S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Elverhær?

+2
Helge
R-kølle
6 deltagere

Gå til side : 1, 2  Næste

Go down  Besked [Side 1 af 2]

1Elverhær? Empty Elverhær? Tirs 18 Jan 2011 - 0:46

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Jeg sidder og spekulerer i at få plads til mine nye fine harlequins og samtidig en del af mine malede figurer. Jeg vil lige høre om i mener følgende build kan fungere?

HQ
Farseer (doom)
Avatar

Elite
8 Harlequins (1 troupe master, 1 shadowseer, 6 med rending)
5 Firedragons i waveserpent.
5 Firedragons i Falcon

Troop
2 x 10 Dire avengers (nøgne, men i waveserpent)
6 jetbikes (2 shuriken cannons) + warlock på bike med embolden (reroll failed morale tests)

Heavy
Falcon (shuriken cannon, holo-field, spirit stone)
2 fire prisms

så er der for 1750 point - kan de klare sig eller er det for tyndt - skal jeg skrue ned for elites og op for troops eller?

2Elverhær? Empty Sv: Elverhær? Tirs 18 Jan 2011 - 9:03

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

jeg synes du skal skrotte de shuriken canons på cyklerne til fordel for bladestorm... også: det er næsten overkill med harlequins kiss på alle harlequins, nøjes måske ialt med 4 og lad de sidste 2 være "the expendables" du fjerner først som casualty...

kan du ikke få 10 guardians i waveserpent istedet for 10 dire avengers? hvis dire avengers alligevel er nøgne er det næsten noller... så hellere nøjes med 1 squad dires med fuld power og et squad guardians med storm-up/downgrade og 2 meltaguns?

3Elverhær? Empty Sv: Elverhær? Tirs 18 Jan 2011 - 9:16

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Jeg synes også at der SKAL være point til bladestorm. Synes det er en ok idé at skrotte cyklernes guns som helge skriver, men det er ikke nok. Synes ikke du skal skære ned i antallet af kisses, da der ikke nødvendigvis ER nogen casualties på de harlequins før de har fået lov at slå på noget.

Men hvis du ikke har bladestorm bliver doom lidt fladt. FIND the points - om det så skal være spirit stones fra dine flyvere.

4Elverhær? Empty Sv: Elverhær? Tirs 18 Jan 2011 - 10:51

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

ok
1) bladstorm koster 27 point pr unit og cyklernes store guns koster 10 point stykket og det er kun falconen der har fået sig en spiritstone.

2) Mine tanker gik præcist på om hvorvidt dire avengers kunne betale sig uden bladestorm. Nu har jeg skrottes warlock'en der var sammen med bikes. Han koster 50, så med et mindre kiss, er der præcist råd til bladestorm.

3) Guardians suger . (punktum). Stormguardians i en serpent er værre . (punktum). Jeg skal ikke have mere melta - det burde ikke være nødvendigt har jo allerede 2 squads der er meget dygtigere end de stormguardians nogensinde bliver. Men hvad så med almindelige guardians - nej heller ikke, de har dårligere BS, dårligere range og dårligere save. De kommer til at dø lige så snart de kommer ud af bilen, hvor det ikke er helt sikkert med avengers. besperalesen fra 10 avengers til 10 guardians er 35 point. Personligt mener jeg det er for lidt, hvis det ikke fremgik af ovenstående.

Men mange tak for input - den nye liste ser ud som følger:
HQ
Farseer (doom)
Avatar

Elite
8 Harlequins (1 troupe master, 1 shadowseer, 5 med rending)
5 Firedragons i waveserpent.
5 Firedragons i Falcon

Troop
2 x 10 Dire avengers (med exarch og bladestorm i waveserpent)
6 jetbikes (2 shuriken cannons)

Heavy
Falcon (shuriken cannon, holo-field, spirit stone)
2 fire prisms

5Elverhær? Empty Sv: Elverhær? Tirs 18 Jan 2011 - 13:03

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

det ser rigtigt spændende ud!

6Elverhær? Empty Sv: Elverhær? Tirs 18 Jan 2011 - 14:18

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Ham Avataren, føler han sig ikke lidt ensom??

Han kan godt nok få lov til at følges med pjerrot og de andre bananer, men kommer han ikke bedst til sin ret sammen med flere store gutter??

Er enig i folks vurdering asf nødvendigheden af Bladestorm... Det skal de da ha!

7Elverhær? Empty Sv: Elverhær? Tirs 18 Jan 2011 - 14:39

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Avataren er for vild til nærkamp. Hvis jeg skal have noget nærkamp med skal jeg næsten have ham med, han er den sygeste ødelægger jo.

Men jo han er lidt alene sammen med pjerrot og de andre kopier - på den anden side kan der sagtens komme nogle store drenge ind også - men så får de nogle problemer med at fungere en gang imellem. De kunne jo skiftes ud med de to fire prisms.

8Elverhær? Empty Sv: Elverhær? Tirs 18 Jan 2011 - 14:48

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Hvad er prisen/besparelsen på at skifte et prism ud med en Wraithlord??

Kunne være cool at bytte det ene, og så have to big meanies, der følger med Bakkens Pjerrot ud på ballade...

Hvad er planen med de der cykler??

9Elverhær? Empty Sv: Elverhær? Tirs 18 Jan 2011 - 15:15

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

cyklerne er sådan lidt en gimmick. De kan skyde en rhino med lidt held eller de kan skyde lidt mænd med lidt held og doom, de har jo 8 twinlinked S4 AP5 og 6 S6 AP5 skud at gøre med alligevel. Derudover er de et troopchoice der kan rykke 30" og det er jo tit ret fedt.

En big meanie koster 90+sværd(10)+våben(5-45) og en fireprism koster 115 når den er nøgen

10Elverhær? Empty Sv: Elverhær? Tirs 8 Feb 2011 - 17:51

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Ok efter lange og tynde samtaler til bacon, og efter at mine drager havde truet dødsvingen til kanten af opgivelse har jeg nu tænkt en ny hær sammen. Den er som følger:

HQ:
Farser (Doom, runes of witnessing, runes of warding) (jeg ruller 3 terninger og tager de mindste når jeg kaster, modstanderen ruller 3 terninger der alle gælder når han kaster)

Elite:
2 x 5 drager

5 drager med waveserpent (shuriken cannon og spiritstones)

Troop
3 x 9 Dire avengers (exarch, bladestorm) med waveserpent (shuriken cannon)

2 x 3 Guardian jetbikes (som skal være i reserve og slå så lavt som muligt hele tiden så de kommer ind i tur 4-5 og claimer)

Heavy
2 falcons (Eldar missile launcher, spirit stone, holo-field)

2 warwalkers (shuriken cannons) Til at komme ind fra siden med deres scout. Det kunne jo være de kunne skyde noget armour 10-11.

for alt dette 1750 point. Det vil sige en hær til 1750 point, altså ialt 1750 point.

Jeg mangler at købe nogle cykler for jeg kan stille den helt kosher, men har nogle jeg har bidt lidt i som kan klare skansen så længe.

Hvad synes i - bliver det fedt eller er det stadig federe at gå all in på flyvere?
(10 drager i serpents, 38 avengers i serpents, 3 fireprisms, farseer)

11Elverhær? Empty Sv: Elverhær? Tirs 8 Feb 2011 - 18:08

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

tror det er en rigtigt dygtig hær, som har stort potentiale til "smash and grab" missions, altså alle dem med objectives... der er 16 killpoints i den, så i annihalate skal du nok holde dig mega meget tilbage og eller cutte dine losses... jeg spiller med ligeså mange, så du skal sådan set bare sørge for at alt dit dræber mindst 1 af mine units og så ellers kører rundt i manegen som kun en elver kan... jeg synes det er meget sejere end at gå all out på flyvere...

12Elverhær? Empty Sv: Elverhær? Tirs 8 Feb 2011 - 18:44

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Det er sgu nok rigtigt med overskud af kp. Jeg har også lige tjattet med gakke. nu er næste oplæg som følger:


HQ:
Farser (Doom, runes of warding) (modstanderen ruller 3 terninger der alle gælder når han kaster)

Elite:

3x 5 drager med waveserpent (shuriken cannon og spiritstones)

Troop
9 Dire avengers (exarch, bladestorm) med waveserpent (shuriken cannon)

10 Dire avengers (exarch, bladestorm) med waveserpent (shuriken cannon)

5 dire avenger (i falcon)

3 Guardian jetbikes (som skal være i reserve og slå så lavt som muligt hele tiden så de kommer ind i tur 4-5 og claimer)

Heavy
Falcons (Scatter laser, holo-field)

2 Fireprisms

Så er der 1748 point og igen 16 kp. så det blev ikke bedre, men der er umiddelbart færre af de helt lette kp. Det tror jeg er godt nok.

Lidt flere biler end den anden men stadig ikke det helt store cirkus.

13Elverhær? Empty Sv: Elverhær? Tirs 8 Feb 2011 - 19:49

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Bild dig ikke noget ind krølle - det ER det helt store cirkus. Og jeg synes personligt at det er helt fint.

Men vent bare! - næste gang er det king der har Cake

14Elverhær? Empty Sv: Elverhær? Tirs 8 Feb 2011 - 20:30

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

hvis king har Cake har han ikke tid til at Wizard. Det betyder at Archer kommer til at trophy, mens Dead -svingen igen ender med at Crying or Very sad.

Ugga Ugga Ugga Ugga Ugga

Derudover har du nok ret i at der er ret meget cirkus over den. Tænkte lidt på at gå i den anden grøft, men det tegner til at bliver ret dyrt

15Elverhær? Empty Sv: Elverhær? Tirs 8 Feb 2011 - 21:18

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

synes nærmere du skulle skrue op for jetbikes istedet for ned... det er klart dem der er sværest at stoppe, hvis der er mange squads og kommer ind rigtigt (sent)... ud med de fucking prismer og smid nogle falcons ind istedet for... prismer er hippie-shit! flere falcons!

16Elverhær? Empty Sv: Elverhær? Tirs 8 Feb 2011 - 22:05

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Men falcons er meget! dyrere. (115 for prisme vs. 165-180 for falcon)

Begge de to hære der er skrevet op her tror jeg er rigtig dygtige. Jeg vil gerne prøve dem begge to sådan lidt på skift. Ikke mindst fordi jeg har 3 prismer i en kasse som de gerne vil lidt mere ud af en gang i mellem.

Desuden er 5 hævnere i en falcon også meget besværlige at gøre noget ved.

Aslak siger at jeg måske får mulighed for at teste den ene af dem her i weekenden så ser vi hvordan det ender.

17Elverhær? Empty Sv: Elverhær? Søn 13 Feb 2011 - 15:36

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Som lovet fik jeg lov til at teste mod Aslak - det blev til to sikre sejre Very Happy så nu er Christian glad. Jeg tænker at det flyvende cirkus 2.0 kommer til at prøve nogle flere kampe inden jeg skal til at finde på ny hær. Det ser ud til at fungere helt fint nemlig.

18Elverhær? Empty Sv: Elverhær? Søn 13 Feb 2011 - 19:31

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Godt tæsket, i tissekassen! ;-)

19Elverhær? Empty Sv: Elverhær? Fre 25 Mar 2011 - 15:33

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Køllen synes nu at han har fundet ud af hvor osten ligger begravet i det elver codex - tak til blandt andre Aslak for at være med til at tweake herfra og til dommedag.

Nu er han imidlertid blevet ansporet til at tænke i lidt andre baner, for at se om der er andet i codex der kan have sin berettigelse. Her kommer en tanke til noget der kunne være sjovere at spille imod. Anyways here goes

1 autarch med cykel, laserlance og mandiblaster
- til denne 5 shining spears med 1 exarch
Sådan lidt til at rydde et marine/terminator squad med

1 autarch med jumppack og meltagun
- til denne 5 warpspiders med en exarch med en S6 AP1 kanon.
Sådan lidt til at skyde små biler i numsen med

De altid nærværende drager i deres biler. Denne gang kun 10 og i to biler

2x5 cykler der selvfølgelig skal være i reserves så længe som muligt (der er 5 for at man er nødt til at skyde 2 for tjek)

De altid nærværende hævnere i deres bil. Denne gang kun 10 i en bil

slutteligt 3 fireprisms

Det giver i alt 6 biler, 16 cykler og 5 jumpinfanteri der skal deepstrike.

Jeg er sikker på hæren er dårligere og sværere at spille end den anden, men hvad tænker i. Kan det fungere eller kender folk efterhånden mine enheder så godt at jeg ikke kan overraske nogen med cyklerne og er det bare for svært at deepstrike så man kan skyde ting i røveren?

20Elverhær? Empty Sv: Elverhær? Tirs 19 Apr 2011 - 10:25

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Nå - der er ikke nogen der gider kommentere på om de synes det er en god ide jeg laver en ny hær. Det flyvende cirkus kører altså videre indtil jeg ikke gider vinde længere, eller indtil der kommer nyt codex til elverne Razz

I mellemtiden er det, efter jeg har læst op på grev Hedemanns studier ud i overspringshandlinger, blevet et mål for mig at jeg skal have malet alle dukkerne til det flyvende cirkus. I går gik det så ud over nogle Vypers som ellers har ligget i gammel maling længe. De er ikke helt færdige, men i får lige et smugkig til dem nu.
Elverhær? 1vyper
og
Elverhær? 3vypers

de skal selvfølgelig males færdig. Derefter står brandbilerne for tur, jeg har været nede og købe foundation rød til dem. Så bliver det de sidste fem drages tur og slutteligt skal jeg have malet nogle cykler, selvom jeg stadig er i tvivl om hvordan de skal se ud før det bliver rigtig godt.

21Elverhær? Empty Sv: Elverhær? Tirs 19 Apr 2011 - 10:44

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Nice, dude! Skal nok blive epic!

22Elverhær? Empty Sv: Elverhær? Tirs 19 Apr 2011 - 10:51

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Har stadig lidt blå maling på fingrene og har nu fået en ide til en EPIC temahær.

1 Asurmen

40 Dire Avengers
4 slæder med spiritstones og TL lanser

3 Fireprisms

Det hele i blåt - så kommer Asurmen og hans private lejehær sgu lige og redder dagen. Det eneste der er noget pis ved det er at Asurmen stinker og suger de største runkne baller man kan komme i tanke om.

Og tak for øvrigt

23Elverhær? Empty Sv: Elverhær? Tirs 19 Apr 2011 - 11:34

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Det skal jo heller ikke være for nemt for dig, vel lille Kølle??

Han kan vel tage en Far-siger med på slæb til at dööm'e alle dem der skal dø??

24Elverhær? Empty Sv: Elverhær? Tirs 19 Apr 2011 - 11:43

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Tanken var at gøre tage the path of the warrior længst muligt, og holde sig lidt fra the path of the seer. Med 40 dire avengers er doom sgu heller ikke helt så nødvendig som når man kun har 20 Smile Til gengæld skal jeg huske at spare nogle point i det ene squad som Asurmen skal med i. Så må jeg lige finde ud af hvor de skal gå hen

25Elverhær? Empty Sv: Elverhær? Ons 20 Apr 2011 - 9:52

Kptbiceps

Kptbiceps
Gnom Glædespige

Ohh, indeed flotte cykler...mind if I..bang it! Jeg har også et projekt der hedder mal så meget som mulight til Bnox. Hvis vi nu alle pisker hinanden til at få det gjort, så bliver der samtidigt 0 double einz slag overhovedet hele Con Smile

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 2]

Gå til side : 1, 2  Næste

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum