S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Tigurius Drop Army

+4
Helge
Janushedemann
Kptbiceps
princelarming
8 deltagere

Gå til side : 1, 2, 3, 4  Næste

Go down  Besked [Side 1 af 4]

1Tigurius Drop Army Empty Tigurius Drop Army Tirs 15 Mar 2011 - 13:35

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Hey dudes and dudettes (we wish!!)

The BEAST is dead... cheers

Derudover så har jeg gået og tænkt over min Drop Army, som jo er vældigt hyggelig... MEN!!!

Det er sgu nok ikke ligefrem holdbart at spille med 420 pts Special Characters...
Derfor, og efter kort tids overvejelse, er jeg kommet frem til at prøve uden Vulkan...

"Jamen, jamen, jamen!! Så er de jo ikke længere Slam-a-landre!" kan jeg høre nogen råbe... og nej, teknisk set er de bare Vanilla Marines, (eller værre endnu ULTRAmarines!!!) men sådan er det altså... Jeg kalder stadigvæk tryller-gutten for Vel'Cona, fordi det er lidt sejere, og i 2k spil trækker jeg nok stadigvæk Vulkanen op af tasken, men i en periode tror jeg at jeg vil spille uden ham...

Til gengæld tror jeg så at jeg vil forsøge med Vanguard veterans igen. Deres Heroic Intervention er ret meget bedre når man kan time sine reserves bedre, og derfor fortjener de næsten et par forsøg mere... De burde jo være seje nok, selvom de ikke ser sådan ud ;-)

Listen burde så ende op med noget i den her retning:

Chief Librarian Vel'Cona (Tigurius) 230

Sternguard Squad 125
2 Melta + 3 Combimelta 25
Drop Pod + Locator Beacon 45

Sternguard Squad 125
1 heavy Flamer + 1 flamer + 3 Combiflamer 30
Drop Pod + Locator Beacon 45

Dreadnought (MM + SB) 105
Drop Pod + Locator Beacon 45

Tac Squad + 5 marines 170
Melta, Multi-melta 5
Drop Pod + Locator Beacon 45

Tac Squad + 5 marines 170
Melta, Multi-melta 5
Drop Pod + Locator Beacon 45

Scout Squad 75
Combi Melta + Melta Bombs 15
Land Speeder Storm + Multi-melta 65

Land Speeder Squadron
2 Land Speeders + Multi-melta 120

Vanguard Veteran Squad + 1 Marine 145
Jump Packs 60
2 Storm Shields + 2 Lightning Claws 45
2 Melta Bombs 10

1750

2Tigurius Drop Army Empty Sv: Tigurius Drop Army Tirs 15 Mar 2011 - 13:41

Kptbiceps

Kptbiceps
Gnom Glædespige

Jeg vil glæde mig til at se den meget spændende hær i action cheers Dit tema holder max. og øv hvor er der meget melta og ild!

3Tigurius Drop Army Empty Sv: Tigurius Drop Army Tirs 15 Mar 2011 - 13:49

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Det fede er, at med undtagelse af Bibliotekaren (og de to speeders, øv, dem kom jeg lige i tanke om...), så har jeg modellerne...

De er lige til at sætte på banen ;-)

Overvejer lidt bevæbningen til mine Tac's... Kan være de skal ende med Missile Launcher og henholdsvist Plasma og Flamer...

Ditto med gunz på både speeders og Storm... Kunne være man skulle holde sig til billigere gunz??

4Tigurius Drop Army Empty Sv: Tigurius Drop Army Tirs 15 Mar 2011 - 13:53

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Hvis du klipper alle de Meltas, hvad har du så der er effektivt mod tunge biler ?

/J

5Tigurius Drop Army Empty Sv: Tigurius Drop Army Tirs 15 Mar 2011 - 13:56

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Tja, der er jo stadigvæk de fem meltas i pod'en... og den på dread'en...

Men kan godt se at det er rart at kunne åbne dåserne med mere end de to units...
Det ser faktisk fint nok ud med de to Speeders og Storm'en... Tror måske de bliver hvor de er...

Tac squads til gengæld skal sgu sjældent så tæt på fæle store biler at deres ene Melta skud gør en forskel...
Så derfor hellere Plasma eller flamer... var tanken i hvert fald...

6Tigurius Drop Army Empty Sv: Tigurius Drop Army Tirs 15 Mar 2011 - 14:00

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Det synes jeg også lyder bedre.

Det er træls at mangle ilden til effektivt at kunne åbne de tunge drenge..

/J

7Tigurius Drop Army Empty Sv: Tigurius Drop Army Tirs 15 Mar 2011 - 14:02

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Word!

Det kan også være at jeg lader de der Melta's og MM's stå som de er på Tac's, bare for at have mere af det shit...
En Missile launcher eller to gør sgu ikke den store forskel... Og Melta er bare nasty ;-)

8Tigurius Drop Army Empty Sv: Tigurius Drop Army Tirs 15 Mar 2011 - 14:07

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Yep

/J

9Tigurius Drop Army Empty Sv: Tigurius Drop Army Tirs 15 Mar 2011 - 14:55

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

hvad med thunderhammers på dine vanguards? på den måde kunne du gøre dine speeders billigere og mindre dedikerede.

mht. de der 2 meltaguns i et squad (multi og alm eller combi osv) er det bare ikke seriøst nok. ihvertfald ikke når de ikke er TL. på de 2 skud er der reelt en 133% chance for at ramme, og dermed omkring 50% for wrecked+ (på en af de tunge drenge)... det er alt alt for random... lav dem om til noget andet og tag noget med (fex thunderhammers) der er SIKRE på at lave deres kill... det er alt for meget for langt at have 8 mariner der står og polere bolters for at deres 2 venner har en fifty fifty change for at woope noget...

reconfigurer og gør det enten eller... de der 2 meltaer per squad er noller og ligegyldige + point slugere og slugere! 4+ eller nul meltaer... (gennemsnit omkring 100% på wrecked+)

tænk lige over at der skal bruges 4 speeders med multimeltaer til rimeligt sikkert at cripple en LR... så er der godtnok ged i pointene... saml dine meltaer og lav de andre squads til noget andet.

10Tigurius Drop Army Empty Sv: Tigurius Drop Army Tirs 15 Mar 2011 - 20:36

princelarming

princelarming
Barbar Barber

De kære Tac squads kan jo kun få to gunz, og de er sgu ikke særligt dyre, så det er næsten de sjoveste de kan få...

Flamer i stedet for Meltagun er 5 points billigere, men jeg ved ikke... Meltagun er bare rar at have!
Heavy Bolter, Missile Launcher og MM er alle tre gratis, og så er MM sgu sjovest, synes jeg... Kan dog overbevises om noget andet, hvis det er...

Thunder hammers er ikke sikre på deres kills mod biler, og de er DYRE til Vanguards... 30 points, sammenlignet med 5 points til Meltabombs...

11Tigurius Drop Army Empty Sv: Tigurius Drop Army Tirs 15 Mar 2011 - 21:51

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

@helge: Din matematik er lidt fucked. De pointer du drager som konsekvens af din matematik er rigtige, men der er IKKE omkring 100% chance på wrecked+ med 4, 5, 6 eller 20 meltaer. Hvis en melta har 20% på at smadre en bil kan vi godt sige at hvis der er 1000 meltaer så dør der nok tæt på 200 biler. Men det er ikke det samme som at der er 100 procent CHANCE for det. Med 5 Meltaer er der denne sandsynlighed for at bilen overlever: (0,80)^5. Og det er hvis vi går ud fra at den ikke kan slås ihjel af en masse immobilized og weapon destroyed. Det er omkring 33% så der er slet ingen garantier givet med 5 meltaer heller!

Men når du har 4-5 meltaer er det pludseligt mere sandsynligt at bilen dør, end at den ikke gør det - og derfor kan vi sagtens bruge det til noget!

Jeg synes bare lige jeg ville nævne det.



Sidst rettet af gakkedulla Tirs 15 Mar 2011 - 21:57, rettet 1 gang

12Tigurius Drop Army Empty Sv: Tigurius Drop Army Tirs 15 Mar 2011 - 21:57

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Det er dog faktisk ikke helt rigtigt, at der ikke er OMKRING 100% hvis man har 20 meltaer. Der er nemlig 98,8% - og det kan man vel godt kalde omkring 100%

13Tigurius Drop Army Empty Sv: Tigurius Drop Army Tirs 15 Mar 2011 - 22:04

Kptbiceps

Kptbiceps
Gnom Glædespige

Åh! Smile det er da lige sådan jeg kender dig Aslak, med det meget præcise sandsynligheds regning Smile det er noget jeg ikke er så god til, jeg tar bare mest chancen affraid ligesom mine AG 3 dodges i BB

14Tigurius Drop Army Empty Sv: Tigurius Drop Army Ons 16 Mar 2011 - 13:13

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

@ dullaen: min pointe er at det (med 100%) menes at det er gennemsnitligt at den (Landraideren) wrecker+ med 4+ meltaguns. der er aldrig noget der er sikkert, det er et spil med terninger... det er hellerikke sikkert med 10x10^uendelig, bare meget meget sandsynligt. derudover acceptere jeg blankt din rettelse.

@ bimse: synes ikke 1 eller 2 meltaer er værd at tage med personligt... hvis du ikke har andet at lire dine point af på skal du bare nappe dem. men hvad har du så til at wuppe infantry og andet scoring rakkerpak?

15Tigurius Drop Army Empty Sv: Tigurius Drop Army Ons 16 Mar 2011 - 13:47

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Jeg stemmer for du gør ligesom yde gjorde i de gamle dage. Raket og plasma til dine tacs. Så kan de skyde transports. Det er noget af det eneste der for alvor kan få elverflyvere til at falde ned fra himlen. Jeg har set det mange gange før med heste Smile

16Tigurius Drop Army Empty Sv: Tigurius Drop Army Tors 17 Mar 2011 - 10:46

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

kan de ikke få 2 plasmas? det kunne være najs! synes det ville være ærgeligt at løbe ind i mange heavy weapons, når du nu lige er kommet ud af minus bevægelses fælden...

synes du skal overveje hvad det er hvert af dine tac squads opgave er, og så equipere dem derefter...

17Tigurius Drop Army Empty Sv: Tigurius Drop Army Tors 17 Mar 2011 - 11:16

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Helges idé om at se på enhedernes opgaver er rigtig god!

Tacs skal vel sørge for at du kan score eventuelle objectiver. Hvis de som et led i dette kan afskrække fjenden fra at nærme sig dem har de udfyldt deres rolle. Om det gøres bedst med plasmaer eller meltaer vil jeg mene er afhængigt af modstanderen, da begge guns kan virke afskrækkende. Dine meltaer har dog kun en danger range på 12 efter at de er kommet ned, så derfor kunne det måske være bedre med noget mere langtrækkende. Tac squaded skal nemlig ikke bruges til at forsøge at slå noget ihjel på droppet. vel?

18Tigurius Drop Army Empty Sv: Tigurius Drop Army Tors 17 Mar 2011 - 11:24

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Nej, Tac squads har ikke gunz nok til at smadre ting helt på Droppet, så de skal nok bare sætte sig på et Objective...

Dunkes idé om Missile/Plasma er ikke helt rådden.... Comboen er 5 pts dyrere end den nuværende, men de points kan nok findes et eller andet sted...

19Tigurius Drop Army Empty Sv: Tigurius Drop Army Tors 17 Mar 2011 - 11:37

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Det gør heller ikke så ondt hvis man ikke får lov til at skyde med sin raket den ene dag. Men den kan være rar at have i baghånden. Jeg stemmer klart for raketten frem for multimeltaen på grund af den længere range. så kan du rent faktisk droppe på "egen" banehalvdel og stadig skyde helt over til modstanderen.

20Tigurius Drop Army Empty Sv: Tigurius Drop Army Tors 17 Mar 2011 - 12:07

princelarming

princelarming
Barbar Barber

True that!

21Tigurius Drop Army Empty Sv: Tigurius Drop Army Tors 17 Mar 2011 - 12:48

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

omvendt har multimeltaen mere skræmme effekt pga. ap1. Og så har den samme range som plasmaen så man fristes ikke til at skyde på nogle land speeders der er langt borte med sit misil, når der står en rhino der kan blæses væk af BEGGE guns.

Begge dele har forcer vil jeg mene.

22Tigurius Drop Army Empty Sv: Tigurius Drop Army Tors 17 Mar 2011 - 13:48

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Siger manden der lige så snart han fik mulighed for det skyndte sig at få noget mere range 48 til sine terminatorer Smile

Men ja AP1 er fed og multimelta og plasma inden for 12" er super mod transports. selv inden for 24" er det godt. Men det er trist de dage hvor, der er 25" til noget man gerne vil skyde på. Det virkede da i hvert fald fint for elverne at kite dine biler sidst Smile

23Tigurius Drop Army Empty Sv: Tigurius Drop Army Tors 17 Mar 2011 - 18:01

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

jeg vil også mene at hvis man kombinere en hær i droppods med en hær med 12" range på sine bilfarlige weaps, har man langt igen...

tag noget suppression med, Landspeeders med assaultcannons er kanon gode til at suppresse, det samme er missile launcher og autocanons, hvis du kan få nok af dem i squads, eller på dreads... suppression weaps er typisk også billigere og sikrere i opgaven, så det er på sin vis points der er "bedre" givet ud...

24Tigurius Drop Army Empty Sv: Tigurius Drop Army Tors 17 Mar 2011 - 20:37

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

vil lige tilføje at plasma og multimelta også er ok bilfarlige på 24 tommer. I hvert fald mod transports som suppression. At der gerne vil noget andet suppression ind i hæren også er nok rigtigt, men der er få point. kunne speeders måske blive typhoons?

25Tigurius Drop Army Empty Sv: Tigurius Drop Army Tors 17 Mar 2011 - 21:49

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

du huske på at dine pods kun giver dig en form for "engangs mobilitet" du bliver let udmanøvreret af andre hære med mange transports i med mindre du bringer en masse suppression til bordet... hvis du klarer at suppresse ham langt nede af banen og holde ham immobil kommer din librarian til sin ret og giver dig en edge i bevægelse, men hvis modtanderen kan rykke frit er du lige vidt...

sats på en god sund kombo af overlegen CC og melta og long-range dakka/suppression. speeders med missile launchers eller assault cannons er en rigtig god ide. det samme kan dreads med autocannons eller razorbacks med TL lascannons...selvom vi godtnok bevæger os væk fra drop temaet så...

arbejd lidt med dine squads og find ud af deres opgave. det er det primære... så kan vi allesammen have forskellige meninger om den måde du hart udstyret dem på iforhold til opgaven bagefter, men kom med et udbud på dine taktiske ideer...

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 4]

Gå til side : 1, 2, 3, 4  Næste

Lignende emner

-

» Bimses Drop Show
» Rate my army!

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum