S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

templates

+3
Janushedemann
princelarming
Helge
7 deltagere

Gå til side : Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Go down  Besked [Side 2 af 6]

26templates - Page 2 Empty Sv: templates Ons 5 Jan 2011 - 20:42

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Vi snakkede om det i sommerhuset da vi byggede karakterer, og der blev det specifikt sagt at de ikke skulle have den wealth..
Er helt hundrede på det, har stadigvæk det papir vi to lavede sammen med fordele til mig..

/J

27templates - Page 2 Empty Sv: templates Ons 5 Jan 2011 - 20:45

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Med det lønningsniveau der er for betroede medarbejdere i min del af familien skal du sgu nok skyde efter Wealthy Razz

28templates - Page 2 Empty Sv: templates Ons 5 Jan 2011 - 20:45

Rune

Rune
Founder

Som Janus så har jeg ikke helt forstået det med wealth og status før nu, men Helge listede dem ned over Baltukaan uden jeg rigtig lagde mærke til det. Smile Nu ved jeg at det hører til companion pakken. Smile

Men lige meget hvad, så er det vand under broen. Jeg har lidt points til overs, nogen der vil låne?

http://splatcup.goalsoccer.net

29templates - Page 2 Empty Sv: templates Ons 5 Jan 2011 - 20:48

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Det skal du sgu ikke regne med Krølle du,

Hvis vi pludselig skal hive 10p extra op af lommen, så bliver der solgt ud af din rådgivers taktiske evner du Smile
Mindre companion, mere bodyguard.

/J

30templates - Page 2 Empty Sv: templates Ons 5 Jan 2011 - 20:53

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

hmm, det er vel også ok, taget i betragtning at jeg er pivringe til at slås selv

31templates - Page 2 Empty Sv: templates Ons 5 Jan 2011 - 20:59

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Ja sådan går det Smile

Det er sgu ik billigt heller at bygge en companion med flere sider end 1.

/J

32templates - Page 2 Empty Sv: templates Ons 5 Jan 2011 - 21:03

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

vær lige opmærksomme på at jeres wealth passer overens med jeres gear... kvalitetsgear er dyrt... også tøj til særlige lejligheder. et sæt fint tøj til status 1 koster 480$ og til status 2 koster det 1200... det påregnes at alle har 1 sæt formal clothes af den her kvalitet, men extra koster altså også...

33templates - Page 2 Empty Sv: templates Ons 5 Jan 2011 - 21:12

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Nu skal vi netop også huske at huske på, at vi er companions og ansatte hos de nobles vi arbejder for, eller deres hus.

Det betyder vel at får kan få shit af dem ? Eller skal alt vores gear kunne tages udfra vores wealth ?
Hvis det er ilfældet, så skal vi huske på, at man får en FULL wardrobe af ens pågældende status gratis fra start.
Det skal vi således ikke betale for.

Hvis vi skal til at have wealth også, så skal vi også have boliger, hestevogneosv jo, og der skal regnes cost of living mv.

/J

34templates - Page 2 Empty Sv: templates Ons 5 Jan 2011 - 21:18

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

jeres gear er ud fra jeres wealth, altså jeres egen... hvis i vil trække på jeres ansætters wealth skal han købes som patron.

35templates - Page 2 Empty Sv: templates Ons 5 Jan 2011 - 21:19

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

det der står under What costs of living gets you, er hvad du har, hvis du betaler for det... du har ikke shittet bare fordi du er status 4 eller har wealth... du skal bruge den cost of living der svarer til det...

36templates - Page 2 Empty Sv: templates Ons 5 Jan 2011 - 21:25

rass

rass
Halv-elver Bondemand

hvis man er comfortable har man jo netop et job der er vellønnet og som give een råd til shit..altså advisors er bedre lønnet end bønder/mercenarys derfor comft.

37templates - Page 2 Empty Sv: templates Ons 5 Jan 2011 - 21:32

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Fint fint.

Så vil jeg lige huske alle på at undersøge deres wealth levels (pp. 25), cost of livings(pp. 265) samt hvad deres wealth vil give dem i løn(pp. 517)

Derigennem kan man fastsætte hvad man kan tillade sig at spendere på shit.
En wealthy spiller med status 1 og et job i vores TL har således 800 om måneden til is og kager fx.

En V. Wealthy spiller med status 3, har således 4.000 i lommepenge om måneden.

Det er også værd at huske at wealth er starting wealth primært, og derigennem dækker både gear og starting assets såsom huse mm.
Der rådgives at man bruger ca. 80% af sarting income på faste assets (Huse, heste mm) og ca. 20% på adventure gear.
Det man ikke bruger på en af disse to ting, er det man har i kisten eller i banken ved spilstart.
Dvs, bare fordi man er v. wealthy elller Wealthy, betyder det ikke at man har skaller i banken par tout, men at man skal gemme hvis man vil have det.

Hvis man ønsker extra wealth skal der independent inc på bordet.


/J

38templates - Page 2 Empty Sv: templates Ons 5 Jan 2011 - 21:52

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

wealth er ikke startingwealth primært. hvis man har høj wealth får man også mange penge om måneden i income. hvis man har høj status kræves der en del penge for at opretholde det verdslige omkring statusen (hus, osv) det man betaler i cost of living dækker disse ting. det der er til overs er ens lommepenge som janus pointere. startingwealth er noget andet, og det rådgives godt nok, men der er ikke noget i vejen for at man laver en 50-50 fordeling mellem fast ejendom og adventuring gear, men i en middelalder fantasy setting er det en ret udvisket grænse idet man som ridder skal have sit gear som fast ejendom, fordi det er en del af ens arbejde at smadre røvere og banditter, eller bjørne. den 20-80% fordeling er fin, men igen, bedstefars arve-rustning er da fast ejendom... og så kører møllen... alt i alt, det jeg siger er: hvis i har til jeres cost of licing bekymre vi os ikke så meget om hvad for et hus det lige præcis er i bor i...

39templates - Page 2 Empty Sv: templates Ons 5 Jan 2011 - 21:58

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Wealth er meget chained til starting wealth, idet der netop er specificeret at det man ikkekøber show for af de penge, er de penge man har liggende i pungen/banken/kisten/slottet.
Dvs bare fordi man har wealth betyder det ikke at man har redde penge man kan bruge på ting. Jf Wealth afsnittet.

Men det er cool med det. Ville bare gerne at det var afklaret da vi snakkede om det sidst, da de da er mange point man skal hive ud af budgettet pludseligt.
Men hvis vi skal gå så meget op i wealth, status mm, så er det meget relevant at vi kikker cost of living og løn me i spillet generelt over de penge vi kan bruge.

Jeg vil da helt sikkert overveje om jeg ikke skal klippe lidt her og der, og bliver wealthy, da jeg ellers kun har en slik at bruge på is og kager, hvilket min karakter da ikke kan overskue at leve med.

/J

40templates - Page 2 Empty Sv: templates Ons 5 Jan 2011 - 22:16

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Så vidt køllen kan se har han en cost of living på 60.000 og en løn på 800.000 - jeg har til de is og kager det kunne blive nødvendigt at vi skulle have. Det betyder ikke at du ikke skal betale for wealthy alligevel for øvrigt, hvis du kun tager comfortable er det fordi jeg har været en bedre forhandler end dig da vi snakkede løn sidst Wink

Har det for øvrigt lidt underligt med at cost of living ikke er tech-level afhængigt, sådan at man i tech-level 8 kan være status 2 og kun have comfortable wealth. Men det er noget helt andet vi sikkert ikke skal snakke om her.

Er der for øvrigt nogen der ved om Helge har ændret mening mht. Smooth Operator - Det kunne jeg nemlig godt tænke mig.

41templates - Page 2 Empty Sv: templates Ons 5 Jan 2011 - 22:21

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Ja det er en smule stenet, men tilgengæld er lønnen ordnet derefter.
Det er da altid noget.

Jeg ved godt du er stinkende rig, derfor havde jeg håbet lidt på at companions kunne slippe for hele det show, men nu må jeg jo selv finde mig en tung pung også Smile Gider ikke være en fattiglus

/J

42templates - Page 2 Empty Sv: templates Ons 5 Jan 2011 - 22:22

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Og nej, det Krølle, det tror jeg ikke han har.
Det er ret fast-tømret det talent Smile

Og du klarer dig jo nok

/J

43templates - Page 2 Empty Sv: templates Ons 5 Jan 2011 - 22:23

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

@ Krølle: der står garanteret noget med det i low-tech... og du kan forøvrigt godt leve over status, altså: have en masion istedet for et stort hus og så videre... det er nok realistisk at du har cost of living som en status 3'er... hvilket også kan give dig status "3" i visse sammenhænge...

44templates - Page 2 Empty Sv: templates Ons 5 Jan 2011 - 22:27

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Tror da Krølle har status 4 Helge..

/J

45templates - Page 2 Empty Sv: templates Ons 5 Jan 2011 - 22:35

rass

rass
Halv-elver Bondemand

man må faktisk ikke have højere wealth level end status level og omvendt...Krølles profit er helt ude af propertion. Reglerne siger at en level kan afvige hvilket vil sige at krølle højest, med status 3 kan være filthy rich(wealth level 4)...For min karakter betyder det at han bliver en rig ridder(1/2 very wealthy=10.000) men en fattig lord med staus 4 og wealth 3...

46templates - Page 2 Empty Sv: templates Ons 5 Jan 2011 - 22:36

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Krølle har i hvert fald betalt dyr mønt for at være status 4, hvis det så ikke er tilfældet skal krølle brude de point på flere is og større kager.

Der er for øvrigt aldrig nogen der har svaret på mit spørgsmål om Hirelings

47templates - Page 2 Empty Sv: templates Ons 5 Jan 2011 - 22:37

rass

rass
Halv-elver Bondemand

Så søde Krølle du må bevilge et lån når jeg bliver lord please?

48templates - Page 2 Empty Sv: templates Ons 5 Jan 2011 - 22:41

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Det har jeg aldrig set, hvor står de henne?

/J

49templates - Page 2 Empty Sv: templates Ons 5 Jan 2011 - 22:56

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Men for satan, det bliver jo ikke billigere det her show Smile

Tror de mange-sidede karakterers tid er oprunden, længe leve de 1-sidede Smile

/J

50templates - Page 2 Empty Sv: templates Ons 5 Jan 2011 - 23:17

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

The king is dead - long live the king!
The king is dead - long live the king!
The king is dead - long live the king!
The king is dead - long live the king!
The king is dead - long live the king!
The king is dead - long live the king!
The king is dead - long live the king!
The king is dead - long live the king!
The king is dead - long live the king!
The king is dead - long live the king!
The king is dead - long live the king!
The king is dead - long live the king!
The king is dead - long live the king!
The king is dead - long live the king!
The king is dead - long live the king!
The king is dead - long live the king!

er det så ikke snart min tur til at være konge?

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 2 af 6]

Gå til side : Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Lignende emner

-

» Astronaut templates

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum