Hej folkens...
jeg snakkede kort med Janus om denne settings holdning til vold, kamp og krig, og i den forbindelse kan jeg godt se det vanskelige i at jeg ikke var med til jeres lille Befriending Darkness afslutning og setting-præsentationen af Arvandor-kampagnen...
Janus siger at fokus ligger på Intriger og den slags, med sekundært fokus på kamp...
(han tilføjer dog også at han mener at der kommer mere kamp end som så, og siden han jo er spillerkarakter, og kan starte slåskampe med hvem som helst, når som helst, og næsten hvor som helst så får han nok også ret...)
Det jeg gerne vil høre er om det er den korrekte inddeling??
Jeg spørger for at undgå det klassiske D&D-show, hvor tyven lige skulle på indbrudsmission hver aften, og de andre fire spillere i gruppen skulle sidde ved siden af og høre på latterlige (men for tyven relevante) skill-checks, beskrivelser og kampe i flere timer... Der er ikke noget værre end at være reduceret til en statist (eller slet ikke at være med!) i halvdelen af spillets spilletid, lige med undtagelse af at blive kørt over af en mejetærsker...
Derfor vil jeg høre om vi skal lave karakterer med 50/50 point-fordeling i intrige/kamp, for at undgå dette, eller hvordan vil ellers sikrer os selv relevans i alle spillets facetter...
MVH Bimse
jeg snakkede kort med Janus om denne settings holdning til vold, kamp og krig, og i den forbindelse kan jeg godt se det vanskelige i at jeg ikke var med til jeres lille Befriending Darkness afslutning og setting-præsentationen af Arvandor-kampagnen...
Janus siger at fokus ligger på Intriger og den slags, med sekundært fokus på kamp...
(han tilføjer dog også at han mener at der kommer mere kamp end som så, og siden han jo er spillerkarakter, og kan starte slåskampe med hvem som helst, når som helst, og næsten hvor som helst så får han nok også ret...)
Det jeg gerne vil høre er om det er den korrekte inddeling??
Jeg spørger for at undgå det klassiske D&D-show, hvor tyven lige skulle på indbrudsmission hver aften, og de andre fire spillere i gruppen skulle sidde ved siden af og høre på latterlige (men for tyven relevante) skill-checks, beskrivelser og kampe i flere timer... Der er ikke noget værre end at være reduceret til en statist (eller slet ikke at være med!) i halvdelen af spillets spilletid, lige med undtagelse af at blive kørt over af en mejetærsker...
Derfor vil jeg høre om vi skal lave karakterer med 50/50 point-fordeling i intrige/kamp, for at undgå dette, eller hvordan vil ellers sikrer os selv relevans i alle spillets facetter...
MVH Bimse