S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Tigurius Drop Army

+4
Helge
Janushedemann
Kptbiceps
princelarming
8 deltagere

Gå til side : Forrige  1, 2, 3, 4  Næste

Go down  Besked [Side 3 af 4]

51Tigurius Drop Army - Page 3 Empty Sv: Tigurius Drop Army Man 21 Mar 2011 - 21:42

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

synes efterhånden det her show bærer præg af at være et gennemtærsket show, hvor der er indgroet nogle helt faste ting og måder at tænke på hæren på...

det kunne være du var godt hjulpet med at starte forfra og sige: "hvad har jeg brug for". "jeg skal have noget suppression med, hvad kan opfylde den opgave?", "jeg skal have noget anti-tank med, hvad muligheder har jeg der?" osv. det virker lidt som om du bare bytter et par ting ud, uden at pille ved kernen, og det kan godt være du skal rekonfigurere hele showet, for at få noget godt ud af det...

ikke at det er kritik, men bare en mulighed for at sige" ahh, så springer jeg sq ud i noget nyt"...

52Tigurius Drop Army - Page 3 Empty Sv: Tigurius Drop Army Man 21 Mar 2011 - 22:34

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Det har noget at gøre med at kernen i hære ikke rigtigt kan ændres, ud fra de benspænd jeg har sat for mig selv:

- Alt skal kunne droppe!

Derfor er de 2 Tac Squads ret vigtige, for at have noget Troop overhovedet...

Ditto Chief Librarian Vel'Cona (Tigurius)

Ellers er der frit slag i bolledejen... Det er rigtigt nok ;-)

53Tigurius Drop Army - Page 3 Empty Sv: Tigurius Drop Army Man 21 Mar 2011 - 22:49

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

man kunne jo også smide 4 hold scouts i storms ind i hæren istedet for tac-sqauds i drop pods?

billigere, og dvs. meget meget mere af det gode!

54Tigurius Drop Army - Page 3 Empty Sv: Tigurius Drop Army Man 21 Mar 2011 - 23:05

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Med hensyn til Scouts i Storms som troops:

Måske er de billigere (points-wise), men der dyrere (penge-wise ;-) jeg har dem ikke i hænde pt. til forskel fra de to Tac squads og deres tilhørende pods)

Derudover er de ikke kvart så stabile som Tacs... Kan være der på et tidspunkt skal mere end et squad af dem med i hæren, men jeg tror aldrig det bliver 4 squads i alt... Og slet ikke som eneste Troop choices...

Generelt om hæren ellers:

Det interessante at finde ud af er fordelingen af Elites, Fast Attack og måske endda Heavy Support choices i en hær baseret på¨de 2 Tac squads + pods og så Tigurius...

Synes Vanguards er cool, og bliver brugt lidt for lidt... Derfor er de med...

Syne Sternguards er et solidt bet på firepower, uden at blive Devastators (og dermed fjollet dyre)... derfor er de med...

Synes LotD er mecha-seje, og har samme rolle, men andre egenskaber end Sternguards, som de kan supplementere... derfor er de med....

Så skal man bare finde ud af hvad de sidste små 400 points skal bruges på, og der faldt valget så, i sidste udgave af hæren, på en dread, nogle scouts + storm og måske en Land Speeder...

Desuden...

Jeg er (hvilket er ret tydeligt i denne tråd) gået igang med en længerevarende hær-opbygning, hvor jeg gerne vil tænke tingene lidt mere igennem og få feedback på de forskellige muligheder jeg har, udfra det benspænd jeg tidligere har nævnt... Det er ud fra en erfaring om at jeg faktisk er ret dårlig til at lave hære, spille med hære og udvikle på dem også... (at det ikke holder mig tilbage fra at dele min uforbeholdne mening om diverse builds og andet shit, det får nu være...)
Derfor er feedback vigtig for mig, og noget jeg sætter pris på... Men egentlig kun så længe jeg kan bruge den til noget - altså konstruktiv kritik...

55Tigurius Drop Army - Page 3 Empty Sv: Tigurius Drop Army Man 21 Mar 2011 - 23:09

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

En storm fylder et fast-attack slot så der er maks plads til 3 af dem og så ingen almindelige speeders. Så det er kun elite choices du har tilbage så. Det tror jeg ikke er så fedt. Men det kunne være man skulle tage 2 af dem og et hold tacs og så nogle speeders med missiler eller AC

56Tigurius Drop Army - Page 3 Empty Sv: Tigurius Drop Army Man 21 Mar 2011 - 23:28

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Vil nu gerne have de der Vanguards med, da jeg tror de fakker talt kun kan virke i en hær med Tigurius, hvor der er mulighed fort at koordinere lidt...

Derfor kun 1 hold Scouts + storm.... Ellers skal der ikke andre speeders med...

57Tigurius Drop Army - Page 3 Empty Sv: Tigurius Drop Army Tirs 22 Mar 2011 - 0:05

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Jeg ved ikke helt, hvad det er der sker. En gang imellem får jeg ikke at vide når der er et indlæg jeg ikke har læst inden jeg poster. But hey, det var lige før mit indlæg stadig gav mening.

Kan godt forstå dit ønske om Vanguards - også fordi du har fået lavet seje modeller Smile

Jeg vil imidlertid give Helge ret - det kan tit betale sig at tænke meget over hvilken rolle de forskellige modeller har og hvordan denne rolle passer ind i den eksisterende hær. Vælg hvilke units der skal skyde store biler, hvilke der skal skyde små biler og hvilke der skal skyde det der er inden i dåserne (sidstnævnte skal der nemlig også være nogen til) så kan man diskutere om du skal have noget til let og noget til tungt infanteri, men jeg synes at man kan bruge meget af det der kan skyde lette biler til tungt infanteri (hvor tungt infanteri har flere wounds eller meget i toughness). min erfaring er at terminatorer tager lige så godt imod dakka som plasma (pga. skjoldene).

Endeligt kommer vi nu til nok det vigtigste punkt. Jeg kan godt forstå du gerne vil have en gennemarbejdet hær, som du ved hvordan du skal spille. Det er bare sjovere når man har styr på hvilke enheder der løser hvilke problemer bedst hvornår. Denne erfaring, mener jeg dog ikke du kan gøre dig uden en portion trial and error. Det kommer jo også an på hvordan du kan lide at spille dem Smile

Jeg synes det virker som om du er ved at have kernen af din hær på plads og der er nogenlunde styr på hvem der gør hvad. Det er jo som du selv siger kun de sidste 400 point du mangler at få på plads. Jeg tror personligt jeg ville droppe dreaden, satse på at 3 beacons var nok og så tage nogle LS med, enten med AC og HB eller med typhoon missiles. alt efter hvad du synes de skal være gode til at skyde og hvor langt du synes de skal kunne skyde.

58Tigurius Drop Army - Page 3 Empty Sv: Tigurius Drop Army Tirs 22 Mar 2011 - 12:19

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Den eneste betænkning ved helt at droppe Dread's er at jeg synes jeg mangler deres CC potentiale...

Lige nu er det "kun" Vanguards, og de 5 scouts der er orienteret mod at komme i CC med fjenden... Det er ikke særligt meget...

Kan være jeg skal opgradere mine Sternguards til Anti-armour også (altså melta-show) og så se om der er plads til nogle Assault marines med et par flamers... Kunne være et alternativ...

59Tigurius Drop Army - Page 3 Empty Sv: Tigurius Drop Army Tirs 22 Mar 2011 - 12:45

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

så du overvejer om du skal have assault marines uden jumppack i en påd eller hvad? Det lyder som en farlig ide. Jeg vil sige at min erfaring med nærkamp der skal footslugge skal have meget i T og lidt i AV ellers kommer de bare til at forsvinde som dug for HB/AC. der ville de 18" threat-range bare gøre dem bedre. Så hvis de kan droppe ude påd siger jeg go, ellers nej tak. og CC er ikke så vigtigt, hvis bare du skyder nok Smile

60Tigurius Drop Army - Page 3 Empty Sv: Tigurius Drop Army Tirs 22 Mar 2011 - 15:08

princelarming

princelarming
Barbar Barber

De kan jo droppe, med deres jump packs...

De er også ret billige, fakker talt...

61Tigurius Drop Army - Page 3 Empty Sv: Tigurius Drop Army Tirs 22 Mar 2011 - 17:37

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

hvis du spiller med dine scouts som CC tropper skal de da helt klart have en PF istedet for combi melta og bomb, og en HF på stormen...

synes også du burde tage en dread eller 2 med... synes den iron-clad du legede med var en fin støbning, med 2 S8 skud + massivt CC potentiale

synes også dine assault marines kunne være en god ide...

62Tigurius Drop Army - Page 3 Empty Sv: Tigurius Drop Army Ons 23 Mar 2011 - 3:51

Mikkel BV


Gnom Svinehyrde

Ok jeg prøver lige at stikke snuden frem være blide det er min første kommentar på en army liste på et forum... overhovedet...
derfor kender jeg heller ikke alle forkortelserne (eller reglerne for den sags skyld), men nu prøver jeg

Jeg er vild med ideen om en ren deep strike hær selv om den så unægtelig er lugter af vanilje, men i det sidste udkast synes jeg der er et par problemer

1) det er rigtigt (som det også er blevet påpeget) at din hær nu bære præg af at være MEGET gennemarbejdet. Så der skal nok startes lidt forfra
2) jeg synes du skal holde fast i din ide og tænke mere på hvad en Vanguard hær ville ha med og ikke på hvad en turneringshær skal ha. Hvis du synes det skal være nærkamps tosser så er det sku da lige meget at de en gang i mellem dropper lidt ved siden af og bliver blæst ned i en regn af kugler... det er sku da heroisk Very Happy
3) du bliver nødt til at have en dready med....
4) og tilsidst en total munskin kommentar jeg synes du skal sørge for at have 5 drop pods med for på den måde at kunne droppe 3 pods i din første tur (drop pod assault)

63Tigurius Drop Army - Page 3 Empty Sv: Tigurius Drop Army Ons 23 Mar 2011 - 12:22

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Yay - godt at se endnu en blande sig i vores lange tynde rant.

Jeg har lige et par småkommentarer til Mikkels post som ellers indeholder gode pointer.

ad 2) Jeg kan nærmest ikke blive mere enig, Jeg er klart til at skrotte de scouts og så smide assault-marines ind i stedet, fedt tema Smile

ad 3) Hvorfor er den dread så vigtig. Det er ikke fordi jeg ikke synes dreads er seje og pusler selv med at lave en emo dreadhær, men lige præcis i denne hær synes jeg ikke den er så vildt vigtig. specielt ikke hvis sternguards får melta i stedet for flamers.

ad 4) enig i at 5 påds er sjovere end 4 påds, problemet er at der ikke rigtig er plads til den femte. Der skal enten endnu et hold tactical marines eller et hold devastators i, og ingen af delene er rigtig sjove.

@ helge: Den der ironclad dread er den ikke bare dyr og sjov, mere end den er god? bare en tanke.

64Tigurius Drop Army - Page 3 Empty Sv: Tigurius Drop Army Ons 23 Mar 2011 - 13:15

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

hæren bliver såbar på killpoints hvis den trækker scouts ud. 2x10 eller 1x10+2x5 eller 4x5 mariner er ikke meget, og det er MEGET imobile... scouts i en storm har fordel af at være et hurtigt, lille scoring choice...

iron claden er TUNG... den har armour 13, så den er næsten ligeglad med PF i close combat, og den har seismic hammer (+1 på dam table) + extra CC weapon så den har 4 attacks på charget og 3 i alle runder der efter... med 2 hunter killers har den også en hvis ret når den kommer ind i påd, når den nu ikke kan charge. jeg mener helt alvorligt at hvis man skal lave en hær er det vigtigt at have en en art "anker" og de eneste viable options til en påd hær er i min mening et maxet terminator squad eller ironcladen. ironcladen er billigst.

65Tigurius Drop Army - Page 3 Empty Sv: Tigurius Drop Army Ons 23 Mar 2011 - 13:52

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

@ ironclad: Det kan godt være du har ret i den overlever længe og dermed giver noget ekstra staying power til en ellers træt lille samling mariner. Jeg vil ikke afvise at den kan være rigtig god. Imod min hær ville den dog ikke være noget jeg var specielt bange for. Den får lov til at skyde sine missiler af, og skal så derefter gemme sig noget så voldsomt for ikke at få et meltasquad i hovedet. Det overlever den nemlig ikke. Heller ikke med armour 13. Generelt tror jeg den er ked af at der er så mange transports og så få fodtropper i 5th edition. Granted det er ikke alle der har 3 meltasquads med lang range, men der er mange der har mulighed for noget der ligner meget.
Til gengæld er det er sej figur og den er ikke ret bange for alle de der S8 missiler som folk er blevet så glade for, modsat den dread der er med nu.

@ scouts: Hvis vi snakker om nemme killpoints kan jeg nærmest ikke forestille mig 2 lettere end 5 scouts i en LS-storm. Af bitter erfaring kan jeg meddele at AV 10 sammen med open-topped resulterer i at flyveren falder ned fra himlen hvis der er nogen der nyser indenfor 100 m. Så er der sgu ikke meget mobilitet tilbage i de 5 scouts. Da scouts jo kun har armour 4 er de derefter væsentligt lettere at få til at forsvinde en 5 mariner. Så lige på det punkt tror jeg at jeg synes det er hip som hap. Jeg kan godt se din pointe med marinerne kommer til at stå meget stille når de først er kommet ned. 2/3 af missionerne er det lige meget. Der skal bimse score det ene objektive og conteste det andet, eller sørge for at lave flest killpoints. og 20 mariner er gode til at score et objective, især hvis de ikke kommer ind som det første.

@ hæren: Ind med en ironclad med hunter-killer som Helge siger, ud med stormen og ind med nogle flere assault marines. Ud og spil med det en kamp eller 2 og se om der er noget der overlever.

Man skal lære af de fejl man laver og det kan vi ikke gennemdiskutere her. Jeg var også meget imponeret af pjerrot og drengene indtil jeg så dem i aktion. De truer lidt, men så bliver de skudt. Mest fordi der er så mange transports der kan køre folk hen så de kan blive set.

66Tigurius Drop Army - Page 3 Empty Sv: Tigurius Drop Army Ons 23 Mar 2011 - 18:24

Mikkel BV


Gnom Svinehyrde

scouts er fede og landspeder med scouts er federe men det er imod ideen (og den kan jeg som sagt mega godt li) dreaden var for at få den 5 drop pod pure and simple Smile må jeg minde om at dit veteran squard også kan få en drop pod og så vidt jeg kan se står der at de må assulte når de kommer via deep strike og ikke at de må assulte når de deepstriker med deres jump paks... måske en ide... men prøv dem

67Tigurius Drop Army - Page 3 Empty Sv: Tigurius Drop Army Ons 23 Mar 2011 - 23:10

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

det er kun hvis vanguards har jump packs de må lave heroic intervention...

68Tigurius Drop Army - Page 3 Empty Sv: Tigurius Drop Army Tors 24 Mar 2011 - 0:07

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Så fik den hær så også lige to gange bank...

Kan være at det der med at droppe bare skal droppes, for hold nu kæft hvor det suger penge for pik!

69Tigurius Drop Army - Page 3 Empty Sv: Tigurius Drop Army Tors 24 Mar 2011 - 0:42

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

hvad klarede síg godt, hvis der var noget?

hmmm tror måske du bliver nødt til at kombinere det med noget almindelig hær... ellers ved jeg det ikk'.

70Tigurius Drop Army - Page 3 Empty Sv: Tigurius Drop Army Tors 24 Mar 2011 - 9:30

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Lad dig ikke slå ud af at tabe til køllen... han vinder alt med sit cirkus for tiden.

1. It's a killer list

2. Han har spillet den relativt meget efterhånden, eller kender i hvert fald hver units svagheder og styrker - og er derfor dygtig

3. It's a killer list

Vi må bare skrue lidt op for charmen når vi skal lege med de eldar - BRING THE CHEESE!

71Tigurius Drop Army - Page 3 Empty Sv: Tigurius Drop Army Tors 24 Mar 2011 - 10:25

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Krølle melder at han har taget den største ost med han kunne finde. Den er så stor så han nu har vundet i hvert fald 7 kampe i træk, det er sgu noget af en ost.

mht. scouts i en speeder. Jeg er lidt bange for at det er samme princip som vypers. Det lyder fedt på papiret, men hvis de skal klare sig skal der være mange rhinos og mange speeders, sådan at folk ikke skyder den storm ned fra himlen, for det kan man bare gøre, endda uden at sætte vildt meget af til det. Hvis den er det eneste mobile i hæren bliver det et primært mål og så er den sgu solgt til lakrids og stænger ret hurtigt, ditto med scouts.

Jeg tror umiddelbart du har ret i det vi snakkede om i går, nemlig at de der damned legionaires har trukket det korte strå og derfor bliver nødt til at blive byttet ud med en flok sternguards i en påd i stedet. Så når du også op på de 5 påds, som alle taler så pænt om.

72Tigurius Drop Army - Page 3 Empty Sv: Tigurius Drop Army Tors 24 Mar 2011 - 11:06

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

han bliver simpelthen også nødt til at have noget der kan bevæge sig lidt... enten vanguards eller assault marines (alt efter hvad de skal) er nok varm nok på ideen om at bytte storm+scouts ud med en af de to options... den skal bare være nogenlunde billige, som f.eks: 8 assault mariner med en Thunderhammer på sergeanten og en flamer til 190 pts..... bare en tanke... de har rimelig mobilitet og koster kun 50 pts mere end dine scouts (75) plus combi melta (10) og meltabombs (5) i en storm (50) = 140 de kommer ind som almindelig deepstrike, hvor modstanderen sandsynligvist har deployet noget... man kunne også lave samme arrangement med vanguards, men så behøvede man nok kun 6 pga extra angreb og EXTRA PRIS!!!!!

73Tigurius Drop Army - Page 3 Empty Sv: Tigurius Drop Army Tors 24 Mar 2011 - 11:34

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

tror måske mit bud ville være noget i retning af:
Chief Librarian Vel'Cona (Tigurius) 230
230

2 Sternguard Squad 2x125
2 Meltas + 3 Combimeltas 2x25
Drop Pod + Locator Beacon 2x45
390

Ironclad Dreadnought + 2 HK missiles 155
Drop Pod + Locator Beacon 45
200


2 Tac Squad + 5 marines 2x170
Missile Launcher, plasma gun 2x10
Drop Pod + Locator Beacon 2x45
450

1 Assault squad + 3 marines 154
Flamer, Lightning claws, Meltabombs 45
200


Vanguard Veteran Squad + 1 Marine 145
Jump Packs 60
2 Storm Shield + 2 Lightning Claw + Thunderhammer 75
280

74Tigurius Drop Army - Page 3 Empty Sv: Tigurius Drop Army Tors 24 Mar 2011 - 12:09

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Det var stort set den hær jeg spillede med igår...

Den ene unit sternguards var byttet ud med LotD, men ellers...

75Tigurius Drop Army - Page 3 Empty Sv: Tigurius Drop Army Tors 24 Mar 2011 - 12:30

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

også med assault marines?

så tror jeg du skal tage gakkes besked til dig...

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 3 af 4]

Gå til side : Forrige  1, 2, 3, 4  Næste

Lignende emner

-

» Bimses Drop Show
» Rate my army!

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum