S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

At slås, eller ikke at slås??

+2
Janushedemann
princelarming
6 deltagere

Gå til side : 1, 2  Næste

Go down  Besked [Side 1 af 2]

1At slås, eller ikke at slås?? Empty At slås, eller ikke at slås?? Tirs 4 Jan 2011 - 16:19

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Hej folkens...

jeg snakkede kort med Janus om denne settings holdning til vold, kamp og krig, og i den forbindelse kan jeg godt se det vanskelige i at jeg ikke var med til jeres lille Befriending Darkness afslutning og setting-præsentationen af Arvandor-kampagnen...

Janus siger at fokus ligger på Intriger og den slags, med sekundært fokus på kamp...
(han tilføjer dog også at han mener at der kommer mere kamp end som så, og siden han jo er spillerkarakter, og kan starte slåskampe med hvem som helst, når som helst, og næsten hvor som helst så får han nok også ret...)

Det jeg gerne vil høre er om det er den korrekte inddeling??

Jeg spørger for at undgå det klassiske D&D-show, hvor tyven lige skulle på indbrudsmission hver aften, og de andre fire spillere i gruppen skulle sidde ved siden af og høre på latterlige (men for tyven relevante) skill-checks, beskrivelser og kampe i flere timer... Der er ikke noget værre end at være reduceret til en statist (eller slet ikke at være med!) i halvdelen af spillets spilletid, lige med undtagelse af at blive kørt over af en mejetærsker...

Derfor vil jeg høre om vi skal lave karakterer med 50/50 point-fordeling i intrige/kamp, for at undgå dette, eller hvordan vil ellers sikrer os selv relevans i alle spillets facetter...

MVH Bimse

2At slås, eller ikke at slås?? Empty Sv: At slås, eller ikke at slås?? Tirs 4 Jan 2011 - 16:28

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Jeg vil godt lige understrege at jeg bestemt ike har tænkt mig at starte slåskampe med alle og enhver.
Mit fokus ligger maksimalt på intrige og politik, som det vel handler mest om.

Det jeg mente da jeg snakkede med Asbjørn var, at jeg ser vold mm som en naturlig fortsættelse af det politiske spil.

/Janus Von Clausewitz

3At slås, eller ikke at slås?? Empty Sv: At slås, eller ikke at slås?? Tirs 4 Jan 2011 - 16:33

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Det ved jeg selvfølgelig godt... Men grunden til at jeg skriver det er, at det ikke kun er Helge jeg spørger, fordi det ikke kun er Helge der tager beslutningen om i hvilken retning og med hvilken vægt kampagnen forholder sig til vold og intriger... Vi har allesammen et ansvar i forhold til at indfri den aftalte vægtning...

Hvis der er nogen spillere (nogen mere end andre) der beslutter sig for at gå på et murderous rampage, så er det vel det der sker... og jeg går ud fra at det også bliver spillet, hvis det sker... derfor skrev jeg som jeg gjorde...

4At slås, eller ikke at slås?? Empty Sv: At slås, eller ikke at slås?? Tirs 4 Jan 2011 - 16:44

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Min egen karakter kan nul slås - derfor regner jeg med at i andre kan løse de problemer. Det er rigtigt at der er noget med at man måske kommer til at sidde over, men det er jeg alligevel vant til. Det er ligegyldigt hvilken karakter jeg laver så kommer jeg alligevel altid ved at være uden for kamper efter 1-2 runder. Sådan er reglerne når Helge ruller terninger mod mig desværre.

5At slås, eller ikke at slås?? Empty Sv: At slås, eller ikke at slås?? Tirs 4 Jan 2011 - 16:48

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Hæ hæ!

Så kan man lige så godt lade være med at smide points efter det der slåsse-skidt ;-)

Fair nok, og fint med mig at du har affundet dig med ikke at være med i kampene, men der er jeg ikke helt endnu...

6At slås, eller ikke at slås?? Empty Sv: At slås, eller ikke at slås?? Tirs 4 Jan 2011 - 16:49

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

BF var også med meget fokus på ikke at slås, og der slåssede vi sgu også lidt.
Og der var vi flere som var piv ringe til det, men det var sjov alligevel.

Jeg tror altid der vil være lidt slås, også selvom der er meget vægt på andet.

/J

7At slås, eller ikke at slås?? Empty Sv: At slås, eller ikke at slås?? Tirs 4 Jan 2011 - 16:56

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

jo jo og køllen har da også både en kniv, en stor kniv og et skjold. Så når alt kommer til alt skal han nok skubbe til de slemme fyre med den spidse ende af en af knivene.

8At slås, eller ikke at slås?? Empty Sv: At slås, eller ikke at slås?? Tirs 4 Jan 2011 - 16:58

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Lidt slås er også fint med mig, ingen tvivl... meget slås er sådan set også fint med mig, jeg vil bare gerne vide det på forhånd ;-)

9At slås, eller ikke at slås?? Empty Sv: At slås, eller ikke at slås?? Tirs 4 Jan 2011 - 17:51

Rune

Rune
Founder

Min gamling kan ikke noget slås. Han kan kaste flaske eller pulver efter folk hvis de står lige ved siden af ham, men det er så det. Han har en tjener som er ret stor og kan skubbe til folk, men som ikke er trænet i våben på nogen måde.
For min skyld må folk gerne slås, men Baltukaan forsøger nok at holde afstand til al vold der kan have påvirkning på ham. Det bliver utroligt spændende for min gamling hvordan han skal overleve hvis han er i nærheden af slåskamp, siden han er så ringe til det. Very Happy

http://splatcup.goalsoccer.net

10At slås, eller ikke at slås?? Empty Sv: At slås, eller ikke at slås?? Tirs 4 Jan 2011 - 17:59

rass

rass
Halv-elver Bondemand

hmmm når en ruling class samt andre magtfaktore bevæbner sig til tænderne er det vel ikke for sjov. Det er vel mere almindeligt at lide den voldelige død end at tisse i sengen som 90 årrig..Stridigheder såvelsom politiske og personlige løses vel ofte med vold og i min optik befinder vi os langt fra en retsstat. Man kan selvfølgelig godt have retskrav osv men uden at kunne bakke dem op med magt komme man ikke langt. Verden er farlig og kamp for overlevelse er en del af hverdagen altså; jeg regner klart med kamp og hvis man vil have indflydelse på om man overlever er det nok en god ide at ligge et par point i en spids genstand..eller hyre nogle vagter.
Og jeg synes godt pc'er selv styre deres (loyale)vagter rent teknisk på vores hex grid.

See you on the battlefield!

11At slås, eller ikke at slås?? Empty Sv: At slås, eller ikke at slås?? Tirs 4 Jan 2011 - 18:12

Rune

Rune
Founder

Nnnjaaaaaee....tryllestøv! tryllestøv!! Wizard

http://splatcup.goalsoccer.net

12At slås, eller ikke at slås?? Empty Sv: At slås, eller ikke at slås?? Tirs 4 Jan 2011 - 18:14

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Jeg snakket ikke om at vold er skidt, eller at vi skal minimere det, men spørger blot om i hvilken grad jeres karakterer er bygget til at løse tingene med vold...

Naturligvis ender liv i denne fiktive middelalderlige setting sjældent i sengen, forårsaget af alderdom, men det er jo heller ikke det samme som at sige at spillepersonerne skal føre kniven selv, i hver eneste NPC de vil komme af dage...

Retsstat Schmetsstat! Might makes right, naturligvis!
Men det er ikke det samme som at sige at enhver lord skal kunne lammetæve enhver anden lord i CC...
- Lords do the lying, and soldiers do the dying... (for at parafrasere og omskrive en kending ;-) )

Det er også en anden vigtig ting: Styrer vi, umiddelbart taktisk, vores karakterers købte Allies?

13At slås, eller ikke at slås?? Empty Sv: At slås, eller ikke at slås?? Tirs 4 Jan 2011 - 19:12

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

altså: jeg mener ikke at jeg på noget tidspunkt har sagt at der ikke skal slås, men at spillet lagde vægt på politisk intrige. der kan være en hel del politisk intrige i spidsen af et skarpt sværd, hvis det er den måde man vil føre politik på, og hvis det er det, må man også vende sig til at det er den form for politik folk fører imod en...

spillet kommer (forhåbentlig) til at handle om Aringil husets fordøg på komme til magten på den ene eller den anden måde, i konge-ræset... der kommer konfrontationer, der kommer kamp og der kommer kongemord!

i forhold til Allies kommer det til at foregå på følgende måde: er de available? (Helge ruller terningerne og vi spiller scenen) hvad er deres reaction på det de bliver bedt om? (vi ruller igen, og spiller scenen) derefter spiller i dem eller jeg gør, som vi nu har rullet til eller aftalt. det r oplagt at en kvindelig spiller uden den store kampkunnen, med en våbenkyndig livvagt ruller og ruler for ham i kampe, da det også aflaster mig en hel del...

jeg tænker at der skal regnes med en konfrontation der kan lede til kamp til hver session (nu siger jeg regnes med og kan) og så tager vi den derfra... hvis der begynder og komme mere og mere kamp. så fazer vi bare diessa lidt udaf og livvagten lidt indaf...

savvy?

14At slås, eller ikke at slås?? Empty Sv: At slås, eller ikke at slås?? Tirs 4 Jan 2011 - 19:25

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Fine by me Smile

Håber bare ikke at alle packer Allies som fordel...

/J

15At slås, eller ikke at slås?? Empty Sv: At slås, eller ikke at slås?? Tirs 4 Jan 2011 - 19:55

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

at packe allies for point er det samme som at købe weapon skills, det er bare mere realistisk at lords/ladies har nogen til at dø for sig... jvf bamses starship trooper citat tidligere...

16At slås, eller ikke at slås?? Empty Sv: At slås, eller ikke at slås?? Tirs 4 Jan 2011 - 20:01

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Jo jo, det er det samme.
Bevars.

Men jeg kan hurtigt lige strikke en psyco ally sammen, som er motorbillig, altid er der, og som bestemt er billigere end at kunne slås selv, og ikke halvt så farligt.
My point: Det er en fin genvej hvis man ikke selv gider at kunne slås, især hvis man selv får lov at styre ham rundt på vores fine grid.

/J

17At slås, eller ikke at slås?? Empty Sv: At slås, eller ikke at slås?? Tirs 4 Jan 2011 - 20:20

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

sådan en psycho ally ville meget meget hurtig løbe ind i noget krads gift, en kniv i nyrene eller en garotte om halsen når han sov... my point is: hvis det giver mening er det fint, ellers er det no-go...

18At slås, eller ikke at slås?? Empty Sv: At slås, eller ikke at slås?? Tirs 4 Jan 2011 - 20:25

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

valde trykkede lige enter...

desuden duer det kun fordi ALLE har de samme allies, det er de samme vagter alle løber rundt med (altså alle lords) hvis nogen lavede en psycho, så havde alle en psycho... vagter er vagter, no more no less... en bodyguard skal være spiller (Janus) fordi han er exceptionel. eller også skal der være en god grund til at han er der, og er sej, som f.eks man er konge, eller kvinde...

19At slås, eller ikke at slås?? Empty Sv: At slås, eller ikke at slås?? Tirs 4 Jan 2011 - 20:28

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Forhåbentlig ville en dygtig ally da ikke dø hurtigt, og før end en spillere, bare fordi han var dygtig....

Selvfølgelig er det cool hvis det giver mening.

Min point var bare at hvis man også får lov ar styre manden selv, så bliver allies bestemt ikke ringere, og en fin genvej til at slippe for at købe et slåsse show selv.

/J

20At slås, eller ikke at slås?? Empty Sv: At slås, eller ikke at slås?? Tirs 4 Jan 2011 - 21:25

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Hvad med Hirelings - kan vi købe os sådan nogen? Nu skriver jeg mest fordi min karakter har penge nok til at kunne købe en dygtig livvagt eller 2 ekstra. eksempelvist en livvagt til livvagten Wink Der skal jo være nogen til at vogte vogterne.

Der er nogle regler for det i campaigns - noget med at det er styret af et reaktion-roll, der rulles når man ansætter sin hireling. Denne reaktion kan så modificeres af forskellige ting. Desuden kræver det også en by af en hvis størrelse for at man kan ansætte specielle folk.

Det egentlige spørgsmål er som sagt - kan vi det og styrer vi dem eller styrer du dem?

21At slås, eller ikke at slås?? Empty Sv: At slås, eller ikke at slås?? Tirs 4 Jan 2011 - 22:13

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

yeah i kan hyre hirelings, men de er (med mindre de er citizens) ramt af reglen om "10 lbs ore" og hvis de er citizens er de kun trænede i weapons hvis de er men-at-arms og hvis de er men-at-arms er de nogens men-at-arms. Mercenaries er meget meget sjældne i Arvandor, fordi det kun er fyrede men-at-arms der bliver det, og de blev nok fyret med en grund...

rogues der er hurtige med kniven er en anden sag og er selvfølgelig tilgængelige, men de gode er sjældne, og hvis de er "uncouth" smitter det af på ham der har dem's rygte...

de eneste der har vagter per se er adelen og merchants (der også har en art men-at-arms som man muligvis kunne hyre) som karavane vagter. hirelings er det småt med i Arvandor, med mindre du regner din personlige oppasser og men-at-arms som hirelings...

22At slås, eller ikke at slås?? Empty Sv: At slås, eller ikke at slås?? Tirs 4 Jan 2011 - 22:42

princelarming

princelarming
Barbar Barber

og så er spørgsmålet, kan de købes for penge?? Hvis de kan, hvilket de burde, så clasher det lidt med den points cost som allies ellers har under karakter-skabelse...

Med andre ord. enten points, eller penge... at RP sig til Allies er også ok... Men ellers kan man jo bare nøjes med at bruge points på penge og så købe sig til resten...

23At slås, eller ikke at slås?? Empty Sv: At slås, eller ikke at slås?? Tirs 4 Jan 2011 - 22:47

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

man kan ikke bruge penge til at købe en fordel uden at have den på sit ark. man kan hellerikke gå ud med alle Krølles penge og købe sig en hær uden at betale point for den.... så man kommer til at skylde i banken, big time. penge kan bruges til at købe gods, heste, grise køer og får og verdslige besiddelser... alle mennesker skal anskaffes som en ally...

en gruppe mercenaries kan godt laves, med samme regler som contacts under "money talks" på en vis måde, men så bliver selv in lille hær meget meget dyr meget hurtigt...

24At slås, eller ikke at slås?? Empty Sv: At slås, eller ikke at slås?? Lør 8 Jan 2011 - 14:17

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Så er jeg sgu ved at være packed, bare et hurtigt overslag over hvor mange weaps jeg indtil videre har packet:

15

/J

25At slås, eller ikke at slås?? Empty Sv: At slås, eller ikke at slås?? Ons 19 Jan 2011 - 14:52

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Hvem er gruppen er egentlig i stand til at slås ?

Weap, skill level? (Spillere og allies)

/J

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 2]

Gå til side : 1, 2  Næste

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum