S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Historie

3 deltagere

Go down  Besked [Side 1 af 1]

1Historie Empty Historie Fre 10 Jan 2014 - 0:56

Rune

Rune
Founder

Brann Col Morn kom til verden med vægten af kongedømmet på sine små skuldre. Lige fra han lærte at gå blev han rettet til og sporet ind, som man lærer en fyrrig hest at lystre, med pisk og gentagelser. Havde han ikke haft sine lærermestre og sin barndomsven, Gwenlann Scurr, ville historien om Brann være sluttet langt før han han fik dun på overlæben.

Fra han var en ung purk havde Brann altid svært ved at sidde stille. En urolig energi drev ham til at opsøge steder han ikke burde komme og gøre ting han ikke burde gøre. Flere gange endte han i situationer hvor han ikke kunne bunde, men hver gang blev han reddet af sit vindende væsen, mod i modgang og til sidst, når alt andet svigtede, Gwenlann.
På trods af sit rastløse væsen var Brann dog hurtig til at udmærke sig. Hans kvikke sind slugte legenderne om heltene og landets fødsel. Specielt de store slag fangede hans interesse, og han brugte mange af sine unge dage i vild begejstring ved at udspille disse begivenheder, med små sten som repræsentanter for sine forfædres hirdmænd. For hans barnlige og utæmmede fantasi, var disse stenkæmper ofte mere levende end hverdagens tunge pligter. Men sindets verden kunne aldrig holde Brann i længere tid. Altid kaldte blodets sang. Og altid lystrede Brann.
Sværd og spyd, løb og hop, kødets dans var hans sande kald, og i denne arena følte Brann sig virkelig hjemme. Med naturlig lethed bekæmpede Brann modstandere og udfordringer langt ældre og større end han, og hvad han manglede i styrke, kompenserede han med i vildskab og uforudsigelighed. Disse bedrifter vakte kongens glæde.
Branns yngre broder, Conn, levede i skyggen af sin ældre broder og som alting der lever i skygge og sjældent smager solens lys, fordærvedes hans sjæl af længsel og afsavn.

Som årene gik udviklede Brann sig til en stolt og stærk ung mand. Modet flød naturligt i hans årer og få ting gik ham imod, når han havde udstukket en retning. At være vant til at få alt hvad man peger på kan dog have sine uheldigheder og dette var ikke anderledes med Brann. Hans ry var at ingen kvinde i byen var ham ukendt og hans ry var ikke helt usandt. Et offer for sine lyster var Brann, og dette gav ham flere sammenstød med krænkede fædre og husbonder. Aldrig, tog Brann tilskyndelse til disse møder, eller til at de udviklede sig voldeligt. Altid var han rimelig og tilbød kompensation for den forsmædelse han havde vakt, men ofte gik det ikke fredeligt for sig og vækker man først Branns vrede slipper man sjældent med livet, eller æren i behold. Dette blev Branns rygte.


Branns våbenmester døde under træning med Brann. I en heftig træningssession gav han Brann et dybt sår i skulderen. Brann mistede besindelsen og vågnede først op igen da han stod bøjet over sin lærermesters sønderlæmmede lig. Brann var ulykkelig i flere dage efter og han bærer stadig på sorgen og ved at han skal passe på ikke at miste besindelsen i kamp. Det er dog ikke altid det lykkes.

...fortsættelse følger når jeg får mere tid. Smile


Udseende
1.75 cm.
Atletisk bygget.
Skulderlangt, filtret kastanjebrunt hår.
Solbrun hud.
Vulkanblå øjne (kun et øje).
Mangler det højre øje.
Heltekæbe.
Venstre hånd bærer præg af have lidt et voldsomt brud og ikke have helet ordentligt.



Sidst rettet af Rune Søn 2 Mar 2014 - 2:17, rettet i alt 13 gange

http://splatcup.goalsoccer.net

2Historie Empty Sv: Historie Tirs 21 Jan 2014 - 16:50

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Er altså ikke helt klar på den der skygge ting...
Synes det virker lidt off...

Tænker ham ikke som barnepige, men mere som en slags beskytter, måske især i kamp. (Alt efter hvor vanvittig du har tænkt dig at lave ham)

/J

3Historie Empty Sv: Historie Tirs 21 Jan 2014 - 17:04

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

tror det bliver meget vigtigt med en beskytter i kamp. tror måske det bliver noget som kommer til at være en central del af kampene, netop at prinsen skal overleve

det er fint du ikke er tilhænger af skygge-showet, men tror nu ikke Rune har tænkt på ham som en barnepige, det har jeg i hvertfald ikke...

4Historie Empty Sv: Historie Tirs 21 Jan 2014 - 17:08

Rune

Rune
Founder

Absolut ikke en barnepige (afhængig af hvor vild du synes en gennemsnits barnepige er?)

Men vi dropper bare skyggeshowet, hvis det ikke matcher feelet. Smile
Det vil selvfølgelig også være federe at hedde noget der henviser til én selv, og ikke i forhold til en anden. Har du en idé til et øgenavn?

http://splatcup.goalsoccer.net

5Historie Empty Sv: Historie Tirs 21 Jan 2014 - 17:09

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Det er ikke så meget en 'frygt' for barnepigerollen,
Ser bare ikke historien som sådan - altså at gwenlann går rundt efter prinsen til dagligt.
Og i hvertfald ikke bag ved ham.

Ser ham mere som et skjold - tror det ville være et federe øgenavn "Skjold/ Muren" etc.

Ift. beskyttelses rollen i kamp, så tænker jeg det kunne være interessant at høre hvad I ender på ift. berserk mm.
Så kan vi tage den derfra og diskutere hvordan det skal være ift. mig.

/J

6Historie Empty Sv: Historie Tirs 21 Jan 2014 - 17:14

Rune

Rune
Founder

Så skal vi slås om hvem der kommer til at gå forrest, for det har Brann tænkt sig. Wink

Jeg tænker også at vi skal have lidt mere ind i forholdet end at Gwenn blot er beskytter. De må meget gerne have nogle flere af de samme interesser.

http://splatcup.goalsoccer.net

7Historie Empty Sv: Historie Tirs 21 Jan 2014 - 17:32

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Jeg tænker Gwenlann er meget 'fredelig' i sin væremåde, når der ikke er kamp.
Han er ikke en slagsbror i det daglige, og tænker ham heller ikke som deltager i sports kamp.
Meget rolig - måske endda 'potent farlig' i sin ro.

Ski er en fed ting Smile
Og så drikkelag.

Ift. det kamp,
Så tror jeg gerne jeg vil høre lidt om hvad I ender ud med ift. berserk mm,
så kan vi tage stilling til min eventuelle rolle ift. det.

/J

8Historie Empty Sv: Historie Tirs 21 Jan 2014 - 17:41

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

i forhold til Berserk: jeg tror vi ender på en SC på 12, ikke Rune?

i forhold til navnet: Scatha kan være det øgenavn, med negativ klang, The Mad Prince har smedet... hans andet mere kæleagtige navn kan være Sciath (samme rod) som betyder værn/skjold...

i forhold til rollen: hans rolle er slet slet ikke at være barnepige eller livvagt. det er der andre til. men helt konkret at beskytte prinsen i kamp. hvis der ikke er en konkret rolle, bliver ulempen med at have et vow lidt tynd, og også hans duty til prinsen... bare sådan lidt, det-har-alle-agtig...

9Historie Empty Sv: Historie Tirs 21 Jan 2014 - 17:48

Rune

Rune
Founder

Yeah Berserk lyder fint. Hvis Janus er med på den. Det kommer jo til at gå ud over ham også. Smile
Jeg tror vi kan få nogle fede scener ud af Berserk. Men ellers kan vi måske rette til, hvis vi finder ud af at det er alt for sygt, Helge?

http://splatcup.goalsoccer.net

10Historie Empty Sv: Historie Tirs 21 Jan 2014 - 17:55

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

ja, men tror nu godt vi kan få det til at virke... der er ingen der kommer til at blive klemt af den, så længe den spilles som berserk og ikke som on the edge... han ved jo også godt selv, at det kan blive pisse-farligt hvis han kommer for langt fra sine gutter, fordi han pludselig kan miste besindelsen...

11Historie Empty Sv: Historie Tirs 21 Jan 2014 - 18:00

Rune

Rune
Founder

Yeah...så er det måske jeg skal genoverveje Overconfidence... Razz

http://splatcup.goalsoccer.net

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum