S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

templates

+3
Janushedemann
princelarming
Helge
7 deltagere

Gå til side : 1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Go down  Besked [Side 1 af 6]

1templates Empty templates Ons 29 Dec 2010 - 22:30

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

Noble template: [94]

Allies (household guards) (size: 11-20;FoA: quite often; points: 50%) [32], Allies (immediate family) (size 6-10, FoA: Quite often; Points: 100%) [57*], Allies (House nobles) (size: 21-50, FoA: Quite Rarely; Points: 100%) [24*], Allies (House Host) Size 1001-10000; FoA: quite rarely; Points 50%) [23*], Claim to hospitality [5*], Legal enforcement powers (secular law) [10*], Status 2 [10], Tenure [5*], Wealth (very wealthy)[20] total [186]
* (deduction from duty (house) -5%)

Dependents (immediate subjects) (fewer than 0%, acquaintance, Quite rarely) [-15], Dependents (female and child relatives) (25%, loved one, quite often) [-40], Duty (immediate family) (quite often) [-10], Duty (house) (fairly often) [-5], Duty (kingdom) (quite rarely) [-2], Enemies (other noble houses) (rival) [-20] total [-92]

her er udgangspunktet for nobles i Arvandor... vi snakkede om at det skulle skrives ned, så vi kunne se det.

2templates Empty Sv: templates Ons 29 Dec 2010 - 23:16

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Mange tak, bro!

Så venter vi bare på at nogen piller det fra hinanden... Laughing

3templates Empty Sv: templates Søn 2 Jan 2011 - 14:27

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Som sagt før, så synes jeg lidt det er et større show, men det ser da allers fint ud Smile

Hvad er formålet med det her så? Er det meningen af I har tænkt jeg at alle Nobles skal betale de point for pakken ? Og i så fald skal have en lidt større point infusion ?
Eller spiller vi det bare som før, med det her som en rettesnor for hvad man kan ?

/J

4templates Empty Sv: templates Søn 2 Jan 2011 - 16:52

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Sådan som jeg forstår situationen er den den at dem der råbte "adelsmand" bare får denne her pakke, kvit og frit...

Ellers ikke den store ændring... Ingen points den ene eller den anden vej...

5templates Empty Sv: templates Søn 2 Jan 2011 - 17:01

Rune

Rune
Founder

Jeg må sige at det lyder meget rimeligt det Asbjørn siger. De noble burde få det kvit og frit, så de stadig har points til at gøre deres karakterer til mere end one-trick-ponies. Efter min mening.

Men, vil det så også betyde at vi andre companions også skal have en "gratis" pakke der repræsenterer vores rolle i systemet?

http://splatcup.goalsoccer.net

6templates Empty Sv: templates Søn 2 Jan 2011 - 17:03

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Det ville jo måske være mere fair, men det er ikke sikkert at det er sådan det ender...

7templates Empty Sv: templates Søn 2 Jan 2011 - 17:12

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

hvis i gerne vil have companion pakken kan jeg da godt lave den...

8templates Empty Sv: templates Søn 2 Jan 2011 - 17:15

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Hvis man ser lidt nøgternt på det,

Så betaler companions for noget, og Nobles betaler for noget.

Hvis man skriver companion pakken ud, sådan som den anden er blevet, koster den helt sikkert også en hel del mere end de små 5 point vi har kastet efter den.

Jeg ser ikke rigtig nogen grund til at lave om på point cost som det er nu, men det er da interessant at få skrevet dem ud på papir, bare for at kikke.

/J

9templates Empty Sv: templates Søn 2 Jan 2011 - 17:21

Rune

Rune
Founder

Jeg vil gerne se hvad sådan en companion har af tråde at trække i/blive trukket af.
Det vil give et bedre overblik over hvad vi kan tillade os.

http://splatcup.goalsoccer.net

10templates Empty Sv: templates Søn 2 Jan 2011 - 17:27

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Derudover:

Hvor mange levels Social Stigma - Second-class Citizen får en kvinde i denne setting??

11templates Empty Sv: templates Søn 2 Jan 2011 - 17:31

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

just the one...

12templates Empty Sv: templates Søn 2 Jan 2011 - 17:39

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Så en kvindelig adelsfrue har som udgangspunkt en [89] points template??

13templates Empty Sv: templates Søn 2 Jan 2011 - 17:48

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Hvad med Wealth mm ?

Adelskvinder har vel som sådan ikke det helt vilde selv ? Eftersom det kun er mænd som arver eller hvad ?

/J

14templates Empty Sv: templates Ons 5 Jan 2011 - 17:54

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Det viser sig så at man skal betale for visse ting, der ligger under templaten, men ikke andre... hvilke ting skal man betale for, og hvorfor??

15templates Empty Sv: templates Ons 5 Jan 2011 - 19:10

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Og får køllen bonus point for den wealth og status der er i pakken? Så kan han nemlig godt slås med sværd lige pludselig

16templates Empty Sv: templates Ons 5 Jan 2011 - 19:18

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

man får ikke bonus noget, eller noget andet. det her er hele pakken... Bamse spurgte hvad man kunne som noble.... dette er pakken.
templaten er ikke til aktivt brug, så som at man skal have alt sammen for at kunne være noble, men det man vil spille på. resten er så at sige det vi blev enige om, men som bamse insisterede på blev skrevet ned. companions og adelsfruer har en lignende template, som de ikke skal købe, men som følger med...

17templates Empty Sv: templates Ons 5 Jan 2011 - 19:39

rass

rass
Halv-elver Bondemand

Nogen fornuftig grund til at noble templaten ikke også følger med kostenloss? jeg ved da godt at det er cool at have status og penge men på den anden side skal der også være nobles i gruppen, for at settingen fungere...hvorfor ikke lade Krølle og jeg bygge karaktere for vores point ligesom de andre istedet for at betale for settingen? hvis mig og krøllsen skal bløde så skal de andre også, mindst status 1 og comfortable(15p) for Janus og Rune..og Asbjørn mere endnu.

Det er et reelt problem der skal håndteres ordenligt og rimeligt. Og jeg synes Helge skal lave et velovervejet call på det ellers bliver vi måske aldrig enige..

Ellers må vi sgu finde et andet system at spille i.



Sidst rettet af rass Tors 6 Jan 2011 - 2:20, rettet 1 gang

18templates Empty Sv: templates Ons 5 Jan 2011 - 19:44

rass

rass
Halv-elver Bondemand

F.eks min karakter hvor meget noble er han? for mellem 5p og 100p baggrundsshit, måske mere, og hvor meget og hvor lidt skal jeg bruge?hvor lidt og hvor meget får jeg ud af de point? Lad nu de spændene personer komme i centrum .. ellers er det til at blive syg af.

19templates Empty Sv: templates Ons 5 Jan 2011 - 20:02

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

alle skal bløde, men eftersom hele banden er fra Aringil huset er der ingen grund til at nogen køber de allies, eftersom alle har dem... mennesker køber ikke 2 ben og hår på hovedet som fordele, fordi det grundlæggende er mennesker man er... det samme her, alle er nobles eller companions fra huset Aringil, så alle de dyre allies og dependents, emenies er ens for alle, og derfor ikke relevante.

status er relavant, wealth er relevant, EXTRAORDINÆRE allies er relevante, men dem der fåes fra Aringil er en Spillerpakke... det kan godt være at Rass eller Krølle er dem der egentlig styrer dem/bestyrer dem, men alle nyder godt af dem

20templates Empty Sv: templates Ons 5 Jan 2011 - 20:04

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Summasumarum:

Companions køber deres companion status
Nobles deres status og deres wealth

Alle får indholdet af deres pakke

Rigtigt forstået?

/J

21templates Empty Sv: templates Ons 5 Jan 2011 - 20:09

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

yeah det er pretty much det...

22templates Empty Sv: templates Ons 5 Jan 2011 - 20:15

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

øh, altså Nobles køber deres status (2) og deres wealth (wealthy), og companions køber deres status (1) og wealth (comfortable) paranteserne er minimum

23templates Empty Sv: templates Ons 5 Jan 2011 - 20:17

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

I øvrigt, så burde adelsfruer vel generelt kun betale for deres status ? lidt ala companions..
Idet de egentlig ikke selv har nogen rigdom, ikke kan arve osv. ?
Hvis en adelsfrues mand dør bliver hun jo ik leder af familien...

/J

24templates Empty Sv: templates Ons 5 Jan 2011 - 20:18

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Okay....

Det er jo altid fedt man får at vide at man lige skal ligge 10p i noget, så sent i byggefasen, når man nu har spurgt til netop det mange gange og fået at vide at man ikke skal...
Så nu skal companions altså betale for wealth også ? Og ikke som vi før har snakket om at de ikke skal ?

/J

25templates Empty Sv: templates Ons 5 Jan 2011 - 20:40

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

kan ikke huske at der er blevet sagt de ikke skulle betale for wealth... har hele tiden fastholdt at de skulle have status 1 og comfortable wealth.

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 6]

Gå til side : 1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Lignende emner

-

» Astronaut templates

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum