S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Wargear

4 deltagere

Gå til side : Forrige  1, 2

Go down  Besked [Side 2 af 2]

26Wargear - Page 2 Empty Sv: Wargear Lør 8 Jan 2011 - 23:16

rass

rass
Halv-elver Bondemand

Helge har skrevet vi spiller TL 3+1 hvilket jeg tolker som TL3 starting wealth

27Wargear - Page 2 Empty Sv: Wargear Lør 8 Jan 2011 - 23:21

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

ja ja - det betyder ikke det store når vi først gå igang. Det er kun en forskel på 10.000$ om måneden i løn. Når man før havde om man har 64.000 eller 74.000 efter faste udgifter kommer sig vel ikke så nøje igen?

Jeg ved ikke noget med balancering og så videre - det er jer andre der kan alle de der fancy regler Jeg skulle bare finde et loophole til min ST 9 karakter.

28Wargear - Page 2 Empty Sv: Wargear Lør 8 Jan 2011 - 23:26

rass

rass
Halv-elver Bondemand

At kunne skade 1d+2 imp er formiddabelt for en st 9 karakter selv med skill 10.

29Wargear - Page 2 Empty Sv: Wargear Lør 8 Jan 2011 - 23:30

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

men kommer man ikke til at kunne skade 1d+1 med en fin pind? eller er det mig der er helt galt på den? Og 14.400 har jeg også råd til selvom der skal være råd til en dolk, et skjold og en brystplade også.

30Wargear - Page 2 Empty Sv: Wargear Søn 9 Jan 2011 - 0:23

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

vi spiller TL 4 i forhold til starting wealth.... Fine er CF+3 og Balanced CF+4 og very fine er CF+19...

det er TL 3+1 primært i forhold til firearms...

jeg laver et topic med den hemmelige snyde-bog et andet sted...

31Wargear - Page 2 Empty Sv: Wargear Ons 11 Maj 2011 - 15:36

rass

rass
Halv-elver Bondemand

Nu er den her: "Hammer of Haddan" endeligt har jeg fået bygget Torons hammer med god hjælp fra low tec companion 2 og fedt at du har lagt den ud Helge. Orc with axe



Først lidt baggrunds historie. Krigshammeren tilhørte oprindeligt Joost(?) en Stohl Lord som bl.a. udskilte sig ved at være en glimrende våbensmed. Joost gør mange glimrende våben og hammeren laver han over en vinter til sig selv. Den kommende sommer er der turnering i Arvandor(måske hedder byen noget andet på dette tidspunkt) og krigshammeren skal afprøves(dette var før blunt weapons i turneringer). Joost trækker sin egen søn Bryne som modstander til anden runde af melee'en. Fader og søn er, sædvanen tro, ikke på god fod med hinanden og duellen er voldsom. Bryne stikker med sit sværd, som også er lavet af Joost, sin fars ene øje ud. Den gamle svare igen ved at brække Brynes ene ben og i sit raseri dræber han efterfølgende Bryne ved et slag i hovedet.
Herefter falder en skygge over over Joost' hus. Han laver ikke flere våben og borgen går i forfald. Da han dør gemmes hammeren væk i mange år, men findes frem igen da det opsigtsvækkende ægteskab mellem Issa af Stohl og Eol(Haddan) af Aringil finder sted. Krigshammeren gives som en meget fin men også ildevarslene bryllupsgave og bekræfter det tvetydige forhold mellem de to huse. Eol tager hammeren til sig, men hans søn Pitor vil ikke vide af den da han bliver Lord af Haddan og krigshammeren gemmes væk igen. Da det bliver klart at Toron overlever sine sår efter kampen mod trolden(ved Baltukaens kundskab) hentes hammeren frem og skænkes til Toron ved syge sengen, af de tre men-at-arms som var tilstede ved troldekampen.

Hammeren er spilteknisk således: udgangspunktet er en mace forstået som en hammer med en spids i den ene ende.

Hammer of Haddan:

(Longhafted + 1 reach +1 min st(cf:1/2), balanced + 1 skill( cf:4), very fine +2 str.st(cf 49), spike impaling dmg -1, Ornate(cf9(+3 coirneseure reaktion)) large mace:

Dmg: 3d+1 cr and 3d imp, Reach: 1,2*(ready m. for at skifte grip) min ST: 13 and unbalanced

Weight: 8,25

Cost:base cost 100x62,5= 6250$


Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 2 af 2]

Gå til side : Forrige  1, 2

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum