S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Wargear

4 deltagere

Gå til side : 1, 2  Næste

Go down  Besked [Side 1 af 2]

1Wargear Empty Wargear Tors 6 Jan 2011 - 3:26

rass

rass
Halv-elver Bondemand

check denne knife ud fra ma. janus. jeg mener det er en form for folde kniv.
3(tl) Balisong sw-3 cut C, 1 -1(parry) $50 0.5 5(min.st) +1 Holdout.
or thr-1 imp C

eller denne kinesiske

3 Slashing Wheel thr+1 cut C 0 $60 1 5

er god til at snitte limbs med og til at parrere

begge bruger knife skill.

og check iøvrigt s 218 ma. der er en masse sejt shit om hidden weapons. Både gear og regler.

2Wargear Empty Sv: Wargear Tors 6 Jan 2011 - 9:48

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

der er også regler for at man kan få lavet specielle holdout weaps, der ikke har noget egentligt håndtag (hilt) men bare er lidt tykkere der hvor man skal holde og ikke skarpe. den option giver +1 til holdout og -1 extra til parry LT (C2)... det kunne måske være smart hvis du er god til dodge janus...

3Wargear Empty Sv: Wargear Tors 6 Jan 2011 - 12:02

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Slahing wheelet er sjovt, men da vi snakkede om den i sommerhuset fik jeg er meget klart nej fra Helge, den var for eksotisk.

Mht Balisong er den da fin som backup, så fremt jeg må have den altså.

/J

4Wargear Empty Sv: Wargear Tors 6 Jan 2011 - 12:54

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

den er bare ikke nær så sej som en large knife uden handle.

slashing wheel er for eksotisk med mindre du bruger point på en unusual background (imperial ties) til 5 pts som så også giver cultural familarity (Empire)...

5Wargear Empty Sv: Wargear Tors 6 Jan 2011 - 13:00

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Det er helt fint, men det er der simpelthen ikke point til.
Jeg ved heller ikke om jeg gider det weap overhovedet.

Men jeg synes måske i den anledning at min weaponmaster fordel burde give mig lov til at lege med alle slags knive.
Både fordi det giver mening, at man har trænet og kender næsten alle slags knive der findes sådan da.
I Weapon Master fordelen står der også: " You are familiar with - If not proficient in - Every weapon within your class.

/J

6Wargear Empty Sv: Wargear Tors 6 Jan 2011 - 13:04

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

ja inden for din kulturelle familaritet... riddere der var weaponmasters i middelalderen var bestemt ikke "familiar with" katanaer eller jian sværd, der åbenlyst ligger uden for deres kultur, bare fordi de var weaponmasters...

i forhold til balisong og hold-out er det det vi kalder en butterfly kniv på dansk/engelsk og er templaten for en foldekniv. den er holdout +1 ialt.

7Wargear Empty Sv: Wargear Tors 6 Jan 2011 - 13:21

rass

rass
Halv-elver Bondemand

Hvis man påtænker martial arts tror jeg ikke den unusual background koster mere end 1p og det kunne da være cool med et eksotisk "touch" på den fede weapon master.



Sidst rettet af rass Tors 6 Jan 2011 - 22:07, rettet 1 gang

8Wargear Empty Sv: Wargear Tors 6 Jan 2011 - 15:31

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Den fede weapon master er meget stramt spændt ud som tiderne er lige nu.
De 10 ekstra tvungne point gjorde ondt i regnskabet.

Selvfølgelig kunne WM riddere ikke slås med katana, men der var sgu også langt over, så chancen for at de havde set sådan en var nok også lille.
Deriomod var det sgu nok ikke så usansynligt at en rigtig dygtig WM i swords havde pøvet en saracener sabel eller syv (eller lignende)..

Imperiet ligger 'lige' ved siden af os, og de har sågar ambassadører mm hos os, derfor mener jeg sagtens man kan retfærdiggøre det.

Men igen, det er helt op til Helge.
Og jeg ved stadigvæk ik om jeg gider lege med de funky knife, men Rasmus har da ret i at de giver et sjovt islæt..

/J

9Wargear Empty Sv: Wargear Tors 6 Jan 2011 - 15:38

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

I Martial Arts kunne man godt bruge style perks ala: Unusual Training / Style familiarity / Exotic Weapon Training
til netop dette formål hvis det var..

/J

10Wargear Empty Sv: Wargear Tors 6 Jan 2011 - 17:51

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

jeg er enig med prisen på 1 pts som en perk på de andre knive...

11Wargear Empty Sv: Wargear Lør 8 Jan 2011 - 13:47

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Det lyder egentlig også fair nok.

Kan godt ske jeg kaster mig over dem som et sjovt side show.

Den perk dækker vel også sjove ting som kan kastes med knife skill ?

/J

12Wargear Empty Sv: Wargear Lør 8 Jan 2011 - 15:51

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

forøvrigt: vent lige med at købe alt for meget gear, idet vi nok lige skal kigge lidt i LT sammen, for at finde det helt rigtige udstyr... især rustninger og våben, men også resten af sagerne...

13Wargear Empty Sv: Wargear Lør 8 Jan 2011 - 15:56

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

må man for øvrigt kunne sabel i stedet for sværd? Det der sabel tiltaler nemlig min st 9 karakter frem for sværd.

14Wargear Empty Sv: Wargear Lør 8 Jan 2011 - 15:59

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

nope, men du kan få et balanced broadsword, som offsetter din ST, så du ikke får penalty til at slås med det... det har CF 4...

15Wargear Empty Sv: Wargear Lør 8 Jan 2011 - 16:20

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

du kan også lave det "stylish" så "kendere" for + til reaction rolls, når de ser du har det, for god smag...

16Wargear Empty Sv: Wargear Lør 8 Jan 2011 - 18:00

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

CF 4?

Sådan en pind skal jeg have til at stikke i folk - den er der nogen der kan forklare mig hvordan jeg skriver på mit skema når vi ses den 21. Smile

17Wargear Empty Sv: Wargear Lør 8 Jan 2011 - 19:14

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Du skriver bare dit sværd som du vil have.

At det så er balanced koster bare skaller, CF 4 er bare 4 gange så dyrt. Og du slipper for den penalty du skulle have haft med din lårte styrke, dvs ikke nogen -1.

/J

18Wargear Empty Sv: Wargear Lør 8 Jan 2011 - 19:41

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Men den der balancerede pind kan vel heller ikke være "very fine" ? det kunne min ST 9 karakter nemlig også rigtig godt tænke sig hvis det hele skal hænge sammen. Og penge er ikke en faktor i det udstyr lord fenter skal have sig jeg siger det bare. Hvis det bliver en faktor bliver jeg sur og køber multimillionaire igen!

19Wargear Empty Sv: Wargear Lør 8 Jan 2011 - 20:33

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Den pind kan sagtens være v fine. Faktisk vil jeg argumentere for at sådan en pind slet ik bliver laveti dårligere end fine.

Et V. Fine Thr. Broad Sword koster: 13.000

Et Fine Thr. Broad Sword: 2.600

Det er så gange 4, hvis det er balanced.

V. Fine bliver så ret dyrt... Og lige gyldigt for dig tror jeg.

Fine er fint nok
/J

20Wargear Empty Sv: Wargear Lør 8 Jan 2011 - 21:05

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Nu står der jo i reglerne at det kun er fencing våben der kan være "very fine" og et broadsword er vel ikke særligt fencing - eller er det bare mig?

Men nok om det jeg satser hele butikken på et fine balanced broadsword.

21Wargear Empty Sv: Wargear Lør 8 Jan 2011 - 21:39

rass

rass
Halv-elver Bondemand

I reglerne står der fencing weapons and swords under beskrivelsen af v. fine.

22Wargear Empty Sv: Wargear Lør 8 Jan 2011 - 22:31

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Fed død så er isen jo ikke belagt med køer - eller hvad man nu siger. Det eneste der så ikke hænger helt sammen er hvordan jeg får råd til pinden

23Wargear Empty Sv: Wargear Lør 8 Jan 2011 - 22:59

rass

rass
Halv-elver Bondemand

Ja du må jo smide 52.000 for den som er lidt over halvdelen af din starting wealth. Et dyrt men godt køb især hvis du holder fast ved skill 12 i broadsword.

med 1d+2 imp thrust kan du sætte alle street thugs på plads hvis de altså kommer en af gangen..

24Wargear Empty Sv: Wargear Lør 8 Jan 2011 - 23:05

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Jeg holder ikke fast ved 12 i sword - det bliver der ikke noget af. jeg har 10 i sword så jeg skal ikke bruge 1/4 (vi har da TL4 wealth ikke?) af min starting wealth på sværd. Jeg satser derfor på en pind der ligger i kategorien fin ikke meget fin.

Der skal jo også være råd til andet.

25Wargear Empty Sv: Wargear Lør 8 Jan 2011 - 23:14

rass

rass
Halv-elver Bondemand

hmm på s 216 i ma kan man se hvordan prisen på et våben udregnes. Du slipper noget billigere. Very fine koster 1900% af prisen og fine balance 400% dette lægges sammen til 2300% hvilket svare til 24xgrundprisen på 600 altså : (kun) 14.400. men her betyder balancen bare +1 til skill og ikke noget med min st.

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 2]

Gå til side : 1, 2  Næste

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum