi fik efter kampagnens midlertidige afslutning.

Ja, det vil jeg gøre når vi skal spille igen.

Du har ret, ligesom leadership passer de heller ikke ind.

/J

23gruppe-dynamik Empty Sv: gruppe-dynamik Fre 24 Dec 2010 - 15:35

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Men i forhold til rank og status mm., så synes jeg bare det virkede på udlægningen af folks karakterer som om Rasmus karakter var væsentlig over Krølle i familie hierakiet, hvilket undrede mig, da jeg havde den modsatte fornemmelse da vi snakkede sammen i sommerhuset.
Men det var nok bare mig så.

/J

24gruppe-dynamik Empty Sv: gruppe-dynamik Fre 24 Dec 2010 - 15:58

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Krølles karakter har arbejdet sig nærmere tronen. Han har nu 4 i status og stadig flere penge end i har spist ærter. Der skulle helt sikkert være mulighed for at han kunne nærme sig noget alvorlig magtpolitik inden så længe. Med den formue er det også vigigt for kongen at have Waclaws familie blandt sine gode venner.

Jeg har ikke købt al min dingeldangel fordele som heir så jeg regner med at min far er død en voldsom død i kongens tjeneste, hvorimod jeg selv regner med at ansætte folk til at dø voldsomt for mig.

25gruppe-dynamik Empty Sv: gruppe-dynamik Fre 24 Dec 2010 - 16:08

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Se det lyder jo lidt sjovere Smile

Hvor skriver man under ?
Altså ikke på at dø en voldsom død, men at være med til at arrangere at andre gør det Smile

/J

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 4]

Gå til side : 1, 2, 3, 4  Næste

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum