S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

gruppe-dynamik

+2
Helge
princelarming
6 deltagere

Gå til side : Forrige  1, 2, 3, 4  Næste

Go down  Besked [Side 2 af 4]

26gruppe-dynamik - Page 2 Empty Sv: gruppe-dynamik Fre 24 Dec 2010 - 17:49

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

waclaw? hmm skal jeg til at skrive om i stamtræet mere eller hvem?

Krølles karakter er allerede en magt i sig selv, det er sikkert! men han har ikke umiddelbart et bet på tronen, med mindre han gifter sig smart eller køber sig til den... king

krølles karakter er "ambassadør" for huset ved hoffet i hovedstaden, og er valgt netop fordi han kun kan stige i graderne ved at andre gør det. men det må vi se til senere. vi tager en snakker og får brikkerne til at falde på plads en gang efter nytår.

27gruppe-dynamik - Page 2 Empty Sv: gruppe-dynamik Fre 24 Dec 2010 - 17:56

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

vi har forøvrigt tidligere brugt en "commander" talent, som har public speaking, tactics, strategy, soldier og leadership. 5 pts per level.

28gruppe-dynamik - Page 2 Empty Sv: gruppe-dynamik Fre 24 Dec 2010 - 18:53

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Krølle er ligeglad med navn. Det finder du bare lige på Helge

29gruppe-dynamik - Page 2 Empty Sv: gruppe-dynamik Lør 25 Dec 2010 - 5:06

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Det commander build mangler flere skills, og bliver derfor ikke 5pt, mens mindst 10 og måske 15.

/J

30gruppe-dynamik - Page 2 Empty Sv: gruppe-dynamik Lør 25 Dec 2010 - 13:47

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Hvilke Skills synes du da der mangler?

31gruppe-dynamik - Page 2 Empty Sv: gruppe-dynamik Lør 25 Dec 2010 - 13:48

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Helt sikkert Erotic art med blowjobs som technique

32gruppe-dynamik - Page 2 Empty Sv: gruppe-dynamik Lør 25 Dec 2010 - 14:05

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Præcis!

Enhver militære enhed har brug for deres helt egen "commander cocklover"!

Ej, for Real... Hvad Mangler et NCO/ Officer talent, Udover soldier, tactics, strategy, Leadership og public speaking?

33gruppe-dynamik - Page 2 Empty Sv: gruppe-dynamik Lør 25 Dec 2010 - 15:21

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

kan ikke lige se hvad andre skills der mangler i commander talentet... med mindre det er til en "lovewarrior" som krølle og bamse skriver.

der er order to go på det talent i alt fald.

34gruppe-dynamik - Page 2 Empty Sv: gruppe-dynamik Lør 25 Dec 2010 - 18:36

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Jeg synes nu der er mange som kunne være interessant for en Officer eller en NCO.
Fx,
- Administration, Officers, måske mest i højere ranks
- Cartography, NCO
- Camouflage, NCO
- Gesture, NCO
- Heraldry, NCO & Officers
- Interlligence analysis, Officers
- Law Military, Officers (Nok mest nutids Officers)
- Navigation, NCO & Officers
- Savior faire Military, NCO & Officers
- Teaching, NCO (Nok mere en nutids NCO)

Mener egentlig man kunne, og måske burde, lave henholdsvist et NCO talent og et Officers talent.
Hvor der fx kun er tactics i det førstnævnte, og både tactics og strategy i det sidstnævnte.

Dette var bare et hurtigt bud på skills som kunne / burde være med.
Synes jeres build minder utroligt meget om mit forsøg forleden på at skabe et billigt talent tree til min Spymaster, hvor jeg lige cherry-pickede de ting jeg skulle bruge så det var 6 skills, og derfor 5pt.
Det blev da heldigvist klippet over, hvilket jeg godt kan se det rimelige i bagefter.

Men igen, det er jo ikke op til mig.

/J

35gruppe-dynamik - Page 2 Empty Sv: gruppe-dynamik Lør 25 Dec 2010 - 18:49

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Måske man nærmere skulle se det som et talent der hed leader of men - eller noget i den retning. Det kan godt være der stadig skal være nogen af de skills du snakker

36gruppe-dynamik - Page 2 Empty Sv: gruppe-dynamik Lør 25 Dec 2010 - 19:00

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Tjaa..

Synes bare at beskrivelsen af Tactics og Strategy er temmelig militære, og derfor egentlig kun hører til i militære talent builds..
Og hvis man samtidigt var interesseret i at have soldiering, så bliver det vist lidt pseudo eller hvad ?

Selvfølgelig kunne man lave en leader of men med leadership, public speaking men med hvad mere ?

Ved ikke, synes hurtigt man kan lave pseudo builds...

Men der skal selvfølgelig også være plads til fleksibilitet..

/J

37gruppe-dynamik - Page 2 Empty Sv: gruppe-dynamik Lør 25 Dec 2010 - 19:01

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

er uenig i sammenligningen.

NCO eller commander talentet handler om at lede mænd, det handler om taktik, og strategy, om at kunne inspirere og om at kunne tale til sine mænd og få dem til at gøre hvad de skal... de andre skills du nævner er allesammen skills der er vigtige for en officer, men de handler ikke om at kunne lede, inspirere eller placere sine tropper smart...

der er slet ikke noget galt med at lave et spy-master talent. du skal bare blive enig om hvad det er han er "dygtig" til... er det at opsnappe info, så giver det ham streetwise, current-affairs (underworld), current affairs (Arvandor city), Fast talk og carousing... hvis han derimod er en shadowy grey emminence så blive det nok shadowing, observation, current affairs (high society), diplomacy, propaganda osv... det talent du foreslog var nemlig meget "Cherry Pickin" og talenter fordrer ligesom en rød tråd eller aspekt, som det gør folk talentfulde indefor området...

38gruppe-dynamik - Page 2 Empty Sv: gruppe-dynamik Lør 25 Dec 2010 - 19:03

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Det er så din holdning.
Ikke er ikke enig i det du beskriver.

Men eftersom jeg ikke skal have det talent, så styrer i bare det show selv.

/J

39gruppe-dynamik - Page 2 Empty Sv: gruppe-dynamik Lør 25 Dec 2010 - 19:19

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

og det kom vil så...

De 3 sidste indlæg fra en anden tråd er som følger:

Janus:
Barsler nok med en ny udgave af den lille fede spymaster, som nok bliver ændret til den lille fede bodyguard nu, "The fat muscle from down south, no brains but plenty of belly"
Han er nød til at fokusere en hel del mere har jeg fundet ud af. Pointene vokser ikke ind i himlen desvære

Asbjørn:
Så skal vi nok koordinere lidt nærmere, janus...
Vi skulle jo ikke så gerne træde for meget i hinandens persille...

Janus:
Jeg bliver CC protection i hof miljø.
Der hvor knive kun er tilladt.

Tvivler på at vi kommer til at træde på hinanden..

40gruppe-dynamik - Page 2 Empty Sv: gruppe-dynamik Lør 25 Dec 2010 - 19:23

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

jeg kommer til at tænke på at hvis du (janus) trækker pointene ud af spy-master skills til fatty, kommer Krølle til at spille en forfærdelig masse solo rollespil, hvor i andre sidder nede i vagtstuen eller står og ser på mens han snakker om en by i rusland, han har nul advisors til at rådgive, nul mentors til at vejlede og nul companions til at diskutere med. Rass bygger slet ikke sin person med politisk flair og hellerikke bamse, de to hører til i en mere fysisk arena. Runes vismand kan begå sig mere eller mindre over det hele, men det er kun begå sig og ikke exellere. synes da ikke det udkast du lavede i sommerhuset så helt skævt ud, men du har flyttet dig ret langt fra det eller hvad, eftersom du er kommet i point mangel ftw?

41gruppe-dynamik - Page 2 Empty Sv: gruppe-dynamik Lør 25 Dec 2010 - 19:29

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Den karakter der blev skitseret i sommerhuset var helt sikkert sjov, men mega dyr.
Og er ikke blevet billigere med tillæg såsom lidt politics og law, samt de 5 extra point som Combat reflexes er kommet til at koste.

For at opsumere, så kunne han ike rigtig lade sig gøre.

Men det lyder som om loddet er faldet på mig, som ham der skal lave Krølles Companion som kan alt det andet de andre ikke bygger og betaler for.
Så jeg må jo klippe lidt over det hele så..

/J

42gruppe-dynamik - Page 2 Empty Sv: gruppe-dynamik Lør 25 Dec 2010 - 19:45

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Krølle har rodet lidt med rytmeboksen. Det viser sig at smooth operator er helt uhyggeligt dyr. Derfor er de to levels i det blevet klippet. Til gengæld er han blevet kønnere, har fået mere karisma og har brugt flere point på skills. Det betyder jo nok at han bør være lidt ældre. Til gengæld har jeg nu et par point i overskud og færre ulemper end før. Jeg skal nemlig huske at begrænse ulemper så man bedre kan spille på dem alle sammen.

Mht Dr døds karakter ville jeg da sætte stor pris på at få en dygtig companion der kumme noget med at samle information, men hvis det ikke er hvad du kunne tænke dig skal vi måake begge gentænke vores karakterer

43gruppe-dynamik - Page 2 Empty Sv: gruppe-dynamik Lør 25 Dec 2010 - 19:47

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Men som du har annonceret før Helge, så går der jo et godt stykke tid til at vi starter, så vi har lang tid til at bygge de karakterer endnu.

Jeg kikker på muligheden for at bygge en light udgave af den føromtalte spymaster, og så ser jeg på om det bliver ham der skal spilles.
Eller der skal rulles den fede udgave af knife-fighter Paulie frem i stedet.

/J

44gruppe-dynamik - Page 2 Empty Sv: gruppe-dynamik Søn 26 Dec 2010 - 0:29

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Hey folkens...

Så er jeg også ved at være færdig med et udkast til en karakter, som så skal skrives om en femten-tyve gange når i andre ændrer jeres... Men her er den så:

Kaptajn Ehred Gildoon

Ehred har i hele sit 35-årige liv tjent huset Aringil. Først som tjener og stik-i-rend dreng for vagten, som menig vagt og senere som vagtkaptajn. Han er en talentfuld leder, en god soldat og en stærk kriger. Han tjente Carastor som vagtkaptajn, og var til stede da han kom af dage (af endnu ukendte grunde) ligeledes var han med Toron på jagten, hvor han næsten mistede livet. Dette har fået visse af hans kolleger til at hviske om at han er en ulykkesfugl, men denne hvisken er flere gange blevet til smertenshyl fra smæderen, når det kommer Ehred for øre.

Hans trofasthed overfor huset er hævet over tvivl, og strækker sig udover hvad der kan forventes mellem arbejdsgiver og arbejdstager. Han har ingen anden familie, og tilbringer alle nætter på slottet i barakken, som den eneste kaptajn (de andre kaptajner har familier i byen, og er der, når de ikke er på vagt).

Han har været i flere kampe, og står blandt andet for træningen af nye rekrutter. Han er en kompetent lærer, og kommer godt ud af det med de fleste andre i vagten.

Mere stor og stærk end dygtig til at slås, og hans eneste reelle fejl som soldat er at han betragter våben og udstyr som værktøj, der enten virker eller ikke gør. Vedligeholdelse er ikke hans stærke side, og han ser det ikke som sin opgave (han har måske ordnet for mange våben, som tjener i vagten...)

MVH

Bimse aka Ehred

45gruppe-dynamik - Page 2 Empty Sv: gruppe-dynamik Søn 26 Dec 2010 - 1:02

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Nu sidder krølle lige med en fornemmelse af at han bedre kunne lide det feel der var omkring hans karakter inden han begyndte at lave om på den. Men så kom han til at tænke. Der er 13 skills i smooth operator talentet - det betyder som bekendt at det koster 15 point pr level. Den ene af de skills krølle karakter for plus til er til gengæld Detect Lies. En skill vi er rimeligt enige om ikke er særlig tjenelig i spillet og som karaktererne derfor ikke bør have. Det krølle gerne vil sige er, kunne man lave et talent der hed Smooth Operator - macsmoperator, der ikke indehold Detect Lies (fordi den skill effektivt ikke findes) så kom talentet ned på at indeholde 12 skills og kommer derfor til kun at koste 10 point pr level. Det ville være meget federe for krølle, og det ville give det gamle feel tilbage til karakteren. Det er ikke fordi det komme til at betyde ret meget for mine skill-værdier om jeg gør det ene eller det andet, men det betyder noget i forhold til den måde karakteren fremstilles på synes jeg.

Hvad synes i andre er det kosher at lave den på denne måde? Eller skal køllen bare lukke og sluge kamelen med hud og hår?

En helt anden ting er at jeg personligt har svært ved at se hvornår det kan betale sig at købe Smooth Operator til 15 point. Det er sjældent at du kan forsvare at ligge point i alle skills der hører under det talent og da der lige netop er 13 skills i skal du næste kunne udnytte alle skills eller have en lorte IQ før det kan betale sig, og så kunne man sgu lige så godt bruge pointene på IQ, det giver nu en gang bonus til flere skills.

Køllen over and out, glæder sig til svar

46gruppe-dynamik - Page 2 Empty Sv: gruppe-dynamik Søn 26 Dec 2010 - 1:05

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

En anden mulighed var selvfølgelig at lave noget der hed political aptitude, og smide nogen skills fra smooth operator væk, her tænker jeg eksempelvis på carousing og sex-appeal, panhandling og streetwise.

47gruppe-dynamik - Page 2 Empty Sv: gruppe-dynamik Søn 26 Dec 2010 - 1:08

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

To be honest ?

Så synes jeg du skal lukke og sluge, Præcis som du plejer Smile

Det talent er et ondsvagt fedt talent, og nok det fedeste af dem alle.
Det indeholder hele pakken for en rigtig smarten-spiller som dig, og du skal derfor bare have den Smile

Du er velkommen til at smide et point efter detect lies, men du får bare ikke ret meget brug for den i vigtige situation, du kan ikke se om de vigtige skurke lyver (da det er ret plot dræbende) men du kan brge dem på lesser guys.

Betal ved kasse 1 Smile

Efter min mening er der vist allerede blevet klippet rigeligt med hæle og tæer i talents nu Smile

Men jeg bestemmer jo røv og plante, så du må vente til chefen logger på og giver dig dit grønne lys..

/J

48gruppe-dynamik - Page 2 Empty Sv: gruppe-dynamik Søn 26 Dec 2010 - 1:10

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Det talent er fedt, men de skills jeg skal bruge pointene til kan jeg få plusser til ved at købe min IQ op for 10 point i stedet. Det var bare fordi det var en god feel med talentet

49gruppe-dynamik - Page 2 Empty Sv: gruppe-dynamik Søn 26 Dec 2010 - 1:10

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Synes det vil være forkert at fjerne carousing, også selvom den hedder Political Something,

Med fare for at lyde meget nørdet: Jeg brugte selv en del 'carousing-skill' i Kroatien. Den er i høj grad vigtig i det politiske miljø..

/J

50gruppe-dynamik - Page 2 Empty Sv: gruppe-dynamik Søn 26 Dec 2010 - 1:16

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

smooth-operator stands! husk også lige på at den også fir reaction bonus, som du ikke får af et købe din IQ op...

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 2 af 4]

Gå til side : Forrige  1, 2, 3, 4  Næste

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum